Gjest Lei Skrevet 27. mai 2012 #61 Skrevet 27. mai 2012 Det du kaller "tull" er ikke noe som noen finner på men noe som ligger i genene fra før de ble født. Synes du at det er kun penis eller ikke som skal bestemme hvor man skal gå? Hvis en person er maskulin som en menn med dyp stemme men mangler penis så skal han gå i damegarderoben? Hvis du er uheldig med øksa og kapper'n av og den ikke kan bli satt på igjen, skal du da begynne å gå i damegarderoben? Ja, jeg syns at det er kropp man skal gå etter når man skal i en garderobe. Det ER forskjell på en kvinne og mannekropp. Hva man ønsker, tenker eller føler inni seg er for meg ravende likegyldig. Om man har vært uheldig med øksa, som du sier, og fått den kappet av, så er det fortsatt en mannekropp. Så det er altså i orden at jeg tar med min mann i damegarderoben neste gang? Regner med at han hadde satt stor pris på det og at dette er noe han ønsker ;-) 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2012 #62 Skrevet 27. mai 2012 Ja, jeg syns at det er kropp man skal gå etter når man skal i en garderobe. Det ER forskjell på en kvinne og mannekropp. Hva man ønsker, tenker eller føler inni seg er for meg ravende likegyldig. Om man har vært uheldig med øksa, som du sier, og fått den kappet av, så er det fortsatt en mannekropp. Så du mener at det er kropp som er viktig og ikke f.eks. penis. Hvis flertallet mener at den sør-afrikanske løperen Caster Semenya ser ut og løper fort som en mann så skal vi slippe henne inn i herregarderoben selv om hun utenpå nedentil er utstyrt som en kvinne? Så det er altså i orden at jeg tar med min mann i damegarderoben neste gang? Regner med at han hadde satt stor pris på det og at dette er noe han ønsker ;-) Hvorfor skulle han det? Hvis han er en normal heterofil mann og dere vil være sammen så er det vel mer naturlig at dere velger et naturistbad? En vanlig heterofil mann har vel lite i en damegarderobe å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #63 Skrevet 28. mai 2012 Ja, jeg syns at det er kropp man skal gå etter når man skal i en garderobe. Det ER forskjell på en kvinne og mannekropp. Hva man ønsker, tenker eller føler inni seg er for meg ravende likegyldig. Om man har vært uheldig med øksa, som du sier, og fått den kappet av, så er det fortsatt en mannekropp. Så det er altså i orden at jeg tar med min mann i damegarderoben neste gang? Regner med at han hadde satt stor pris på det og at dette er noe han ønsker ;-) Sånne barnemobbere som deg er ikke velkomne i damegarderober. Oppfordrer deg til å holde deg hjemme. 3
Transelise Skrevet 28. mai 2012 #64 Skrevet 28. mai 2012 Hei, fleste som svarer vet ikke hva som ligger bak det hele. Kanskje ville gutten vere jente? Jeg hadde ikke noen god barndom eller ungdom. Var så opptatt av jenteklær. Ville så gjerne ha på meg kjoler og skjørt. Trodde jeg var alene i verden som var slik. Håper innderleg at gutter som har det som meg får lov til å vere den dem vil, få ha på klær dem føler for.
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #65 Skrevet 28. mai 2012 Det var en tydelig penis som hang der. Har selv mann og barn, en sønn så jeg vet godt hvordan en penis ser ut . Vet at noen jenter har veldig lange indre kjønnslepper, men det der var helt klart en penis, så pungen også. Men kan ikke helt skjønne hvordan det kan ha vært en jente. Var det en jente, men med penis, er det ikke da en gutt? Jeg skjønner ikke helt hvordan for eksempel foreldre kan vite at det er ei jente da. Da måtte man vel ha ventet til puberteten å se? Du vet at det finnes noe som heter hermafroditt, eller? Der man blir født med kjønnsorganer for begge kjønn, selv om man er det ene kjønnet genetisk og psykologisk. Jenter kan ha en penis og gutter kan ha livmor og vagina, men uten å kunne forplante seg via disse. Fordi de er fruktbare som det andre kjønnet. Det mest vanlige er å bli operert ved fødsel og fjerne en penis, men ikke alle blir dette. Noen ganger vil man vente i stedet for å ta sjansen på å tilskrive barnet feil kjønn i tvilstilfeller.
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #66 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Syns det er rart TS her får så mye "pes". Det har vært innlegg her før om gutter i jentegarderoben og da var de fleste ganske så bastante på at gutter over skolealder har ingenting i jentegarderobe å gjøre. Alenemødre her inne måtte værsågod sende gutten alene i herregard. eller rett og slett slutte å ta barna med på svømming. Grunnen, som gikk igjen hos de fleste var at de hadde jenter selv som syns det var ekkelt med gutter når de skulle dusje. Jeg lurer veldig på hva som er forskjellen her? Syns også det er merkelig å si TS ikke har sett en penis når hun sier det. Antagelig derfor hun klarer beskrive gutten så at hun la merke til hår,badetøy og øreringer som ikke "matchet" med kjønnsorganene. Ei 10 år gammel jente ville nok syns det var like ekkelt å dusje fremfor denne gutten., JA, en skal ta hensyn til alle, men det må ikke være slik at hensynet til èn skal overgå hensynet til andre. Nå har jeg kun gutter så kan kun snakke for meg selv, og aldri om jeg som tenåring hadde ønsket dusje naken fremfor en med penis. Og dette uavhengig av hvordan hår han hadde eller antall øreringer. Men tenk om det ikke var noen gutt i det hele tatt? Skal en kvinnelig hermafroditt feks, nektes å gå og svømme/benytte garderober hele sitt liv, pga hun er født med en penis i tillegg til livmor, eggstokker og vagina? Folk bør tenke litt mindre på seg selv og litt mer på andre, og la vær å dømme så fryktelig. Og hvis det nå var en gutt: Hvilken voksen kvinne tar skade av å bli sett i dusjen med bare pupper av en ti år gammel guttunge? Hvis det i tilleg dreide seg om en gutt med kvinnelig kjønnidentitet/ homofil legning? Det er ikke som at han sjekker ut kroppene deres og blir kåt på dere og har dirty fantasier, mens han skifter. Jeg tror det er verre for et barn med "feil kjønnsorgan" å dusje foran alle dere stigmatiserende dømmere(inklusive barn på egen alder), og vite AT HAN BLIR UGGLESETT for å være seg selv. Modig, syns jeg det var. Alle disse damene som barberer beina og musa før de tør å bevege seg i svømmehallen, burde tenke litt over hvordan det er å bevege seg dit med en penis når man er/opplever seg som jente... For ikke å snakke om de som er "for tykke" til å våge å gå dit... (Edit: Feil i anførselstegn. Det går ikke an å ha "feil" kropp etter min mening. Denne utseendefikseringen er helt jævlig.) Endret 28. mai 2012 av notetur nomen 1
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #67 Skrevet 28. mai 2012 Jeg synes ikke så veldig mye om å bli nedstirret av en ti år gammel gutt. Jeg tror, med all respekt å melde, at her var det ikke TS som ble nedstirret, men barnet... Og jeg tror ikke barnet satte pris på det. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #68 Skrevet 28. mai 2012 Barn under 12 (eldre i noen tilfeller) har ingen seksualitet, de er bare barn, det er ingen kjønnsforskjeller. Det stemmer rett og slett ikke for de aller fleste. Barn har seksualitet. Og jo det er forskjell på en gutt og ei jente på 10 f-eks. Både innvendig og utvendig. Jeg synes folk som skal få være som de vil så lenge det ikke plager andre, om så å kle seg som ei jene/gutt, men det blir noe annet når de skal i garderoben. For de aller fleste som ser et menneske med pupper og mus, så er det ei jente, eller mann om de ser en penis, men i garderober så er det utvendig man må for holde oss til. Jeg bryr meg ingenting om om en 10 år gammel gutt ser meg naken, men hva med jenter rundt 8-13 spesielt, de hadde nok ikke synes det var noe gøy. De ser jo en gutt og de fleste i den aldern, i hvertfall fra pubertetsalder hadde nok dødd a skam. Og går en mann inn i damegardeoben, hvordan skal man vite at dette er en mann som er dame innvendig eller om det bare er en som vil se på damene? 2
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #69 Skrevet 28. mai 2012 Hvordan kan dere være så sikker på at det ts så var ei jene/"jente"? Dette blir jo bare spekulasjon fra oss alle, men der jeg er å bader så er det flere mødre som tar med sønnene sine som sikkert er nærme 10 år selv om det ikke er lov, men de kler seg som gutter da, men jeg har faktisk hørt om mødre som kler opp sønnene som jenter så de skal slippe å få kjeft av andre. Hvor vanlig det er vet jeg ikke og tror ikke jeg har sett det selv.
