Gå til innhold

Gutt kledd ut som jente

Fremhevede innlegg

Gjest frøken am
Skrevet

Gud bedre, dette syntes du var ekkelt? Jeg må spørre hvorfor.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvor mange år dette barnet er eller gjetter du? Det er mange som ser eldre/yngre ut enn de er. Grensen for barndommen går ved puberteten, så sammenligningen med en på 40 blir uvesentlig.

Når dette barnet blir voksen er det ikke sikkert at det vil se ut som en mann.

Gjest hermine
Skrevet

I går da jeg var å badet i en svømmehall så så jeg en gutt som var med mora si i jentegardroben.

Men jeg lurer veldig på hvorfor hadde gutten ringer i begge ørene, veldig langt hår og fikk på seg jentebadedrakt? Hadde det ikke vært for at han hadde penis så hadde jeg trodd det var en jente.

Var dette her noe helt spesielt? Tror gutten må ha værr nærmere 10 eller noe. Er det folk som lurer barna sine inn i andre kjønns garderober så de ikke ska være alene? For det er vel ikke lov å ha ta en så stor gutt inn i jentegarderoben? Gutten så ut til å være oppegående og frisk.

Synes hele greia virket bare ekkelt og snålt.

Syns det er rart TS her får så mye "pes". Det har vært innlegg her før om gutter i jentegarderoben og da var de fleste ganske så bastante på at gutter over skolealder har ingenting i jentegarderobe å gjøre. Alenemødre her inne måtte værsågod sende gutten alene i herregard. eller rett og slett slutte å ta barna med på svømming. Grunnen, som gikk igjen hos de fleste var at de hadde jenter selv som syns det var ekkelt med gutter når de skulle dusje.

Jeg lurer veldig på hva som er forskjellen her? Syns også det er merkelig å si TS ikke har sett en penis når hun sier det. Antagelig derfor hun klarer beskrive gutten så at hun la merke til hår,badetøy og øreringer som ikke "matchet" med kjønnsorganene.

Ei 10 år gammel jente ville nok syns det var like ekkelt å dusje fremfor denne gutten.,

JA, en skal ta hensyn til alle, men det må ikke være slik at hensynet til èn skal overgå hensynet til andre. Nå har jeg kun gutter så kan kun snakke for meg selv, og aldri om jeg som tenåring hadde ønsket dusje naken fremfor en med penis. Og dette uavhengig av hvordan hår han hadde eller antall øreringer.

• Liker 7
Skrevet

Heldig som fikk vere jente allerede på den alderen. Jeg levde i skul,turte ikke si jeg var annersledes. Skulle hatt en slik mor jeg dajeg var på den alderen.

Skrevet

TS, hvorfor har du et slikt usunt forhold til kroppen din at du ikke takler å være naken sammen med barn? Kanskje du skulle få en garderobe for deg selv eller gå i svømmehallen på tidspunkter det er lite folk der?

• Liker 1
Skrevet

Nei, ungen lo ikke av meg. Jeg snakket generelt i det innlegget du siterte.

Kanskje det var en jente født i guttekropp, men jeg så en gutt da det ikke står skrevet i panna på folk hva de føler seg som. Og jeg så faktisk i hvertfall to andre jenter der i tidlig tenåringsalder som skvatt til og viste tegn til at det var ubehagelig.

Det er heller ingen menneskerett i å bade i en svømmehall. Bør man ikke ta hensyn til de andre der først? Eller i det minste skjule tissefanten så ingen ser det?

Hadde du vært like forståelig om det hade vært en voksen mann?

Ok, jeg vet ikke hva som er riktig her altså, men jeg kaller nå et menneske med en synlig penis for gutt. Jeg antar slike folk er listet opp som det kjønnet de har utvendig, f.eks i pass hvis det står kjønn der (husker ikke om det gjorde) og ikke hva de føler seg som?

Dersom man er født i feil kropp er det ikke det utvendige kjønnet som avgjør om du er gutt eller jente, du insisterer på å kalle dette barnet en "gutt" når alt annet tilsier at det er en jente, til tross for kjønnsorgan. Greit nok at det ikke står skrevet i panna, men basert på hva du allerede har beskrevet burde det ikke være vanskelig å sette seg inn i situasjonen og prøve å være litt forståelsesfull. Det blir ubehag, tabuer og til og med frykt av at man velger å reagere på denne måten fremfor å prøve å vise forståelse og evt. forklare for egne barn at "noen er sånn og sånn". Husk at du også skal fremme holdninger hos dine barn!

"Slike folk" har oppgitt "biologisk kjønn" i pass osv, ja. Men det er fordi man ikke har tillatelse ved lov til å få omgjort personnummer og kjønnsidentitet i offentlige dokumenter før evt. kjønnsbekreftende kirurgi og hormonbehandling er gitt, i forhånd av dette må man også gjennomgå utredning hos psykiater/psykolog og GID-klinikken, så det er ikke bare bare. En del av denne prosessen er en såkalt "real life test" som går ut på å leve som det kjønnet man føler seg som, og da MÅ man faktisk gjøre ting som å leve som jente selv om man har guttekropp. Som jeg nevte tidligere er det dog forkjsell på personer før og etter puberteten, men i dette tilfellet er det jo snakk om noe så uskyldig som et barn.

Forresten, vil bare påpeke med en gang: Interseksualitet (begge kjønnsorganer/utydelig biologisk kjønn), transvetisme, og transseksualitet/gender identity disorder er IKKE det samme. Ser noen her blander begreper..

• Liker 3
Skrevet

Det var en tydelig penis som hang der. Har selv mann og barn, en sønn så jeg vet godt hvordan en penis ser ut :) . Vet at noen jenter har veldig lange indre kjønnslepper, men det der var helt klart en penis, så pungen også.

Men kan ikke helt skjønne hvordan det kan ha vært en jente. Var det en jente, men med penis, er det ikke da en gutt? Jeg skjønner ikke helt hvordan for eksempel foreldre kan vite at det er ei jente da. Da måtte man vel ha ventet til puberteten å se?

Jeg så en dokumentar om en gutt som hadde begynt helt fra han var 2 år å si til foreldrene sine at han var en jente, og ble lei seg og frustrert når de sa han var en gutt.

• Liker 1
Gjest Sevastra
Skrevet

Nå vet vi jo ikke om dette barnet var ei jente fanget i en guttekropp. Men uansett så blir jeg helt kvalm og lei meg av å lese innleggene dine TS. Hver gang jeg tror at ting går framover og folk kan bli godtatt for den de er, så kommer jeg over noe som dette.

Skjønner at du ikke liker å dusje med 10 år gamle gutter. Min bror på 10 vil selv ikke gå i jentegarderoben. Men ei jente fanget i en guttekropp vil ikke være en gutt som dusjer i lag med deg, men ei JENTE. Tror du ikke folk som har det sånn har det fælt nok fra før, og i tillegg ønsker du at de skal dusje alene eller dra å bade når det er lite folk i svømmehallen??! Da kommer de hvertfall til å føle seg som dritt. Og at det er noe galt med dem.

Herregud, voksne mennsker...

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at så mange gir TS pes.

Det likner litt på når man blir kalt rasist for å påpeke de åpenbare utfordringene med integrering, eller bli kalt for hensynsløs når man bruker handikaptoalett.

Det er forskjeller på folk. Det vet alle. Noen ganger er det uproblematisk å omgås i ulike grupper og typer mennesker, andre ganger kan det være utfordrende - uansett om ulikhetene er biologisk, kulturelle eller andre ting. Skal man tie det i hjel? Skal man late som man ikke synes enkelte ting er vanskelige? Det blir helt feil etter min mening. Det blir som når man alle andre veier enn direkte på, når man snakker med en skjeløyd - "jeg ser du er skjeløyd og legger veldig godt merke til det men jeg later som ingenting og det virker bare enda klammere for både deg og meg". Stor rosa elefant midt i rommet.

Unntak er unntak. Minoritet er minoritet. Når man møter en variasjon av homo sapiens som tross alt, enten man liker det eller ei, er et "unntak", en variasjon, en mindre gruppe, så er det lov å adressere sine egne reaksjoner på det. Bedre det, enn å fortrenge, fortie, hviske og tiske og aldri tilegne seg mer kunnskap om det. Det er faktisk lov å ha problemer med/ikke forstå/være uenig med homofile, kristne, muslimer, akp-ml'ere, amerikanere... det er lov å mene noe annet. Man trenger ikke skade andre for det og man prøver å omgås på best mulig måte, men det er faktisk lov å ikke klare å forstå alt eller akseptere alt. Det må være lov å synes noe er vanskelig.

I klassen til en venninnes barn er det en elev som har en diagnose. Hele klassen må forholde seg til den ene elevens diagnose, noe som har begynt å gå utover flere av dem på mer alvorlig vis (fysisk diagnose, ikke psykisk).

Skal en hel klasse få ulempene med en persons diagnose? Eller skal personen med diagnose - som selv vet at hun har en diagnose og som ikke kommer til å tro noe annet noen gang - styre hverdagen for alle de andre? Hun føler seg bare enda dummere som forårsaker problemer for andre, og ingen vil snakke om det, for de skal jo være så "snille og hensynsfulle".

Det er ikke slik i resten av verden. De som er annerledes vet det godt selv, og en rosa elefant-taktikk er å undervurdere dem totalt. Annerledesheten forsvinner ikke av at andre later som ingenting. De må lære seg å leve med den, de har ikke noe valg. De lærer seg også at andre menneskers mangel på kunnskap eller problemer med å forstå er en del av det, og ikke noe de kan ta personlig.

TS postet innlegget her. Etter å ha lest tråden kanskje hun fikk input hun ikke visste om.

Hvorfor skal det være om å gjøre å dømme?

• Liker 5
  • 1 måned senere...
Skrevet

En gutt over skolepliktig alder har ingenting i damegarderoben å gjøre. Samme hvor mye han føler seg som jente og digger jenteklær er han en gutt og får holde seg i guttegarderoben til han er gammel nok til å få "kappet penisen av og laget seg en vagina", som Luxus Leverpostei så vakkert skriver i sangen "Plastisk Kirurgi".

• Liker 3
  • 7 måneder senere...
Gjest Tjump
Skrevet

Uff, jeg merker at jeg blit litt sint.

Barn er barn og barn med kjønnsidentitetstematikk er ekstra utsatt for sårende komentarer og problemer i forhold til andre voksende og barn. Barn skal få være barn, og 10åringer er barn og burde få skifte med sine foreldre om de ønsker det. Jeg ser veken noe problematisk med at vedkommende er med mor i gardeoben og hvertfal ikke ombarnet har idetitet som jente. Jeg tenker de aller fleste takler situasjonen med barn som er født i feil kropp helt fint.

Jeg er født i feil kropp og lever som mann (jeg har ikke penis), men går likevel i svømmegarderoben med andre menn. De fleste tar det bra og noen blir forfjamset. Burde jeg ta hensyn til de andre mennene og ikke møte opp i svømmehall eller sportsanlegg eller gå på toalett overhodet bare fordi noen kan finne meg problematisk?

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Mvh Sulosi.

• 3 uker senere...
Skrevet

Håper gutten får bli den han vil

AnonymBruker
Skrevet

Det er er jeg klar over, og jeg antar at det kan være muligheten siden han hadde badedrakt for jenter. Eller at han vil være med mora og mora skjuler det?

Men er det lov at så store barn går i motsat kjønns garderobe? Jeg synes ikke så veldig mye om å bli nedstirret av en ti år gammel gutt. Det er jo selvsagt synd hvis det er sånn at han er fanget i feil kropp, men bør man ikke ta hensyn til de andre damene først? Tenk om jeg hadde hatt med datteren min. Hun er 11 og jeg tenker at dette måtte da ha vært utrolig flaut for henne.

I all verden da! Da jeg var i 10-årsalderen badet jeg naken i badekaret sammen med litt yngre venninne hjemme hos moren hennes (som også var inne på badet samtidig). (er biologisk gutt, men identifiserer meg nå som jente, men jeg hadde ikke tenkt så langt da). Det var helt uskyldig. Hvorfor skal man se noe seksuelt i alt mulig når det gjelder små barn? Barn under 12 (eldre i noen tilfeller) har ingen seksualitet, de er bare barn, det er ingen kjønnsforskjeller.

Uansett bør 10 år gamle barn uansett kjønn være med moren i offentlige garderober. Ingen tilfeldighet at Lommemannen hang masse i svømmehallgarderober. Nå kan ikke jeg få barn selv av biologiske grunner, men hvis jeg hadde barn ville jeg aldri sendt alene i mannegarderobe i 10-årsalderen. Hvis du ikke tåler å møte en 10-åring får du la være å oppsøke slike steder og bade hjemme i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

En gutt over skolepliktig alder har ingenting i damegarderoben å gjøre. Samme hvor mye han føler seg som jente og digger jenteklær er han en gutt og får holde seg i guttegarderoben til han er gammel nok til å få "kappet penisen av og laget seg en vagina", som Luxus Leverpostei så vakkert skriver i sangen "Plastisk Kirurgi".

Skjønner du ingenting!? Det er ikke en gutt hvis hun føler seg som jente og kler seg som jente. Jeg blir kvalm av voksne mennesker som kan være så hensynsløse og intolerante overfor et 10 år gammelt barn. Hvis dere ikke tåler å skifte i samme rom som en 10 år gammel transseksuell jente så får dere holde dere hjemme og bade i barekaret deres i stedet. Et 10 år gammelt barn er et ikke-seksuelt vesen uansett kjønn. Man blir først gutt eller jente i puberteten.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg merker at jeg blit litt sint.

Barn er barn og barn med kjønnsidentitetstematikk er ekstra utsatt for sårende komentarer og problemer i forhold til andre voksende og barn. Barn skal få være barn, og 10åringer er barn og burde få skifte med sine foreldre om de ønsker det. Jeg ser veken noe problematisk med at vedkommende er med mor i gardeoben og hvertfal ikke ombarnet har idetitet som jente. Jeg tenker de aller fleste takler situasjonen med barn som er født i feil kropp helt fint.

Jeg er født i feil kropp og lever som mann (jeg har ikke penis), men går likevel i svømmegarderoben med andre menn. De fleste tar det bra og noen blir forfjamset. Burde jeg ta hensyn til de andre mennene og ikke møte opp i svømmehall eller sportsanlegg eller gå på toalett overhodet bare fordi noen kan finne meg problematisk?

Jeg identifiserer meg 100% som jente og prøver å leve som det, men orker ikke genitalkirurgi som jeg synes er for inngripende og skremmende. Jeg skulle selvsagt ønske jeg hadde en fullverdig jentekropp i utgangspunktet. Primære kjønnskarakteristika (som kjønnsorganer) er ikke særlig viktig for en persons kjønn når det kommer til stykket. Selv har jeg alltid vært veldig pertentlig påkledt i andres påsyn siden jeg var 12 år og ingen har noensinne sett meg hverken naken eller lettkledt siden den alderen. Jeg kunne ikke drømme om å gå i svømmehall uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er interessant hvor mange som tror at kjønn kun har sammenheng med hva man finner mellom beina. For noen år siden var det en sørafrikansk løper som var registrert som kvinne men som mange mente var mann og de krevde kjønnstest. Hvis denne kjønnstesten kun hadde innbefattet å titte grundig mellom beina så hadde det vært rimelig enkelt.

Kjønn er selvfølgelig ytre kjønnsorganer men det er også indre. Det er hormoner, muskler, kroppsform, størrelse på organer og andre fysiske egenskaper. Det er seksualitet og også i noen grad følelser og interesser. Det ytre kjønnet utgjør egentlig en forholdsvis liten del av vår kjønnsidentitet.

