Gå til innhold

HURRA !


Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Heisann!

Gratulerer med graviditeten! Ser vi er jevngamle også! :fnise: Tror jeg følger med videre jeg.

Og det med lenke i profilen:

Du kopierer lenken til dagboken din som er : http: //forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=577821 (uten mellomrommet selvfølgelig), går inn på signatur og trykker på kjettingen med et pluss på (står "sett inn lenke" på den). Deretter skriver du navnet på lenken i boksen kalt "Lenketekst" og limer inn lenken i boksen kalt "URL". Husk på å lagre. Da skal du ha en lenke til dagboka di i signaturen.

Håper jeg ikke forklarte dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Dahlia -

Hei til deg Delphina :) Tusen takk for Gratulasjon, alltid kjekt og prate med jevngamle som er i samme situsjon. Du er kommet endel lenger enn meg i graviditeten ser jeg :klemmer: Takk for forklaringen også. Det var en god forklaring synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei til deg Delphina :) Tusen takk for Gratulasjon, alltid kjekt og prate med jevngamle som er i samme situsjon. Du er kommet endel lenger enn meg i graviditeten ser jeg :klemmer: Takk for forklaringen også. Det var en god forklaring synes jeg!

Alltids kjekt ja.

Ja, kommet noe lengre, kan vel si jeg tjuvstartet. :fnise:

Ingen årsak forresten. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten, Dahlia! :) Kommer nok til å titte innom for å se hvordan det går med deg videre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var du 5 uker på vei :hoppe:

De 3 første månedene (eller egentlig fra uke 5-16) så kjøpte jeg en pakke på apoteket hvor alle vitaminene man trenger de 3 første månedene er i den pakken. Veldig kjekt, men nå klarer jeg ikke å ta noen form for piller for jeg brekke meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Da var du 5 uker på vei :hoppe:

De 3 første månedene (eller egentlig fra uke 5-16) så kjøpte jeg en pakke på apoteket hvor alle vitaminene man trenger de 3 første månedene er i den pakken. Veldig kjekt, men nå klarer jeg ikke å ta noen form for piller for jeg brekke meg :(

5 uker på vei :hoppendeglad:

Tiden går langsomt men den går også fort . Tenker at 1 uke er gått allerede.. Det skjer så utrolig mye på så kort tid .

Jeg var hos legen i går og fikk tatt blodprøver. Egentlig var det litt tidlig da.

jeg stresser litt mye med hva jeg skal ta som kostilskudd. nåværende tar jeg folat og omega 3 + kalsium tilskudd grunnet at jeg ikke spiser meieriprdukter. Tenkte på om jeg skulle t tran istede for omega 3 eller om jeg skulle ta udos choice (inneholder omega 3,6 og 9). mn kan ikke så mye om udos choice og er da usikker på om det holder og bare ta den. jeg tok også multi vitaminer men trenger jeg det? eller burde jeg bare kjøpe den pakken d snakker om ?nei uff jeg stresser

Endret av - Dahlia -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til legekontoret og hør. De vet bedre hva du skal ta, eller prat med noen på apoteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Da jeg ringte legen og ville ha legetime fortalte hun meg at det var veldig fullt og ikke muligheter for men jeg bestillte da første kontrolltime, og det var jo greit nok. Følte hun som tok telefonen var litt avvisende men ok. Jeg forstår jo at de har mye og gjøre og at de må ta de som virkelig trenger hastetime.

Jeg var hos legekontoret for et par dager siden og tok blodprøver angående graviditeten. Jeg synes jeg ble veldig godt tatt imot på legekontoret og var veldig fonøyd. I dag ringte Jeg fikk bekreftet i dag at alt var etter referansene. Legen hadde skrevet en melding om at jeg ikke måtte ta folat lenger enn til uke 12 da. Men dette var jeg jo klar over. Jeg prøvde og spørre henne litt om kostilskudd angående graviditet da. Men følte igjen at hun var litt avvisendes på tlf at det eneste legen hadde sagt var folat jeg måtte huske. og sa nei dette må du ta opp med legen din. Er ikke kostilskudd viktig i begynnelsen av svangerskapet også? trodde jeg kunne fått litt bedre svar men kansje jeg forventer for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Unnfangelsen finner sted omkring: 12. juli 2011

Hjertet begynner å slå: 6. august 2011

Embryoet beveger seg: 30. august 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 6. september 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 6. september 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 20. september 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 27. september 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 4. oktober 2011

Fosteret svelger og tisser: 18. oktober 2011

Tid for ultralyd: 25. oktober 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 1. november 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 15. november 2011

Fosteret begynner å høre: 6. desember 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 3. januar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. februar 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 15. mars 2012

Antatt termindato: 5. april 2012

Endret av - Dahlia -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en bedre opplevelse når du kommer inn på legekontoret igjen, for hørtes ikke noe særlig ut den telefonsamtalen.

Har prøvd hele uken å komme gjennom til legekontoret mitt, men går ikke så greit når de er sommerstengt noen dager og avvikler telefontjenesten andre dager :daane:

Skal prøve igjen over helgen, men er usikker på når jeg skal si at jeg helst ønsker å komme til :klo:

Har også lyst å komme på tidlig ul hos jordmor eller gynekolog, så håper jeg kan bli henvist fra legen min :jepp:

Ble mye babbel fra meg her nå :fnise:

Håper du får en fortsatt flott fredagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner hjertet å slå :hoppe:

Oida, synd med sånne folk på legekontoret. Når skal du til legen? Er det lenge til? Du kan jo prøve å prate med de på apoteket. Jeg synes de er veldig behjelpelig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Håper du får en bedre opplevelse når du kommer inn på legekontoret igjen, for hørtes ikke noe særlig ut den telefonsamtalen.

Har prøvd hele uken å komme gjennom til legekontoret mitt, men går ikke så greit når de er sommerstengt noen dager og avvikler telefontjenesten andre dager :daane:

Skal prøve igjen over helgen, men er usikker på når jeg skal si at jeg helst ønsker å komme til :klo:

Har også lyst å komme på tidlig ul hos jordmor eller gynekolog, så håper jeg kan bli henvist fra legen min :jepp:

Ble mye babbel fra meg her nå :fnise:

Håper du får en fortsatt flott fredagskveld :klemmer:

Hehe nei kjære deg! Babbel er bra. Jenter liker babbel vet du;)

Jeg skiftet netopp lege så jeg håper håper at min lege er kjempe! ellers tror jeg at jeg blit litt deprimert altså.

Håper du snart får fatt i legen din altså:) spesiell grunn til at du vil tidlig på ultalyd eller?

Tusen takk og i like måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest - Dahlia -

I morgen begynner hjertet å slå :hoppe:

Oida, synd med sånne folk på legekontoret. Når skal du til legen? Er det lenge til? Du kan jo prøve å prate med de på apoteket. Jeg synes de er veldig behjelpelig :jepp:

JA tenk det du!! Utrolig :hjerte:

jeg skal til legen 14 september så det er jo en stund til da, eller ihvertfall føles det lenge til ! Ja jeg skal ta meg en tur på apoteket . De er nok mer behjelpelige enn hele legekontoret . Jeg har lest endel på nettet også det hjelper det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei kjære deg! Babbel er bra. Jenter liker babbel vet du;)

Jeg skiftet netopp lege så jeg håper håper at min lege er kjempe! ellers tror jeg at jeg blit litt deprimert altså.

Håper du snart får fatt i legen din altså:) spesiell grunn til at du vil tidlig på ultalyd eller?

Tusen takk og i like måte :)

Jeg har hatt mye problemer med høyt stoffskifte de siste årene, og ble operert i høst. Så nå har jeg lavt stoffskifte, og det er da økt sjanse for SA/MA blant annet, så vil bare sjekke at alt står bra til :jepp: Og så har jeg hatt to sykluser med pergo, så jeg har hørt det er greit å ta en titt i forhol til det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Jeg har hatt mye problemer med høyt stoffskifte de siste årene, og ble operert i høst. Så nå har jeg lavt stoffskifte, og det er da økt sjanse for SA/MA blant annet, så vil bare sjekke at alt står bra til :jepp: Og så har jeg hatt to sykluser med pergo, så jeg har hørt det er greit å ta en titt i forhol til det også :)

ok. ikke meningen og grave og spør altså! Det er lenge og vente på første ultralyd . Tror de fleste synes det går veldig langsomt fram til første ultalyd og om man er veldig beskymret er det viktig at man får gjort det. Man kan vel også betale extra for ultalyd også om man føler at man må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...