Gjest Lei Skrevet 28. mai 2012 #70 Skrevet 28. mai 2012 Så du mener at det er kropp som er viktig og ikke f.eks. penis. Hvis flertallet mener at den sør-afrikanske løperen Caster Semenya ser ut og løper fort som en mann så skal vi slippe henne inn i herregarderoben selv om hun utenpå nedentil er utstyrt som en kvinne? Hvorfor skulle han det? Hvis han er en normal heterofil mann og dere vil være sammen så er det vel mer naturlig at dere velger et naturistbad? En vanlig heterofil mann har vel lite i en damegarderobe å gjøre? Så han skal altså ikke få lov hvis han ønsker det? Ingen kan vel vite at han er en "normal" heterofil mann. Syns det blir for dumt. Hadde det kommet en mann inn i garderoben når jeg var der hadde jeg anmeldt fyren. Selv om han føler seg som en kvinne, så er ikke det mitt problem. 2
Gjest Lei Skrevet 28. mai 2012 #71 Skrevet 28. mai 2012 Sånne barnemobbere som deg er ikke velkomne i damegarderober. Oppfordrer deg til å holde deg hjemme. Barnemobber? Nå er du helt på jordet. Dette har ingenting med mobbing av barn å gjøre. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #72 Skrevet 28. mai 2012 Hvordan kan dere være så sikker på at det ts så var ei jene/"jente"? Dette blir jo bare spekulasjon fra oss alle, men der jeg er å bader så er det flere mødre som tar med sønnene sine som sikkert er nærme 10 år selv om det ikke er lov, men de kler seg som gutter da, men jeg har faktisk hørt om mødre som kler opp sønnene som jenter så de skal slippe å få kjeft av andre. Hvor vanlig det er vet jeg ikke og tror ikke jeg har sett det selv. Å kle opp sønnene sine som jenter for å få lov til å ha de med i jentegarderoben tror jeg virkelig er svært uvanlig. Jeg tviler også på at særlig mange gutter ville akseptert det. Jeg synes det er rart at man ikke kan være mer romslig og tolerant for andre og ha litt tillitt til at moren gjør som best hun kan. Jeg forstår ikke at det er så fælt å bli sett litt på. Også barn av samme kjønn er nysgjerrig. Jeg forstår ikke helt denne redselen for å bli sett på av barn av det motsatte kjønn. Det virker som om det har med en redsel for at noen skal ha seksuelle fantasier om en selv. Faktum er at for de fleste alminnelige utseende kvinner så har det vært ganske mange menn som har hatt seksuelle fantasier om de - til og med uten at de har sett de nakne. Og adskillig mer saftige seksuelle fantasier enn det et lite barn av motsatt kjønn klarer å forestille seg. Hvis kvinner ikke klarer å leve med at noen kan ha fantasier om de så er de rett og slett nødt til å stenge seg inne og unngå å omgås fremmede av begge kjønn. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #73 Skrevet 28. mai 2012 Så han skal altså ikke få lov hvis han ønsker det? Ingen kan vel vite at han er en "normal" heterofil mann. Syns det blir for dumt. Hadde det kommet en mann inn i garderoben når jeg var der hadde jeg anmeldt fyren. Selv om han føler seg som en kvinne, så er ikke det mitt problem. Hvorfor skulle du ta med din mann inn i damegarderoben? Du mener at han ville ha glede av det. Du skriver at ingen kan vite om han er en normal heterofil mann. Du og han vet det? Hvis han er det så har han ikke noe der å gjøre. Vil dere være sammen så får dere heller dra på naturistbading.
Gjest Lei Skrevet 28. mai 2012 #74 Skrevet 28. mai 2012 Hvorfor skulle du ta med din mann inn i damegarderoben? Du mener at han ville ha glede av det. Du skriver at ingen kan vite om han er en normal heterofil mann. Du og han vet det? Hvis han er det så har han ikke noe der å gjøre. Vil dere være sammen så får dere heller dra på naturistbading. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Hvorfor skal en mann som føler seg som en kvinne ha mer rett til det? De andre i garderoben kan jo ikke vite på hvilket grunnlag han er der. 2
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #75 Skrevet 28. mai 2012 Hvordan kan dere være så sikker på at det ts så var ei jene/"jente"? Dette blir jo bare spekulasjon fra oss alle, men der jeg er å bader så er det flere mødre som tar med sønnene sine som sikkert er nærme 10 år selv om det ikke er lov, men de kler seg som gutter da, men jeg har faktisk hørt om mødre som kler opp sønnene som jenter så de skal slippe å få kjeft av andre. Hvor vanlig det er vet jeg ikke og tror ikke jeg har sett det selv. Det der er det dummeste jeg noen sinne har hørt, for er de mer opptatt av andres reaksjon enn av hvordan sitt eget barn føler seg når de overkjører ungen og trer på en tiårgammal gutt jentekær og jentebadedrakt, da er de stokk tette i huet. Dessuten vil alle se på et barn at det er en gutt når det er en gutt. Man ser det på ansikt, kroppsbygning, hårklipp og ikke minst når ungen kler av seg. Mødre vil dessuten få med sitt eget barn å gjøre hvis de prøver å ta på dem feil klær. Dessuten, hvorfor skulle noen ha interesse av å lære opp ungene sine i juging om egen identitet så de kan snike dem med seg dit de ikke er ønsket? Et barn i klærne til feil kjønn vekker også, alltid, uten unntak, sterkere reaksjoner enn jeg tror du har skjønt. Homofile er sterkt stigmatisert og transer ennå verre. Så det der om at mødre bytter kjønn på ungene med klesplagg for å ta dem med i gareroben mener jeg bestemt er fri diktning/trolling. Unger som er så små at de trenger mammaens hjelp er det ingen som har problemer med at er med i garderoben. Unger som er store nok til å greie seg selv blir hemmet dersom de ikke får lov. Dessuten vil de fleste barn få lov å beholde sin kjønnsidentitet selv om mor er psykisk svak og ikke tør å stå for sine egne handlinger ute blant folk.(Skjule at hun tar med ungen sin...)7 Jeg vet om mødre som insisterer på å ta med sine sønner på 8 og 9 år i garderoben for at mor vil skjerme dem fra overgripere, og det er faenta meg ikke noe en mor skal ha tyn for. Og jeg lurer fortsatt på: Mener dere små gutter er som sleezy, kåte, voksne menn i hodet, som stirrer på deres bryster mens de er i garderoben og går hjem og runker etterpå? Eller hvorfor er et barn i garderoben truende for dere? Tror dere ikke ungen er opptatt av å få dusjet og kledd på seg selv, fordi de er flau selv over å stå naken blant alle nakne kjærringer med valker, mager og lår? Små barn tiltrekkes garantert ikke av voksne damer i dusjen, så dere paranoide kjerringene kan ta det helt med ro. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #76 Skrevet 28. mai 2012 Jeg forstår ikke helt denne redselen for å bli sett på av barn av det motsatte kjønn. Det virker som om det har med en redsel for at noen skal ha seksuelle fantasier om en selv. Faktum er at for de fleste alminnelige utseende kvinner så har det vært ganske mange menn som har hatt seksuelle fantasier om de - til og med uten at de har sett de nakne. Og adskillig mer saftige seksuelle fantasier enn det et lite barn av motsatt kjønn klarer å forestille seg. Hvis kvinner ikke klarer å leve med at noen kan ha fantasier om de så er de rett og slett nødt til å stenge seg inne og unngå å omgås fremmede av begge kjønn. Så at barn helt ned i 8-årsalderen dekker seg til og vill ikke bli sett naken av foreldre av motsatt kjønn eller klassevenner på grunn av seksulatiet? Det tror ikke jeg. Det er vel heller det at de synes det er flaut, noe vi voksne delvis lærer dem opp til, ofte uvitende. Svært mange vil ikke at det motsatte kjønn skal vite hvordan de ser ut nakne, selv har jeg aldri sett noe seksuelt i det. Er i hvertfall ikke sånn for meg. For meg er det fordi det er flaut, jeg vil ikker at menn skal vite hvordan jeg ser ut naken. Jeg bryr meg ikke om et lite barn ser meg, men det er ikke noe jeg synes er gøy heller og jeg har sett mange som stirrer. Men har aldri tenkt at det er noe seksuelt i det, men jeg synes fortsatt det er ubehagelig. Jeg hadde ikke synes det var noe morsomt om alle gutter på 10 år som bor rundt meg hadde visst hvordan jeg ser ut naken. Jeg er sikkert ikke den eneste som mener det. Og her synes jeg man rett og slett skal ta hensynet til flertallet og ikke at en person mener/føler h*n er det motsatte kjønn. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #77 Skrevet 28. mai 2012 Så det der om at mødre bytter kjønn på ungene med klesplagg for å ta dem med i gareroben mener jeg bestemt er fri diktning/trolling. Det er noe jeg har hørt av andre, det er ikke noe jeg selv sier er sant. Om deter noen som tullet med meg vet jeg ikke, men det er ikke noe en person bare sa, det er noe jeg har hørt av flere som har hørt av noen som har sett. Men det finnes så utrolig mye rare folk i dag at jeg hadde faktisk ikke blitt så overrasket.
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #78 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeg bryr meg ingenting om om en 10 år gammel gutt ser meg naken, men hva med jenter rundt 8-13 spesielt, de hadde nok ikke synes det var noe gøy. De ser jo en gutt og de fleste i den aldern, i hvertfall fra pubertetsalder hadde nok dødd a skam. Dette tror jeg nok også gutten hadde gjort, så jeg tror ikke det er noen ønskesituasjon for noen gutt å bli med inn i "feil" garerobe etter at han har bikket syv år. Og jeg syns strengt tatt det er det vettigste argumentet for å ikke ha med såpass store gutter som en tiåring inn i en damegarderobe. Det er nemlig stor sannsynlighet for at barnet vil treffe på jenter på egen alder der inne, og da har de krav på å få være sjenert og slippe å pådyttes det å måtte være naken/dusje i samme rom som fremmede jenter. Kvinner som ikke respekterer dette og sniker med seg store gutter, bør i grunn hindres fra å få lov å bade. Endret 28. mai 2012 av notetur nomen 1
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #79 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Det er noe jeg har hørt av andre, det er ikke noe jeg selv sier er sant. Om deter noen som tullet med meg vet jeg ikke, men det er ikke noe en person bare sa, det er noe jeg har hørt av flere som har hørt av noen som har sett. Men det finnes så utrolig mye rare folk i dag at jeg hadde faktisk ikke blitt så overrasket. Da synes jeg synd på deres sønn. Det er fullstendig respektløst og komplett idiotisk og grenser til mishandling av eget barn når de stripper barnet for egen kjønnsidentitet for å få lov å dusje dem selv. Edit: Det er i grunn et overgrep å nekte en gutt å være en gutt fordi man skal svømme i tre kvarter. Hva skjer med den gutten når han møter klassekameratene sine i bassenget? Jeg tror faktisk ikke på at det fins folk som faktisk har barn, og som er normale i hodet, som gjør sånt. Endret 28. mai 2012 av notetur nomen 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #80 Skrevet 28. mai 2012 http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10070809
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå