Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #21 Skrevet 7. august 2011 syns du skal slutte å henge deg oppi hvordan folk kler seg eller ser ut..tror ikke jeg ville gått i garderoben med deg iallefal 3
kakemonsteret Skrevet 7. august 2011 #22 Skrevet 7. august 2011 Jeg lurer på hvilken garderobe dette barnet bruker på skolen. 2
Gjest meg Skrevet 7. august 2011 #23 Skrevet 7. august 2011 Det er er jeg klar over, og jeg antar at det kan være muligheten siden han hadde badedrakt for jenter. Eller at han vil være med mora og mora skjuler det? Men er det lov at så store barn går i motsat kjønns garderobe? Jeg synes ikke så veldig mye om å bli nedstirret av en ti år gammel gutt. Det er jo selvsagt synd hvis det er sånn at han er fanget i feil kropp, men bør man ikke ta hensyn til de andre damene først? Tenk om jeg hadde hatt med datteren min. Hun er 11 og jeg tenker at dette måtte da ha vært utrolig flaut for henne. Må si jeg undrer meg over din evne til å seksualisere et barns blikk. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #24 Skrevet 7. august 2011 Må si jeg undrer meg over din evne til å seksualisere et barns blikk. Ja, jeg synes faktisk at det er ubehagelig at en ti år gammel gutt ser meg naken. Det har ingenting med seksulisering å gjøre, i hvertfall ikke for min del. Og jeg er ganske så sikker på at det gjelder svært mange godt voksne. At en tiåring ser noen naken og tenker sex tror jeg ikke, men jeg har sett flere ganger at de ler. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #25 Skrevet 7. august 2011 Ja, jeg synes faktisk at det er ubehagelig at en ti år gammel gutt ser meg naken. Det har ingenting med seksulisering å gjøre, i hvertfall ikke for min del. Og jeg er ganske så sikker på at det gjelder svært mange godt voksne. At en tiåring ser noen naken og tenker sex tror jeg ikke, men jeg har sett flere ganger at de ler. men ut i fra hva du skriver høres det jo mer ut som om dette var ei jente, bare med en ekstra utstikker mellom beina.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #26 Skrevet 7. august 2011 men ut i fra hva du skriver høres det jo mer ut som om dette var ei jente, bare med en ekstra utstikker mellom beina. Jeg er nå ganske sikker på at det var en penis, ikke bare noe som stakk ut, men en penis. Det er er jeg helt sikker på. Jeg vil da tro at jeg ser forskjell på en penis og en ekstra "utstikker"? Desutten så jeg jeg pungen også. Ikke at jeg stirret da
Gjest Oppgitt Skrevet 7. august 2011 #27 Skrevet 7. august 2011 Er du helt fjern? Kan ikke jenter le,de da liksom? 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #28 Skrevet 7. august 2011 Kan ikke jenter le,de da liksom? Ja, også kan de stå der å le sammen og ha det fint så 2
Havtorn Skrevet 7. august 2011 #29 Skrevet 7. august 2011 Alt skal man nå bekymre seg over her i verden. La nå barnet få lov til å gå i den garderoben hin selv ønsker, dersom hin faktisk er fanget i en guttekropp, er det både modig og stort å dra til den garderoben man hører hjemme i. En tiåring glor ikke på deg. Det er snakk om et barn, et barn som er der for å svømme. Ikke for å bevise noe. Du får vel bare snu ræva til og dekke deg med en håndduk dersom du tror noe annet. 5
Gjest Lusapågangen Skrevet 7. august 2011 #30 Skrevet 7. august 2011 Høres mest ut som TS tror at alle glaner like mye som hun selv. Dét er ekkelt,det. 9
Annta Skrevet 7. august 2011 #31 Skrevet 7. august 2011 Modig er han absolutt, men man trenger ikke trumfe gjennom viljen sin om det kan gå an å ta litt hensyn. De kan fint gå i garderoben på et tidspunkt når det er lite folk. Uansett er dette bare en utsettelse av problemet. Som en annen over meg sa - hva når ungen blir eldre? Skal man godta at h*n går i den samme garderoben når h*n blir 14? Hva om du hadde blitt tvunget inn i en garderobe for det motsatte kjønn? Tenk hvor ekkelt det hadde vært! Dette barnet KAN føle seg som ei jente, og det kan føles veldig ubehagelig og da være i en garderobe fullt av nakne menn! 1
Gjest meg Skrevet 7. august 2011 #32 Skrevet 7. august 2011 Ja, jeg synes faktisk at det er ubehagelig at en ti år gammel gutt ser meg naken. Det har ingenting med seksulisering å gjøre, i hvertfall ikke for min del. Og jeg er ganske så sikker på at det gjelder svært mange godt voksne. At en tiåring ser noen naken og tenker sex tror jeg ikke, men jeg har sett flere ganger at de ler. Lo dette barnet av deg? Du institerer også på veldig på at dette er en gutt. Gir ikke langt hår, jentebadedrakt og ørepynt grunn til å reflektere over at du kanskje har møtt en jente som er født i en kropp vedkomne ikke har tilhørighet til? Mao ikke en gutt som du konsekvent omtaler barnet som. Jeg sier ikke at det er sånn, men det er en mulighet for det. Eller hva? Detkan også hende at det var første gangen dette barnet var i kvinnnegarderoben i svømmehallen og hadde behov for å ha med seg moren sin. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #33 Skrevet 7. august 2011 Men kan hende denne 10 åringe jenta(gutten) syns det hadde vært skummel å dusje i guttegarderoben med menn? Jeg tror jeg som 10 år gammel jente hadde syns det hadde vært veldig traumatisk å dusje i herredusjen. Dessuten vet jeg om jenter som er født med gutte og jentetiss, og denne jenta hadde sannsynligvis kvinnelige kjønnsorgan rett bak guttetissen. Det er ikke så lett å se når guttetissen henger ned. Så selv om du så en penis, var dette mest sannsynlig en jente. De som er transvestitter, liker å kle seg ut som jente, men kan fint gå i guttedusjen, så tror ikke det var tilfelle her. Denne jenta med penis, føler seg nok som jente, og må få lov å være jente selv om hun har guttetiss. Hun er jente i hodet, og tenker 10-åringe jentetanker. Mange velger å ikke ta bort guttetissen til jenta er gammel nok til å bestemme det selv, og finne ut hva hun vil. Det å ta bort guttetissen kan ødelegge sexlivet fullstendig. Har hørt fæle historier om babyer som ble født med gutte og jentetiss, der de tok bort guttetissen, og barnet vokste opp som jente, men følte seg som gutt. Det beste er å la barnet være født slik det er, om det nå er født med to kjønnsorgan. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #34 Skrevet 7. august 2011 Jeg er nå ganske sikker på at det var en penis, ikke bare noe som stakk ut, men en penis. Det er er jeg helt sikker på. Jeg vil da tro at jeg ser forskjell på en penis og en ekstra "utstikker"? Desutten så jeg jeg pungen også. Ikke at jeg stirret da det kan absolutt(mest sannsynlig) være en penis, for legen og for deg. men er ikke sikkert jenta ser på det som en penis(de jeg har møtt født i feil kropp har aldri sett på penisen som en penis). for denne jenta er det sannsynligvis som en utstikker bare. Hva om du hadde blitt tvunget inn i en garderobe for det motsatte kjønn? Tenk hvor ekkelt det hadde vært! Dette barnet KAN føle seg som ei jente, og det kan føles veldig ubehagelig og da være i en garderobe fullt av nakne menn! 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #35 Skrevet 7. august 2011 Lo dette barnet av deg? Du institerer også på veldig på at dette er en gutt. Gir ikke langt hår, jentebadedrakt og ørepynt grunn til å reflektere over at du kanskje har møtt en jente som er født i en kropp vedkomne ikke har tilhørighet til? Mao ikke en gutt som du konsekvent omtaler barnet som. Jeg sier ikke at det er sånn, men det er en mulighet for det. Eller hva? Detkan også hende at det var første gangen dette barnet var i kvinnnegarderoben i svømmehallen og hadde behov for å ha med seg moren sin. Nei, ungen lo ikke av meg. Jeg snakket generelt i det innlegget du siterte. Kanskje det var en jente født i guttekropp, men jeg så en gutt da det ikke står skrevet i panna på folk hva de føler seg som. Og jeg så faktisk i hvertfall to andre jenter der i tidlig tenåringsalder som skvatt til og viste tegn til at det var ubehagelig. Det er heller ingen menneskerett i å bade i en svømmehall. Bør man ikke ta hensyn til de andre der først? Eller i det minste skjule tissefanten så ingen ser det? Hadde du vært like forståelig om det hade vært en voksen mann? Ok, jeg vet ikke hva som er riktig her altså, men jeg kaller nå et menneske med en synlig penis for gutt. Jeg antar slike folk er listet opp som det kjønnet de har utvendig, f.eks i pass hvis det står kjønn der (husker ikke om det gjorde) og ikke hva de føler seg som? 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #36 Skrevet 8. august 2011 Ok, da har jeg mulig lært noe nytt i dag. Men da er jeg nå gansker så nysgjerrig på hva som skjer videre i livet til slike? Hva gjør de på skolen når de har gym og skal dusje? Eller hva når de blir voksen? Vil nesten tro at en mann ville bli kastet ut på hode og rumpa om han gikk inn i en jentegarderobe uavhengig av unskyldning? Og er det slik at hvis dere ser en ti år gammel gutt i jentegarderoben så tenker dere at dette sikkert er ei jente? 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #37 Skrevet 8. august 2011 Noen få jenter er faktisk født med en liten penis. Det er en egentli en klitoris, men ser ut som en liten penis. Den er liten, og har forhud, og er ikke sånn som den vanlige klitorisen. Om du syntes du så pungen, så er det sikkert de ytre kjønnsleppene. Jeg vil tro at dette var en jente, så du kan ta det helt med ro. Dessverre er ikke verden opplyst nok om dette, og det er ikke lett for disse barna som vokser opp med to kjønnsorgan. De kan ødelegge sitt voksne sexliv med å fjerne klitorisen(den lille penisen) eller miste følsomheten, derfor er det best for de å akseptere seg som de er. Om noen år vil denne jenta mest sannsynlig utvikle pupper og kjønnshår, og penisen(klitorisen) vil nok bli mer skjult. Nå vet ikke jeg om det var en stor penis eller liten penis(klitoris isåfall). Mange muligheter.
Annta Skrevet 8. august 2011 #38 Skrevet 8. august 2011 Ok, da har jeg mulig lært noe nytt i dag. Men da er jeg nå gansker så nysgjerrig på hva som skjer videre i livet til slike? Hva gjør de på skolen når de har gym og skal dusje? Eller hva når de blir voksen? Vil nesten tro at en mann ville bli kastet ut på hode og rumpa om han gikk inn i en jentegarderobe uavhengig av unskyldning? Og er det slik at hvis dere ser en ti år gammel gutt i jentegarderoben så tenker dere at dette sikkert er ei jente? Jeg antar at den personen det gjelder da kan få tilbud om egen dusj/garderobe. Det fikk vi som hadde mensen da vi gikk på vgs, så vi ikke skulle føle oss flaue foran de andre jentene. 1
Havtorn Skrevet 8. august 2011 #39 Skrevet 8. august 2011 Ok, da har jeg mulig lært noe nytt i dag. Men da er jeg nå gansker så nysgjerrig på hva som skjer videre i livet til slike? Hva gjør de på skolen når de har gym og skal dusje? Eller hva når de blir voksen? Vil nesten tro at en mann ville bli kastet ut på hode og rumpa om han gikk inn i en jentegarderobe uavhengig av unskyldning? Og er det slik at hvis dere ser en ti år gammel gutt i jentegarderoben så tenker dere at dette sikkert er ei jente? Jeg velger å tro at de fleste, voksne i en mannskropp klarer å tenke så langt som at de ikke kan sprade inn i en kvinnegarderobe selv om de er kvinner innerst inne. Finnes helt sikkert unntak, men tankegangen til en 40-åring og en 10-åring er nok ganske forskjellig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #40 Skrevet 8. august 2011 Ok, da har jeg mulig lært noe nytt i dag. Men da er jeg nå gansker så nysgjerrig på hva som skjer videre i livet til slike? Hva gjør de på skolen når de har gym og skal dusje? Eller hva når de blir voksen? Vil nesten tro at en mann ville bli kastet ut på hode og rumpa om han gikk inn i en jentegarderobe uavhengig av unskyldning? Og er det slik at hvis dere ser en ti år gammel gutt i jentegarderoben så tenker dere at dette sikkert er ei jente? Men vet du om det var gutt eller jente? Du beskev 10 åringer først som en jente med langt hår og øreringer, men så så du plutselig at hun hadde penis. Så du syns hun så ut som en jente helt til da? Når denne "jenta" kommer i puberteten, vil hun mest sannsynlig utvikle pupper og kjønnshår. Foreldrene og skolen må nok være åpen om dette til klassen, ellers vil hun bli mobbet. Om det nå var en gutt, var han bare 10 år, og jeg syns det er grensen for at en gutt kan gå i damegarderoben. Husk også på at noen ser eldre ut enn de er. Jeg kjenner noen som alltid ble tatt for å være 3 år eldre enn han var. Så mange så stygt på han, da han egentlig bare var 8 år, så trodde de han var 11-12 år...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå