Gjest Heloise Skrevet 11. august 2011 #21 Skrevet 11. august 2011 - Jeg gjør som Chevy, puster med nesen i naturen! Men jeg må jo snakke litt og for jeg er der oftest med kjæresten, men det blir merkelige bevegelser med munnen - Jeg skyller alle glass før jeg bruker de. - Jeg må ha noe over vannglasset i soveværelset pga. alt støvet *koko!* - Jeg spiser ikke pizzaskorper. Dette er en gammel vane fra da vi hadde hund (som døde i 1999), men jeg er begynt å bli bedre! (Kjæresten lager skorper med ost inni, mm! Kan ikke la de ligge.) - Jeg MÅ bruke tanntråd før jeg legger meg, hvis ikke klarer jeg ikke hvile. - Jeg må skifte klær og vaske hender hver gang jeg kommer hjem etter hvasomhelst. Har inneklær og uteklær, og liker ikke å bruke skitne "utehender" på tingene hjemme. Hvis jeg skal sove over hos andre må jeg ha med et skift "inneklær" å ha på der og. - Må vaske hender før mat uansett hvor jeg er. Synes det er ubehagelig og ekkelt å ikke ha mulighet til å vaske hender før jeg skal spise. - MÅ ta av meg på bena når jeg er inne! Jeg hater å ha på meg utesko innendørs, og får fnatt når andre har det også. Matcher dårlig med vanene til familien i England! Men kjæresten min har vent seg til å ta av seg på bena hos oss (og sette skoene på teppet ved døra! Phu.). Sikkert mer men kommer ikke på det.
Gjest Chevy Skrevet 11. august 2011 #22 Skrevet 11. august 2011 Heloise, er det vanlig at man i england har på utesko inne?:O min familie har alltid gått med sko inne, far er engelSk men jeg har aldri sett sammenhengen:o
Gjest Heloise Skrevet 11. august 2011 #23 Skrevet 11. august 2011 Heloise, er det vanlig at man i england har på utesko inne?:O min familie har alltid gått med sko inne, far er engelSk men jeg har aldri sett sammenhengen:o Jupp hos alle familiene jeg har vært hos er det helt normalt å ha på sko inne, over alt. Jeg blir aldri vant til det og setter skoene mine på kjøkkenet (der inngangsdøren til svigers er) og skoene mine forsvinner alltid Og vegg-til-vegg tepper over alt... Og at de i tillegg ligger på gulvet og ser på TV noen ganger... Yuk!!
Nevian Skrevet 11. august 2011 #24 Skrevet 11. august 2011 Må ha volum som viser tall på eks. tv, radio, anlegg på gode/bra tall; 1,2,3,5,8,10,12,15,18,20,22,25,28,30 osv er tall som funker! Kjenner jeg får panikk om jeg forsøker å sette volumet på noe annet for så å prøve å glemme det. Ååå, som jeg kjenner meg igjen her! Og det som er enda rarere er at alle dine tall også er gode tall hos meg, med unntak av at jeg godt kan akseptere 6,16,26 osv. Volum kan aldri stå på f.eks. 14 eller 19. Det skulle tatt seg ut...
Gjest Chevy Skrevet 11. august 2011 #25 Skrevet 11. august 2011 Jupp hos alle familiene jeg har vært hos er det helt normalt å ha på sko inne, over alt. Jeg blir aldri vant til det og setter skoene mine på kjøkkenet (der inngangsdøren til svigers er) og skoene mine forsvinner alltid Og vegg-til-vegg tepper over alt... Og at de i tillegg ligger på gulvet og ser på TV noen ganger... Yuk!! Hahaha ja de teppene altså,husker mine besteforeldre hadde dem,yuk!
Honeydew Skrevet 11. august 2011 #26 Skrevet 11. august 2011 Min eneste ekte tvangstanke er at jeg MAA kysse meg paa hoyre haand og oenske meg noe hver gang klokkeslettene "matcher", feks 20:20, 21:21 osv. Aller viktigst er 11:11, 22:22 og 00:00. Liker ogsaa 20:20 og 02:02 veldig godt. Catcher jeg ett av de beste klokkeslettene tilfeldig blir jeg lykkelig og veldig sikker paa at oensket skal gaa i oppfyllelse. Hvis jeg ser paa klokken og den naermer seg et riktig klokkeslett, og jeg saa glemmer aa se til riktig tid, blir jeg kjempestresset. Men jeg kan ikke sitte og stirre paa klokken og vente paa klokkeslettet, det er juks og virker ikke. Var verre foer, da tok jeg av og til paa vekkerklokken paa 02:00 bare for aa faa med meg 02:02 hvis det var noe spesielt viktig jeg gikk og oensket meg. Saa ille er jeg heldigvis ikke lenger! Men ja. I'm weird.
Gjest Chevy Skrevet 11. august 2011 #27 Skrevet 11. august 2011 We're all weird:) men det er greit, for jeg ville heller ikke vært helt a4:P
pratesyk Skrevet 11. august 2011 #28 Skrevet 11. august 2011 Jeg må også skylle glasset tre ganger før jeg kan drikke vann. Så må jeg alltid ligge vendt mot veggen når jeg skal sove..
