Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Spennende!

Åååh, så deilig å kunne knaske :popcorn: istedetfor å være den som venter på babyen. Mmmmh :popcorn:. Uansett så er det nesten sånn at jeg håper du starter litt før, med tanke på blodtrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du får tømt deg :fnise: Jeg er litt spent hver gang jeg har løs mage :fnise:

:fnise: Ja, det er jo litt spennende.

Tømme seg er bra, og kan gjerne være et tegn på at fødsel er nært :jepp:

Ja, alle symptomer er spennende symptomer nå :sjenert:

Hva man ikke diskuterer når man er gravid! :jepp:

Håper du er i full gang nå :nigo:

:skratte: Ja, det er det utroligste man diskuterer..

Er desverre ikke i full gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

Åååh, så deilig å kunne knaske :popcorn: istedetfor å være den som venter på babyen. Mmmmh :popcorn:. Uansett så er det nesten sånn at jeg håper du starter litt før, med tanke på blodtrykket.

:fnise: Ja, det er godt med popcorn, er det ikke?

Ja, det blodtrykket tuller litt med meg. Så egentlig hadde det vært greit om det startet snart.

Hatt endel murringer i dag, men ikke noe mer enn det. Så nå skal jeg snart sove ei natt med skjønnhetssøvnen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har definitivt fått skjønnhetssøvnen min i natt. :jepp: nei, jeg ser fortsatt like gravid ut, men jeg var ikke oppe på do en eneste gang!!

Jeg som ikke skulle bli utålmodig på å få ut det lille nurket i magen min, har nå blitt utålmodig! Også jordmor som sa til meg at det å bli utålmodig satte i gang noen prosesser som gjør at det tar lengre tid før ting setter i gang. Så nå er jeg jo sikker på at det ikke skjer noe før jeg slapper av :klo: Jeg som har vært så forberedt på å gå over termin vil ha baby nå!!! (selv om jeg gruer meg til fødselen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med skjønnhetssøvn :) Det sies jo at man sover bedre rett før fødsel.. Kanskje?

Ånei! Da kommer jeg aaaldri til å føde, for jeg er så utålmodig at det skulle jo ikke vært lov.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med utålmodig kan da ikke stemme? :klo: "Svigerinnen" min var veldig utålmodig og hun fødet i uke 36+4 :klo: Jeg har fått høre at det er de minste barna som kommer først. Ikke vet jeg om det er sannhet i det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg var utrolig tålmodig på å få ut jenta, og jeg fødte i uke 41+4. Så.. Lurer på hva den jm hadde sagt? Det er forresten vanlig at man går over som førstegangsfødende.. Vet ikke om kjappe fødsler er vanlige for førstegangsfødende, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med skjønnhetssøvn :) Det sies jo at man sover bedre rett før fødsel.. Kanskje?

Ånei! Da kommer jeg aaaldri til å føde, for jeg er så utålmodig at det skulle jo ikke vært lov.. :(

Ja, om man sover svært godt rett før fødsel kommer jeg i allefall ikke til å føde i dag :fnise:

Jeg håper jordmor tar fullstendig feil på det med utålmodighet altså :sjenert:

Det med utålmodig kan da ikke stemme? :klo: "Svigerinnen" min var veldig utålmodig og hun fødet i uke 36+4 :klo: Jeg har fått høre at det er de minste barna som kommer først. Ikke vet jeg om det er sannhet i det :fnise:

Nei, jeg håper at det ikke stemmer.. Da er det jo ikke noe håp for meg da.. :sjenert::fnise:

De minste barna ja?? Ja, her kommer det vel snart en plugg på 4 kg. tenker jeg :hakeslepp: Det er jo det h*n er estimert ved termin.

Jeg var utrolig tålmodig på å få ut jenta, og jeg fødte i uke 41+4. Så.. Lurer på hva den jm hadde sagt? Det er forresten vanlig at man går over som førstegangsfødende.. Vet ikke om kjappe fødsler er vanlige for førstegangsfødende, men..

Godt å høre.. Da slår teorien til jordmora feil! :tommel: Ja, jeg har alltid vært sikker på at jeg kommer til å gå over termin. Og det gjør jeg nok også. Det er bare det ørlite håpet om at det skulle skje et lite mirakel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 4 kg :fnise: Det var litt det, men alikevel så er det en VELDIG bra størrelse. Lillegull koser seg i magen og opptar næring bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 4 kg :fnise: Det var litt det, men alikevel så er det en VELDIG bra størrelse. Lillegull koser seg i magen og opptar næring bra :jepp:

:sjenert: Jepp.. Det blir en stor baby.. Håper h*n ikke blir altfor mye over 4 kg..

--------------------------------------------

Jaja.. Her er det ikke noe som helst som tyder på at det blir noen fødsel innen kort tid.. De siste dagene har jeg hatt endel murringer og kynnere, men idag har jeg såvidt kjent bittelitt nedpress.. :fnise:

Men på en annen side så koser mannen min og jeg oss skikkelig hjemme i dag. Han har ikke vært hjemme en hel dag på flere uker, så i dag sov vi lenge og har bare ligget på sofaen og sett film.. Deilig med slike dager :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke og nye muligheter! :jepp:

Er inne i termindato-uka nå! Og i morgen er det den 11. som er min menstermin, og som jeg holder en liten knapp på.. :gjeiper:

På en annen side så hadde jeg masse murringer og kynnere i dagene etter at slimproppen gikk, men som ga seg i går!!! :hakeslepp: Så nå har jeg ingenting som tyder på at det er fødsel i umiddelbar fremtid. :fnise:

Skal til jordmor på kontroll igjen i morgen. Det blir spennende å måle blodtrykk igjen. Får håpe at proteinene i urinen har holdt seg borte også. Selv om jeg gjerne vil ha ut babyn nå :kgbaby: , så er jeg ikke klar for å bli satt i gang.. (Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er så negativ til det å bli satt i gang. Det må da ikke være verre enn andre fødsler? :sjenert:

Ellers føler jeg meg egentlig ganske positiv i dag :fnise: Litt lettere til sinns enn de siste dagene! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert noe med at tanken på å vite når ting skal skje er litt skummelt..Man går jo og håper på at det skal skje ting når man er der du er i svangerskapet, men jeg tror det er litt betryggende å ikke vite helt akkurat når det skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sikkert noe med at tanken på å vite når ting skal skje er litt skummelt..Man går jo og håper på at det skal skje ting når man er der du er i svangerskapet, men jeg tror det er litt betryggende å ikke vite helt akkurat når det skjer. :)

Ja, antakeligvis.. For selv om man er veldig klar for fødsel, så er det kanskje greit å ikke vite når det skjer også :fnise:

:hoppe: for at du er inne i termin-uken din :strix: Lykke til på kontroll :klemmer:

:klemmer: Tusen takk! Blir spennende på kontroll i dag. Så absolutt!

:strix: For terminuken :strix:

Håper det blir fødsel på deg snart :) Og at alt er bra med dere begge på jordmortime :)

:strix: Håper det blir fødsel på begge to snart!! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 40 uker :strix:

Våknet av takvis "mageknip" idag. Det ga seg desverre. Nå kommer det bare mer og mer sjeldent.

Skal til jordmor på formiddagen i dag. Er litt spent :jepp: Vi skal også sette opp time for overtidskontroll neste uke. :sjenert: Forhåpentligvis trenger jeg den ikke, men det er jo greit å sette den opp likevel.

Jeg skal også spørre jordmor i dag angående mengden utflod som kommer om dagen. Jeg er jo nesten redd jeg lekker fostervann :sjenert:

Er også litt bekymret for at babyn skal bli veldig stor om jeg går lenge over tiden. H*n er jo estimert til 3,8-3,9 ved termin, så jeg er ikke så veldig ivrig på å gå altfor lenge over termin. Skal derfor høre litt om hvordan det er å bli satt i gang litt tidligere enn 11 dager over, om det ikke skjer av seg selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 uker! :strix: Siste gang vi hopper for uker inne hos deg! :klemmer: Du kan jo så klart komme til å nå uke 41, men tviler på at man føler for å juble for akkurat det, da :fnise:

Lykke til hos jordmor! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...