Gå til innhold

For oss som er i mellomfasen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg vel virkelig i mellomfasen selv... Har datet/møtt en kjekk ung mann 5-6 ganger nå i ca 2 uker (og snakket sammen en uke før vi møttes første gang), som jeg liker ganske godt og han sier han liker meg veldig godt. MEN han virker så og si livredd for kroppskontakt når vi møtes! Det er som regel jeg som tar initiativ til klem når vi sier hade og han strøk meg en gang på baksiden av hånda. På melding så er han veldig frempå og sier blant annet at han gjerne skulle gitt meg en lang klem, men når vi møtes er han så sjenert og forsiktig. Jeg er vant til at det er jeg som er tilbakeholden og forsiktig, men nå er det jo faktisk jeg som er frempå og prøver å legge hodet på skulderen hans hvis vi ser film f.eks eller jeg som strekker meg etter klem.

I tillegg til dette, har hodet mitt bestemt seg for at det ikke vil slutte å tenke på forrige fyren jeg rota med før han her.... For vi hadde full klaff på kjemi og samtalen flyter kjempe lett, men han er av playertypen og har sagt han ikke tror han er klar for noe seriøst enda (og jeg gidder ikke bruke tid på useriøse forhold og kun være underholdning når han ønsker).

Så på sett og vis ønsker jeg å komme forbi dette litt kleine stadiet med han karen jeg dater nå (dvs kanskje kysse og bli mer bevisst på hva det kan bli mellom oss), men er så redd for at jeg ikke skal klare å slutte å tenke på han forrige, hva som kunne blitt der, og dermed ende opp med å såre både han og meg....

Åh, hvorfor kan det ikke finnes fasitsvar?

Har ikke blitt forelsket i noen av dem, men liker dem godt og er vel noe betatt :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Date hun hjemme hos deg eller hun?

Greit nok at hun klemmer deg på slutten, du må jo prøve å være litt fysisk med henne utenom på slutten av daten da. Hun hadde ikke gått ut med deg 4-5 ganger om hun ikke likte deg, det må være helt åpenbart.

Vi hadde vært ute i flere timer og jeg kjørte henne hjem.

Jeg har jo vært frempå tidligere - og blitt avvist. Derfor føler jeg ballen ligger hos henne nå. I går spøkte jeg litt med det og sa "jeg tør jo ikke be om annet enn en klem", hvorpå hun lo det bort og svarte med "jepp, keep it low" før døra smalt igjen. Forklaring ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært ute i flere timer og jeg kjørte henne hjem.

Jeg har jo vært frempå tidligere - og blitt avvist. Derfor føler jeg ballen ligger hos henne nå. I går spøkte jeg litt med det og sa "jeg tør jo ikke be om annet enn en klem", hvorpå hun lo det bort og svarte med "jepp, keep it low" før døra smalt igjen. Forklaring ønskes!

Kan bare forklare hvordan jeg ville opplevd en slik situasjon, godt mulig hun ser annerledes på det. Jeg er ganske sjenert og er avhengig av at det er mannen som tar iniativ. Synes til og med det kan være vanskelig å ta iniativ til klemmer med venninner, men det har blitt bedre med tiden. Hvis en mann tok iniativ en gang, men så sluttet, ville jeg ikke tenke at ballen var hos meg, men at han ikke var like interessert lengre.

Kanskje er hun sjenert og usikker? Kanskje ønsker hun å ta det veldig sakte? Jeg vet ikke.

Anonymous poster hash: 5f7f2...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært ute i flere timer og jeg kjørte henne hjem.

Jeg har jo vært frempå tidligere - og blitt avvist. Derfor føler jeg ballen ligger hos henne nå. I går spøkte jeg litt med det og sa "jeg tør jo ikke be om annet enn en klem", hvorpå hun lo det bort og svarte med "jepp, keep it low" før døra smalt igjen. Forklaring ønskes!

Jeg tror at frykten din for å bli avvist gjør at du blir for forsiktig. :( Nå vet jeg ikke helt hvordan denne dama er, men hvis hun har litt selvsikkerhet så vil hun ha en mann som vet hva han vil ha og som ikke er redd for å vise det! Jeg tror du kan være mye tryggere på deg selv egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at frykten din for å bli avvist gjør at du blir for forsiktig. :( Nå vet jeg ikke helt hvordan denne dama er, men hvis hun har litt selvsikkerhet så vil hun ha en mann som vet hva han vil ha og som ikke er redd for å vise det! Jeg tror du kan være mye tryggere på deg selv egentlig!

Kan godt hende det, men hun dumpa meg i går som svar til om vi skulle finne på noe, så jeg trenger ikke spekulere lenger... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det, men hun dumpa meg i går som svar til om vi skulle finne på noe, så jeg trenger ikke spekulere lenger... :trist:

Så dumt, men jeg kan ikke si jeg er overrasket! :( Jeg tror du rett og slett ikke klarer å se hvor bra du er, og frykten din ødelegger for deg, og så går disse damene glipp av en flott fyr. Dumt for dem, men også dumt for deg.. :( Kan du ikke jobbe litt med selvsikkerheten din og finne en trygghet om at du er et bra catch? Jeg sa forøvrig det høyt for noen måneder siden og da var det en fyr som satt drinken i halsen.. -At jeg kunne si noe sånt?? sa han.. Hva pokker tenkte jeg da..... skal man liksom ikke få si at man synes man er et bra catch på tross av? Ingen er perfekte men vi er da for pokker meg bra mennesker for det? I allefall de fleste av oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vært ute i flere timer og jeg kjørte henne hjem.

Jeg har jo vært frempå tidligere - og blitt avvist. Derfor føler jeg ballen ligger hos henne nå. I går spøkte jeg litt med det og sa "jeg tør jo ikke be om annet enn en klem", hvorpå hun lo det bort og svarte med "jepp, keep it low" før døra smalt igjen. Forklaring ønskes!

Hjelpe meg, hun hørtes ikke spesielt trivelig ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i mellomfaseb med en fyr som jeg utrolig nok er veldig betatt av og er helt målbindet av, han sier akk de riktige tingene og får meg til å sveve på skyene!

MEN, etter vår første date så har han blitt litt anderledes i hvordan han skriver med meg og kontakter meg på, jeg kunne våkne til meldinger fra han "vil du skal være våken, savner deg" send meg masse snaps" jeg tenker på deg søts"

Til å nå skrive korte svar til å nesten ikke ta kontakt og jeg får noia? Var det noe med meg osv!! Negativ og gærn!

Jeg spurte han hva var greia er det noe? Og han sier at det er ingenting og vi gikk litt fort frem på første daten, (vi rota litt) og at han følte det hadde blitt rart! Men at han ville møte meg mer osv.. Men jeg føler likevel st det er noe som ikke stemmer, kan jeg være ærlig med han og si jeg føler han har trekt seg mer vekk og at deg gjør meg usikker og gjør at jeg trekker meg vell også? eller skal jeg la det gå? Vente og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i mellomfaseb med en fyr som jeg utrolig nok er veldig betatt av og er helt målbindet av, han sier akk de riktige tingene og får meg til å sveve på skyene!

MEN, etter vår første date så har han blitt litt anderledes i hvordan han skriver med meg og kontakter meg på, jeg kunne våkne til meldinger fra han "vil du skal være våken, savner deg" send meg masse snaps" jeg tenker på deg søts"

Til å nå skrive korte svar til å nesten ikke ta kontakt og jeg får noia? Var det noe med meg osv!! Negativ og gærn!

Jeg spurte han hva var greia er det noe? Og han sier at det er ingenting og vi gikk litt fort frem på første daten, (vi rota litt) og at han følte det hadde blitt rart! Men at han ville møte meg mer osv.. Men jeg føler likevel st det er noe som ikke stemmer, kan jeg være ærlig med han og si jeg føler han har trekt seg mer vekk og at deg gjør meg usikker og gjør at jeg trekker meg vell også? eller skal jeg la det gå? Vente og se?

Dere har vært på èn date?! Da har det jo så vidt begynt....

Anonymous poster hash: 884af...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i mellomfaseb med en fyr som jeg utrolig nok er veldig betatt av og er helt målbindet av, han sier akk de riktige tingene og får meg til å sveve på skyene!

MEN, etter vår første date så har han blitt litt anderledes i hvordan han skriver med meg og kontakter meg på, jeg kunne våkne til meldinger fra han "vil du skal være våken, savner deg" send meg masse snaps" jeg tenker på deg søts"

Til å nå skrive korte svar til å nesten ikke ta kontakt og jeg får noia? Var det noe med meg osv!! Negativ og gærn!

Jeg spurte han hva var greia er det noe? Og han sier at det er ingenting og vi gikk litt fort frem på første daten, (vi rota litt) og at han følte det hadde blitt rart! Men at han ville møte meg mer osv.. Men jeg føler likevel st det er noe som ikke stemmer, kan jeg være ærlig med han og si jeg føler han har trekt seg mer vekk og at deg gjør meg usikker og gjør at jeg trekker meg vell også? eller skal jeg la det gå? Vente og se?

Jeg tenker at du ikke passet inn i de illusjonene han hadde før dere møtte hverandre. Dette er ikke DIN feil og det betyr ikke at det er noe galt med DEG, og det er viktig for meg å få frem! Han har mest sannsynlig forventninger ingen kan leve opp til, og det han leter etter i hans hode vil han aldri finne. Det kan sammenlignes som når jeg har et klesplagg hode som jeg har lyst på. Sannsynligheten for at noen har skapt det kleplagget som jeg har i tankene mine, er ganske liten! Når jeg leter etter dette er jeg inneforstått med at jeg ikke kan få AKKURATT det jeg har drømt om, men at noe som ligner og som vil være like funksjonellt er noe jeg kan være realistisk om å finne.

Dette er grunnen til at jeg mener det er lurt å treffes raskt! Illusjoner og forventinger bør holdes på det minimale! Hvis man ikke er like realistisk som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt, men jeg kan ikke si jeg er overrasket! :( Jeg tror du rett og slett ikke klarer å se hvor bra du er, og frykten din ødelegger for deg, og så går disse damene glipp av en flott fyr. Dumt for dem, men også dumt for deg.. :( Kan du ikke jobbe litt med selvsikkerheten din og finne en trygghet om at du er et bra catch? Jeg sa forøvrig det høyt for noen måneder siden og da var det en fyr som satt drinken i halsen.. -At jeg kunne si noe sånt?? sa han.. Hva pokker tenkte jeg da..... skal man liksom ikke få si at man synes man er et bra catch på tross av? Ingen er perfekte men vi er da for pokker meg bra mennesker for det? I allefall de fleste av oss..

Jeg heller mer mot at hun ikke likte utseendt mitt, men ga seg selv sjansen til å bli litt betatt på annet grunnlag, og dermed klare å se forbi utseendet, lære seg å like det eller hva man skal kalle det. Og da det ikke lyktes etter flere dater var det bare å avbryte. Tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mer mot at hun ikke likte utseendt mitt, men ga seg selv sjansen til å bli litt betatt på annet grunnlag, og dermed klare å se forbi utseendet, lære seg å like det eller hva man skal kalle det. Og da det ikke lyktes etter flere dater var det bare å avbryte. Tror jeg.

Ser ingenting galt med utseende ditt :)

Anonymous poster hash: f68c6...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du ikke passet inn i de illusjonene han hadde før dere møtte hverandre. Dette er ikke DIN feil og det betyr ikke at det er noe galt med DEG, og det er viktig for meg å få frem! Han har mest sannsynlig forventninger ingen kan leve opp til, og det han leter etter i hans hode vil han aldri finne. Det kan sammenlignes som når jeg har et klesplagg hode som jeg har lyst på. Sannsynligheten for at noen har skapt det kleplagget som jeg har i tankene mine, er ganske liten! Når jeg leter etter dette er jeg inneforstått med at jeg ikke kan få AKKURATT det jeg har drømt om, men at noe som ligner og som vil være like funksjonellt er noe jeg kan være realistisk om å finne.

Dette er grunnen til at jeg mener det er lurt å treffes raskt! Illusjoner og forventinger bør holdes på det minimale! Hvis man ikke er like realistisk som jeg er.

Hva. I. Alle. Dager?

Bare fordi auau her ikke sto helt til forventningene, så skal hun konkludere med at mannen har urealistiske forventninger?

Du har hatt mange gode tips, men nå i det siste har du vært mye på bærtur altså.

Det DUMMESTE man gjør når noe ikke fungerer er å spekulere, lage slike teorier (ref. uthevet tekst), og unnskylde hele situasjonen slik.

Jeg mener man bare må finne seg i at man enkelt og greit ikke var ment for hverandre. Shit happens, and then life moves on....

Anonymous poster hash: 884af...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva. I. Alle. Dager?

Bare fordi auau her ikke sto helt til forventningene, så skal hun konkludere med at mannen har urealistiske forventninger?

Du har hatt mange gode tips, men nå i det siste har du vært mye på bærtur altså.

Det DUMMESTE man gjør når noe ikke fungerer er å spekulere, lage slike teorier (ref. uthevet tekst), og unnskylde hele situasjonen slik.

Jeg mener man bare må finne seg i at man enkelt og greit ikke var ment for hverandre. Shit happens, and then life moves on....

Anonymous poster hash: 884af...c5d

Hvor datt "mest sannsynlig" ut nå du leste innlegget mitt?

Her handler det jo om at hun ikke levde opp til de forventingene han hadde.. og ut i fra hvordan han har oppført seg og ting har har sagt så tenker jeg at han har har vært forelsket i en illusjon.

