Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 uker! :strix: Siste gang vi hopper for uker inne hos deg! :klemmer: Du kan jo så klart komme til å nå uke 41, men tviler på at man føler for å juble for akkurat det, da :fnise:

Lykke til hos jordmor! :strix:

:fnise: Ja, det er jammen ikke sikkert jeg er veldig blid om vi må hoppe for uke 41 også..

:takke:

Blir spennende å lese når du kommer tilbake fra jordmortime :)

Oppdatering kommer i neste innlegg! :jepp:

Snikleser melder seg! :sjenert:

Lykke til i dag! :smilyblomst:

:velkommen:

Så hyggelig at du melder deg! :jepp:

Du er velkommen til å følge!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig hos jordmor, og jeg burde helt sikkert vært overlykkelig :sjenert:

Hodet er langt nede og godt festet :jepp: Blodtrykket var litt høyt, men helt greit! Fosterlyden var ikke så god hos jordmor, så jeg måtte ligge med CTG en halvtimes tid. Da fikk jeg ei annen jordmor. Under CTG-en viser det seg at jeg har sammentrekninger i livmora uten at jeg egentlig merker så mye til det. Så her er det definitivt modning på gang :jepp:

Hun spurte om jeg ville at hun skulle sjekke åpningen, men jeg takket nei :sjenert: Mange ville helt sikkert blitt glad for å få sjekke åpning, men jeg synes dette var såpass ubehagelig sist gang og klarer fint å styre nysgjerrigheten min :fnise:

Men problemet er; Jeg sa jo at jeg begynner å bli veldig utålmodig. Også presterer jordmor (nr 2) at vi sees nok i natt! Jeg burde blitt slik: :bolledeig: , og blir slik: :sukk: ... Selvfølgelig er det kjempebra om noe starter inatt. Men jeg blir faktisk bare ennå mer utålmodig jeg.. :fnise:

Med andre ord så gikk alt veldig bra egentlig :jepp: Og jordmor (nr 1) skulle prøve å få meg satt i gang den 20. om jeg går til da. Men det er legeteamet på sykehuset som har siste ordet i den saken selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

:popcorn:

Spennende! Skjønner godt du blir mer utålmodig når du får sånne beskjeder. Men det var jo gode beskjeder da!

Ønsker deg all lykke videre nå! Spennende tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må først og fremst :hoppe: for 40 uker! Termin-uken din :strix: HERLIG! Og fantastisk at det definitivt er modning på gang :popcorn:

Hva er egentlig CTG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten jenter :jepp:

Her skjedde det ingenting i natt. Har mye murringer og nedpress nå, men det kan man jo ha ei stund før det skjer noe. Håper litt på at fullmånen slår til ikveld :fnise:

Skal på ny kontroll for blodtrykk og ctg i morgen. Mulig det også blir en UL for å sjekke fostervannsmengde.

HenLu: CTG er når man får to belter rundt magen hvor det ene måler fosterlyden og det andre sammentrekninger i livmora. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgen - dersom det ikke har skjedd noe til da :popcorn:

Da vet jeg hva CTG er :jepp: Har alle jordmødre og leger det eller har de det kun på fødeavdelingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgen - dersom det ikke har skjedd noe til da :popcorn:

Da vet jeg hva CTG er :jepp: Har alle jordmødre og leger det eller har de det kun på fødeavdelingen?

:takke:

Her har de kun CTG på fødeavdelingen. Men godt mulig andre (litt større legekontor og helsestasjoner) har det altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: TERMIN :strix:

Kom nå lille venn. Mamma og Pappa venter så fælt på deg! Nå har vi lyst til å se hvordan du ser ut, holde deg og lukte på deg.

Lille miraklet vårt, vi lengter etter deg!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:strix: Hurra for termin!

Nå sitter damene også her på KG og venter spent på lille nurket til Ariel*. :fnise::sjenert:

Håper formen er fin i dag! :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: TERMIN :strix:

Kom nå lille venn. Mamma og Pappa venter så fælt på deg! Nå har vi lyst til å se hvordan du ser ut, holde deg og lukte på deg.

Lille miraklet vårt, vi lengter etter deg!!!

:rodmer:

Hurraaa for termindato -- nå er det uansett ikke lenge til dere har lillegullet deres hos dere :strix:

Dere har såå mye å glede dere til, disse småttisene er fantastiske :rodmer:

Er så spent på når ting skal sette igang hos deg! :hug:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Termindato! :strix: Så utrolig herlig! Det er jo ekstra spennende å vente på fødsel hos dere som ikke vet kjønn enda :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix: Termindato! :strix:

Så spennende! Nå er det ikke lenge igjen uansett hva som skjer :)

Beklager at jeg skriver litt sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig å komme inn her å se alle hjertene som kastes rundt :jepp:

:strix: 1 dag over termin - 1 dag nærmere til å se nurket vårt :rodmer::strix:

Kom litt slim i dag med blodspor.. Håper det er positivt :jepp:

Nå er det vel bare Delphina av dere er inne som har gått overtid, men er det bare jeg som blir bombadert med meldinger på facebook og på mobil med spørsmål om babyen har kommet??? :sjenert: Jeg orker rett og slett ikke å svare på alle jeg. Man blir jo både mer utålmodig og litt irritert.. Jeg blir svært lett irritert om dagen, noe mannen må gå gjennom desverre :sjenert:

Selv om det er en baby man går og venter på, så føler jeg også at 13. oktober er den datoen jeg i mange måneder har gått og ventet på også. Det er jo på en måte den datoen babyn skulle komme på! :sjenert: Da er det faktisk litt tøft å komme dit og passere uten at noe skjer. Men jeg prøver å tenke positivt, og at nurket vårt er her snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en prøvelse psykisk å gå rundt og vente på fødselen, så det er helt forståelig at du er litt irritert og sliten om dagen :klemmer:

Men som du sier, så er du en dag nærmere, uansett om du får i løpet av helgen eller om du må bli satt i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Åh, alle i familiene våres spurte om hun hadde dukket opp. Moren og søsteren til forloveden begynte allerede før termin. :skratte: Uansett, det blir bombardering av spørsmål. Til slutt ba jeg alle om tålmodig å vente, for det var litt sårt å gå over termin og at alle spurte samme spørsmålet hver dag.

Jeg leser innlegget ditt og kjenner meg igjen på det du skriver, så det er jo noe som er typisk for de som går over termindatoen, selv med en dag. Gråt sårt allerede da termindagen var omme..

:klemmer: Nurket kommer snart! Gleder meg uansett til å høre om det blir ei lita frøken eller en liten pjokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...