Gå til innhold

Noen som besto teoriprøven ved første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg besto i dag :laugh: Første forsøk og 3 feil. Jeg brukte bare en uke på å lese, men da satt jeg ca. 6 timer om dagen og øvde. Leste gjennom boka 1 gang, og brukte spørsmålsboka, prove.no og teoritentamen.no + alle gratis tester jeg kunne finne :P Greit å forsikre seg om at man har vært innom alt, pluss at man øver seg på spørsmål fra ulike vinklinger :)

Endret av Kashew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg besto også på første forsøk :-) Var voksen da jeg tok lappen, og i full jobb, så jeg orket ikke bruke masse tid og energi på teorikurs. Jeg leste gjennom boka kvelden før, noterte meg de viktigste punktene og leste gjennom notatene på bussen til prøven.

Det lønner seg å bruke tid på å lese spørsmålene (og svaralternativene) godt. Det er mange merkelige formuleringer, og lett å trå feil hvis man er for rask. Ellers holder det i mange tilfeller med litt sunn fornuft :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på første forsøk, brukte 9 minutter og hadde én feil. Det spørsmålet jeg fikk feil på hadde jeg ikke peiling på, det var noe om hvor det stod om et eller annet bilteknisk, også var alternativene vognkortet og to andre ting, som forsåvidt kunne være like sannsynlige i mitt hode, og jeg trykka bare på et eller annet, da jeg visste at alt det andre uansett var riktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto på første forsøk, og tok hele testen på 8 min eller hva det var. Litt stressa, ja! Hadde 4 eller 5 feil. Kunne sikkert fått mindre feil hvis jeg hadde tatt meg tid til å se igjennom først, meen :fnise:

Jeg leste den boka sikkert 10 ganger, med notater og hele pakka. Pluss den spørsmålsboka, så brukte en god del tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg øvde til teoriprøven, leste jeg først i boka, men det blir fort kjedelig. Jeg løste også noen oppgaver i oppgaveboka. Jeg har tegnet veldig mye. Jeg har tegnet og fargelagt skilt og skrevet hva de betyr ved siden av, + evt. kommentarer. Det å tegne hjalp meg på teoriprøven, da var det veldig enkelt med enkelte oppgaver fordi jeg husket jo skiltene ekstra godt da. Jeg husket også veldig godt andre ting som bremselengder o.l. pga hadde tegnet opp det også. Jeg snappet også opp tips fra nettet - google is our friend...

Jeg forsøkte tester på nettet, men prove.no sine gratistester er noe dritt. Jeg ble superglad da jeg besto alle testene etterhvert, men fant ut at de var jo så altfor lette. Så ble det betalingsprøve hos nettlappen.no isteden, og da ble det straks vanskeligere.

Jeg besto på første forsøk, med 6 feil. Brukte 15 min.

Jeg brukte eliminineringsmetoden både da jeg øvde til teorien og under selve teoriprøven. "Det alternativet er IKKE riktig, det kan være riktig, det kan også være riktig" osv... Og så tenkte jeg logisk rundt det. Det høres kanskje selvsagt ut, men for min del føltes teoriprøven som en skoleeksamen og det er viktig å være klar i toppen.

Det er heller ikke lov å ha med seg mat eller drikke inn, og du kan heller ikke ta pause for å gå på do. Det visste jeg ikke om på forhånd, og da ble jeg ekstra nervøs fordi jeg syns det hjelper å roe nervene ved å ta en tur på do... Men så måtte jeg bare hoppe i det, da, og besto, hurra :-)

Anonym poster: 441d901a7d942b9a9e240694dd331437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg besto på første forsøk :)

Leste gjennom boka, og tok en del tester på internett.

Anonym poster: c1c8a362c4e98d3bf53ba7c5603aca0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto på første forsøk selv om jeg kan ikke mye norsk..

Leste boka 2 ganger, men tok masse tester på internett..

Har oppkjøring tirsdag 26.februar..Håper jeg kan sto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod teoriprøven på første forsøk. Jeg leste igjennom teoriboka én gang, skrev litt stikkord som jeg øvde på og tok test på nett mange ganger før jeg skulle ta teoriprøva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kun tester på nettet før jeg tok prøven. Hadde mopedlappen fra før og den prøven var ganske lik. Stod på praksis på første tilbake i tiden. Jeg tok heller ikke noen teori timer. Materialet er veldig kjedelig, husk at man også lærer mye teori ved å kjøre i praksis også!

Ett tips til dere vedrørende den praktiske delen av prøven er å finne ut av hvor du skal kjøre opp, og kjøre litt i det området før prøven. Det hjalp meg veldig!

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte teorien på første forsøk. Dette var i fjor :)

Syntes boka var så kjedelig at jeg slet med å konsentrere meg, så tok heller tester på nettet. På den siden man betaler litt for, husker ikke hva den heter. Så jeg leste ikke så mye, og regnet egentlig med å stryke innerst inne (men kjørelæreren maste så om at jeg måtte få tatt den, og han var en hissig nordlending så turte ikke annet). Helt ærlig tror jeg at jeg sto fordi jeg var heldig med spørsmålene jeg fikk. Har lest litt i boka etter at jeg fikk lappen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk... Leste boka et par ganger, men tok også teorikurs gjennom kjøreskolen. Dette var vel anvendte penger for min del i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste ikke i det hele tatt. Tok den prøven på nettet som koster 30 kroner døgnet ca 10-15 ganger, og fikk 3 feil. No problemo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stod på første forsøk. Leste i boka, tok tester på nett og fikk kjørelæreren til å drille meg. Jeg blir provosert over dere som ikke har prøvd å lære noe på forhånd, men bare satser på å seile gjennom. Dette er ikke bare en dum prøve som dere må gjennom for å kunne ta lappen, det er kunnskap som kan redde både deres eget og andres liv en gang. Jeg kjenner flere som har mistet livet i "unødvendige" trafikkulykker, og jeg tror flere av dem kunne ha vært unngått om folk hadde hatt et bevisst forhold til trafikkreglene.

Hvem tror du at du er, når du mener at du ikke trenger å lære deg dette? :-(

Anonym poster: 4855c60da6910588428200b5a4c25e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på første forsøk med 3 feil.

Tok kun tester på teoritentamen.no i en-to uker før prøven. Åpnet ikke boka engang :ler:

Anonym poster: b1141d4b8e21fef551edd83dcd9036c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Besto på første forsøk, hadde tre feil. Skummet gjennom boka en gang, brukte en dag med teoritentamen.no eller prove.no, husker ikke helt hvilken av de jeg brukte, og tada :mrgreen: Skal sies at jeg hadde kjørt mye før dette og kun hadde igjen oppkjøring på trafikkskolen, så det kan jo også ha en del å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti år siden tok jeg førerkortet. Da leste jeg som bare den i flere dager og følte meg likevel usikker og nervøs innfor prøven. Jeg brukte en 20 minutter på å svare og så over alt på ny igjen men ga opp for jeg visste at jeg ikke kom til å svare noe annerledes enn det jeg alt hadde gjort. Så jeg leverte fra meg prøven og alle andre satt der fortsatt og krysset og svarte for harde livet, noen så opp på meg og stirret på meg som om, "jaha, den personen kan ikke være mye ferdig". Men hun som rettet prøven kom ut etterpå og sa til meg at det gikk jo strålende, jeg besto (jeg husker hvor mange feil også, men vil ikke si...).

Noen år senere tok jeg lett lastebil. Den tok jeg på et kvarter og besto den også. Den raskeste etter meg brukte 45 minutter. *skryte, skryte*

Så vanskelig er det ikke. Det er bare til å lese, pugge, og så svare så godt man kan. Består man så består man. Består man ikke må man bare ta prøven på ny igjen.

Anonym poster: 814ad6957154c6c3449b7cd76b2ec946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på første forsøk.

Hadde så vidt åpnet boken og lest de første 4-5 sidene. Men hadde tatt trafikalt grunnkurs og tatt to-tre tester på internett. Mesteparten av spørsmålene var logiske, og når jeg var usikker så visualiserte jeg hvordan jeg ville ha kjørt selv, basert på hva jeg hadde lært gjennom kjøretimene/kjøring med foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på første forsøk med 3 feil. Leste boka en gang, og brukte teoritentamen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...