Kanskje er mine meninger det dummeste du har hørt, men det betyr ikke at de er dumme i seg selv ;) Takk for fin tilbakemelding på resten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mer mot at hun ikke likte utseendt mitt, men ga seg selv sjansen til å bli litt betatt på annet grunnlag, og dermed klare å se forbi utseendet, lære seg å like det eller hva man skal kalle det. Og da det ikke lyktes etter flere dater var det bare å avbryte. Tror jeg.

Hvis det er deg på bildet så er det absolutt ikke noe å si på utseende ditt, og det er også noe jeg har tatt i betraktning når jeg har gitt rådene jeg har gitt deg. Jeg tror det har med væremåten din og holdningen din til deg selv å gjøre. Noe som også blir bevist ved at du selv tror utseende ditt er en hindring, når det ikke er det. Jobb litt med selvfølelser og selvtillitten din så skal du se du får helt andre resultater enn du har fått! :) Ta kontakt med en coach eller en psykolog som har spesialisert seg på nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at du ikke passet inn i de illusjonene han hadde før dere møtte hverandre. Dette er ikke DIN feil og det betyr ikke at det er noe galt med DEG, og det er viktig for meg å få frem! Han har mest sannsynlig forventninger ingen kan leve opp til, og det han leter etter i hans hode vil han aldri finne. Det kan sammenlignes som når jeg har et klesplagg hode som jeg har lyst på. Sannsynligheten for at noen har skapt det kleplagget som jeg har i tankene mine, er ganske liten! Når jeg leter etter dette er jeg inneforstått med at jeg ikke kan få AKKURATT det jeg har drømt om, men at noe som ligner og som vil være like funksjonellt er noe jeg kan være realistisk om å finne.

Dette er grunnen til at jeg mener det er lurt å treffes raskt! Illusjoner og forventinger bør holdes på det minimale! Hvis man ikke er like realistisk som jeg er.

Jeg er helt enig i at Illusjoner og forventinger bør holdes på det minimale.

Men om det da hjelper noe å treffes raskt eller ikke, det tror jeg er mer usikkert.

Mange folk er helt enkelt urealistiske etc. Tror ikke at det da nytter å lære dem noe annet.

Vil heller si at det beste er å ikke treffe slike individer i det hele tatt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at Illusjoner og forventinger bør holdes på det minimale.

Men om det da hjelper noe å treffes raskt eller ikke, det tror jeg er mer usikkert.

Mange folk er helt enkelt urealistiske etc. Tror ikke at det da nytter å lære dem noe annet.

Vil heller si at det beste er å ikke treffe slike individer i det hele tatt faktisk.

Poenget mitt er at en person som lett kan bli urealistisk eller få store forventinger, ofte ikke bygger disse opp før det har gått litt tid. Treffes man raskt så vil man bli kjent i virkeligheten, uten at man har hatt tid til å bygge opp disse forventingene. Har man ikke mulighet til å treffes raskt, kan man avtale å snakkes mer når man har mulighet til å treffes.

Man kan ikke vite om et individ er sånn eller sånn på en eller annen måte. Desverre. Skulle man sikret seg for å ikke møte på slike må man slutte å treffe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg har fått noen interessante fyllemeldinger fra ham i helga. Ble bedt på fest hos ham, men det passet litt dårlig for meg. Han ba meg også på kino... Tror jeg. Det var en litt rar melding, litt sånn: "kanskje du og venninna di kan se den filmen! Jeg har hørt den er bra, eller du kan dra med meg, eller så spør jeg bare noen andre!"
Jeg sa at jeg ville se den med ham, men har ikke hørt noe mer om det. Det virker ikke helt som om han vet hva han vil med meg, og jeg vet ikke helt hva jeg vil med ham, men vi har jevnlig kontakt. Virkelig ikke på den måten jeg ønsker da. Usikker, usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at en person som lett kan bli urealistisk eller få store forventinger, ofte ikke bygger disse opp før det har gått litt tid. Treffes man raskt så vil man bli kjent i virkeligheten, uten at man har hatt tid til å bygge opp disse forventingene. Har man ikke mulighet til å treffes raskt, kan man avtale å snakkes mer når man har mulighet til å treffes.

Man kan ikke vite om et individ er sånn eller sånn på en eller annen måte. Desverre. Skulle man sikret seg for å ikke møte på slike må man slutte å treffe folk.

Jeg er i hvert fall enig i at det er veldig viktig å kunne treffes på en rask og enkel måte.

Og dermed forsvinner alle former for avstandsforhold; som er en av vår tids galskap.

Dette bør du råde folk du har kontakt med på det aller sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...