Jeg synes at når man kommer inn i en garderobe burde man være romslig nok til å akseptere at folk ser forsjellig ut og at man burde ha tillitt til at foreldrene til barna har en viss peiling på hva de gjør. Det er alt for mange folk som vil blande seg og det blir slitsomt for foreldrene og ubehagelig for barna å stadig vekk måtte forsvare/forklare seg.

At noen jenter synes det er litt ekkelt synes jeg ikke man skal da mye hensyn til. De hadde sikkert synes det hadde vært ekkelt med en kvinne med et bryst, ei jente med utlagt tarm, en kvinne med omfattende hudsykdommer, en ungdom med amputert arm og ben eller et barn med uvanlig store kjønnslepper. Å oppføre seg mest mulig hensynsfult og forsøke å skjule sin eventuelle avsky når man møter noe man ikke har sett før mener jeg er en viktig medmennskelig plikt som vi bør oppdra barna til. Å leve med folk med avvikende fysiske eller mentale egenskaper synes jeg er det mest humane og etiske riktige. Å isolere disse eller kreve at de skal holde seg for seg selv synes jeg er rimelig uverdig og usmakelig.

Det er en forskjell på barn og voksne. I Norge blir det født 40-60 barn hvert år med uklart kjønn. I mange tilfeller er det vanskelig å bestemme virkelig kjønn før de har kommet godt ut i puberteten. For noen tiår siden så mente man at det viktigste var å unngå mombing og sosial stigmatisering ved at man tidlig opererte barnet til det som det lignest mest på ved fødsel. Etter å ha "tippet feil" for mange ganger og dermed ødelagt for det voksne livet så ble man mer tilbakeholde og ville vente lenger før man tok endelig avgjørelse. Hvis en mann på 42år vil gå inn i en kvinnegarderobe fordi han føler seg som en kvinne så er det selvfølgelig feil. Hadde det vært korrekt så hadde han blitt operert tilsvarende for mange år siden.

Hvis redsel skyldes frykt for seksualitet burde ikke gutteutseende barn være det største problemet. Vi slipper lesbiske kvinner inn i damegarderoben og homofile menn inn i herregarderoben og har gjort det i mange år. De lesbiske og homofile klarer i stor grad å venne seg til å omgås nakent det kjønnet de finner mest attraktivt. Lesbiske og homofile er like kontrolerte og ansvarlige sammfunsborgere som oss andre og det er få lesbiske og homofile som forulemper andre.

Nå er det vel ingen andre miljøer som er så tolerante i forhold til de som ikke tilhører kroppsidealet som naturistene. I det miljøet er det rosmlighet og aksept for avik når det gjelder kjønn, skader og sykdommer, kroppslige avik, former, størrelser o.s.v. Det er sikkert bedre for et tvekjønnet barn å vokse opp i et slikt miljø. Men på grunn av innlærte konvensjoner er det vel ikke så mange foreldre som vil følge et barn inn i et slikt miljø. Det er vel også mange av oss som mener at det er urimelig om man skulle kreve at de som ikke er som oss andre skal isoleres i sitt eget miljø.

• Liker 3
Skrevet

Ja, du burde ta hensyn. Enten gå i damegarderoben eller holde deg unna.

Er lei av at vi normale må finne oss i alt det tullet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med gjesten over her. Jeg skjønner at det er kjipt å føle at man har feil kropp, men du har den kroppen du har og jeg tror ingen ville likt å møte en mann i damegarderoben. Folk kan da heller ikke vite om du er der for å kikke eller om du føler deg som kvinne.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du burde ta hensyn. Enten gå i damegarderoben eller holde deg unna.

Er lei av at vi normale må finne oss i alt det tullet.

Det du kaller "tull" er ikke noe som noen finner på men noe som ligger i genene fra før de ble født.

Synes du at det er kun penis eller ikke som skal bestemme hvor man skal gå? Hvis en person er maskulin som en menn med dyp stemme men mangler penis så skal han gå i damegarderoben? Hvis du er uheldig med øksa og kapper'n av og den ikke kan bli satt på igjen, skal du da begynne å gå i damegarderoben?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...