Gå til innhold

Noen som besto teoriprøven ved første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 14.8.2011 at 18.33, AnonymBruker skrev:

Ja noen av dere??:) jeg har "pugga" hele boka, og tenker at jeg kommer til å bestå ved første forsøk, men får skikkelig nedtur av alle skrekk historiene jeg har hørt. noen sier de har tatt den 13 ganger, andre sier at man må jukse for å bestå osv... så jeg vil gjerne høre deres erfaringer:)

Jeg stod på første forsøk :) Men hadde pugget og lest godt i teoriboka pluss tatt tester på nettet. Den testen jeg fikk mest nytte av var den som kostet penger, husker ikke hvilken, men mange av spørsmåla jeg fikk var samme som den testen :)
Det som var problemet på teoriprøva var at spørsmålene av og til var stilt på en litt vanskelig måte og alternativa var så like at flere kunne vært riktig, litt sånn lurespørsmål... Og jeg svarte faktisk ganske kjapt, et kvarter tok det meg... men jeg hadde god tid igjen og så de andre fortsatt strevde, så jeg tenkte det var best å gå gjennom svara og tenke over - og da endret jeg et par tre svar...

Jeg bestod, men med nød og neppe.... om jeg ikke hadde rettet på det jeg allerede hadde skrevet, så hadde jeg enten hatt enda flere rette - eller strøket....

Så hold hodet klart og prøv å les deg frem til hva de egentlig spør etter, ikke la deg lure av lurealternativene, og ta masse prøver på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 14.8.2011 at 23.44, mia83 skrev:

Stod på første forsøk. Men det er noen år siden så nå er det en annen prøve. Da jeg tok den kunne man få inntil 5 feil på hvert spørsmål..

hvor lenge er dette siden? Jeg tok lappen for 9 år siden. Husker ikke hvor mange feil man kunne ha, men husker jeg bestod med nød og neppe... trolig pga jeg var så "dum" at jeg gikk inn og rettet på noen av de svarene jeg hadde svart... Jeg begynte å tvile rett og slett :) Det var en del alternativer som var veldig like og egentlig like rette... 

Hvor mange feil kan man ha nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk med tre feil, brukte ca. 15 minutter. Alle feilene kom på teknisk (bla. hva slags farge ryggelys har, jeg vet det egentlig men tenkte feil idet jeg svarte på spørsmålet). Brukte stort sett kun teoritentamen.no, men leste gjennom boken en gang.

Tenk logisk, les teksten nøye og bruk tiden godt er mine beste tips. 

Anonymkode: 1465e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er jo enkelt, jeg  er utenlandsk og har vært i Norge for ett år siden og tok teori prøven på Norsk for 4 måneder siden. Jeg bestått prøven men en gang og det tok 30 minutter. Det var litt språk utfordringer men heldigvis jeg klarte den.

 

Håper at du klare den! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, teori er enkelt, men oppkjøringa 1. gang er omtrent umulig hvis man får en slik sensor jeg hadde. Han var bare ute etter å stryke meg. Det virker som sensorene gjør alt for å stryke enkelte den første gangen, slik at de har nok arbeid og inntekt. Slik mister de ikke jobbene sine. Smart, men det er svært sleipt og uetisk!

Anonymkode: 71695...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...