Gå til innhold

Hverdagsliv i familien Kaos


annaB

Anbefalte innlegg

Kjiper'n med mobilen!Hvordan har du klart det, du som alltid går med mobilen i nærheten?Ikkje braaa....

Telefonen? Ikke vet jeg. Dro fra jobb på tirsdag med jobbtelefon i stede for min egen og trodde at min lå igjen der. Men nei. sporløst! Hvis jeg ikke finner den, må jeg vel kjøpe ny ikke det at jeg ikke ønsker meg en ny, men det passer veldig dårlig med en sånn ekstrautgift nå.

I går var jeg på skoleforestilling på Bølgen. Kjærestens sønn ville gjerne at jeg skulle være med å se hva de har jobet med i 3 måneder. Skolen hadde laget en musikal og billlettinntektene skal gå til en jenteskole i Mali. Flinke var de :)

Noen timer med jobb nå, før oslofolket kommer. Blir koselig:) Er lenge siden ungenes stemor og jeg har gjort noe sosialt sammen. Skal også planlegge en ferietur sammen med de flotte tenåringssønnene våre. Åh, jeg gleder meg til sommeren!

Nei, må vel komme meg ut døra vel. Lang vei til jobb i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å fortelle om den sprø dama på jobb i går som skjellte meg ut i 20 min! Hun hadde kjøpt et grytesett og var sååå ikke fornøyd fordi hun ikke kunne koke melk på full styrke også var de ikke noe gode å helle av! Hun ville ha pengene tilbake selv om grytene var brukt. Var ikke måte på hva slags forferderlig menneske jeg var som kunne nekte henne det. I tillegg til en forferdelig dårlig selger. Mannen hennes stod bak og var flau på hennes vegene. Det endte i hverfall med at de tok med grytene igjenn. Med en ny forståelse for hvordan koke melk... Er lenge siden jeg har fått så mye kjeft :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle om den sprø dama på jobb i går som skjellte meg ut i 20 min! Hun hadde kjøpt et grytesett og var sååå ikke fornøyd fordi hun ikke kunne koke melk på full styrke også var de ikke noe gode å helle av! Hun ville ha pengene tilbake selv om grytene var brukt. Var ikke måte på hva slags forferderlig menneske jeg var som kunne nekte henne det. I tillegg til en forferdelig dårlig selger. Mannen hennes stod bak og var flau på hennes vegene. Det endte i hverfall med at de tok med grytene igjenn. Med en ny forståelse for hvordan koke melk... Er lenge siden jeg har fått så mye kjeft :kjefte:

:skratte:

Kunne ikke dy meg, den der var priceless!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:Kunne ikke dy meg, den der var priceless!!

Ja ikke sant! Visste ikke om jeg skulle le eller grine jeg. klarte faktisk å holde meg helt rolig på tross av at hun ropte, fresa og fråda med pekefingeren helt oppi i ansiktet på meg.

:frustrert: <---omtrent sånn så hun ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag kveld og jeg er hjemme i egen sofa! Tenåringsdatter er på jobb og jeg har noen timer for meg selv!

Kjenner at jeg har litt vondt i mamma-samvittigheten om dagen. Tenåringsdatter og jeg har visst litt trøbbel med å befinne oss på samme sted til samme tid! Mandag var jeg hos Kjæresten som jeg ikke hadde sett i helga og savnet sååå. Tirsdag dro hun til Oslo for å gå på konsert og overnatte hos søsteren sin. I kveld jobber hun og da er jeg hjemme. I morgen skal jeg til kjæresten og på fredag drar hun til Oslo igjen. Får et par timer i kveld og var sammen det meste av helgen men...

Helgen var utrolig hyggelig. Hadde besøk av ungenes stemor. (heretter kalt Stemor) Vi er veldig gode venner, samarbeider godt om ungene(lettere å samarbeide med henne en med Barnefar som jeg har store problemer med å kommunisere med.) Vi skravla til langt på natt, var på kafe og shopping og så alle twilight filmene. Fikk også besøk av Kjæresten et par timer på lørdag og han var så heldig å få være privatsjåfør for meg og Stemor. Deilig å se at han kommer godt overens med de viktigste menneskene i livet mitt. Ungene og venner.

