Gå til innhold

Gutt kledd ut som jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går da jeg var å badet i en svømmehall så så jeg en gutt som var med mora si i jentegardroben.

Men jeg lurer veldig på hvorfor hadde gutten ringer i begge ørene, veldig langt hår og fikk på seg jentebadedrakt? Hadde det ikke vært for at han hadde penis så hadde jeg trodd det var en jente.

Var dette her noe helt spesielt? Tror gutten må ha værr nærmere 10 eller noe. Er det folk som lurer barna sine inn i andre kjønns garderober så de ikke ska være alene? For det er vel ikke lov å ha ta en så stor gutt inn i jentegarderoben? Gutten så ut til å være oppegående og frisk.

Synes hele greia virket bare ekkelt og snålt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn er født uten tydelig kjønnstilhørighet på tross av ytre tegn på at de er det ene eller det andre.

Dette kan godt ha vært en jente selv om du synes du så en penis..

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan godt ha vært en jente selv om du synes du så en penis..

Det var en tydelig penis som hang der. Har selv mann og barn, en sønn så jeg vet godt hvordan en penis ser ut :) . Vet at noen jenter har veldig lange indre kjønnslepper, men det der var helt klart en penis, så pungen også.

Men kan ikke helt skjønne hvordan det kan ha vært en jente. Var det en jente, men med penis, er det ikke da en gutt? Jeg skjønner ikke helt hvordan for eksempel foreldre kan vite at det er ei jente da. Da måtte man vel ha ventet til puberteten å se?

Skrevet

Det var en tydelig penis som hang der. Har selv mann og barn, en sønn så jeg vet godt hvordan en penis ser ut :) . Vet at noen jenter har veldig lange indre kjønnslepper, men det der var helt klart en penis, så pungen også.

Men kan ikke helt skjønne hvordan det kan ha vært en jente. Var det en jente, men med penis, er det ikke da en gutt? Jeg skjønner ikke helt hvordan for eksempel foreldre kan vite at det er ei jente da. Da måtte man vel ha ventet til puberteten å se?

Du vet at også barn kan føle seg fanget i feil kropp? Det kan være at denne gutten innerst inne føler at han er en jente, og at foreldrene er åpne nok til å la han få være den han egentlig er.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at også barn kan føle seg fanget i feil kropp? Det kan være at denne gutten innerst inne føler at han er en jente, og at foreldrene er åpne nok til å la han få være den han egentlig er.

Det er er jeg klar over, og jeg antar at det kan være muligheten siden han hadde badedrakt for jenter. Eller at han vil være med mora og mora skjuler det?

Men er det lov at så store barn går i motsat kjønns garderobe? Jeg synes ikke så veldig mye om å bli nedstirret av en ti år gammel gutt. Det er jo selvsagt synd hvis det er sånn at han er fanget i feil kropp, men bør man ikke ta hensyn til de andre damene først? Tenk om jeg hadde hatt med datteren min. Hun er 11 og jeg tenker at dette måtte da ha vært utrolig flaut for henne.

• Liker 7
Skrevet

nå er det ikke så mange tilfeller av intersex men OM det var det i det tilfellet har noen anlegg til begge deler, altså både penis og testikler samt en skjede og livmor. i mange tilfeller velger de det som er nermest ved fødsel og kaller det en gutt mens psykisk føler personen seg som en jente.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intersex

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Du vet at også barn kan føle seg fanget i feil kropp? Det kan være at denne gutten innerst inne føler at han er en jente, og at foreldrene er åpne nok til å la han få være den han egentlig er"

---

Enig Lady. :)

Endret av Margareth
Skrevet

Hvis denne gutten som du insisterer på å kalle barnet, føler seg som en jente, så er hun en jente. Da skal hun også være i jentegarderoben. Hvis datteren din eller du føler dere "nedstirret" av en annen jente, jaha.. Det fins lesbiske, bifile også. Men det syns jo ikke,så da er det ikke så farlig?

Tenk over hvilke holdninger du sender ut til barna dine.

Hvor modig er ikke dette barnet?

En penis gjør ikke automatisk at barnet føler seg som gutt.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hva om gutten hadde vært 13, 16, 18 eller hva med 42? Ville det da vært greit mener dere?

Jeg er også ganske så sikker på at badehaller har regler. Man vel ikke bare si at "men han føler seg som jente". Skal ale gutter og menn få slippe inn på "kun for damer"-steder bare de sier at de føler seg som jente?

• Liker 12
Skrevet

Så du skal heller presse en jente inn i herregarderoben?

Bare fordi kroppen er laget feil?

• Liker 11
Skrevet

Hva om gutten hadde vært 13, 16, 18 eller hva med 42? Ville det da vært greit mener dere?

Jeg er også ganske så sikker på at badehaller har regler. Man vel ikke bare si at "men han føler seg som jente". Skal ale gutter og menn få slippe inn på "kun for damer"-steder bare de sier at de føler seg som jente?

Men du forstår vel at det er litt forskjell? Mulig at det ikke er en 'rettighet' i sånn forstand, men barn har rett til å ha et normalt liv, og være med på aktiviteter. Det burde vel ærlig talt ikke plage et voksent menneske, at et barn får lov til å uttrykke seg, og delta på ting h*n synes er gøy? Vanligvis er det heller ikke "bare" å si 'men h*n føler seg..' det er en del av en prosess, som går ut på å leve som det kjønnet man føler seg som, og jeg skal love deg at det er mer ekkelt og skremmende for mange av dem som sitter midt oppi det, enn for utenforstående. Det ville vært mye mer traumatiserende for dette barnet å bli tvunget inn i feil garderobe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om ungen virkelig er gutt men føler seg som jente, ville det vært mulig for foreldrene å dekke til utstyret til ungen bedre. For eksempel med et slikt plagg.

http://www.cyberswim.com/productDetail.jsp?catId=catMissesSwimwear&prdId=M62502_2011&srccode=cii_9324560&cpncode=00-34736574-2

Om ungen burde nektes adgang til kvinnegarderomen eller ikke kommer an på så mye annet... finnes det dusjbåser hvor ungen kan stå for seg selv, eller er det et eneste stor dusjehall hvor alle ser alle? Og er de påpasselige med å gå på tider hvor det er så få andre i garderoben som mulig?

• Liker 1
Skrevet

Saken er vel mer, om de skal måtte passe på å gå når det er lite folk, ærlig talt - barnet skal da ikke lide fordi hin kanskje er annerledes!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om jevnaldrende jenter føler seg komfortable med å dusje sammen med en gutt er i aller høyeste grad relevant. Hensyn går det an å ta - begge veier.

• Liker 7
Skrevet

Vel, da er det kanskje foreldrene som bør forklare at noen er jenter,selv om de ser ut som gutter.

Er de ukomfortable med å dusje med lesbiske/bifile også? Det går jo ikke an å se på noen om de er eller ikke..

Jeg er ikke vrang, jeg forstår at det kan være ukomfortabelt, men hva med den modige tiåringen som tør å være seg selv? Eller som MÅ være seg selv,for å ikke ha det vondt inni seg?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde vært forelderen til dette barnet, så ville jeg kanskje valgt familiegarderoben ved denne alderen (om anlegget har slike). Men sånn generelt ser jeg ikke problemet med at en jente med guttekropp er i damegardroben i denne alderen. Etter puberteten setter inn blir det noe annet - men jeg ser for meg at i dette tilfellet er de kanskje i en situasjon hvor pubertetsutsettende behandling er aktuelt.

Jeg synes absolutt at barnet skal få bruke den garderobe som passer dets kjønnsidentitet. Man sender ikke et barn som er kled som jente, ter seg som jente, og oppfatter seg som jente inn i herregarderoben kun på grunn av barnets genitalier.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Modig er han absolutt, men man trenger ikke trumfe gjennom viljen sin om det kan gå an å ta litt hensyn. De kan fint gå i garderoben på et tidspunkt når det er lite folk. Uansett er dette bare en utsettelse av problemet. Som en annen over meg sa - hva når ungen blir eldre? Skal man godta at h*n går i den samme garderoben når h*n blir 14?

• Liker 1
Skrevet

Det er er jeg klar over, og jeg antar at det kan være muligheten siden han hadde badedrakt for jenter. Eller at han vil være med mora og mora skjuler det?

Men er det lov at så store barn går i motsat kjønns garderobe? Jeg synes ikke så veldig mye om å bli nedstirret av en ti år gammel gutt. Det er jo selvsagt synd hvis det er sånn at han er fanget i feil kropp, men bør man ikke ta hensyn til de andre damene først? Tenk om jeg hadde hatt med datteren min. Hun er 11 og jeg tenker at dette måtte da ha vært utrolig flaut for henne.

"Flaut for henne". Ser du i det hele tatt hva du skriver, og hvor trangsynt du er?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

"Flaut for henne". Ser du i det hele tatt hva du skriver, og hvor trangsynt du er?

Jeg tror nå de fleste 10-11-åringer vil det flaut at det motsatte kjønn ser dem naken. Mange synes til og med det er flaut med det samme kjønn. Har ikke noe med å være trangsynt å gjør det. Det er fakta.

Synd at det er sånn, men er lite en enkel foreldre kan gjør med det når samfunnet har bestemt det.

• Liker 5
Gjest naturist
Skrevet

Jeg var på tur i Frankrike i sommer på et sted som heter Sabliere, helt utrolig vakkert sted. Dette er ett sted hvor man ikke trenger klær, eller ei badetøy. Utpå kvelden samlet alle på campingen seg nede i elva med badekar temperatur. Barn, ungdom og voksne av begge kjønn. Her er det ingen mobbing eller kjønnsforskjellene er bare ulikheten på selve kroppen. Puberteten er bare noe som skjer. Faktisk så lekte barna mye bedre sammen enn andre steder...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...