Gå til innhold

Noen som besto teoriprøven ved første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestod på første forsøk, hadde skumlest boka et par ganger og tatt noen tester på nett, øvelseskjørte litt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stod på første med null feil, synes ikke den var spesielt krevende bare først hadde fått en grunnleggende trafikkforståelse gjennom litt praktisk arbeid på veien, deretter leste jeg hele boken én gang, og tok disse testene på teoritentamen.no 20-30-ish ganger. Tror mange av dem som stryker gang på gang og hevder det er så vanskelig heller har tatt for lett på det. Man kan ikke regne med å stå med én gang om man ikke har satt seg inn i stoffet man skal testes i.

At folk stryker en gang eller to kan jeg forstå, alt fra uheldighet til litt dårlig forberedt kan påvirke noe sånt. Men disse som stryker både 5-6-7-8 ganger og oppover tror jeg enten har behov for en tilrettelagt prøve i noen enkelttilfeller, eller bare må innse at man ikke kan valse inn og tenke at prøven er lett, for det er den ikke om man ikke har lest boken.

Når det er sagt ville jeg ikke bekymret meg for mye om teorien om jeg var deg, jeg var veldig nervøs men det gikk kjempebra. Venter imidlertid på min 3. oppkjøring nå, og håper på at den skal gå fint. Og det er i mine øyne oppkjøring som gjelder mest og som er surest å stryke på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg. Det gjorde også alle brødrene mine, og til nå har alle søskenbarna mine (9 kjøreklare voksne til nå) også gjort det. Det er ingen big deal. Pust med magen og husk at trikken ALLTID har forkjørsrett. :sukk: Eneste feilene jeg hadde. Bodde da og kjørte opp i en pyttelyyten bygd, og hadde aldri SETT en trikk engang, og jeg fikk 4 (FIIIRE) trikkespørsmål. Fikk bruk for det senere da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod på første forsøk. Men det er noen år siden så nå er det en annen prøve. Da jeg tok den kunne man få inntil 5 feil på hvert spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg. Det gjorde også alle brødrene mine, og til nå har alle søskenbarna mine (9 kjøreklare voksne til nå) også gjort det. Det er ingen big deal. Pust med magen og husk at trikken ALLTID har forkjørsrett. :sukk: Eneste feilene jeg hadde. Bodde da og kjørte opp i en pyttelyyten bygd, og hadde aldri SETT en trikk engang, og jeg fikk 4 (FIIIRE) trikkespørsmål. Fikk bruk for det senere da. :jepp:

Jeg og fikk feil på et trikkespørsmål. Tenkte leeenge, men kunne ikke huske hva som sto i boka om det, så jeg "safet" og valgte alternativet som sa at det var vanlig vikeplikt fra høyre.. Det var feil, men nå vet jeg iallefall at trikken kjører der den vil :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og fikk feil på et trikkespørsmål. Tenkte leeenge, men kunne ikke huske hva som sto i boka om det, så jeg "safet" og valgte alternativet som sa at det var vanlig vikeplikt fra høyre.. Det var feil, men nå vet jeg iallefall at trikken kjører der den vil :gjeiper:

Ja, ikke sant? Jeg "safet" jeg også. Kjempesmart... :lur:

Duste-Trikken som gjør som den vil!! :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk.

Leste ganske overfladisk gjennom "veien til førerkortet"-boka, men tok mange tester på nettet. Det jeg merket, var at det var ganske stor forskjell på de testesidene, blant annet var gratissidene ofte litt mindre omfattende enn de som kostet penger. Lurer på om det kostet 29 kroner for ett døgn der man kan kunne ta så mange tester man ville (kan ha endret seg da det er noen år siden), og dette "medlemsskapet" kjøpte jeg to ganger. Først en uke eller to før teorieksamen, så dagen før. Da jeg klarte meg feilfritt gjennom en slik betalingstest, følte jeg meg klar for the real deal, og besto med to feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk.

Leste ganske overfladisk gjennom "veien til førerkortet"-boka, men tok mange tester på nettet. Det jeg merket, var at det var ganske stor forskjell på de testesidene, blant annet var gratissidene ofte litt mindre omfattende enn de som kostet penger. Lurer på om det kostet 29 kroner for ett døgn der man kan kunne ta så mange tester man ville (kan ha endret seg da det er noen år siden), og dette "medlemsskapet" kjøpte jeg to ganger. Først en uke eller to før teorieksamen, så dagen før. Da jeg klarte meg feilfritt gjennom en slik betalingstest, følte jeg meg klar for the real deal, og besto med to feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besto første gangen. Hadde egentlig tenkt å vente med å ta den siden jeg ikke hadde fått tildelt kjøretimer enda og heller ikke hadde forsøkt meg på noen tester på forhånd. Tror ikke jeg leste i boka heller... Flaks, bare flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besto første gangen. Hadde egentlig tenkt å vente med å ta den siden jeg ikke hadde fått tildelt kjøretimer enda og heller ikke hadde forsøkt meg på noen tester på forhånd. Tror ikke jeg leste i boka heller... Flaks, bare flaks.

Henger meg på den her :) Selv om jeg leste litt dagen før. Fikk telefon fra kjørelærer som sa at jeg måtte bestå teorien dagen etter, for å slippe trafikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto første gangen. Tror de fleste feilene mine var trikkespørsmål akkurat som andre her skriver. Møkkatrikken!! Fikk tre-fire spm om den og hadde jo virkelig ikke peiling. Er jo ikke noe krise å ikke stå første gangen heller, da ser man hva man må øve mer på og så står man på neste forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, første gangen. Men skal sies: det var en spontantur på biltilsynet med ei venninne. Bestod, men med flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den testen er ikke vannskelig i det helet att. Jeg hadde venninner som klagte å sutret så veldig over at det var umulig å stå og tok testen maange ganger før de sto. Jeg var livredd nr jeg skulle ta testen, hadde leste boken en gang og tatt tester på nettet. Det gikk lett. Tror grunnen til at mange sier det er så vannskelig er at de ikke leser, fant etterhvert ut at mine veninner ivertfall hadde lest minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg sto ved første forsøk. Jeg synes ikke det var så vanskelig jeg da, dette var for 9 år siden så det er godt mulig ting er annerledes nå.

Jeg leste boka og tok tester på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min oppkjøring og teoriprøve for rundt 20 år siden og sto første gang. Jeg har undret noen ganger i de senere år hvordan jeg ville ha gjort det på teorien....jeg tipper dårlig :forvirret: Har hørt teoriprøvene er mye "verre" enn for....noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg besto på første forsøk, hadde 1 feil. Husker ennå, snart 20 år etter, at spørsmålet hadde noe med campingvogn å gjøre, og at alle feilfrie (ikke mange) var med trekningen om en bil.

Har det for meg at det er verre i dag. Den gang var det kun ett alternativ per spørsmål som var rett (husker dog ikke om det var 3 eller 5 alternativer). I dag kan det være flere rette alternativer per spørsmål, og dermed flere muligheter for feil.

Var det 60 spørsmål og 7 tillatte feil da jeg tok lappen, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...