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #29 Skrevet 11. august 2011 Jeg biter neglebåndene mine når jeg kjeder meg eller kjører bil, før måtte jeg alltid skjære dem av, men det har jeg heldigvis sluttet med, for hele fingertuppen ble jo stygg av det. Da jeg var ca 14-16 år MÅTTE jeg alltid ha "hatt" på hodet. Brukte samme hodeplagget over lengre tid, den siste gikk jeg med i over ett år, vasket den for hånd, og fønet den tørr, så jeg slapp å gå noe sted uten. I klasserommet, i konfirmasjonen (mamma fikk meg til å t den av i kirken, da hadde jeg håret framom ansiktet, så jeg ikke skulle være så "utsatt", og til og med ved julemiddagen hadde jeg den samme "hatten". Følte meg naken uten. Heldigvis gikk det over, husker ikke hvordan...
Mayah Skrevet 11. august 2011 #30 Skrevet 11. august 2011 Hvis jeg lukker igjen sokke- eller undertøysskuffen og en liten flik av en sokk eller truse stikker ut så må den fliken dyttes inn i skuffen igjen. Hvis en liten flik stikker ut så ser jeg for meg at det kommer til å skje en ulykke den dagen... Crazy, I know. Er også en av de som dobbelt- og trippelsjekker komfyren før jeg drar noe sted, selv om jeg ikke har brukt komfyren den dagen engang. Står liksom og peker på hver av bryterne mens jeg sier "null, null, null...". Så hvis det skjer en brann her i heimen mens ingen er hjemme så er det iallefall ikke komfyren!
Gjest Applecore Skrevet 11. august 2011 #31 Skrevet 11. august 2011 MÅ ha bok for å få sove. Er ikke alltid jeg orker å lese i den en gang, men jeg må ha den der - i tilfelle jeg ikke får sove. Jeg holder den som en kosebamse når jeg sover - ikke rart alle bøkene mine har eselører... Skrittene jeg tar må alltid være partall, helst gå opp i 8 og skal begynnes med høyre fot. Bestikk MÅ matche. Hvis noen setter seg på "min" plass i stuen, blir jeg helt febrilsk. Takler det særdeles dårlig, og hvis jeg synes jeg kjenner dem godt nok ber jeg dem flytte på seg.. (Sheldon Cooper, anyone? )
Muscae Skrevet 11. august 2011 #32 Skrevet 11. august 2011 jeg teller også skrittavstanden mellom de hvite stripene langs veien, og hvor mange skritt man tar oppå de hvite stripene. Det har jeg gjort siden jeg var liten, og det skal være fem skritt oppå, fire skritt mellom. Litt dumt at bena mine har vokst, så det ser så rart ut når jeg går med korte skritt oppå, et ekstra lite skritt for å treffe kanten, så fire rare skritt, osv..
Gjest uvania Skrevet 11. august 2011 #33 Skrevet 11. august 2011 * klarer ikke å stole 100% på den e er sammen med... (har opplevd masse svik og utroskap i tidligere forhold) veldi dumt e vet det, men klarer det ikke * må alltid skjekke loggen på internet bowsteren * er det noe som e er veldi lei meg for så må e rydde eller vaske noe * blir gla i folk litt for fort (men greier ikke helt å stole på dem fordi om) * er allllllt for snill med ting, og ungår helst diskusjoner som kan ende som en krangel (har aldri krangla med noen e har hvert sammen med). *kjeder røyker maaaaaaaaaasse * er litt for innesluttet og greier ikke alltid si min mening, men e greier ikke å gjøre noe med det... e tenker ut å e ska sei fornoe, men får det ikke ut... * har store komplekser med magen min * *colaholiker*
Gjest uvania Skrevet 11. august 2011 #34 Skrevet 11. august 2011 * klarer ikke å stole 100% på den e er sammen med... (har opplevd masse svik og utroskap i tidligere forhold) veldi dumt e vet det, men klarer det ikke * må alltid skjekke loggen på internet bowsteren * er det noe som e er veldi lei meg for så må e rydde eller vaske noe * blir gla i folk litt for fort (men greier ikke helt å stole på dem fordi om) * er allllllt for snill med ting, og ungår helst diskusjoner som kan ende som en krangel (har aldri krangla med noen e har hvert sammen med). *kjeder røyker maaaaaaaaaasse * er litt for innesluttet og greier ikke alltid si min mening, men e greier ikke å gjøre noe med det... e tenker ut å e ska sei fornoe, men får det ikke ut... * har store komplekser med magen min * *colaholiker* glemte å skrive noe: * må som regel høre at typen er gla i meg. * må som regel ha et kyss før typen eller e reiser noen vei (untaket er om en av os sover eller om vi har veldi dårlig tid, men det blir ikke det samme når e ikke får noe kyss før han reiser) sikkert mere å skrive men kommer ikke på det akkurat nå...
