Gå til innhold

Får ikke sove med gardinene åpne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor kan du ikke ha maske over øynene? Stenger ikke det lyset ute? Hvis den du prøvde ikke virket, så finnes der sikkert bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sovet på snart over ei uke... Jeg har en tilstand som gjør at jeg er svært ømfintlig for lys, også når jeg har igjen øynene. På soverommet til meg og samboer er det ett vindu, og gardiner. Om natten blir det fort varmt og litt dårlig luft på rommet så min samboer har opp gardinen. Han mener det ikke kommer skikkelig luft inn uten at vi har opp gardinene. JEG FÅR IKKE SOVE MED GARDINENE OPPE. Og når jeg først sovner så sover jeg ufattelig lett og dårlig. Nå lider jeg snart av søvnmangel, og klarer såvidt følge med på dagen. Jeg har bedt han ha igjen gardinene, han ligger tross alt nærmest (rett under) vinduet, i motsetning til meg som også må tåle den luften som blir. "Ja, skal jeg ikke få puste om natten da eller?" sier han. Joda, jeg ser den. Men skal ikke jeg få en skikkelig natts søvn i det hele tatt jeg da? Jeg har prøvd å bruke slike blindfolder (kjøpte på Lucky Duck), men jeg klarer ikke å sove skikkelig med slike på. Føler jeg har noe i veien. Har sagt til han at jeg har prøvd å sove med disse, men får det ikke til. "Prøv igjen." får jeg bare tilbake da.

Nei, jeg sovner i 2-tiden, sover lett frem til 5-6 når det er blitt skikkelig lyst ute igjen, og etter det er det bare å gi opp å få sove mer. Jeg forstår at han syns det blir dårlig luft og at det blir varmt, men da får han bytte fra helårs til sommerdyne, i tillegg til at han ligger rett under vinduet. Jeg må også lide meg gjennom denne luften, men jeg ligger ikke rett under vinduet og jeg KLARER IKKE Å SOVE MED ALT LYSET.

Hvordan skal vi løse dette?

Næmmen, så legg deg på et annet rom, steng vindu og dra for gardina der, davel. Hva er problemet??

Man går ikke rundt våken i ukesvis bare siden man deler seng med noen som liker lys og luft.

Så jeg lurer på om dette er tilfelle?

Én ting har jeg lært i livet: I forhold der begge skal ha det bra må man være littegrann flesibel og ha en grad av omstillingsevne.

Det skader aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her. Kjærsten din virker utrolig sta og egoistisk!

Jag syns hun virker sta som ikke en gang kommer på å sove et annet setd, i stedet for å kreve stappmørk varme på soverommet av samboeren..Det er ikke SÅ mange uker med sommer, lys og luft her til lands at dette burde bli noe problem, egentlig.

Vil han sove med henne da, så kommer han å lukke vindu og trekke foran gardina. Hvis ikke så får han ha sitt lys og luft, og hun sove søtt i nabo-rommet med gardiner og uten lufting..

Sex kan man uasett få til før man går og sover.

Så blir begge fornøyd.

Men på KG er det ALLTID lynsje-stemmning.

Som vanlig.

Er det RART skilsmisse-statistikkene er skyhøye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han høres ordentlig kjip ut! :filer:

Ja, han høres utrolig "kjip ut" som ønsker seg nøyaktig det samme som henne: Nemlig å få sove når han går og legger seg... :filer:

Djeesus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han høres utrolig "kjip ut" som ønsker seg nøyaktig det samme som henne: Nemlig å få sove når han går og legger seg... :filer:

Djeesus.

Det er vel snakk om at han bare "ler bort" hennes forslag til kompromiss også da. Hun forsøker jo å komme til et kopromiss.

Jeg holder fast på min løsning. Sove hos foreldrene mine. Hvis jeg får for lite søvn over lengre tid blir jeg så sur og grinete og sliten at det fort kunne blitt skillsmissegrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om at han bare "ler bort" hennes forslag til kompromiss også da. Hun forsøker jo å komme til et kopromiss.

Jeg holder fast på min løsning. Sove hos foreldrene mine. Hvis jeg får for lite søvn over lengre tid blir jeg så sur og grinete og sliten at det fort kunne blitt skillsmissegrunn.

Da er vel han av samme oppfatning.

Enten ingen gardiner og luft så man får sjans til å sove, eller han blir vårken i ukesvis, sur og grinete -og det gir skilsmissegrunn.

Men hun vil jo ikke høre, eller sove et annet sted. Så da,så. Da vil det bli et problem.

Kan ikke se at hun ønsker han en god natt søvn, så da er hun mest opptatt av seg selv og ikke av kompromiss, som jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jag syns hun virker sta som ikke en gang kommer på å sove et annet setd, i stedet for å kreve stappmørk varme på soverommet av samboeren..Det er ikke SÅ mange uker med sommer, lys og luft her til lands at dette burde bli noe problem, egentlig.

Vil han sove med henne da, så kommer han å lukke vindu og trekke foran gardina. Hvis ikke så får han ha sitt lys og luft, og hun sove søtt i nabo-rommet med gardiner og uten lufting..

Sex kan man uasett få til før man går og sover.

Så blir begge fornøyd.

Men på KG er det ALLTID lynsje-stemmning.

Som vanlig.

Er det RART skilsmisse-statistikkene er skyhøye...

De HAR IKKE NABOROM!

Hvis du absolutt skal være så spydig så får du i alle fall lese hele tråden. De bor i en ett roms studenthybel. De har i dagevis sovet slik han vil - hun har vært uten søvn. I alle fall burde man vært villig til å inngå et kompromiss om at man skifter på hvem som får viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Én ting har jeg lært i livet: I forhold der begge skal ha det bra må man være littegrann flesibel og ha en grad av omstillingsevne.

Det skader aldri.

Og denne regelen gjelder bare for henne? Hvordan står det til med hans omstillingsevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sett opp døra ut av soverommet, det gjør jeg selv, klarer ikke å sove med gardinene fra.

- Får masse frisk luft via stua/verandaen, stillere er det også.

Hvorfor har dere ikke forsøkt dette?

Fordi de bare har et rom. De har ikke noe annet vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Oi, her har det gått for seg...

1. De som sier at jeg skal sove et annet sted. JEG HAR IKKE ET ANNET STED Å SOVE. Vi har bare et rom å sove på. Studenthybel kaller vi det :goodbye:.

2. Til de som kaller meg og han egoistisk: Jeg syns ikke han er egoistisk da han bare ser en annen side av saken enn meg. Han vil ha luft, jeg vil ha mørke. Vi streber etter det samme - Hvert vårt behov. Så ja, vi er like egoistiske. Forskjellen har vært at for han har det ikke vært til diskusjon en gang. Jeg har prøvd å inngå et kompromi, men han vil ikke høre. Vi skal ha det slik han vil, basta. Jeg vil også ha det kaldt på rommet, jeg vil også ha god luft. Jeg forstår han, men han forstår ikke meg. "Du klarer fint å sove med gardinene oppe, det er bare å sove", nei det er ikke det. JEG HAR EN TILSTAND DER JEG IKKE TÅLER LYS. Han har ikke en tilstand der han f.eks ikke kan bruke sommerdyne, men MÅ bruke helårsdyne. Jeg har komt med forslag som han glatt har avvist. Jeg kan godt prøve igjen å venne meg til slike folder, men da kan han i det minste bytte til sommerdyne. Eller bruke en vifte. Eller bytte ut gardinene med f.eks persienner.

MEN. Nå har vi blitt enige. Jeg har igjen forklart at jeg forstår hans side av saken og at jeg er enig med han. Han har nå forstått, og vi skal se på andre type løsninger. TAKK for alle de gode forslagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

TS her. Oi, her har det gått for seg...

1. De som sier at jeg skal sove et annet sted. JEG HAR IKKE ET ANNET STED Å SOVE. Vi har bare et rom å sove på. Studenthybel kaller vi det :goodbye:.

2. Til de som kaller meg og han egoistisk: Jeg syns ikke han er egoistisk da han bare ser en annen side av saken enn meg. Han vil ha luft, jeg vil ha mørke. Vi streber etter det samme - Hvert vårt behov. Så ja, vi er like egoistiske. Forskjellen har vært at for han har det ikke vært til diskusjon en gang. Jeg har prøvd å inngå et kompromi, men han vil ikke høre. Vi skal ha det slik han vil, basta. Jeg vil også ha det kaldt på rommet, jeg vil også ha god luft. Jeg forstår han, men han forstår ikke meg. "Du klarer fint å sove med gardinene oppe, det er bare å sove", nei det er ikke det. JEG HAR EN TILSTAND DER JEG IKKE TÅLER LYS. Han har ikke en tilstand der han f.eks ikke kan bruke sommerdyne, men MÅ bruke helårsdyne. Jeg har komt med forslag som han glatt har avvist. Jeg kan godt prøve igjen å venne meg til slike folder, men da kan han i det minste bytte til sommerdyne. Eller bruke en vifte. Eller bytte ut gardinene med f.eks persienner.

MEN. Nå har vi blitt enige. Jeg har igjen forklart at jeg forstår hans side av saken og at jeg er enig med han. Han har nå forstått, og vi skal se på andre type løsninger. TAKK for alle de gode forslagene!

Det er bra dere er kommet til enighet, da. Du skriver at dere har vært like egoistiske. Ser du ikke, eller vil du ikke se at det er bare du som har villet få til et kompromiss? Han har hele tiden vært steil og trassig, ikke vært villig til noe forandring. Det er nøyaktig det du skriver i ditt innlegg nå, også.

Lykke til med en ordning så du også får sove!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Oi, her har det gått for seg...

1. De som sier at jeg skal sove et annet sted. JEG HAR IKKE ET ANNET STED Å SOVE. Vi har bare et rom å sove på. Studenthybel kaller vi det :goodbye:.

2. Til de som kaller meg og han egoistisk: Jeg syns ikke han er egoistisk da han bare ser en annen side av saken enn meg. Han vil ha luft, jeg vil ha mørke. Vi streber etter det samme - Hvert vårt behov. Så ja, vi er like egoistiske. Forskjellen har vært at for han har det ikke vært til diskusjon en gang. Jeg har prøvd å inngå et kompromi, men han vil ikke høre. Vi skal ha det slik han vil, basta. Jeg vil også ha det kaldt på rommet, jeg vil også ha god luft. Jeg forstår han, men han forstår ikke meg. "Du klarer fint å sove med gardinene oppe, det er bare å sove", nei det er ikke det. JEG HAR EN TILSTAND DER JEG IKKE TÅLER LYS. Han har ikke en tilstand der han f.eks ikke kan bruke sommerdyne, men MÅ bruke helårsdyne. Jeg har komt med forslag som han glatt har avvist. Jeg kan godt prøve igjen å venne meg til slike folder, men da kan han i det minste bytte til sommerdyne. Eller bruke en vifte. Eller bytte ut gardinene med f.eks persienner.

MEN. Nå har vi blitt enige. Jeg har igjen forklart at jeg forstår hans side av saken og at jeg er enig med han. Han har nå forstått, og vi skal se på andre type løsninger. TAKK for alle de gode forslagene!

TØFFEL!

Lykke til videre..... Du trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, kan ikke folk LESE den helvetes tråden før de svarer?? Jesus! :filer:

Han kan da ikke mene at lufta ikke kommer inn i rommet selv om gardinene er trukket for? De er ikke som betong heller.. Men godt dere har kommet til enighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, så legg deg på et annet rom, steng vindu og dra for gardina der, davel. Hva er problemet??

Man går ikke rundt våken i ukesvis bare siden man deler seng med noen som liker lys og luft.

Så jeg lurer på om dette er tilfelle?

Én ting har jeg lært i livet: I forhold der begge skal ha det bra må man være littegrann flesibel og ha en grad av omstillingsevne.

Det skader aldri.

TS her. Dette er det mest tullete... Har du lest tråden eller? Fått med deg at jeg ikke kan sove på et annet rom fordi vi ikke HAR noe annet rom? Har du fått med deg at jeg er villig til å være litt fleksibel, bare han også er det? Vi har i grunn funnet en løsning, men følte virkelig for å svare på denne kommentaren. Du vet virkelig ikke å lese skikkelig før du svarer må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...