Gå til innhold

For oss som er i mellomfasen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så godt å lese at det er flere som strever litt i denne fasen....felles skjebne osv. Men kunne selvfølgelig ønsket at vi alle kunne fått vært foruten all tvil og alt tankekjør. 

Jeg traff "min" i juli fjor, og hadde noen kjempefine dater. Jeg feiga ut etter en måned, og kontakten opphørte. Her i vår sendte han en snap til meg, og vi fikk gradvis mer og mer kontakt. Jeg ble bedt på middag hos ham i mai, og vi hadde det kjempefint. Han var ivrig på å treffes igjen, men jeg prioriterte det ikke. Månedene gikk, og først i slutten av juli møttes vi igjen. Hadde det kjempefint sammen ei hel helg, og etter det har vi hatt kontakt nesten hver dag. Møttes ofte, og vi har det supert i lag.

Greia er at jeg i utgangspunktet ikke ville ha en kjærest, og det har jeg kommunisert til ham. Han ville heller ikke gå inn i noe forhold, så det passet bra. Nå har jeg fått følelser for ham, og jeg er redd jeg skremmer han bort om jeg nå har endret mine ønsker for relaajonen. Han virker veldig intr i meg, forteller familie og venner om meg, snakker om ting han vil vi skal gjøre sammen osv. Av og til lurer jeg på om han sa han ikke var intr i foehold, fordi han visste at jeg trives som singel? Vi kommuniserer veldig godt om det meste, men akkurat dette er jeg redd for å ta det opp. 

Anonymkode: 890fe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Datet en fyr som avsluttet det "ut av det blå" i første corona lockdown pga hadde ikke møttes på to måneder. Vi datet ganske lenge, og følte vi hadde en connection, han virket veldig lei seg da han gjorde det slutt og sa at han ikke hadde følt det sånn med noen før, men at han ikke taklet avstanden og da forsvant følelsene. 

Hørte ingenting fra han og trodde han ikke brydde seg. Men så tok jeg kontakt for noen uker siden, og fikk respons. Da hadde vi ikke snakket på fem måneder. Jeg tok ikke mer kontakt, men da begynte han å sende meg snapper. Han var veldig ivrig, snill og virket ikke som han turte å spøke eller være noe annet enn veldig snill mot meg. Han svarte på absolutt alt jeg sendte (han kunne reade meg en del før hvis det ikke var noe å svare på). De siste ukene har vi snakket masse, han har vært oppmerksom, gitt meg komplimenter, sendte meg lykke til-melding dagen før jeg skulle ha en vanskelig jobbpresentasjon jeg hadde sagt jeg gruet meg til osv. Liker bilder jeg legger ut på instagram osv. Helt vanlige ting, men som han ikke var noe flink på da vi datet sist! Vi snakket også mer enn vanlig, han virket ivrig på å holde samtaler osv. 

At han droppet meg i april er elefanten i rommet, og ingen av oss har nevnt det. Nå er vi bestevenner på snapchat. Alt virket veldig bra frem til søndag. Han virket plutselig ikke så interessert lenger, for han tar ikke initiativ. Gradvis de siste dagene hører jeg ingenting fra han, men han svarer veldig hyggelig hvis jeg sender noe, men redd for å ta kontakt og virke masete. Spesielt i dag har jeg hørt NADA, prøvde å sende en snap og spørre hvordan dagen hans gikk, og fikk en oppsummering og høflig svar, uten at han virket særlig interessert i å holde samtalen. 

Skikkelig redd for å bli brukt, jeg ble veldig lei meg når han endte det sist fordi jeg så for meg en fremtid sammen! 

Tenkte kanskje han begynner å gå lei fordi vi har snakket i fire uker uten å møtes, men tør ikke foreslå det fordi tenk om han bare er ute etter vennskap? Ikke så mye naturlig å spørre om heller, når alt er lockdown🙈

Vet ikke engang om vi kvalifiserer oss som mellomfasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2020 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Så godt å lese at det er flere som strever litt i denne fasen....felles skjebne osv. Men kunne selvfølgelig ønsket at vi alle kunne fått vært foruten all tvil og alt tankekjør. 

Jeg traff "min" i juli fjor, og hadde noen kjempefine dater. Jeg feiga ut etter en måned, og kontakten opphørte. Her i vår sendte han en snap til meg, og vi fikk gradvis mer og mer kontakt. Jeg ble bedt på middag hos ham i mai, og vi hadde det kjempefint. Han var ivrig på å treffes igjen, men jeg prioriterte det ikke. Månedene gikk, og først i slutten av juli møttes vi igjen. Hadde det kjempefint sammen ei hel helg, og etter det har vi hatt kontakt nesten hver dag. Møttes ofte, og vi har det supert i lag.

Greia er at jeg i utgangspunktet ikke ville ha en kjærest, og det har jeg kommunisert til ham. Han ville heller ikke gå inn i noe forhold, så det passet bra. Nå har jeg fått følelser for ham, og jeg er redd jeg skremmer han bort om jeg nå har endret mine ønsker for relaajonen. Han virker veldig intr i meg, forteller familie og venner om meg, snakker om ting han vil vi skal gjøre sammen osv. Av og til lurer jeg på om han sa han ikke var intr i foehold, fordi han visste at jeg trives som singel? Vi kommuniserer veldig godt om det meste, men akkurat dette er jeg redd for å ta det opp. 

Anonymkode: 890fe...82f

Hva er det verste som kan skje? I verste fall vil han ikke, og vil han ikke nå, vil han nok ikke om to måneder heller, så da slipper du å utsette noe som uansett kommer. I beste fall føler han det samme. Det er helt normalt at følelser endrer srg, både for kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg, bare fordi jeg behøver å lufte ut litt.

På torsdag fikk jeg plutselig melding ut av det blå, og vi pratet frem og tilbake. Når samtalen fløt så sluttet han plutselig å svare, men jeg tenkte kanskje han var lei helt ok. 

Både i går og i dag har jeg nesten ikke hørt noe fra han, men han har hittil svart når jeg har tatt initiativ på å snappe el. I dag sendte jeg imidlertid en snap jeg VISSTE han kom til å svare på, og det gjorde han ikke. Burde kanskje ta dette som et hint.

Enten har han antageligvis begynt å snakke med noen andre, eller så har han bare ombestemt seg igjen. Kjip følelse uansett, føler meg litt lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vackra skrev:

Enten har han antageligvis begynt å snakke med noen andre, eller så har han bare ombestemt seg igjen. Kjip følelse uansett, føler meg litt lurt. 

Ser den. kommunikasjonen i et forhold, selv når man er i mellomfasen, er en skjør balansegang. Svarer man for fort kan det tolkes som å være desperat. Svarer man ikke i det hele tatt er man ikke interisert nok til å ville fortsette, selv om man burde ta den kjipe samtalen istedenfor. 

Jeg vet ikke hvilke råd jeg skal gi deg, Vackra. Det beste er nok å ha is i magen og sitte stille i båten litt. Tar han ikke noe initiativ til å taste sier det seg nok selv hvor landet ligger og da kan du sette fyren på båten og komme deg videre. Du fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vackra skrev (På 21.11.2020 den 20.16):

Liten oppdatering fra meg, bare fordi jeg behøver å lufte ut litt.

....... 

Enten har han antageligvis begynt å snakke med noen andre, eller så har han bare ombestemt seg igjen. Kjip følelse uansett, føler meg litt lurt. 

Hvordan har det gått her? 

 

Artig tråd :). 

Jeg har datet/truffet samme fyr siden tidlig oktober og jeg er så forelska at jeg kreperer.. Vi har stort sett kun tid i helgene og med noen få unntak har vi vært sammen mange av helgene, med overnatting. Jeg er ganske sikker på at han liker meg også. Vet han har vært på tinder og datet et par andre mens han har vært singel, så jeg tror han er interessert i forhold. Det er jo den mest skumle delen av det. Vi har vært kort innpå det at det holder å ha en å ligge med av gangen og jeg føler meg trygg på det området. 

Kjenner at det er veldig spennende med den følelsen av "liker han meg like mye som jeg liker han, hva tenker han nå.." samtidig som jeg har skikkelig lyst på den praten hvor vi sier høyt at vi liker hverandre begge to og har lyst til at det helt sikkert skal være oss (men jeg holder litt igjen fordi det er tidlig enda). Vi har sendt meldinger HVER dag i disse snart to månedene, han sender minst like mye først som jeg gjør. Vi koser og har mye og bra sex. 

Nå trenger jeg bare mer tid med han for å få gjort mer ting sammen, og finne ut om vi passer så bra som jeg tror vi gjør. Er helt distrahert på jobb haha. 

Anonymkode: 1a784...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 11.15):

Hvordan har det gått her? 

 

Artig tråd :). 

Jeg har datet/truffet samme fyr siden tidlig oktober og jeg er så forelska at jeg kreperer..." 

Anonymkode: 1a784...7b7

Så koselig! Du må nyte det! 

padawan skrev (På 21.11.2020 den 22.37):

Ser den. kommunikasjonen i et forhold, selv når man er i mellomfasen, er en skjør balansegang. Svarer man for fort kan det tolkes som å være desperat. Svarer man ikke i det hele tatt er man ikke interisert nok til å ville fortsette, selv om man burde ta den kjipe samtalen istedenfor. 

Jeg vet ikke hvilke råd jeg skal gi deg, Vackra. Det beste er nok å ha is i magen og sitte stille i båten litt. Tar han ikke noe initiativ til å taste sier det seg nok selv hvor landet ligger og da kan du sette fyren på båten og komme deg videre. Du fortjener bedre.

Har sittet stille i båten litt, og da sendte han meg melding. Tonen har blitt litt varmere igjen, men ikke helt bra. Han er lett og ledig, og skriver utfyllende meldinger, men føler kanskje at han "friendzoner" meg? Han svarer på alt jeg sender, og holder samtaler, men føler ikke at han prøver så hardt verken å holde meg interessert eller få det til å gå videre. Virker nesten som han bare holder meg på benken, eller ikke vet hva han vil. Utrolig frustrerende. Vet ikke om han tenker vi skal kjøpe julegaver til hverandre, eller om han tenker jeg kommer til å bli mer en venninne. 

Jeg vil så gjerne vite om han tenker at dette kan utvikle seg til å bli noe, eller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vackra skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om han tenker vi skal kjøpe julegaver til hverandre, eller om han tenker jeg kommer til å bli mer en venninne. 

Snakk med fyren eller gi han hint som ikke er til å misforstå om julegaver. Kanskje han ser på det som en selvfølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at min "mellomfase" er over for lenge siden. Holdt på et halvt år med dette tullet. Avsluttet og gikk videre og er idag sammen med en flott dame som virkelig viser interesse og er på. Aldri mer noe mellomfase på meg, er ikke interessen der så er den faktisk ikke det. Så mange som leve på illusjoner.

Anonymkode: e5286...af3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (18 timer siden):

Snakk med fyren eller gi han hint som ikke er til å misforstå om julegaver. Kanskje han ser på det som en selvfølge?

Hvis stemningen er bedre nærmere jul skal jeg bare spørre han hva han ønsker seg, så det ikke er noe tvil. 

Foreløpig har kontakten tatt seg opp litt, men føler fremdeles han holder meg på en armlengdes avstand. Før meg snakket han visst litt med ei som han hadde ligget med en gang, men da vi begynte sa han at han kuttet henne ut, og det virket ekte. Oppdaget nettopp at han fremdeles driver å stalker instagrammen hennes osv. Begynner å bli redd for at han er lei av meg, og angrer og vil tilbake fordi nå er hun spennende igjen. 

 

Anonymkode: 59b3d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 16.16):

Glad for at min "mellomfase" er over for lenge siden. Holdt på et halvt år med dette tullet. Avsluttet og gikk videre og er idag sammen med en flott dame som virkelig viser interesse og er på. Aldri mer noe mellomfase på meg, er ikke interessen der så er den faktisk ikke det. Så mange som leve på illusjoner.

Anonymkode: e5286...af3

Min "mellomfase" nå er det at begge viser interesse og jeg er ganske sikker på at han også har lyst til å være sammen. Det er bare noe inni meg som sier at man ikke "skal" spørre om han vil være kjærester før det har gått litt mer tid. Men nå tenker jeg at det begynner å nærme seg.. vært sammen fre-lør de siste tre helgene og det blir bare bedre og bedre.. Opplever at vi oppfører oss som kjærester, men ordene er ikke sagt høyt. Jeg har veldig lyst, hehe! 

Er enig med deg i at det der hvor man ikke vet eller "blir holdt på gress" er tull.. enten så er man vel interessert eller ikke helt? Sitte og vente og være usikker suger.

Anonymkode: 1a784...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg. Det begynte å gå litt bedre igjen, før han plutselig trakk seg unna på nytt. Men han gir meg brødsmuler i form av snapper, men når jeg svarer blir jeg bare left on read. Men av og til så kan vi ha en samtale og han er hyggelig. Hvis jeg ikke sender noe tar han initiativ og sender, for å holde meg på kroken? Han har virket usikker på følelsene sine, litt kalde føtter.

Fikk i dag tilsendt et bilde av en venninne av at han er på Tinder. Ganske sikker på at han ikke hadde det da vi begynte for syv uker siden, så han har antageligvis lastet det ned i det siste. Han vet godt at jeg ikke har Tinder.

Føler meg skikkelig dritt, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er følelser fra min side, så jeg syntes det er vanskelig å bare gi opp hvis jeg ikke vet om det er noen sjanse. Samtidig gjør jeg meg ikke noen tjeneste av å være tilgjengelig hvis han egentlig er på jakt etter noen andre. Vil nesten laste ned Tinder bare så han ser meg der, kanskje han skjønner at han må satse hvis han vil ha meg, men jeg er også redd for at jeg bare dytter han lenger vekk, at Tinder egentlig er doskålunderholdning for han, men at jeg da gir han incentiv til å dra på en date med noen andre. 

Faen i dag er jeg skikkelig lei meg :(  Var et skikkelig slag i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Vackra skrev (3 timer siden):

øler meg skikkelig dritt, og vet ikke hva jeg skal

Jeg tror du innerst inne vet hva du bør gjøre men det kan være ubehagelig. Er han fremdeles på Tinder synes jeg du skal rive av plasteret og komme deg videre. Du fortjener bedre enn noen som er såpass on and off med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Vackra : hvis han var interessert tilbake hadde han holdt jevn kontakt og prøvd å møte deg av og til. Prøv å ta vare på deg selv og ikke heng etter han som ikke gjengjelder noe! Det blir bare vondere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vackra skrev (4 timer siden):

En liten oppdatering fra meg. Det begynte å gå litt bedre igjen, før han plutselig trakk seg unna på nytt. Men han gir meg brødsmuler i form av snapper, men når jeg svarer blir jeg bare left on read. Men av og til så kan vi ha en samtale og han er hyggelig. Hvis jeg ikke sender noe tar han initiativ og sender, for å holde meg på kroken? Han har virket usikker på følelsene sine, litt kalde føtter.

Fikk i dag tilsendt et bilde av en venninne av at han er på Tinder. Ganske sikker på at han ikke hadde det da vi begynte for syv uker siden, så han har antageligvis lastet det ned i det siste. Han vet godt at jeg ikke har Tinder.

Føler meg skikkelig dritt, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er følelser fra min side, så jeg syntes det er vanskelig å bare gi opp hvis jeg ikke vet om det er noen sjanse. Samtidig gjør jeg meg ikke noen tjeneste av å være tilgjengelig hvis han egentlig er på jakt etter noen andre. Vil nesten laste ned Tinder bare så han ser meg der, kanskje han skjønner at han må satse hvis han vil ha meg, men jeg er også redd for at jeg bare dytter han lenger vekk, at Tinder egentlig er doskålunderholdning for han, men at jeg da gir han incentiv til å dra på en date med noen andre. 

Faen i dag er jeg skikkelig lei meg :(  Var et skikkelig slag i magen

Slik jeg leser det du beskriver er han ikke interessert. 

Dessverre. 

Hvorfor spør du han bare ikke direkte? «OK, jeg spør bare direkte så jeg kan gå videre fra interessen min - er du interessert i noe mer, eller er du på Tinder/virker litt knapp ofte fordi du er åpen for noe annet enn akkurat meg?».

Høflig og greit spørsmål. 

Anonymkode: 7f430...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slik jeg leser det du beskriver er han ikke interessert. 

Dessverre. 

Hvorfor spør du han bare ikke direkte? «OK, jeg spør bare direkte så jeg kan gå videre fra interessen min - er du interessert i noe mer, eller er du på Tinder/virker litt knapp ofte fordi du er åpen for noe annet enn akkurat meg?».

Høflig og greit spørsmål. 

Anonymkode: 7f430...21d

Men hvorfor spørre? Han svarer jo ikke på snapper, tar lite kontakt. Han er ikke interessert. Har hatt det slik selv og man blir helt oppspist av det. Slutt å svar han når han sender disse brødsmulene og finn noen andre som viser oppriktig interesse. 

Anonymkode: cc69a...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men hvorfor spørre?

Fordi det er bedre å ha en skikkelig avslutning enn bare å ghoste noen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Når jeg ikke tar kontakt så sender han noe for å sjekke at jeg fremdeles er der. Hvorfor han gjør det forstår jeg ikke. Han er på Tinder, men etter hva jeg kan se har han ingen nye venner eller følgere som tilsier at det er noen andre. Tror bare han er lei av meg? Dette begynte ganske brått over natta. Det gikk gradvis bedre og bedre, og tippet litt over til å få en ganske seriøs følelse en lørdag for noen uker siden, og da trakk han seg helt vekk. 

I går fikk jeg plutselig litt ordentlig respons og en samtale. I dag har jeg ikke tatt kontakt med han, men han har snappet meg flere ganger. Bare for å slutte å svare nå jeg svarer han. Forstår virkelig ikke poenget. Han svarer naturligvis hvis jeg stiller spørsmål hvor han blir tvunget til å svar. Spurte om han hadde det hyggelig der han hadde vært, og fikk "Ja😎😎" tilbake. Føler rett og slett han friendzoner meg. I går forsøkte jeg å flørte litt, men han spilte bare dum- men da fikk jeg hvert fall svar! 

Jeg forsøker å vise interesse for det han er interessert i, gi ordentlige svar, være blid og hyggelig, men han har sluttet å prøve. Ser ingen grunn til at jeg skal mase på han om noen forklaring eller ordentlig avslutning. Dette har vært en skikkelig kjip siste periode, og Tinder toppet kaken for min del, ettersom jeg er 90% sikker på at han ikke hadde Tinder for noen uker siden. 

Tenker jeg slutter å ta kontakt, men svarer høflig når han sender noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater en fyr. I går var vi hjemme hos meg og drakk vin og spilte uno, vi har kjempe god kjemi og ler mye. Vi har møttes 4 ganger, aldri kysset eller hatt sex fordi vi ønsker å ta det sakte, men vi snakker hver dag og han sier at han liker meg, han sender melding flere ganger om dagen og avtaler nye møter fort,  MEN, i går så han på tlf og sa han hadde fått melding av eksen. Hva faen var det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Trine bb skrev (44 minutter siden):

i går så han på tlf og sa han hadde fått melding av eksen.

Det finnes de som fremdeles har kontakt med exene sine uten at det trenger å ligge noe romantisk i det. Min forrige samboer hadde barn fra før av. Av diverse omstendigheter fikk jeg et ganske tett forhold til de, spesielt den yngste, og jeg har fremdeles noe kontakt med moren for å ha tilgang til barna. Nå er de (heldigvis) såpass store at de har begynt å komme på besøk alene men det kan være gode grunner til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...