I dag spurte datteren hans meg på facebook om ikke jeg skulle til dem i dag. Så etterpå på statusen hennes at hun antagelig trenger noen å prate med...

Ser ut til at det blir en mulighet for meg til å bytte jobb etter sommeren. Noe jeg alvorlig vurderer. En betydelig forfremmelse, med betydelig lønnsøkning. Minuset er lenger reisevei og å måtte si farvel til trivelige kolleger...

Litt å tenke på, ja. Ingen ting er sikkert, men det var distriktsjefen som luftet det for min nåværende sjef, så...

Nei, nå er det på tide å være litt huslig. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny jobb?

Spennende sjanse!

Få deg en mobil da så vi kan være sosial igjen!

Planer på tirsdag før jeg begynner på jobb?

Savner litt småprat!

Ha en super helg,

nå flakser TM og jeg straks ut av døra for og tilbringe helga hos mamma.

Vi sees!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Hmmm, det er visst over 2 mnd siden jeg skrev noe her sist! :sjenert: Ja ja. Har vært 2 måneder fulle av hendelser, både gode og dårlige. Hadde en helt fantastisk jul bortsett fra at jeg savnet ungene som feiret med sin far.

Nyttårsaften var stille og rolig men veldig koselig. Jeg feiret med Kjæresten og barna hans + Tennåringssønn. Min 17 snart 18 år gamle datter hadde sin første "hjemme-alene-fest" Ingen ting ødelagt, ingen sure naboer og huset ble ryddet innen rimelig tid.

1.nyttårsdag var det varetelling. Hva var fordelene med å jobbe i butikk igjenn? vi holdt på til halv 12 om kvelden!!!!

Ellers har det vært noen tøffe uker. Står midt oppe i noe jeg aldri hadde forestilt meg at skulle berøre min verden men det ser ut til at utfallet av dette også blir så bra det kan.

Så til noe jeg syntes er stadig vanskeligere... Kjæresten bor i en annen by. Riktig nok ikke så veldig langt unna, men det betyr mye pendling, mindre tid med Tennåringsdatter og venner og ikke minst trening. Syntes aldri jeg får kabalen helt til å gå opp! Har til stadighet dårlig amvittighet for ett eller annet jeg skulle ha gjort.

Neste helg er det store ting på gang. Skal på årssamling med jobben i 4 dager. Det betyr gallamiddag (hva pokker skal jeg ha på meg?) Diverse kurs, varemesse også videre. I tillegg blir vår butikk premiert i flere kategorier. blandt annet "handleturens høydepunkt" og "beste butikk 2011" Tror det kan bli både moro og lærerikt. I tillegg kan det hende jeg får sjansen til litt tid med Tennåringssønn og Voksendatter da begge 2 bor i Oslo :)

Nå skal jeg straks hente Tenåringssønn på toget. Helgen skal brukes til bursdagsfeiring da han har blitt 16 år siden sist.

God helg alle sammen! (som om noen er innom her når jeg bare skriver annen hver mnd....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde aldri trodd at Hendelsen skulle komme så nært.

Det er noe som skjer "andre" men det ser jo ut til at det går mot en lykkelig slutt.

Men allikevel....

Høres ut som en bra helg du går mot.

Hva med litt shoppinghjelp? :lur:

Må forresten innrømme at det ble en tur på Friisebrygga med J allikevel.

Det ble veldig spontant... det betydde ingenting... jeg tenkte på deg hele tiden.... det var ikke det samme uten deg....

:ler:

KOs deg med guttungen i helga.

Lille ungen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde aldri trodd at Hendelsen skulle komme så nært.Det er noe som skjer "andre" men det ser jo ut til at det går mot en lykkelig slutt.Men allikevel....Høres ut som en bra helg du går mot.Hva med litt shoppinghjelp? :lur:Må forresten innrømme at det ble en tur på Friisebrygga med J allikevel.Det ble veldig spontant... det betydde ingenting... jeg tenkte på deg hele tiden.... det var ikke det samme uten deg.... :ler:KOs deg med guttungen i helga.Lille ungen.... :ler:

Ja det ser ut til å bli en lykkelig slutt på det. Heldig vis!

Tror jeg går mot en fantastisk helg og Tenåringsdatter skal være med også! Shoppinghjelp? Ja takk, hvis jeg bare hadde hatt noe å shoppe for! Etter strømregning, ny pc og bursdagen til "Lille Ungen" er mor atter igjen blakk og det bare noen dager etter lønning!

Skal nok klare å tilgi deg for den turen på Friisebrygga tror jeg. Skal nemlig en tur på Tullis uten deg i dag :tongue:

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble ikke helt som tenkt. Tenåringssønn var syk når han kom og det var jeg også så det ble en rolig helg. Hadde tenkt å feire bursdagen hans som var for snart 2 uker siden men han syntes det var så lenge siden. Må si at jeg følte meg litt snytt Går glipp av så mye i livet hans når jeg bare ser han en helg i måneden. Syntes det er alt for lite! :tristbla: Men han er fornøyd og blomstrer mer og mer opp og det er det viktigste. Ser at han har godt av å bo hos faren sin eller rettere hos sin stemor. Det er hun som tar seg av han og stiller opp på alle mulige måter. Vi er ikke alltid enige, men hun er fantastisk!

Søndagen spiste vi tidlig middag. Crock-pot-gryte! Så kjørte jeg her i fra med Tenåringssønn og-datter i bilen, hentet stebarn hos besteforeldre satt en halvtime hos Kjæresten, kjørte Tenåringssønn til toget.Ettermiddagen og kvelden ble brukt til scrabble(jeg vant :fnise: )litt tv-titting før Tenåringsdatter ble kjørt til bussen. Dvs at det var det som var meningen. Men bussen var feilskiltet og dermed måtte jeg kjøre henne helt hjem også tilbake igjen fordi Kjæresten trengte bilen (jeg har ikke bil :sukk: ) når jeg kom tilbake hadde han lagt seg så det ble ikke noe voksentid/kjærestetid men godt å krype under dyna sammen i hvertfall :fnise:

Kom meg igjennom arbeidsdagen i dag med et nødskrik! Hvorfor kommer mandagene så fort? Men i ettermiddag har det i hvertfall vært kvalitetstid med Tenåringsdatter som er på sitt mest sjarmerende om dagen :) Heldig vis, for jeg vet ikke om jeg hadde orka en sinna tenåring om dagen. Da hadde nok jeg begynt å :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Du må ikke skrive her så ofte.

Blir så mye og lese!!

:ler:

He he! Jeg må passe på at du ikke blir helt utslitt vet du! Takk for en hyggelig kveld i går forresten :)

Ser at de er veeeldig lenge siden jeg skrev noe sist. :sjenert:

Har hatt en fin tid og livet går nesten som på skinner for tiden. Men det må alltid dukke opp noen skjær i sjøen. Denne gangen er det ryggen min. Var og brukte gavekortet jeg hadde fått av Kjæresten på spa-behandling på¨Farris Bad. (en fantastisk opplevelse!) Men da massøren spør hva slags behandling jeg får for skoliosen min skjønner jeg ingen ting. Har trodd at jeg har vondt i ryggen pga jobben men etter at jeg var hos fastlegen har jeg fått bekreftet at jo jeg har skoliose (dvs at ryggen min ser ut som en S) og det er derfor jeg har vondt. Så nå blir det fysioterapi og trening for å holde ryggen i sjakk.

Nå skal jeg straks vekke Tenåringsdatter og vi skal ut og øvelseskjøre før vi spiser middag også går turen til Kjærsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skriver om deg oftere i min bok enn du om deg i din egen.

Verdens mest rotete setning... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...