FantasDick Skrevet 11. august 2011 #35 Skrevet 11. august 2011 Ååå, som jeg kjenner meg igjen her! Og det som er enda rarere er at alle dine tall også er gode tall hos meg, med unntak av at jeg godt kan akseptere 6,16,26 osv. Volum kan aldri stå på f.eks. 14 eller 19. Det skulle tatt seg ut... Haha, "godt" vi er flere! Er mange (som gjerne ikke kjenner meg så godt) som liker å erte meg med dette, men det er ikke noe lurt, altså. --- Det å vaske seg på hender etter å ha vært ute og før man spiser mat, å få et hadet-kyss før man reiser fra partneren og å høre kjæresten si "jeg er glad i deg" ser jeg på som noe helt normalt! Føler folk virkelig at de er "gale" om de må vaske seg på hendene før de spiser?
Gjest Heloise Skrevet 11. august 2011 #36 Skrevet 11. august 2011 Føler folk virkelig at de er "gale" om de må vaske seg på hendene før de spiser? Neida! Det er ikke det som er det "rare" med det, men det er den motoren som driver tankene, det at jeg MÅ gjøre det, ellers etellerannet Det er det som gjør det annerledes.
okei Skrevet 11. august 2011 #37 Skrevet 11. august 2011 Har alltid hatt problemer med offentlig do. Først så gjør jeg do skålen rent med såpe, og tørker den. Repeterer dette 3 ganger og deretter setter jeg toallett papir over hele skålen og når jeg skal starte så "sitter" jeg slik at ræva ikke rører do skålen. Etterpå så åpner jeg døra med karatespark. Vennene mine tror jeg driter i en halv time, men nei.
Virina Skrevet 11. august 2011 #38 Skrevet 11. august 2011 (endret) Litt "godt" å se at man ikke er alene om å ha slike rare ting for seg. Selv har jeg mastergrad innen det å være ordensfrik, så jeg klarer ikke ha noe som helst liggende å slenge på steder hvor det i mitt hode ikke hører hjemme - som f.eks et kopphåndkle liggende på kjøkkenbenken i stedet for å henge på knaggen sin, solbriller liggende på stuebordet og lignende - alt skal til enhver tid være rent og pent og pyntelig på plass for at jeg skal kunne klare å slappe ordentlig av. Men hei, bedre det enn at det ser ut som en svinesti, right? Ellers er jeg også slik, sikkert mye på grunn av at jeg slet med anoreksi i litt yngre alder, at jeg ikke kan spise så mye som et eneste flak med potetgull eller en eneste liten bit med godteri uten at jeg med èn gang føler meg 20 kilo større og tyngre, og rett og slett føler meg helt forferdelig. Hvis jeg f.eks plutselig skulle "komme i fare for" å spise en liten håndfull med godteri en fredagskveld, for deretter å få telefon fra venner som vil ha meg med ut på noe gøy, så er jeg rett og slett bare pent nødt til å takke nei, fordi jeg sitter der og føler meg superfeit og fæl og ikke har selvtillit til å gå ut av døra i det hele tatt Da er kvelden ødelagt liksom. Blir faktisk litt sånn: "Nei sorry ass, kanke være med dere ut i kveld, har spist godteri " Needless to say spiser jeg så og si nesten aldri godteri.. Heeeh Endret 11. august 2011 av Vilie
Dronning Sheba Skrevet 11. august 2011 #39 Skrevet 11. august 2011 - Sjekker flere ganger at ytterdøren er låst før jeg legger meg - Har jeg brent lys, slukker de og går ut av rommet, må jeg inn igjen 1-2 ganger for å dobbeltsjekke - Vasker hendene hver gang jeg har vært borti noe mat. Spiser jeg et eple f.eks. så må jeg vaske henda etterpå selv om jeg er ren. Klarer ikke ta i andre ting, som f.eks. fjernkontroll, dørhåndtak, laptop osv. før jeg har fått vasket hendene - Hvis jeg får noe å gruble over er jeg nødt å ta tak i det med en gang, eller snakke ut med vedkommende, ellers får jeg ikke sove og tenker på dette 24/7 til det blir ordnet Det er mange flere uvaner og tvangstankre jeg har, men nå er det rett før jeg sovner på sofaen her så får ta en anne dag.
Virina Skrevet 11. august 2011 #40 Skrevet 11. august 2011 - Sjekker flere ganger at ytterdøren er låst før jeg legger meg - Har jeg brent lys, slukker de og går ut av rommet, må jeg inn igjen 1-2 ganger for å dobbeltsjekke - Vasker hendene hver gang jeg har vært borti noe mat. Spiser jeg et eple f.eks. så må jeg vaske henda etterpå selv om jeg er ren. Klarer ikke ta i andre ting, som f.eks. fjernkontroll, dørhåndtak, laptop osv. før jeg har fått vasket hendene - Hvis jeg får noe å gruble over er jeg nødt å ta tak i det med en gang, eller snakke ut med vedkommende, ellers får jeg ikke sove og tenker på dette 24/7 til det blir ordnet Det er mange flere uvaner og tvangstankre jeg har, men nå er det rett før jeg sovner på sofaen her så får ta en anne dag. Aaah, sånn er jeg også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå