Vofsitofsi Skrevet 7. februar 2014 Forfatter #441 Del Skrevet 7. februar 2014 På grunn av lange dager på jobb de tre siste dagene ble det ikke før i dag jeg fikk trent igjen. Hadde gode intensjoner om en god langkjøring, men det var bare såvidt jeg holdt ut til 5 km ... Satser på at det var dårlig dagsform etter mye jobbing som spilte inn, kan vel ikke ha mistet formen så kjapt? Pustet og peste som en hval og 5 km var nok i alle fall. Tok heller litt styrke etterpå. I morgen har jeg planer om intervalltrening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 8. februar 2014 Forfatter #442 Del Skrevet 8. februar 2014 Finfin intervalløkt i dag! Begynte med å gå med litt oppoverbakke i 5 min, deretter rolig jogg i 5 min, før første drag begynte. Jogget da på 9,5 km/t. Tok en 4x4-variant, så jogget ned og gikk i 3 min mellom hvert drag. De to siste dragene tok jeg på 10 km/t og litt over. Ble god og sliten, ja. Får se om det blir noe trening i morgen, er tapaskveld med venninner i kveld, og dertil hører selvsagt vin. Ellers blir det nok pån igjen med morgentrening på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #443 Del Skrevet 10. februar 2014 Ble en god langkjøring på morgenen i dag. Delmålet mitt nå er å klare 8 km på en time. I dag trodde jeg at jeg var godt på vei, hadde en grei fart og var optimistisk, men da det nærmet seg 60 fullførte minutter, fikk jeg plutselig dårlig tid, så ble litt spurt. Og enda klarte jeg akkurat ikke 8 km Det gikk imidlertid på 61 minutter, så neste gang, da går det! I morgen kjører jeg nok vanlig tirsdagsprosedyre med jogg som oppvarming og deretter styrke. Så blir det langkjøring på onsdag igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #444 Del Skrevet 11. februar 2014 Ble vanlig tirsdag med 3 km jogg og styrke i dag tidlig. Må innrømme at jeg er litt i tvil om morgendagens økt, siden jeg synes jeg kjenner litt småvondt/stivt i knær og legger. Men jeg har i alle fall lagt frem treningsklærne og satt på vekkerklokka, så da får vi se om jeg eventuelt tar en annen avgjørelse i morgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. februar 2014 #445 Del Skrevet 11. februar 2014 Du er jo knallflink som faktisk gjennomfører noen av de her "avgjørelse tas i morgen tidlig"-øktene dine! Jeg hadde aldri klart det, jeg er rett og slett altfor glad i å sove om morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. februar 2014 #446 Del Skrevet 12. februar 2014 Surt når man akkurat ikke klarer målet, men med så liten margin så klarer du det garantert neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #447 Del Skrevet 12. februar 2014 Ble visst så jeg plystret treninga i dag tidlig ... Våknet et par ganger i løpet av natten og kjente meg superstøl, spesielt i beina, så da blidde det sånn. Da begynte jeg også på jobb tidligere og har gått tidligere i dag, og det er jeg ikke akkurat bortskjemt med. Hviledager må til innimellom også! Nå blir det i alle fall gruppetime i morgen kveld samt søndag. Så blir det enten langkjøring eller intervall på lørdag, har ikke helt bestemt meg ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 12. februar 2014 #448 Del Skrevet 12. februar 2014 Det går jo tydeligvis riktig vei med løpingen da! Og sikkert lurt å passe på beina litt, tror ikke mine hadde tålt tre dager på rad på mølla. Husk at de må holde i minst 72 dager fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #449 Del Skrevet 15. februar 2014 Vel gjennomført intervalløkt i dag. Har vent meg til 4x4-varianten, så brukte den i dag også. Dragene i dag ble på henholdsvis 9 - 9,5 -10 -10,5 km/t, så jeg synes det går fremover. Siste drag var slitsomt, men det skal det jo også være Gruppetime i morgen, så tenker jeg det blir langkjøring mandag igjen. Og da SKAL jeg klare 8 km! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 15. februar 2014 #450 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg har nettopp begynt med dagbok igjen nå! Lykke til :D Her blir jeg å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #451 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har nettopp begynt med dagbok igjen nå! Lykke til :D Her blir jeg å følge med Hyggelig - vælkømmin! I dag ble det dobbel gruppetime. God og mør i kroppen nå Vurderer å utsette morgendagens langkjøring på mølla til tirsdag, for ikke å utfordre beina altfor mye. Får kjenne hvordan det kjennes utover kvelden og i natt, men det er nok ganske stor sannsynlighet for at jeg gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #452 Del Skrevet 18. februar 2014 Tok treningsfri i går. Kom sterkere tilbake i dag - 8 km på mølla Ble litt innspurt på slutten, men det gikk! Og når sant skal sies, var det vel egentlig 8,3 km - jeg pleier alltid å gå 300 m før jeg begynner å jogge, som en slags oppvarming. Og det sto 8,3 km på mølla når timen var omme I morgen tidlig tar jeg nok 3 km jogg og deretter styrke, som jeg pleier de dagene jeg trener styrke. Siden møllene der jeg trener, ikke kan brukes lenger enn 60 min om gangen, har jeg lurt litt på hva det neste målet kan være. Jeg kan jo eventuelt fortsatt sikte mot mila, da bare med et lite avbrudd i mellom (da mølla stopper). Eventuelt kunne jeg prøvd å sikte mot 5 km på en halvtime - men vet ikke hvor realistisk det er? For tiden er jeg vel rundt 4 km på halvtimen. Å løpe en halvtime på 10 km/t høres mye ut for meg, når vanlig arbeidsfart er på ca. 8 km/t. Noen som har noen innspill til hva jeg bør satse mot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. februar 2014 #453 Del Skrevet 18. februar 2014 Siden møllene der jeg trener, ikke kan brukes lenger enn 60 min om gangen, har jeg lurt litt på hva det neste målet kan være. Jeg kan jo eventuelt fortsatt sikte mot mila, da bare med et lite avbrudd i mellom (da mølla stopper). Eventuelt kunne jeg prøvd å sikte mot 5 km på en halvtime - men vet ikke hvor realistisk det er? For tiden er jeg vel rundt 4 km på halvtimen. Å løpe en halvtime på 10 km/t høres mye ut for meg, når vanlig arbeidsfart er på ca. 8 km/t. Noen som har noen innspill til hva jeg bør satse mot? Du kan jo drive litt "fartslek"/pyramider for å få opp farta littegrann? Da jeg trente til Sentrumsløpet første gang økte jeg farten med 0,1 km/t pr minutt f.eks i 5 minutter, også ned igjen 0,1 km/t hvert minutt. På den måten får du løpt litt og litt fortere uten at det føles så mye. Si at en pyramide er 8,0 - 8,1 - 8,2 opp til 8,4 - før du løper ned til 8,0, så øker du til 8,1 og øker i 5 min til du kommer til 8,5 også ned igjen til 8,1, neste 10 min kan da gå fra 8,0 og opp til 8,4 og ned igjen. Skjønner? Neste uke starter du da litt høyere enn denne uka eller øke med 0,2. Det er mange måter du kan variere denne med, jeg fikk god effekt av den i alle fall, og bruker den denne gangen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #454 Del Skrevet 19. februar 2014 Du kan jo drive litt "fartslek"/pyramider for å få opp farta littegrann? Da jeg trente til Sentrumsløpet første gang økte jeg farten med 0,1 km/t pr minutt f.eks i 5 minutter, også ned igjen 0,1 km/t hvert minutt. På den måten får du løpt litt og litt fortere uten at det føles så mye. Si at en pyramide er 8,0 - 8,1 - 8,2 opp til 8,4 - før du løper ned til 8,0, så øker du til 8,1 og øker i 5 min til du kommer til 8,5 også ned igjen til 8,1, neste 10 min kan da gå fra 8,0 og opp til 8,4 og ned igjen. Skjønner? Neste uke starter du da litt høyere enn denne uka eller øke med 0,2. Det er mange måter du kan variere denne med, jeg fikk god effekt av den i alle fall, og bruker den denne gangen også. Takk for supert forslag, Enigma - dette høres ut som noe for meg! Man blir jo fort litt lei av å løpe på mølla en hel time til omtrent samme fart hele tiden, så en sånn økt der man øker delvis og deretter går ned igjen på fart, høres morsomt ut - da skjer det jo noe hele tiden! Skal jeg teste ut snart - takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. februar 2014 #455 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg snikleste tips her inne og gjennomførte det i dag da PT hadde skrevet opp feil time og ikke kom Var veldig motiverende. Og utrolig hvor mye det hjelper å ha noe å gjøre en gang i minuttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. februar 2014 #456 Del Skrevet 20. februar 2014 Takk for supert forslag, Enigma - dette høres ut som noe for meg! Man blir jo fort litt lei av å løpe på mølla en hel time til omtrent samme fart hele tiden, så en sånn økt der man øker delvis og deretter går ned igjen på fart, høres morsomt ut - da skjer det jo noe hele tiden! Skal jeg teste ut snart - takk Jeg snikleste tips her inne og gjennomførte det i dag da PT hadde skrevet opp feil time og ikke kom Var veldig motiverende. Og utrolig hvor mye det hjelper å ha noe å gjøre en gang i minuttet Jepp! Jeg er også sånn at jeg bare vil ha tida til å gå når jeg løper på mølla, og når du da har noe å gjøre hvert minutt så blir alt så mye bedre, dessuten er det mye lettere å holde ut en fart når du vet at du snart løper litt saktere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #457 Del Skrevet 22. februar 2014 Lørdagens intervalløkt er overstått. Kjentes nokså tungt i dag, egentlig. Jeg vurderte litt å droppe treninga i dag, kjente meg litt stiv i knær og legger, men tok turen likevel. Tok den vanlige 4x4-varianten, men i dag var nest siste og siste intervall tyngre enn sist. Forrige gang tok jeg siste drag på 10.5, men det hadde jeg ikke krefter til i dag, ble 10 og deretter 10.2 i stedet. Og da var jeg skutt etterpå. Kjente deg godt i beina etterpå, så passet på å tøye godt. Kanskje ikke dagsformen var helt god i dag? Blir nok ingen trening i morgen, mandag tror jeg at jeg bare ser an. Får passe på at beina får godt med hvile også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #458 Del Skrevet 25. februar 2014 Ca 8 km på mølla i dag tidlig - med Enigmas pyramidevariant Den var gøy på den måten at det skjedde noe hvert eneste minutt av de 60, men jeg må innrømme at jeg synes det var tungt også. Det føltes først som at jeg ikke orket mer enn 45 min, men jeg bet tennene sammen og fullførte, og da føltes det greit etterpå. Jeg har visst en date i kveld, men om det ikke blir for sent, satser jeg på litt rolig jogg og styrke i morgen tidlig før jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 25. februar 2014 #459 Del Skrevet 25. februar 2014 Så flink du er! Jeg sliter veldig med å finne motivasjonen til å løpe så langt på mølle (det vil si: jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har løpt så langt på mølle). Hører du på musikk mens du løper? Hva? Trenger inspirasjon! Håper daten gikk/går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #460 Del Skrevet 2. mars 2014 Uka er straks over - har ikke trent mer enn tre ganger denne uka, men det har vært litt med vilje, siden jeg har hatt litt ubehag i beina etter de siste joggeturene. Det ble uansett jogg og styrke på onsdag og gruppetime på torsdag. Null trening fredag og i går, i dag har jeg bare gått en lengre tur i snøføyken. Men i morgen tidlig, da skal det jogges igjen Altfor mye god mat og sjokolade i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå