Gjest Thefainter Skrevet 13. august 2011 #61 Skrevet 13. august 2011 - Jeg må slå av lyset på soverommet mitt to ganger. Når jeg skal legge meg: første gang slår jeg lyset, så slår jeg det på igjen for å se om det er noe jeg har glemt eller om det er noen insekter på veggene og så slår jeg det av igjen. Når jeg skal gå hjemme fra: slår av lyset, slår det på igjen for å se om jeg har glemt noe, og så slår jeg det av igjen. - Jeg må sjekke hva som er i kjøleskapet hver gang jeg går forbi det. - Jeg takler ikke at folk tar på maten min. Hvis jeg f.eks har en bolle og spør noen om de vil ha den og de sier ja, og deler den i to og gir den ene halvparten tilbake meg så klarer jeg ikke å spise den. Jeg foretrekker altså å lage maten min selv. Når jeg tenker meg om så liker jeg ikke at folk tar på noen av tingene mine...
Llise Skrevet 17. august 2011 Forfatter #62 Skrevet 17. august 2011 Opp? Vil ha noe morsomt å lese på
Paprica Skrevet 17. august 2011 #63 Skrevet 17. august 2011 Vil gjerne sjekke flere ganger at jeg helt sikkert har låst døra, særlig til badet irriterende!
Kitty_katt Skrevet 17. august 2011 #64 Skrevet 17. august 2011 - Jeg klarer ikke å spise baguetter/brødskiver hvor pålegget stikker utenfor brødet. Entes dytter jeg det helt inn i baguetten eller river det av. - Jeg klarer ikke lage middag/tilberede mat om det er oppvask som venter. Om det så bare er en gaffel så må jeg vaske opp før jeg lager mat. - Når jeg låser etter meg på jobb må jeg alltid gå tilbake å sjekke minst 1 gang før jeg er sikker på at jeg har låst. Merkelig nok er jeg ikke like paranoid når det kommer til låsing av leligheten:p - Jeg hater å gå i trapper som ikke har en "vegg" mellom trinnene, spesielt om det er mørkt. Tenker alltid at noen eller noe tar tak rundt bena mine.
Betty84 Skrevet 17. august 2011 #65 Skrevet 17. august 2011 -Er utrolig glad i IFA, og må ta to og to. En til vær side i munnen. Er det kun 1 igjen til slutt må jeg hive den. - Hvis jeg ikke kjører selv må jeg etter 1 time i bilen begynne å "hoppe strikk" mellom lyktestolper og skilt (ta føttene opp og ned istedenfor å hoppe altså)... 1-2-3, 1-2-3, 1-2-3-4-5-6 osv. Motorveier går greit,men blir sabla sliten av bykjøring hehe 2
skuggfaks Skrevet 18. august 2011 #66 Skrevet 18. august 2011 Jeg er helt manisk på å vaske kjøleskapet hjemme. Leiligheten min er ikke plettfri og noen ganger ganske rotete, men kjøleskapet er alltid rent og ryddig og ting som hører sammen er stablet på riktig hylle: meieriprodukter, kjøtt, grønsaker osv osv. Det finnes ikke noe verre enn et møkkete kjøleskap med mat som blandes sammen.
Alice123 Skrevet 18. august 2011 #67 Skrevet 18. august 2011 Hmmm... jeg har ikke så mange tvangstanker, egentlig... * Når time og minutt er den samme på digitalklokka (eks 12:12, 20:20 etc) så MÅ jeg tegne en stjerne i lufta og ønske meg noe. Jeg har gjort dette så lenge jeg kan huske, og om jeg ikke gjør det blir hele dagen ødelagt. * Under stressende og/eller uebahgelige situasjoner så klorer jeg opp huden rundt neglene mine. Dette fører til at jeg altid har smertefulle, blødende sår på fingrene. Det ser dessuten kjempestygt ut. Dette er også noe jeg har gjort så lenge jeg kan huske.
Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2012 #68 Skrevet 18. mars 2012 Kjenner meg godt igjen her. Jeg sliter veldig mye med tvangslidelser, og er redd for å fortelle det til noe. Her er de jeg kommer på: -Skyller glasset 3 ganger før jeg drikker vann -Trykker hele tiden på nesen med hånda -Lager ofte rare lyder -Må alltid ha enten 5, 10, 15, 20 osv på volumet. (3 og 7 går greit) -Må alltid treffe enden av stripen når jeg går på en vei -Må alltid treffe dørstokken med høyre fot -Tegner ofte ting med hodet, øynene eller hendene -Slår ofte kameraet og lignende ting på og av flere ganger -Må sjekke at der ikke ligger noe i doen før jeg setter meg -Biter meg selv inne i munnen -Knekker på fingrene/leddene -Trommer med fingrene -Klarer aldri å legge fjernkontrollen ifra meg, må legge den ned og ta den opp hele tiden Noen som kjenner seg igjen?
Gjest boblebrus Skrevet 18. mars 2012 #69 Skrevet 18. mars 2012 Jeg føler ALLTID at jeg har glemt noe, og må gjerne dobbelt- og trippelsjekke at jeg har med meg alt, uansett hvor jeg er. Særlig på offentlige plasser og kollektivtransport. Etter at jeg har reist meg opp fra plassen min og skal gå, må jeg snu meg gjerne to-tre ganger for å forsikre meg om at jeg har med alle tingene mine. Jeg har noia for at folk skal se ned i veska mi. Ingen andre enn meg har tilgang til den veska. Det er en privat-sone
Kala Skrevet 19. mars 2012 #70 Skrevet 19. mars 2012 Må alltid skylle glasset mitt tre ganger før jeg kan drikke vannet. For hver gang jeg skal fylle på vann. skapdører og skuffer må være lukket. Tallene på diverse må føles riktige. Volumkontroll på anlegget til typen i bilen, volumkontr. på tv´n osv. Føles tallet feil blir jeg smånervøs. Tar sjeldent siste biten av maten min, det er alltid igjen en munnfull som oftest. Da bestemmer jeg meg for at jeg er mett. Også er det flere ting jeg har blitt bedre på. Eller, en periode i livet mitt var ganske tøff for meg, da hadde jeg for meg mye rart. Nøklene måtte ligge på rett plass, kunne stå lenge å flytte på de, event. gå tilbake å flytte på de osv. I tillegg så måtte lyden være rett fra da jeg la fra meg ting. Helt tullete, det så jeg der og da, men det ga meg en følelse av kontroll i en tid med mye kaos rundt meg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #71 Skrevet 19. mars 2012 - MÅ klippe av alt av prislapper, vaskelapper og str-lapper av klær, pille av etiketter av diverse varer osv så fort jeg bærer det innafor døra - Legger ALDRI fra meg klærne vrengt ut-inn, ikke engang når jeg har sex! Bryr meg ikke om å brette klær, men er helt nazi på at de skal være vrengt riktig vei. - Må klemme på alt av hudormer og inngrodde hår de gangene jeg får det, selv om dette fører til mye større arrdannelse enn om jeg hadde latt det være i fred. Føler at talget forgifter kroppen. - Takler ikke hårstrå som ikke sitter fast i hodet!
Chloe- Skrevet 27. mars 2012 #72 Skrevet 27. mars 2012 Må sitte med ryggen mot veggen på restaurant og ellers når jeg spiser. Klarer ikke å sove hvis jeg ligger lår-mot-lår, må altså ha dyne/pute imellom beina. Må banke to ganger i bordet hver gang jeg tenker en fæl tanke. Må ha sukkerholding drikke hvis jeg skal ta en røyk, men kan IKKE ha sukkerholdig drikke til mat. Liker bare de bretta Sørlandschipsene, selv om alle i posen sikkert smaker det samme. Klarer ikke ha på/ta på hudfargede nylonstrømpebukser. Klarer ikke legge meg før jeg er dødtrøtt: helst skulle jeg ønske menneskeheten kunne sove 24 timer av og 24 timer på. Og dette var bare noooe.
sauen87 Skrevet 27. mars 2012 #73 Skrevet 27. mars 2012 (endret) -Er livredd for at jeg har glemt en av ungene i baksetet på bilen. Er jeg på jobb går jeg gjerne ut og sjekker bilen. Er jeg på skolen er det litt verre, siden jeg parkerer hjemme etter å ha levert i bhg og så tar buss til skolen. Pleier å merke meg hva som skjer i leveringssituasjonen da. Etterpå tenker jeg at "X gikk for å leke med en ball og Y leste en bok". Da er jeg sikker på at jeg har levert dem :/ -Jeg MÅ gå i takt med folk. Syns det blir så uryddig hvis vi ikke går i takt, og trakker med samme fot samtidig. -Har noia for offentlige toaletter. -Piller øyenvipper og mascara... Elsker å sitte og dra av mascaraen. Ikke bra! -Har en "krisemappe" både i veske og sekk som MÅ være med. Den inneholder ting som tamponger, våtservietter, plaster, reisetannbørste, pinex, kontaktlinser osv. Tilfelle det blir zombie-invasjon, liksom... -Klarer ikke å sitte i sofaer som ikke har vegg bak. HVORFOR skal folk plassere sofaen sin midt i et rom?!? Er redd noen skal komme bak meg og ta meg... Hvis jeg sover alene må jeg også sove slik at jeg har veggen bak meg og har utsikt mot døra. Hvis samboeren min er hjemme går det greit, for da passer han på meg. -MÅ ha dyna trekt helt opp til ansiktet, uansett hvor varmt det er. Alle kroppsdeler må dekkes. Når jeg var liten sa pappa at spøkelsene ikke kunne se meg om jeg hadde hele dyna på, er sikkert der det stammer fra. -Ja, og så skriver jeg i lufta. Hvis jeg f.eks ser en film, sitter jeg og later som om jeg skriver undertekstene i lufta. Før skrev jeg løkkeskrift, nå skriver jeg heldigvis på tastatur. Samboeren min syns det er hysterisk morsomt når jeg sitter og trykker i løse lufta...=P -"Flytter meg" for lyktestolper når jeg kjører bil. Beveger liksom rumpa og siden littegranne bort fra lyktestolpa slik at jeg ikke skal treffe den. Dette er verst når jeg ikke kjører selv. Endret 27. mars 2012 av sauen87
Gjest Tendencia Skrevet 27. mars 2012 #74 Skrevet 27. mars 2012 Jeg må alltid sitte på den samme stolen når jeg arrangerer selskap. Det er en slags opplagthet i at der skal jeg sitte og jeg føler meg mest vel da. Andre som har det slik?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå