Gå til innhold

HURRA !

Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

ok. ikke meningen og grave og spør altså! Det er lenge og vente på første ultralyd . Tror de fleste synes det går veldig langsomt fram til første ultalyd og om man er veldig beskymret er det viktig at man får gjort det. Man kan vel også betale extra for ultalyd også om man føler at man må.

Det går helt fint :) Blir bedre kjent av slikt ;)

Sa til mannen at ikke søren om jeg klarer å vente til ordinær ultralyd, er alt for nysgjerrig til det :ler: Han er enig selv da, for er greit å sjekke at alt står bra til :)

Har du tenkt noe på tidlig ultralyd eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Dahlia -

Det går helt fint :) Blir bedre kjent av slikt ;)

Sa til mannen at ikke søren om jeg klarer å vente til ordinær ultralyd, er alt for nysgjerrig til det :ler: Han er enig selv da, for er greit å sjekke at alt står bra til :)

Har du tenkt noe på tidlig ultralyd eller?

Vet ikke helt. Det koster jo litt ekstra men man kan vel si at det er verdt det! Sitter faktisk selv og vurderer dette! Jeg har slitt i mange år med irritabel tarm som legen aldri har funnet ut av men tipper dette er ingen grunn til tidlig ultralyd selv om jeg selv tenker på det , har lest at det ikke skal skade fosteret da. Ringte også legekontoret om dette men hu sa fint lite. bare at jeg måtte bestille vanlig legetime da.

Det er lenge og vente, helt enig !

Endret av - Dahlia -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Unnfangelsen finner sted omkring: 12. juli 2011

Hjertet begynner å slå: 6. august 2011

Embryoet beveger seg: 30. august 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 6. september 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 6. september 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 20. september 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 27. september 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 4. oktober 2011

Fosteret svelger og tisser: 18. oktober 2011

Tid for ultralyd: 25. oktober 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 1. november 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 15. november 2011

Fosteret begynner å høre: 6. desember 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 3. januar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. februar 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 15. mars 2012

Antatt termindato: 5. april 2012

Jeg vil lage link til denne på sigaturen min,hvordan gjør jeg det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da titter jeg innom her igjen :vinke: Håper du har hatt en fin helg, Dahlia :) 3(+) uker igjen til embryoet begynner å bevege seg. Åå, så spennende. Husker da jeg var så "kort" på vei, føles ut som det var i går omtrent :fnise: Forstår ikke hvor tiden har blitt av :klo:

Edit: hadde litt skrivefeil.

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Da titter jeg innom her igjen :vinke: Håper du har hatt en fin helg, Dahlia :) 3(+) uker igjen til embryoet begynner å bevege seg. Åå, så spennende. Husker da jeg var så "kort" på vei, føles ut som det var i går omtrent :fnise: Forstår ikke hvor tiden har blitt av :klo:

Edit: hadde litt skrivefeil.

hei til deg ! koselig at du titter innom :)

Kjempespennende ja ,hver uke er spennene!

Nå føles d ut som en evighet,selv om jeg er klar over at dette kommer til og gå utrolig raskt! Helt klart tiden flyr av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil lage link til denne på sigaturen min,hvordan gjør jeg det??

Øverst i høyre hjørnet står de innlegg nummer ... Trykk på dette, da får du adressen direkte til innlegget. Kopier adressen og gå inn på profilen din, og finn valget med endringer av signatur.

Trykk på link/hyperlenke, lim inn adressen i den ene kolonnen og det du vil kalle det i andre kolonnen. Da er det bare å lagre og så skal det være på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Øverst i høyre hjørnet står de innlegg nummer ... Trykk på dette, da får du adressen direkte til innlegget. Kopier adressen og gå inn på profilen din, og finn valget med endringer av signatur.

Trykk på link/hyperlenke, lim inn adressen i den ene kolonnen og det du vil kalle det i andre kolonnen. Da er det bare å lagre og så skal det være på plass :)

hmm sjønner ikke dette jeg . Hvor står det innleggnummer? ser ikke dette !

Jeg Sjønner at jeg skal inn på signatur og lime inn en adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Se oppe i høyre hjørne av innlegget. Over dette skal det stå #50 (med mindre en luring har sneket seg inn før). Der har du innleggsnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å vite hva du får :jepp: Heller litt mot gutt nå på deg, men står fortsatt fast ved jente. Kanskje jeg skifter før den ordinære ultralyden? :fnise: Jeg husker "alle" sa til meg at tiden kom til å fly av gårde. Jeg følte ikke at det kom til å skje, men joda! Det gjorde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest - Dahlia -

Blir spennende å vite hva du får :jepp: Heller litt mot gutt nå på deg, men står fortsatt fast ved jente. Kanskje jeg skifter før den ordinære ultralyden? :fnise: Jeg husker "alle" sa til meg at tiden kom til å fly av gårde. Jeg følte ikke at det kom til å skje, men joda! Det gjorde det :)

hehe ja føles som en evighet i begynnelsen men er tiden går fort likevel !

joda jeg ønsker jente , men føle det blir gutt . he he : ) Du holder deg til jente ja , ja vi får se :) blir spennende på UL . gleder meg ! selv om det er en "evighet" til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste "ønsker" seg jo et bestemt kjønn, eller håper på det, men man blir så klart overlykkelig om det er jente eller gutt.

Vil barnefar har gutt eller jente? :fnise:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest - Dahlia -

Neida, du skal se at tiden går så fort så. Når man er der du er nå føler man at tiden står stille, men plutselig er du 12 uker på vei og lurer på hvor tiden har blitt av :fnise: Er det noe spesielt barnefar ønsker seg? :)

hehe stemmer : )

Om det er noe spesielt barnefar ønsker seg ? hva tenker du på? gennerelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Jeg føler meg for tiden litt kvalm, oppblåst, kjenner litt kraftige murringer av og til, litt mye utflod og veldig oppblåst. Jeg har egentlig ingenting og klage over. Dette er jo småtteri.

Jeg har i mange år slitt med oppblåst mage , smerter i magen og diare. jeg begynte nylig for 2-3 uker siden og kutte ut gluten,egg og melk i kosten min for og skulle bli bedre. Med tanke på dette er jeg faktisk værre. dobbelt så oppblåst og veldig mye diare om morgenen (unnskyld språket :fnise: )

Men det sies vel at man må bli værre for og bli bedre. Det er visst helt normalt og føle seg veldig uvel før kroppen klarer og kvitter seg med giftstoffer/ ting man ikke tåler. SÅ jeg håper snart jeg blir lykkelig uten disse plagene jeg har hatt i årevis. lever på tanken jaffal . Jeg har lest at irritabel tarm ikke er skadelig for fosteret så jeg håper dette stemmer ellers er jeg ille ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Er jo greit at svangerskapet ikke er verre enn det å ha irritabel tarm. Uansett, det er jo godt å vite at man har symptomer på svangerskapet og de du har fått høres så absolutt normale ut, får bare håpe kvalmen ikke blir verre og man etterhvert blir god til å sprinte på badet for å tømme magen. :fnise:

Søkte litt rundt det med irritabel tarm og graviditet. Tror denne lenken hjelper: http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/irritablebowelexpert/. Den er på engelsk, fant ikke noe gode lenker på norsk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

:fnise: Er jo greit at svangerskapet ikke er verre enn det å ha irritabel tarm. Uansett, det er jo godt å vite at man har symptomer på svangerskapet og de du har fått høres så absolutt normale ut, får bare håpe kvalmen ikke blir verre og man etterhvert blir god til å sprinte på badet for å tømme magen. :fnise:

Søkte litt rundt det med irritabel tarm og graviditet. Tror denne lenken hjelper: http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/irritablebowelexpert/. Den er på engelsk, fant ikke noe gode lenker på norsk. :sjenert:

Graviditetsymtomene virker normale ja , værre med tarmen min . Men det sies at etter 3-6 månender skal kroppen klare og jobbe ut stoffene og man skal bli bra så jeg lever i håp :)

Tusen takk for lenken: ) skal lese gjennom denne :) Så snill du er så gidder og bruke tid på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...