Gå til innhold

Vist Siv Jensen var statsminister


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian

Det går ikke an å legge skjul på koblingene mellom ABB og de høyreekstremistiske populistene fra FRP! Dette er enormt provoserende

***

Nei, sant det. Koblinger finnes.

Mange i Frp ønsker muslimer dit pepperen gror, om de er kriminelle eller ei.

Mange i Frp mener dette landet burde være reservert folk som uten å mukke retter seg etter norske lover, går med norsk flagg på 17. mai og dropper niqab.

Mange i Frp ønsker sikkert på dårlige dager at Kristin Halvorsen og Anniken Huitfeldt ramler ned i fly i Stillehavet.

Og så da?

Ingen Frp-politiker har tatt til orde for å ta livet av politiske motstandere (det er det faktisk bare AKPML som noensinne har gjort).

Ingen Frp-politiker har noensinne oppfordret til terror som metode for å fremme sitt syn.

Ingen Frp-politiker applauderer, støtter, forsvarer eller bagatelliserer det som har skjedd - selv om den som er tilstrekkelig hatefull nok kan vri det slik.

Det er forbanna ille å være vitne til at enkelte prøver å legge deler av skylda for dette på Frp, et parti man fint kan være uenig med, men som like forbanna opererer etter de samme regler som alle andre.

Alle politiske retninger har sine terrorister, sine terroristsympatisører, folk som finansierer, legitimerer og unnskylder bruk av terror - ventresiden er historisk sett IKKE noe unntak og vi har eksempler også her til lands.

Det er mulig det kommer som en overraskelse, men det finnes faktisk koblinger mellom ABB og deg også.

Begge uttrykker seg hatefullt mot en gruppe på internett.

Begge har et skrudd syn på virkeligheten.

Begge framstår som politiske ekstremister.

Begge er ferdige med dialog - det du ønsker er tydeligvis monolog.

Trekk huet ut av ræva og innse at den politiske ledelsen i Frp ikke så dette komme noe mer enn det PST gjorde, at de ville ha forsøkt å stoppe det om de hadde visst og at de sørger like mye som alle andre. Fuckhead.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig hva folk "vet" på internett. Jeg er Statsviter og vil nok si jeg har meget bra "peiling på politikk".

Jeg tror nok mange er enige med meg at det har du ikke. Hvis ikke er du bare forbanna og kommer med forhastede konklusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men så mye veit jeg at frp står ikke for noe som breivik har gjort eller sagt.

Fordi FRP er nemlig ikke noen terror-organisasjon..

Fler ting Siv kunne ha sagt-og kanskje burde hatt sinns-nærværelse nok til å si på vegne av sine partifeller og velgere, da spørsmålet kom...

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Artig hva folk "vet" på internett. Jeg er Statsviter og vil nok si jeg har meget bra "peiling på politikk".

***

Statsvitere går det 20-25 av på dusinet, veit du.

Skrives det forresten virkelig med stor "S" midt i en setning? Litt som Kongen eller Paven?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

***

Statsvitere går det 20-25 av på dusinet, veit du.

Skrives det forresten virkelig med stor "S" midt i en setning? Litt som Kongen eller Paven?

Bare når en er statsviter med stor S :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

***

Nei, sant det. Koblinger finnes.

Mange i Frp ønsker muslimer dit pepperen gror, om de er kriminelle eller ei.

Mange i Frp mener dette landet burde være reservert folk som uten å mukke retter seg etter norske lover, går med norsk flagg på 17. mai og dropper niqab.

Mange i Frp ønsker sikkert på dårlige dager at Kristin Halvorsen og Anniken Huitfeldt ramler ned i fly i Stillehavet.

Og så da?

Ingen Frp-politiker har tatt til orde for å ta livet av politiske motstandere (det er det faktisk bare AKPML som noensinne har gjort).

Ingen Frp-politiker har noensinne oppfordret til terror som metode for å fremme sitt syn.

Ingen Frp-politiker applauderer, støtter, forsvarer eller bagatelliserer det som har skjedd - selv om den som er tilstrekkelig hatefull nok kan vri det slik.

Det er forbanna ille å være vitne til at enkelte prøver å legge deler av skylda for dette på Frp, et parti man fint kan være uenig med, men som like forbanna opererer etter de samme regler som alle andre.

Alle politiske retninger har sine terrorister, sine terroristsympatisører, folk som finansierer, legitimerer og unnskylder bruk av terror - ventresiden er historisk sett IKKE noe unntak og vi har eksempler også her til lands.

Det er mulig det kommer som en overraskelse, men det finnes faktisk koblinger mellom ABB og deg også.

Begge uttrykker seg hatefullt mot en gruppe på internett.

Begge har et skrudd syn på virkeligheten.

Begge framstår som politiske ekstremister.

Begge er ferdige med dialog - det du ønsker er tydeligvis monolog.

Trekk huet ut av ræva og innse at den politiske ledelsen i Frp ikke så dette komme noe mer enn det PST gjorde, at de ville ha forsøkt å stoppe det om de hadde visst og at de sørger like mye som alle andre. Fuckhead.

Dette var jo litt av en røre, synd du ikke klarer å være saklig men synker i alt ditt sinne. Jeg skal komme tilbake til min påstand og belegge den til det fulle når det passer bedre. Jeg vil si mot alle som hevder det ikke er klare koblinger til Fremskrittspartiets politikk og ABB, det er en løgn jeg ikke lar stå uimotsagt.

Ynkelig av deg å si at mine to setninger tilsvarer en likhet med ABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hva folk "vet" på internett. Jeg er Statsviter og vil nok si jeg har meget bra "peiling på politikk".

Som statsviter ville det vært naturlig at du da tok opp tråden og forklarte hvorfor du mener at FRP er høyreekkstremistisk og ikke heller mer mot SV en ABB heller mot FRP. Det er enkelt kalle seg statsviter på et nettforum hvor det ikke kan verififiseres, og som statsviter burde du også kunne ta til motæle mot å koble et parti opp mot terror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Denne tråden har jo sklidd helt ut... Spørsmålet er om Siv vil være en god leder i en presset situasjon, slik som Jens har vært de siste dagene. Klarer noen å holde seg til tema?

Igjen, personlig mener jeg at Siv er den svakeste partilederen vi har i landet, på dlet sisteplass med Halvorsen. I to saker med noe forhøyet press, Søviknes og Birkeland, har Siv demonstrert en fantastisk evne til å IKKE lede. Dette satt opp mot pressekonferanser med Jens og Knut i løpet av katastrofens første 24 timer så fremstår Siv som en forvirret førstereisgutt. Jeg tror FrP-velgerne bør se etter en annen og mer skikket leder for å si det slik.

For ordensskyld så stemmer jeg som alltid blankt ved valgene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Dette var jo litt av en røre, synd du ikke klarer å være saklig men synker i alt ditt sinne.

Ikke saklig? Det kom fra deg..

Jeg har i det minste sagt noe konkret om likheter og ulikheter der du bare greier "koblinger".

Jeg skal komme tilbake til min påstand og belegge den til det fulle når det passer bedre.

Mhm, hvem var det du var igjen? En totalt uinteressant ignorant med nettilgang? Det kommer aldri til å passe bedre.

Jeg vil si mot alle som hevder det ikke er klare koblinger til Fremskrittspartiets politikk og ABB, det er en løgn jeg ikke lar stå uimotsagt.

Da regner jeg med du tar deg bryet med å skille mellom ABB`s holdninger og hans handlinger. Ikke sant?

Ynkelig av deg å si at mine to setninger tilsvarer en likhet med ABB.

Så du er ikke hatefull mot en gruppe på internett?

Kan skjønne at du ikke vil gå med på det med skrudd virkelighet, men vi andre ser det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Siv blir statsminister, blir det ikke behov for takle slike situasjoner. :gullengel:

Hva er det du egentlig innbiller deg at Siv vil oppnå hvis hun en dag (Gud forby) blir statminister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror dere hun ville håndtert det som har skjedd ?

Det kommer alltid til å bli en ikke eksisterende problemstilling om Siv blir statsminister. Heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Det kommer alltid til å bli en ikke eksisterende problemstilling om Siv blir statsminister. Heldigvis

Fint å vite at ingen kommer til å føle seg utenfor i Siv sin verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en ikke kunne peke på dem som er ansvarlige for uføret de har bragt landet i, og påpeke at de faktisk har et ansvar? Skal ikke politikere stå til ansvar for konsekvensen av vedtakene de gjør? Eller er det bare når det pekes på deres egne meningsfeller det er stygt å peke?

Når resultatet av den førte politikken er overfallsvoldtekter, rasistisk motivert vold og generell utrygghet, kriminell gjengaktivitet, kvinneundertrykkelse, terrorfrykt og redusert personlig frihet, så forbeholder jeg meg retten til å peke. Selv om noen finner det vemmelig å måtte forholde seg til virkelighetens verden, kontra en feilslått rosenrød ideologi.

Det er intet mindre enn motbydelig å høre dine agressive og xenofobiske synspunkter (i denne og i andre debatter). At fastkjørte fundamentlister ikke klarer å få tåka til å lette over natta skjønner jeg, men at du ikke har vett til å holde kjeft i det minste noen dager er for meg ubegripelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid til å bli en ikke eksisterende problemstilling om Siv blir statsminister. Heldigvis

Fint å vite at ingen kommer til å føle seg utenfor i Siv sin verden...

Slurvete skrevet av meg.

Siv kommer aldri til å bli statsminister. Heldigvis

Derfor er problemstillingen ikke eksisterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er intet mindre enn motbydelig å høre dine agressive og xenofobiske synspunkter (i denne og i andre debatter). At fastkjørte fundamentlister ikke klarer å få tåka til å lette over natta skjønner jeg, men at du ikke har vett til å holde kjeft i det minste noen dager er for meg ubegripelig.

Enig.

Jeg blir skremt av å tenke på at det finnes folk som sympatiserer såpass med massemorderens synspunkter OG fremmer de i samme aggressive tone på et tidspunkt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Mac men det skal dere da vitterlig ikke. Stopp å leke offer.

Men om partilederen hadde greid å svare rolig og samlet so tenker jeg hun hadde kunnet presentert en lang rekke punkter der FRPs partiprogram ikke ligner Breiviks mainfets over hode.

Hun kunne fårtt hjelp til å skrive lista og øvd på den til spørsmået kom, og parkert disse sammenligningsforsøkene grundig i første omgang.Det skjedde ikke.

Så da tillater jeg meg å si "Dårlig forberedt på jobben, Siv. Og dårlig taklet."

Nå får dere partifeller gjennomgå i sentrifugen av nettopp den grunn at hun bestod ikke prøven på deres vegner.

Så du mener i fullt alvor at i dagene etter denne terroren så skulle Siw Jensen snakke politikk? I steden for å stå sammen med de andre partiene i sorgen og sjokken over det som har skjedd?

Og hun burde ikke kunne forvente seg slike spørsmål så kort tid etter, dette viser bare hetsen mot FRP og den kommer frem både i tide og utide.

Jeg har helle ikke lest manifestet og kommer heller aldri til å gjøre dette, hvorfor? jo nettopp fordi det er det ABB vil.

Hva hvis dette var FPU ungdom og denne ondskapens mann sympatiserte med AP og resten av venstresiden og hadde vært medlem i AP, hva ville du da sagt om Jens Stoltenberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å legge skjul på koblingene mellom ABB og de høyreekstremistiske populistene fra FRP! Dette er enormt provoserende

Jeg synes det er provoserende å bli kalt høyreekstrem , jeg er liberalist .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener i fullt alvor at i dagene etter denne terroren så skulle Siw Jensen snakke politikk? I steden for å stå sammen med de andre partiene i sorgen og sjokken over det som har skjedd?

Og hun burde ikke kunne forvente seg slike spørsmål så kort tid etter, dette viser bare hetsen mot FRP og den kommer frem både i tide og utide.

Jeg har helle ikke lest manifestet og kommer heller aldri til å gjøre dette, hvorfor? jo nettopp fordi det er det ABB vil.

Hva hvis dette var FPU ungdom og denne ondskapens mann sympatiserte med AP og resten av venstresiden og hadde vært medlem i AP, hva ville du da sagt om Jens Stoltenberg?

Treholt var AP mann, jeg tror ikke det er noen som går rundt å tror at Ap vil selge norge til Russland av den grunn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...