Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. august 2011 #41 Skrevet 16. august 2011 Jeg er enig i at man skal se ann og vurdere nøye begge veier. Men dette er en pusekatt, med enormt stor livsvilje. Han er en skikkelig fighter og han vil bli frisk. Selv om det så ut som han hata alt isted, så er han så klar for å bli frisk for å fortsette å redde verden. Han er litt av en kattemann han her. 1
J90 Skrevet 16. august 2011 #42 Skrevet 16. august 2011 Hei, håper du får inn nok penger og at det går bra med pus. Har samme problemet selv, bare at vår er ikke forsikret, så her blir vi (to studenter) til å leve på knekkebrød ut skoleåret:/
CathFoto Skrevet 16. august 2011 #43 Skrevet 16. august 2011 Selvfølgelig! Jeg bare lurte på om dere måtte dekke hele beløpet selv eller det som går over 30.000. Det burde jo være mulig å få samlet inn endel skulle man tro. Håper pusen blir bedre snart.
Green Lady Skrevet 17. august 2011 Forfatter #44 Skrevet 17. august 2011 Jeg er enig i at man skal se ann og vurdere nøye begge veier. Men dette er en pusekatt, med enormt stor livsvilje. Han er en skikkelig fighter og han vil bli frisk. Selv om det så ut som han hata alt isted, så er han så klar for å bli frisk for å fortsette å redde verden. Han er litt av en kattemann han her. Du får virkelig sagt det Og nå begynner han faktisk å klare å gå litt rundt, selv med den meterlange bandasjen på poten.. Og gjett hvem som klarte å komme seg halvveis opp til vinduet i natt? Jo, det var lille McGyver. Våknet av at alt på tvbordet raste i bakken, og der satt han, på vei til å ta sats opp i vinduskarmen.. Nei, han skal bli frisk. Med en slik fightervilje han har, ville det nesten vært et hån mot han å slippe. Hadde han vist tegn til å gi opp, og blitt helt apatisk, da hadde situasjonen vært helt anderledes. Da måtte man vurdert avlivning i mye større grad enn de vi gjør nå.
Green Lady Skrevet 17. august 2011 Forfatter #45 Skrevet 17. august 2011 Hei, håper du får inn nok penger og at det går bra med pus. Har samme problemet selv, bare at vår er ikke forsikret, så her blir vi (to studenter) til å leve på knekkebrød ut skoleåret:/ Hun ene pusen vår, fikk en kraftig infeksjon og måtte opereres midt i juli. Regningen kom på over 6000 kr. Det var med en gang hun var frisk, at vi forsikret begge kattene. Som Belle Gunnes sa da vi hentet McGyver hos dyrlegen i går, vanligvis er det slik at man ikke trenger forsikringen når man endelig har forikret noe. Men det er litt synd at man må oppleve en kostbar ulykke for å finne ut at forsikring er en smart ting. Alle mine fremtidige katter skal heretter forsikres både opp og ned og i mente. Håper det ordner seg for pusen dere! Selvfølgelig! Jeg bare lurte på om dere måtte dekke hele beløpet selv eller det som går over 30.000. Det burde jo være mulig å få samlet inn endel skulle man tro. Håper pusen blir bedre snart. Nei, vi har søkt om direkteoppgjør på de største summene. Hadde ikke hatt sjans i havet til å punge ut med over 20 000 kr for operasjonen i morgen. Men, det er fremdeles mye penger vi må ha, for å dekke hele behandlingen. For to studenter er det ikke bare-bare å hoste opp 10 - 15 000 kr ut av det blå. Men vi skal klare det!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #46 Skrevet 17. august 2011 Det er nok det han tenker med å sove i doen, at om han må, så er det bare å la det stå til. Men han er jo umåtelig søt der han ligger da. Teppe? Nei takk, doen gjør jobben Katter ligger i doen når de føler seg utrygge, lukten av dem selv og høyden på kantene på kassen roer dem ned. Selv om vi setter inn store myke huler i buret, ser vi ofte at de velger dokassen isteden.
Green Lady Skrevet 17. august 2011 Forfatter #47 Skrevet 17. august 2011 Katter ligger i doen når de føler seg utrygge, lukten av dem selv og høyden på kantene på kassen roer dem ned. Selv om vi setter inn store myke huler i buret, ser vi ofte at de velger dokassen isteden. Oi, det visste jeg ikke. Takk for info
J90 Skrevet 17. august 2011 #48 Skrevet 17. august 2011 Katten min ligger i doen nesten hele dagen i hundeburet sitt, lurte på hvorfor^^ Hun fikk gå litt fri i sta, da skulle hun ut av leiligheta for nå er hun lei av å være inne:P Hun ble passe irritert over at hun ikke fikk lov bare fordi hun er syk og har kateter og skjerm på hodet og hun må holde seg i ro, det var liksom ikke så viktig^^ Alle mine fremtidige dyr skal forsikres herifra og til månen, dette har vi ikke råd til flere ganger!
CathFoto Skrevet 17. august 2011 #49 Skrevet 17. august 2011 Kjenner følelsen, betalte 11000,- for et par uker siden. Kommer til å merke det lenge. Jeg skal tipse dyrevenner om innsamlingen, så satser vi på at dere får noe hjelp.
Green Lady Skrevet 17. august 2011 Forfatter #50 Skrevet 17. august 2011 Katten min ligger i doen nesten hele dagen i hundeburet sitt, lurte på hvorfor^^ Hun fikk gå litt fri i sta, da skulle hun ut av leiligheta for nå er hun lei av å være inne:P Hun ble passe irritert over at hun ikke fikk lov bare fordi hun er syk og har kateter og skjerm på hodet og hun må holde seg i ro, det var liksom ikke så viktig^^ Alle mine fremtidige dyr skal forsikres herifra og til månen, dette har vi ikke råd til flere ganger! Det er jo kjempebra at katten deres ønkser å gå ut McGyver bor nærmest ute om sommeren, kommer kun inn for å spise og sove noen timer på natten. Holdes han ett minutt lenger inne enn han vil, får vi jaggu høre det! Men han har ikke engang nærmet seg utgangsdøren enda. Hehe. Kjenner følelsen, betalte 11000,- for et par uker siden. Kommer til å merke det lenge. Jeg skal tipse dyrevenner om innsamlingen, så satser vi på at dere får noe hjelp. Ja, de liker å ta seg godt betalt på den klinikken (fikk inntrykk av at det var der du også var med din katt?), men de virker veldig flinke og seriøse. Og det er klart, at når det er en så stor og omfattende operasjon, så må man til en stor dyreklinikk. Men må si jeg savner gode og gamle Sinsen, altså Hvordan går det med pusen din nå? Er den frisk? Tusen takk for at du tipser. Absolutt alle monner drar
CathFoto Skrevet 17. august 2011 #51 Skrevet 17. august 2011 Ja, jeg synes også det var dyrt. Har også inntrykk av at de er flinke, men pusen min ble operert og de fant ikke noe. Så litt i tenkeboksen ang det, så vanskelig å vite hva som er riktig i slike tilfeller. Pusen min er nå frisk, rask og blid. 1
Gjest Iah Skrevet 17. august 2011 #52 Skrevet 17. august 2011 Tråden er ryddet. Å samle inn veldedighetsgaver og/eller underskrifter. Om man ønsker å spre denne type budskap skal det skje via eksterne linker. Det er heller ikke tillatt å samle inn e-postadresser på sidene for utsending av reklame, kjedebrev, pyramidespill, innsanking av stemmer, veldedige innsamlinger o.l. Du kan heller ikke bruke forumets "pm-funksjon" (private meldinger) til dette. Iah, mod 2
Chelmon Skrevet 17. august 2011 #53 Skrevet 17. august 2011 (endret) Håper alt går fint med den nydelige katten din Har bodd i utlandet tidligere, og der var det svært vanlig å amputere over å gjennomgå store vanskelige operasjoner (både pga kostnad og fare for komplikasjoner). Er ikke det et alternativ for dere da? Endret 17. august 2011 av Chelmon
Green Lady Skrevet 19. august 2011 Forfatter #54 Skrevet 19. august 2011 Håper alt går fint med den nydelige katten din Har bodd i utlandet tidligere, og der var det svært vanlig å amputere over å gjennomgå store vanskelige operasjoner (både pga kostnad og fare for komplikasjoner). Er ikke det et alternativ for dere da? Veterinære sa ikke noe om det, men jeg tenker som så at dersom vi klarer å redde benet hans, er det det beste, selvom det ikke vil fungere 100 % da han ikke kan bøye "håndleddet" sitt. Jeg tenker som så, at hvis det oppstår store komplikasjoner, så kan det da være et alternativ å amputere. McGyver ble forresten operert i går, og kirurgen var veldig fornøyd med operasjonen. Røngtenbildene så veldig fine ut. Så nå er all brusk byttet ut med ben, og ting&tang er skrudd sammen med stålplater og skruer. Ringte for en oppdatering nå, og pusen er våken og sånn. Jippi! Håper dette går veien! 2
J90 Skrevet 19. august 2011 #55 Skrevet 19. august 2011 Veterinære sa ikke noe om det, men jeg tenker som så at dersom vi klarer å redde benet hans, er det det beste, selvom det ikke vil fungere 100 % da han ikke kan bøye "håndleddet" sitt. Jeg tenker som så, at hvis det oppstår store komplikasjoner, så kan det da være et alternativ å amputere. McGyver ble forresten operert i går, og kirurgen var veldig fornøyd med operasjonen. Røngtenbildene så veldig fine ut. Så nå er all brusk byttet ut med ben, og ting&tang er skrudd sammen med stålplater og skruer. Ringte for en oppdatering nå, og pusen er våken og sånn. Jippi! Håper dette går veien! Hei, så bra:) er glad på dine vegner, håper alt går bra med katten! Du må fortsette å gi oss oppdateringer, går å tenker på katten deres:)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #56 Skrevet 19. august 2011 Håper for guds skyld ikke det er karenstid på forsikringen din. Det vil si de ikke dekker skader i den peroiden det er karenstid. Er som regel det på nytegnede forsikringer. Ofte ca 20 dager. Sjekk med forsikringsselskapet. I såfall får du ikke igjen en krone altså. Bare til info. Dette har jeg selv opplevd, og det sved godt da hunden ble syk dager etter forsikring ble tegnet og jeg måtte betale alt selv. Absolutt alt. Karensdagene gjelder sykdom, ikke skade... Så om en katt/hund blir påkjørt eller får akutte skader innenfor de 20 dagene så dekker forsikringa. Men om den blir syk, da dekker det ikke. Det er jo for at ikke folk skal hive seg rundt og forsikre dyret så fort det blir sykt...
Green Lady Skrevet 19. august 2011 Forfatter #57 Skrevet 19. august 2011 Ny oppdatering: Var og besøkte McGyver nå, og etter min bekymringsmelding ang den andre poten, har de undersøkt den grundig. Det viser seg at tricepsen fra røket i festet Skal pusen min aldri bli skadefri?
Gjest Lille-pus Skrevet 19. august 2011 #58 Skrevet 19. august 2011 Var det nå sånn at det ingen ende ville ta..... Triceps'en på den andre for-foten, eller bakfoten på samme side som den mest skadede foten ? Dersom (alle forbehold her nå) jeg har tatt essensen vedrørende avslitte sener så er det "relativt" grei skuring å få dem på plass igjen, men det må nok åpnes og sys igjen.... nok en gang... Påkjørsler gir ofte flere skade enn dem man oppdager umiddelbart. Har du en nettside med den samme informasjonen som du hadde ute tidligere ? fb vegg eller noe slikt. Tenkte jeg kunne se om jeg ikke hadde muligheter til å hjelpe bitte-litt jeg også
Green Lady Skrevet 19. august 2011 Forfatter #59 Skrevet 19. august 2011 Var det nå sånn at det ingen ende ville ta..... Triceps'en på den andre for-foten, eller bakfoten på samme side som den mest skadede foten ? Dersom (alle forbehold her nå) jeg har tatt essensen vedrørende avslitte sener så er det "relativt" grei skuring å få dem på plass igjen, men det må nok åpnes og sys igjen.... nok en gang... Påkjørsler gir ofte flere skade enn dem man oppdager umiddelbart. Har du en nettside med den samme informasjonen som du hadde ute tidligere ? fb vegg eller noe slikt. Tenkte jeg kunne se om jeg ikke hadde muligheter til å hjelpe bitte-litt jeg også Veterinæren ringte nå isted. Jeg ga beskjed da jeg leverte inn pusen før operasjonen, at de måtte sjekke andre poten også. Dette hadde ikke veterinæren fått med seg, så han så ikke på den andre poten. Han var veldig ydmyk ang. denne feilen, og ga oss to tilbud. Det ene er at hvis vi ønsket å avlive pusen grunnet "den nye skaden", så skulle vi bare betale for materialet brukt på operasjonen, samt avlivningskostnaden. Akkurat nå er operasjonen oppe i 21 000 kr, så er en del å spare dersom vi avliver. Men det andre tilbudet vi fikk, var en god pris på operasjonen hvor musklen skal sys på. Vanligvis ligger prisen på 10 000 - 15 000 kr, men vi kunne få det for "kostpris", dvs, klinikkens kostnader. Så vi betaler mellom 7 000 og 8 000 kr for den operasjonen. Så må vi operere ut den ene hjørnetannen, det koster ca 5 000 kr. Hovedskaden, avrevne leddbånd, er i høyre frempote. Muskelskaden er i venstre frempote. Ikke noe på bakpotene, kun foran. Jeg skal sende deg linken til kronerullingen, den ligger på facebook. Og jeg er evig takknemlig for en liten donasjon, Lille-Pus. Andre som ønsker å hjelpe til, send meg en PM, så får dere linken. Ønsker ikke at navnet mitt skal offentliggjøres til alle på KG, gjør det derfor på den måten
Gjest Lille-pus Skrevet 19. august 2011 #60 Skrevet 19. august 2011 Tøffe tak. Men, ikke værre enn at en ung katt som McGyver klarer dette. Tilbudet om kirurg "free of charge" står til klinikkens gode rykte. Dersom vetrinærens vurdering er at det for McGyver vil være verd å gjennomgå en operasjon til, så hadde jeg slått til om han hadde bodd med meg Jeg har sett opplegget for "rullingen" og dette er et ryddig og etterrettelig opplegg, Green Lady. Gi tøffingen (McGyver altså ) en god "barte-kløing" fra Lillepus og "gjengen"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå