Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold

Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Bumper opp denne litt igjen.

Går fortsatt fint her - trener og spiser bra. Holder meg på ca 1500 kcal på ikke-treningsdager og 1700-1800 kcal på treningsdager. Har egentlig ikke peiling på om det funker greit, men ser ut til at jeg har mister 3-4 kilo siden jeg startet, så kan jo se ut som det har en viss effekt.

Nå tar jeg tre ukers ferie på fredag, men skal prøve å spise forholdsvis sunt gjennom ferien min også. Blir nok en del måltider på restaurant og en del is, men treningen legger jeg ikke på hylla i alle fall. Så vi får se åssen det går - regner jo med å stagnere eller gå et par kilo opp, men da får jeg bare gå tilbake til denne planen etter ferien igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Ferien synger på siste verset nå, siden jeg begynner på jobb igjen på mandag. Det har vært noen veldig fine uker!

Jeg har spist masse og en hel del usunt, så jeg er ganske så overlykkelig for at jeg ikke har gått opp :)

Når mandagen kommer, vil jeg fortsette å telle kalorier og veie maten igjen, og det hadde jo vært helt supert om jeg haddde klart å gå ned rundt 8 kilo til jul. Det er jo mulig, om man bare vil det nok og jobber hardt!

Mulig 8 kilo kan bli i meste laget for meg, men greit å ha et ordentlig mål og heller gi seg etter 5 kilo eller så hvis det viser seg at det passer bedre for kroppen min.

Nå skal jeg nyte de siste feriedagene. Blir nok fortsatt litt ekstra god mat (og jeg har planer om å bake kanelsnurrer en dag), men skal ikke ligge på latsiden i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Drøyer fælt mellom hver gang jeg er innom her, men treninga lider ingen nød, heldigvis :)

Har kommet inn i en veldig god vane nå - hver mandag, onsdag og fredag står jeg opp 05:30 og stikker ut på joggetur. Som oftest sammen med ei venninne, men jeg har ofte jogget alene også. Det er faktisk ikke så ille å stå opp så tidlig når man blir vant til det, nå føler jeg faktisk at jeg har blitt ganske avhengig av det faktisk!

I dag hadde jeg en veldig god økt - plutselig jogget jeg lengre enn jeg hadde planlagt, fant en god flyt, og det var veldig digg.

I tillegg har jeg begynt å logge maten på MyFitnessPal. Har da "bedt om" å gå ned 0,5 kg i uka, og jeg holder i stor grad kalorimålet, selv om det fort kan bli litt ekstra i helgene.

Jeg lurer på om det begynner å merkes på kroppen også, selv om jeg ikke helt tør å fastslå det. Fortsatt ikke sikker på om det er naturlige svingninger på vekta eller om det faktisk er nedgang ... To be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er så imponert over disse her morgenjoggerutinene dine at jeg ikke har ord :pls:

Personlig tror jeg derimot at senga fortsatt er altfor fristende, og jeg eier ikke selvdisiplin :fnise:

Og Myfitnesspal er fantastisk, så utrolig lett å logge mat der. Og ikke minst så utrolig morsomt å gå rundt å lese strekkodene på alt mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla, må flire av hvor teit jeg var i dag. Siden det regnet, tok jeg en joggetur på mølla, og det var tydeligvis for lenge siden jeg hadde vært der. Skjønte ikke noe, alle tredemøllene gikk like tregt, uansett hvor mye jeg skrudde opp farten, og den bare steg og steg. På den tredje mølla fant jeg ut problemet: Jeg hadde skrudd opp stigningen i stedet for farten, mens farten fortsatt var på under 1 km i timen ... *facepalm*

Jeg kan være så distre noen ganger ...

Uansett, jeg kom i gang og fikk meg en god økt! Nå er det jo veldig lenge siden jeg var på mølla, men jommen har joggeturene ute hjulpet veldig på formen. Gikk kjempefint å jogge 5 km, og det kan jeg nesten ikke huske sist gang jeg klarte på mølla. Er ganske fornøyd med farten også, begynte på i underkant av 9 km i timen og økte til 9,5 mot slutten. Høres kanskje ikke så mye ut for de som løper mye, men for meg er det ganske stor forskjell, siden jeg før kunne jogge på rundt 8 km i timen og likevel bli kjempesliten etter under 30 min.

Men jammen kjente jeg det i leggene mot slutten .... Kjente at det ble helt varme. Tror jeg ga meg på riktig tidspunkt i alle fall, og trappet godt ned og tøyde godt ut. Belastningen er jo noe annerledes på mølle enn ute, selv om jeg har 2 i stigning.

Føler det egentlig kribler såpass at jeg har lyst til å jogge i morgen også - er vel blitt litt småhekta :P Men er jo viktig ikke å overdrive, så jeg ser an hvordan beina kjennes. Er jo fullt mulig å ta en styrkeøkt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tjolahei og hopp, her går det fortsatt fint. 5 km på mølla i dag :)

Nå stikker jeg til NY for en uke, ser for meg lite trening og masse mat, så vi får se hvordan kroppen er når jeg er tilbake :P Uansett, ferie blir digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Tilbake etter en uke i USA nå, og jeg var på joggetur i dag. Merket godt at jeg ikke hadde trent på en uke, selv om det ble mye gåing i ferien. For ikke å snakke om maten! Nå er det omtrent bare frukt og grønt i kjøleskapet, så nå blir det sunne vaner fremover. Er mettet for søte og fete saker for en stund fremover, regner jeg med :P

Har begynt å vurdere å melde meg på sentrumsløpet til våren ... Skal jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tjolahopp, her går det fint!

Har nå bestemt meg for å melde meg på Sentrumsløpet i april :)

Jogget mandag morgen og i kveld, og i kveld ble det lengre enn tidligere. Ble fire runder på min vanlige runde på rundt 1,5 km, og dermed til sammen ca 6 km. Tiden ble på ca 40 min. Bør jo kunne klare å trene meg opptil 10 km i løpet av vinteren! Tiden er jeg egentlig ikke så nøye med, men om jeg hadde klart det på kanskje 1 time og 10 min, hadde jeg nok vært fornøyd :)

Blir uansett en bra treningsuke dette. Jogget mandag og i dag, i går trente jeg styrke, i morgen blir det gruppetime, og i helgen blir det skogstur - skal på hyttetur :) 8 km hver vei, det vil si lørdag og søndag. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ingen vei tilbake (nesten) - har meldt meg på Sentrumsløpet! 10 km er det altså, og det BØR jo være mulig å få til det i løpet av en høst/vinter. Jogger nå to til tre ganger i uka, rundt 5-6 km hver gang. Vinteren sniker seg imidlertid på, så får vel ta mølla fatt i vinter. Uansett, blir moro å ha et mål å trene mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå SÅ fint! Første gang jeg løp Sentrumsløpet startet jeg med løping omtrent på denne tida her og hadde ikke løpt på mange år. Du har jo løpt noenlunde jevnt og trutt en stund.. Så lenge du fortsetter å trene utover vinteren kommer dette til å gå kjempefint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det kommer til å gå SÅ fint! Første gang jeg løp Sentrumsløpet startet jeg med løping omtrent på denne tida her og hadde ikke løpt på mange år. Du har jo løpt noenlunde jevnt og trutt en stund.. Så lenge du fortsetter å trene utover vinteren kommer dette til å gå kjempefint! :)

Ååå, det var betryggende og bra å høre, Enigma :)

Begynner å få litt trua på at det skal gå greit nå!

Startet forresten dagen i dag med en joggetur også. Bedre energi enn forrige mandag, og det er bra :)

Vi fortsetter nok å jogge utendørs frem til det blir glatt/snø, får nyte høsten så lenge den varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Godt nytt treningsår! :)

Juleferien ble nokså rolig for meg - gikk litt turer og trente litt på pappas ellipsemaskin, men ellers var det mye sofaligging.

Har kommet i gang igjen nå riktignok - kl. 6 i dag tidlig var jeg og venninna mi ute på joggetur i regnet. Snålt å jogge ute tredje nyttårsdag sånn, så varmt som det var!

Det var en tøff joggetur, jeg peste som et lokomotiv ... Men herfra må det vel bare gå oppover! Har jo sentrumsløpet i april å trene mot. Får prøve å få satt opp en plan for joggeøktene mine, så jeg skal være i best mulig form til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å ha noen å jogge med på morgenen. :) Sett opp en plan der du hele tiden har små delmål du skal nå, og følg den, så skal du se formen blir fin til Sentrumsløpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å vurderte Sentrumsløpet i går, men jeg fant ut at jeg nok heller får ta det i 2015. 10 km er for langt enda i år, er jeg redd :fnise: Tøff du er, og heldig som har noen å løpe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første søndag! Jeg har vært på gruppetime i dag, småhardt, siden jeg ikke har vært på gruppetime siden før jul (foruten en time forrige søndag), men godt å være i gang igjen.

I morgen tidlig blir det jogging igjen, denne gangen trolig alene, venninna mi ville sove litt lenger og jogge litt senere på morgenen. Må nesten starte seks for min del, om jeg skal bli ferdig og være på jobb innen kl. 9.

Nå skal jeg imidlertid snart til venninna mi på kaffe og julekakerester. Blir nok ikke mye riktignok, er døkti lei julekaker ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Jeg har vært påmeldt sentrumsløpet 2 ggr, gjennomførte første gang og var syk i fjor :( I år kan jeg ikke melde meg på, det er snakk om dager før masteren skal inn, så det har jeg ikke tid til! Men har kjempelyst, selv om jeg er plaget med beinhinnebetennelse... Får heller finne på noe annet moro :)

Det er godt å være i gang igjen ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært påmeldt sentrumsløpet 2 ggr, gjennomførte første gang og var syk i fjor :( I år kan jeg ikke melde meg på, det er snakk om dager før masteren skal inn, så det har jeg ikke tid til! Men har kjempelyst, selv om jeg er plaget med beinhinnebetennelse... Får heller finne på noe annet moro :)

Det er godt å være i gang igjen ja! :)

Så kjipt med beinhinnebetennelse! Satser på du finner noe annet moro å gjøre da i alle fall :)

Hvordan var det da du løp den gangen da? Var du godt trent før løpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så kjipt med beinhinnebetennelse! Satser på du finner noe annet moro å gjøre da i alle fall :)

Hvordan var det da du løp den gangen da? Var du godt trent før løpet?

Nei, jeg var ikke godt trent :) Jeg fikk faktisk beinhinnebetennelse for første gang på opptreningen, så resultatet ble svært dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en morgenøkt i dag, på 5,5 km. Siden jeg sov veldig dårlig i natt, var jeg veldig fornøyd med at det gikk såpass greit :)

Blir nok en styrkeøkt i morgen tidlig, så tar jeg en ny joggeøkt på onsdag. Satser på å kunne øke litt da, kanskje jeg satser på 6 km. Babysteps opp mot 10 km!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...