AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #61 Skrevet 19. august 2011 Jeg forstår at katten er en ung og i utgangspunktet frisk katt, men dette er langt over hva jeg synes det er greit å utsette dyret for. Hadde det vært min katt ville jeg av dyrevernmessige hensyn latt katten få slippe. Men ønsker dere lykke til uansett hva som skjer. 1
Green Lady Skrevet 19. august 2011 Forfatter #62 Skrevet 19. august 2011 Tøffe tak. Men, ikke værre enn at en ung katt som McGyver klarer dette. Tilbudet om kirurg "free of charge" står til klinikkens gode rykte. Dersom vetrinærens vurdering er at det for McGyver vil være verd å gjennomgå en operasjon til, så hadde jeg slått til om han hadde bodd med meg Jeg har sett opplegget for "rullingen" og dette er et ryddig og etterrettelig opplegg, Green Lady. Gi tøffingen (McGyver altså ) en god "barte-kløing" fra Lillepus og "gjengen" Ja, jeg synes det var veldig bra av dem å tilby en billigere operasjon grunnet misforståelsen. Så egentlig er jeg glad jeg det skjedde. Penger spart for oss! Hehe. Hyggelig at du likte kronerullingen. Jeg vil passe på å oppdatere den med staus, bilder og veterinærregninger, slik at de som ønsker å støtte ser hva pengene går til. Bartekløing skal det bli mye av i morgen, da skal vi få besøke pusen vår. Han skal ligge der til over mandag, da skal de operere det andre benet hans. Jeg forstår at katten er en ung og i utgangspunktet frisk katt, men dette er langt over hva jeg synes det er greit å utsette dyret for. Hadde det vært min katt ville jeg av dyrevernmessige hensyn latt katten få slippe. Men ønsker dere lykke til uansett hva som skjer. Det som er saken med denne katten, er at han har en enorm livsvilje. Han er en fighter, og han vil leve. Hadde han blitt mer apatisk, ikke vist noe engasjement, bare sovet osv, hadde saken vært anderledes. Men han er full av pågangsmot. Dessuten er han bare 2,5 år gammel, så han er bare ungdommen. I tillegg stoler jeg på veterinærene, det er flere som behandler han, og senest isted, fikk jeg høre på telefonen at dersom de ikke mente han ville bli bra av operasjonene, ønsket de ikke å gjøre det (dette var mtp den neste operasjonen, hvor de skal feste musklen). Han kirurgen virker veldig flink og sympatisk, og det er ingen tvil når han prater om fremtiden til McGyver. En noe humpete vei før vi kommer dit, men siden han er så full av pågangsmot og i tillegg er så ung, så skal vi komme dit, sammen! Men takk for innlegget ditt. Det er aldri lett å vite når man skal sette ned foten. For mitt tilfelle, blir det når livskvaliteten til pus går ned, og han ikke kommer tilbake til sitt gamle jeg. Riktignok vil gårsdagens operasjon reduere han litt, siden han ikke kan bøye håndleddet og må derfor lære seg å svinge ut med benet når han går, men dette anser jeg som en bagatell når det er innlært. Han har gått med en "meterlang" bandasje på poten nå i snart en uke (han ble påkjørt mellom kl 17 og 19 forrige lørdag), og klarer fint å svinge den til siden når han går. Men takk for lykkeønskninger! 4
Spoven Skrevet 22. august 2011 #63 Skrevet 22. august 2011 Hvordan går det med McGyver nå? Håper alt går seg til! Han er liksom en KG-katt, føler jeg kjenner ham litt etter bilder, små historier og anekdoter. Krysser fingrene for at alt heles slik det skal. 1
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #64 Skrevet 22. august 2011 Hvordan går det med McGyver nå? Håper alt går seg til! Han er liksom en KG-katt, føler jeg kjenner ham litt etter bilder, små historier og anekdoter. Krysser fingrene for at alt heles slik det skal. Så koselig Vi var og besøkte han i går, og han syntes det var så stas å ligge på fanget mitt og få masse kos. Han koste og koste, og malte og malte. Alle dyrepleierne skryter han opp i skyene, han er så søt, snill og fryktelig kosete. Han er eneste pusen i oppstalling nå, så han får all oppmerksomheten selv, lille heldigpusen Tricepsen skal festes i dag, men vet ikke når. Kirurgen ringer meg etter operasjonen, og jeg vil selvfølgelig oppdatere her etter operasjonen Han er en sterk liten pus ved meget godt mot, så dette må bare gå veien! 4
Spoven Skrevet 22. august 2011 #66 Skrevet 22. august 2011 Han vet nok at han er i de beste hender. Ser ut som han nyter tilværelsen som pleiepasient. Når det alt skulle skje, så er jeg glad for at han har de eierne han har. Mange ville nok valgt avlivning.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2011 #67 Skrevet 22. august 2011 (endret) Å kjære, vakre vene. Det der er "mors" pusegutt - og 'ja' med den innstillingen og slik tæl så kommer han igjennom dette uten psykisk skade av noe slag. .....og du er klar over at McGyver har funnet sitt elskede menneske i deg tror jeg. Han valgte med hjerte, og han har helt tydelig valgt aldeles riktig.) Jeg tar sjansen på at dagens operasjon går riktig godt, og sender til rekonvalisenten og "mor". Endret 22. august 2011 av Lille-pus 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. august 2011 #68 Skrevet 22. august 2011 hehe jeg føler meg skyldig for at Green Lady endte opp med denne pusen. Men skyldig og skyldig. Men mer match mellom katt og menneske, kunne det ikke vært. McGyver kom til meg på en hastesak fra Dyrebeskyttelsen. Så vips satt jeg med en kattunge i forvaring hjemme. Han skulle hærpe mest mulig sofa og drive meg litt til vannvid, før all min massive reklamering for superpusen på Facebook traff Green Lady. Og vips var det de to Jeg ble så glad for at hun ville ha han, for jeg kunne ikke ha han (bor i liten leilighet uten utemuligheter) Har jo kjent Green Lady en stund nå og er det noen, som tar godt vare på sine dyr, så er det henne. Det som slo meg med McGyver, var hvor kul han var. Alt var greit liksom. Og elsker oppmerksomhet, selv om den skulle komme fra veterinærer med sprøyter. Og han digger å kjøre bil og være med der det skjer. Han tar alt på strak pote og synes livet er kult. Men han lar seg ikke lure heller. Han bare vet hele tiden hvilken kort han skal spille ut for å få det som han vil til tross for kjipe ting. Han har psyken i orden for en tøff tid fremover. Han er bare verdens kuleste katt. Enkelt og greit. 3
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #69 Skrevet 22. august 2011 Han vet nok at han er i de beste hender. Ser ut som han nyter tilværelsen som pleiepasient. Når det alt skulle skje, så er jeg glad for at han har de eierne han har. Mange ville nok valgt avlivning. Takk for gode og varme ord Vi prøver det vi kan, men vi er også bare studenter, så pengene må også skaffes. Men det er ingenting mer i verden jeg ønsker å bruke penger på nå, enn han. Han skal bli frisk! Vi forsikret kattene to uker før dette skjedde. Tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort uten forsikringen, men er stygt redd for at det hadde endt med et forbrukerlån med 30 % rente Man kan jo ikke avlive noen som har så mye liv og fightervilje i seg Å kjære, vakre vene. Det der er "mors" pusegutt - og 'ja' med den innstillingen og slik tæl så kommer han igjennom dette uten psykisk skade av noe slag. .....og du er klar over at McGyver har funnet sitt elskede menneske i deg tror jeg. Han valgte med hjerte, og han har helt tydelig valgt aldeles riktig.) Jeg tar sjansen på at dagens operasjon går riktig godt, og sender til rekonvalisenten og "mor". Det var faktisk Belle Gunnes her inne på forumet som ble kjent med McGyver først, da hun endte opp som et fosterhjem for han gjennom dyrebeskyttelsen. Og det var sånn ca akkurat da jeg begynte å lete etter en katt jeg kunne ha. Smeltet jo helt da jeg så han første gangen, lille krabaten. Men det var nok kjærlighet ved første blikk for å si det sånn, og han er en skikkelig mammadalt! Ligger helt ved min side når jeg er syk, depper i flere dager om jeg drar fra han når vi er på ferie (jeg måtte hjem en tur i ferien, men min far ble igjen og passet på han), følger etter meg hvorenn jeg går og skal alltid sove sammen med oss i sengen. Jeg ringte klinikken kl 1530, og da hadde de akkurat startet operasjonen. Ikke hørt noe enda, men det var det samme sist med håndleddet hans. Operasjonen tok bare tre timer, men jeg ble ikke oppringt før rundt kl 21 (ringte de rundt kl 16). Så håper jeg får en telefon veldig snart
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #70 Skrevet 22. august 2011 (endret) hehe jeg føler meg skyldig for at Green Lady endte opp med denne pusen. Men skyldig og skyldig. Men mer match mellom katt og menneske, kunne det ikke vært. McGyver kom til meg på en hastesak fra Dyrebeskyttelsen. Så vips satt jeg med en kattunge i forvaring hjemme. Han skulle hærpe mest mulig sofa og drive meg litt til vannvid, før all min massive reklamering for superpusen på Facebook traff Green Lady. Og vips var det de to Jeg ble så glad for at hun ville ha han, for jeg kunne ikke ha han (bor i liten leilighet uten utemuligheter) Har jo kjent Green Lady en stund nå og er det noen, som tar godt vare på sine dyr, så er det henne. Det som slo meg med McGyver, var hvor kul han var. Alt var greit liksom. Og elsker oppmerksomhet, selv om den skulle komme fra veterinærer med sprøyter. Og han digger å kjøre bil og være med der det skjer. Han tar alt på strak pote og synes livet er kult. Men han lar seg ikke lure heller. Han bare vet hele tiden hvilken kort han skal spille ut for å få det som han vil til tross for kjipe ting. Han har psyken i orden for en tøff tid fremover. Han er bare verdens kuleste katt. Enkelt og greit. Jeg kunne ikke vært mer enig, Belle Gunnes! Og takk for veldig varme, og veldig koselige ord Endret 22. august 2011 av Green Lady
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #72 Skrevet 22. august 2011 Hva heter Facebook-gruppen? Hvis du sender meg en PM, skal du få linken Jeg vil helst unngå å legge navnet mitt ut på KG (man ser jo hvem som har laget gruppen når man søker på navnet)
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #73 Skrevet 22. august 2011 Og da ringte kirurgen! Operasjonen gikk veldig bra, og a\han var fornøyd, og mente dette ville gro greit uten komplikasjoner (men helt sikker kan man jo aldri være!). De slapp å putte på ekstra støtte utenpå benet, noe som er veldig fint mtp at han har denne meterlange bandasjen på den andre poten. Kirurgen sa også at dette er en såpass uvanlig skade på katt, at det er nesten ikke noe faglitteratur som omhandler temaet.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2011 #74 Skrevet 22. august 2011 Herlig ! Så bra at det har gått godt (i dag også) (- av en eller annen grunn overrasker det meg ikke.... Det er "noe" ved ham... )
Green Lady Skrevet 22. august 2011 Forfatter #75 Skrevet 22. august 2011 Herlig ! Så bra at det har gått godt (i dag også) (- av en eller annen grunn overrasker det meg ikke.... Det er "noe" ved ham... ) Jeg vil kalle det livsgnisten hans Og på en annen side, har du noengang sett en super-/actionhelt gi opp? De overlever alt! Og det skal lille superhelten min også gjøre. Han har et stort navn å fylle, men det ser nesten ut til at han er enda større enn den ordenlige MacGyver. En slik vilje og livsglede skal man lete lenge etter, og da mener jeg uansett art og rase! Denne pusen vil leve, og leve skal han!
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2011 #76 Skrevet 22. august 2011 Jeg vil kalle det livsgnisten hans Og på en annen side, har du noengang sett en super-/actionhelt gi opp? De overlever alt! Og det skal lille superhelten min også gjøre. Han har et stort navn å fylle, men det ser nesten ut til at han er enda større enn den ordenlige MacGyver. En slik vilje og livsglede skal man lete lenge etter, og da mener jeg uansett art og rase! Denne pusen vil leve, og leve skal han! Du har så evig rett Det er slike historier som gjør at det alikevel er verd det
Green Lady Skrevet 25. august 2011 Forfatter #77 Skrevet 25. august 2011 Oppdatering: Da har McGyver kommet hjem. Veldig pjusk, og halve katten er barbert. Han må ha på krage (herr Lampeskjerm) for ikke å slikke på operasjonssåret. Videre må lille pusen bo i bur i seks (!) uker fremover, og han klager allerede nå. Han vil ut å gå, men gåing er forbudt, da vi må unngå overbelastning av muskelfestet som er sydd. Han skal tilbake og skifte bandasje på mandag, det var litt størknet væske der i dag, og stingene for tricepsoperasjonen skal fjernes om en 10-12 dager. Videre skal bandasjen skiftes ca en gang i uken, og så skal vi på kontrollrøngten om seks uker. Stakkars lille pusen min
Tabris Skrevet 25. august 2011 #78 Skrevet 25. august 2011 Masse jobb for dere og en vond tid for pus. Men så flott å se at dere gjør slik en innsats for ham! Krysser poter og hale for MacGyver!
Green Lady Skrevet 25. august 2011 Forfatter #79 Skrevet 25. august 2011 Masse jobb for dere og en vond tid for pus. Men så flott å se at dere gjør slik en innsats for ham! Krysser poter og hale for MacGyver! Hjertet mitt blør allerede for han. Han er jo en utepus, og han blir helt krakilsk om han må være inne en hel dag. Forhåpentligvis forstår han fort at han ikke kommer ut av buret (hvertfall ikke når han maser), slik at han vil være rolig og sove mye. Søvn er uansett viktig for den lille medkjørte pusekroppen hans nå, og mtp på operasjonene han har gjennomgått, er hvile det beste han kan gjøre. Nå har han lagt seg i doen sin, og ligger der og halvsover. Må få kjøpt noe pellets eller noe, klumpsand er ikke så smart i ligge i.. Hehe. Men takk for kryssing av poter og haler, han trenger det nå, stakkars lille puselusen min
Gjest Lille-pus Skrevet 25. august 2011 #80 Skrevet 25. august 2011 (endret) Dette går, opp med hakespissen Dog kommer dere til å oppdage hvor utrolig sta og utholdende en katt kan være (og det kan de !) når han begynner å kvikne til etterhvert. Tror dere kan regne med at den første helgen nå (inkl. morgendagen) blir de verste. Kanskje han kommer til å nærmest "gi opp" håpet om å få komme ut...men bare kanskje, sidet det er den herremannen det er så føler jeg med under ingen omstendigheter like sikker Da vil gleden om 6 uker være ubeskrivelig, og dere må nok regne med at han da vil gå laaange turer. Akkurat nå, i innledende fase av de 6 ukene, er jeg faktisk mer bekymret for nattesøvnen til menneskene hans. Hvis han er av den verbale, høylytte typen (bor en av den kategorien her...) så kan det være lurt å fiske med en pakke ørepropper i morgen. Kvelden og natten vil avdekke behovet. Vi krysser alle de 12 potene, de 3 halene og de 10 fingrene for McGyver og dere Endret 25. august 2011 av Lille-pus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå