Gå til innhold

Hverdagsliv i familien Kaos

annaB

Anbefalte innlegg

Regnet trommer ned utenfor og jeg er i skikkelig søndagshumør. Dvs at jeg har bare lyst til å krype sammen i sofaen med en film og noe godt og spise. Men om et par timer skal jeg til ei venninne å hjelpe henne med å rydde i klesskapet :) Kommer alltid hjem derfra med støle magemuskler av all latteren. I dag kan det jo hende at jeg har med meg en pose klær også ;)

Min tenåringsdatter er for øyeblikket i gang med å rydde på rommet.Frivillig! Prøver hun å oppnå noe kanskje? Tenåringssønnen har okkupert tv'n på stua for å spille. En ganske alminnelig søndag altså. Mor har funnet veien inn på soverommet for å komme unna ungenes musikk og tvspill-lyder.

Har vært singel flaut lenge og for et par måneder siden prøvde jeg meg på nettdating. Har faktisk møtt en... Kan det være HAN? Nyter ihvertfall å ha sommerfugler i magen igjen. Han er kjekk, morsom, snill og ikke minst: han rødmer når han ser på meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første feriedag og jeg er våken like tidlig som vanlig :snurt: Er foreløpig fint vær, tenåringsdatter er på jobb og tenåringssønn kommer til å sove enda noen timer. Hvordan klarer disse tenåringene å sove så sinnsykt mye?

Tror det blir en tur til byen og et kafébesøk i dag. Kjæresten (ja jeg tror jeg kan kalle han det nå :rodmer: ) Er i Sverige og spiller golf, så det er noen dager til jeg får se han igjen, sukk.

Litt underlig å ha ferie nå som de fleste andre er tilbake på jobb. Håper det blir en del fint vær, men hvis ikke så har jeg et oppussingsprosjekt å komme i gang med. Er også mulig det blir en sydentur den siste uka. Litt sol og sommer i begynnelsen av september er ikke så dumt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en feriedag med fint vær? Pleier å :regn: når jeg har ferie! Men sola skal ihvertfall benyttes. Ut i finværet.

I går fikk jeg gjort sååå mye. Flytta taklampen som alle skaller i. Noe spesielt min tenåringssønn på nesten 1,90 var glad for. Hengt opp hjertelyktene på stua ( de har bare venta på å komme opp i ca 7 mnd :flau: )Rydda på kottet. Og ikke minst rydda i klesskapet. Utrolig hva man tar vare på :sukk:

Ble også tid til både venninnetreff og familietid. På kvelden gikk tenårinssønn og jeg en lang tur.

I dag står det plenklipp og en tur i parken med ME og hennes datter.

Hun tar med mat og jeg tar med drikke... Eller, hun tar med mat og termos med vann og jeg tar med noe å ha oppi vannet for min termos ligger igjen hos eksen og ikke F*** om jeg ringer til han for å få den tilbake!

Oi, sinna gitt :rødme:

Bare 2 dager til :hjerte: kommer hjem igjen, håper han har savna meg like mye som jeg har savna han :sengekos::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våkna opp til øsende regnvær, men nå har sola titta fram gitt :laugh:

I går kveld kom voksendatter hjem for å være her noen dager. Hun var i en elendig form så tenåringsdatter og voksendatter krøp opp i dobbeltsenga til tenåringsdatter med pc og noe å spise og begge sovna tidlig. Håper formen hennes er bedre idag. Hun er skikkelig dramaqueen når det feiler henne noe. ingen er så syk som henne når hun er syk. (kanskje hun er litt mann? :fnise: )

godt å ha de alle 3 under samme tak igjen i hvertfall. Ikke så ofte jeg har det lenger. Voksendatter lever sitt eget liv i storbyen, og tenåringssønn bor hos sin far så jeg storkoser meg når de er her alle 3.

Skal til AT i dag og hjelpe henne å rydde i skapene hennes( prøvde på søndag også, men vi :skravle: bort hele ryddinga) Kommer nok hjem med noen poser nye klær ja. Hun jobber i klesbutikk, er glad i å shoppe...

Den plenen utenfor har ikke klipt seg selv de siste dagene( har sluppet unna klippingen fordi det har begynt å regne på ettermiddagen når jeg har hatt tid. og jeg kipper IKKE gresse i øsende regnvær!)

Nei, på tide å komme i gang med dagen vel. Frokost på bordet til tenåringssønn og voksendatter så kanskje de står opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var bare helt fantastisk (og kvelden før også :rodmer: ) Kjæresten hadde definitivt savna meg :klemmer: I går dro vi og spilte golf (noe jeg alltid har kalt en snobbesport og aldriskulle spille) Var egentlig veldig moro selv om jeg stort sett bomma på ballen og følte meg litt teit. Så dro vi på stranda og bada. Det var iskaldt. :sjokkbla: 3 svømmetak så hadde jeg fått nok. Blir nok ikke mer bading på meg i år. Liker det absolutt best når det er godt over 20 grader i vannet.

Etter en tur på kjøpesenteret for å kjøpe bursdagspresang til min gode venninne ME rakk jeg også å være med voksendatter til optikeren, tur på kafe med henne og tenåringssønn og så var det virkelig på tide å hive seg i dusjen.

Og hva skulle jeg ha på meg? skifta og skifta og skifta igjen.til slutt falt valget på en lilla bluse og et blyantskjørt. når jeg endelig var klar ble det småløping i retning bussen. Gjett hva jeg kom på bare noen min før bussen skulle komme? Jo da, gava lå igjen hjemme! :sjokkert: Typisk meg. Men min fantastiske tenåringssønn kom løpende med den gitt. Jeg måtte bare holde igjen bussen bitte litt. Så kommer jeg på at kort hadde jeg jo også glemt. Men det begynner ME å bli vant til (tror det er 5 gang eller noe) :flau:

Kvelden ble veldig koselig. Mat på en rolig restaurant (les: folketom) Maten var god men betjeningen stod i grunn å stirra på oss så vi til slutt måtte spørre om de skulle stenge eller noe(han ene stod til og med med ytterjakke på) men nei da, de skulle ha åpent et par timer til! :forvirret: vi følte oss til slutt så ukomfortable at vi gikk et annet sted for :kaffe: Men alt i alt en vellykket kveld med mye latter og moro. :ler:

Tror jammen det blir en kafetur i dag også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag morgen og jeg koser meg med egen musikk :digge: Ikke alltid lett å få høre det jeg har lyst til å høre med huset fullt av ungdommer.

Gruer meg litt til i ettermiddag. Da skal Tenåringssønn hjem til sin far etter å ha vært her det meste av sommeren :sur: Har vært kos å ha han her så lenge. Kommer til å savne han og det blir en stund til jeg ser han igjen. Sukk!

Ellers så begynner det å tære på Tenåringsdatter og Voksendatter sitt forhold at de har sett så mye til hverandre i sommer. Mye unødig småkrangling. :frustrert: Så det er kanskje ikke så dumt at hverdagen nærmer seg.

Ellers skal ikke dagen i dag brukes til så mye fornuftig. Litt vasking og rydding og en hel del innekos. Kanskje jeg skulle bake brownie til kvelden?

I morgen der i mot er det Kjæresten som står på timeplanen :rodmer: Har ikke sett han siden fredag. Litt dumt at han bor så langt unna. Må planlegge så mye, og går litt for lenge mellom hver gang jeg ser han. Ja jeg vet jeg er kravstor for jeg ser han jo flere ganger i uka, men hvordan er det ikke når man er forelska da? Men deilig å gå og glede seg til å treffes også da.

Nei, nå skal "barna" opp og mor skal ha en :kaffekopp:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ro i familien Kaos igen!

tirsdag morgen var et rent helvete! Våknet av at tenåringsdatter gråt og hosta og harka. Styrter inn til henne og prøver å finne ut hva som skjer. Viser seg til slutt at det er allergi. Halsen snurpet seg sammen og hun fikk ikke puste og derfor hostet hun voldsomt. Hun har nylig vært å tatt allergitest og det eneste hun reagerte på var husstøv, men lurer nå på om hun nå også reagerer på nøtter. Skummelt var det i hvertfall mens det stod på. I tillegg benytter Voksendatter anledningen til å starte en krangel om pc´n som tenåringsdatter hadde i senga. Pakket inn i hjelpsomhet lurer hun på om den står i "veien" om det er fare for søl på den osv... Dette resulterer i hvertfall i full krig! :krangle: Har vært anstrengt mellom jentene en stund. Voksendatter liker å gi tenåringsdatter "råd" og "veiledning" (les:bestemme over) uten at tenåringsdatter har bedt om det. :frustrert: Det ble en ordentlig stygg episode som jeg håper jeg aldri får se tilsvarende til igjen. :kjempesinna: Barnas far må faktisk gripe inn pr tlf og snakke de til fornuft før ting roer seg ordentlig.

Da Kjæresten ringte og sa at han var klar til å hente meg om en times tid var jeg på nippet til å avlyse fordi jeg var redd jentene kunne komme til å sette igang igjen, men var egoistisk nok til å dra av gårdet. Heldig vis! Hadde et helt fantastisk døgn med han og familien hans. Fikk møte 2 av ungene hansfor første gang og vi hadde det veldig hyggelig. Middag, lang tur med ungene, film før det ble "voksentid" :yvonne: . På morgenen var det frokost en tur til Stavern for å spise is, shopping (han som shoppa IKKE jeg) En kafetur også kjørte han meg hjem.

Var veldig spent på hva jeg kom hjem til, men det viste seg at det ikke var noen grunn til bekymring. Jentene hadde skværa opp og kosa seg. :kose: Resten av dagen forløp uten de store hendelsene.

I dag skal jeg på kafe med 2 gode venninne( gjør visst ikke annet en å drikke kaffe og skravle jeg)

Kanskje jeg skal få til litt trening også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist nå.

Tenåringssønn og voksendatter har reist hjem til storbyen og jeg og Tenåringsdatter har fått igjen huset. Litt deilig egentlig. Koselig å ha de her, men etter at jeg flytta har vi ikke så mye plass lenger og da kan det bli ganske intenst når de er her så lenge.

Har hatt noen veldig fine dager med Kjæresten. Har fått møte alle ungene hans (han har 3) Vet mange vil syntes det er alt for tidlig etter bare en måned, men de eldste spurte om å få treffe meg og da blir det også enklere for oss å treffes da de 2 eldste bor hos han. Har også fått møte både foreldrene hans og broren hans med familie. Herlige mennesker!

For et ar dager siden fikk jeg en sms fra x'n som lurte på om ikke vi kunne snakke sammen. Han bad om unnskyldning for at han hadde vært dum og såra meg og at jeg hadde rett i alt jeg hadde sagt om x'n hans (som han valgte over meg!) Men jeg satt der og hørte på han syntes jeg oppriktig synd på han men ingen andre varme følelser dukka opp. Deilig å få bekreftet at jeg er helt ferdig med han og at Kjæresten ikke er en rebound.

I morgen har kjæresten bursdag og jeg aner fortsatt ikke hva jeg skal gi han(er egentlig ganske blakk også for jeg får ikke lønn før i over imorgen.)Får vel til en kake og en film eller noe kanskje? Er helt tom for ideer også. Men vi skal ihvertfall tilbringe dagen (og natten) sammen.

Nå skal jeg gjøre meg klar for møte på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Ser at det er veeeeldig lenge siden jeg har vært innom her. Dagene flyr av gårde. Kjærligheten blomstrer, ting fungerer på jobb og ungene klarer seg stor sett fint. Vel det vil si når voksendatter ikke prøver å setter fyr på hybelen (sovnet fra komfyren) og endte opp med brannsår unner foten! Og beskjed om at tenåringssønn har 30-40% syn1 Ikke har han klaga ikke har vi merka noe.... Hadde en veldig tidlig frokostdate med Mariannee i dag. På tide å komme seg på jobb vel! En fin dag til de som, om noen, tar seg tid til å lese skribleriene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg tid til og lese.

Om du skriver da så klart!

:ler:

Takk for en koselig tur på Tullis.

Du er best!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fridag jeg ikke har planer for! Kan ikke huske når det skjedde sist. Er forresten ikke helt sant, skal på fest med jobben i kveld. Vi blir ca 400 stk. Senteret står for mat og underholdning. Gleder meg, men aner virkelig ikke hva jeg skal ha på meg. Mange "jåledokker" som kommer. Liker å pynte meg jeg også, men får fort litt "juletrefølelse" hvis det blir for mye.

I går satt jeg barnevakt for verdens herligste 4 åring som forresten er Mariannee's nydelig datter. Når barnet var lagt skulle jeg kose meg med Belgiske trøfler og Idol... men av en eller annen grunn var det bare 2 sanger også var vi midt inni Senkveld gitt! :veslejenta:

Savner kjæresten som jeg ikke har sett på mange dager nå. Syntes det er litt leit at vi bor i forskjellige byer. Blir fort dyrt å busse fram og tilbake, en kan egentlig ikke klage. Han er flink til å komme å hente meg og kjører meg på jobb igjen om morgenen selv om det betyr at vi må opp veeeeldig tidlig begge to. Tror jeg har møtt verdens skjønneste gutt :hjerter_rundt:

Nå tror jeg huset trenger litt nødhjelp også må jeg finne noe å ha på meg i kveld. Så det er vel ingen vei utenom. Må på shopping :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er igrunenn lenge siden annaB og har vært her.:fnise:

Koselig at dere stikker innom Mariannee og caaraa :)

Jeg er ikke så veldig flink til å skrive her om dagen og grunnen er veldig god! Forholdet til Kjæresten går veeeeldig bra :rodmer: og jeg er ikke så mye hjemme. Når jeg er hjemme blir det meste av tiden brukt på Tenåringsdatter. De 2 siste dagene har hun vært med hjem til Kjæresten og vært sammen med oss. Veldig koselig :) Virker som hun trives god sammen med både han og barna hans selv om de er noe yngre en henne.

Har noen sjeldne timer hjemme alene. Burde kanskje foreta meg noen huslige sysler, men en pakke safarikjeks( som jeg snart angrer på at jeg har spist av) og pc'n frista mer.

Lurer på hvor jeg har gjort av mobilen min jeg :( Trodde jeg hadde lagt den igjen på jobben. Oppdaget nemlig til min overraskelse at jeg hadde tatt med jobbtlf og ikke min egen i går, men da jeg kom på jobb klarte jeg ikke finne den, så nå er jeg tlf-løs. Føles nesten som å være naken i offentlighet!

Gleder meg veldig til helga. Da kommer tenåringssønn, hans (halv)bror og stemor. Blir kjempekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjiper'n med mobilen!

Hvordan har du klart det, du som alltid går med mobilen i nærheten?

Ikkje braaa....

Kan fortelle at her hører TM og jeg på CD.

CDen fra hun gikk på Knøttene, det kristne barnekoret.

Yay... Minn meg på at du skal få høre ved en passende anledning. :hoppe:

Ha en fin kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...