Gå til innhold

Vist Siv Jensen var statsminister


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, for det fantes jo ikke kriminalitet i Norge for 1970. Ikke voldtekter heller. Ingen undertrykket kvinner i hjemmene i den kristelige Guds navn og terrorfrykt klarer dere fint å produsere selv..

Så kom ikke her og prøv å late som du er så naiv å leve i et blide av et ildyllisk krimfritt Norge "før i tida", før alle de stygge slemme utlendingene kom hit og øødela alt sammen i verste Karius og Baktus-stil..

Til din opplysning hadde de fengsler, kriminelle og knivstikking på lokalet var en selvfølelighet når det var øldrikking og svir. Soga forteller om beryktede menn som rømte fra arrest med høy sikkerhet etter datidens standard.Gjest Bårdsen tror jeg han ene het.(jeg vet han het dette)

Stemmer: Gjest Bårdsen var en kjent tyv - ikke voldsmann fra skiftet mellom 17- og 1800-tallet.

Visst har vi hatt kriminalitet i Norge før innvandringflommen. Brutalt drosjeran i 1959 fikk hele landet i sjokk, og saken var en hovedsak i en måned.

Dengang var kriminalitetmed et visst voldsnivå langt fra daglgkost sånn som det er i dag. I dag blir det knapt en avisnotis, og fargen på kjendisers kjoler er viktigere for redaksjonen å formidle.

Dere lever i en falsk virkelighetsoppfatning om at Noreg før i verden var et eventyr av Astrid Lindgren, jo...

Virkelighetsfjernt som bare det.

Nei, det var vår virkelighet. Trygg og god. Det var langt mellom belastede miljøer, og mye lengre mellom kriminelle handlinger enn i dag. Ja, det fantes kriminelle, men ikke brøkdelen av alle som herjer i dag. Den tiden kunne en faktisk føle seg trygg på gata.

Må jeg også få opplyse deg om at det var en fyr ved navn Gerhardsan, AP mann, som innførte velferdsstaten og den politikken som bygde landet opp fra ruiner etter krigen, og at det var nedgangstider etter at høyrepolitikere fikk prøve seg- såkalt jappetid ordnet de med..

Som det tok laang tid å rydde opp i.

Du hiver historieløst stein i glasshus.

Historieløs? Velferdsstaten ble bygget av arbeiderklassen, ikke arbeiderpartiet. Fagorganisasjonen spilte sin rolle, ingen legger skjul på det, men dette har ingenting med import av kriminelle å gjøre.

Gerhardsen og AP bygde ikke opp igjen landet etter krigen. Det var en tverrpolitisk dugnad, der en ble enige om å legge politikken på hylla og brette opp ermene. AP kan ikke ta æren for dette.

Klart det er utfordringer i innvandringspolitikken, men løsningen er ikke å bygge den Kinesiske mur rundt landet og avvise alle som vil inn, altså..

Blant annet fins det et asylinstitutt som Norge er forpliktet på via internasjonalt samarbeid og forpliktende menneskerettigheter.

Så du må nesten bremse deg.

Nå synes jeg det er på høy tid å ta hensyn til menneskerettighetene til oss som bor i dette landet, og som har gjort det i generasjoner. Dette er bygget på mine forfedres og mødres svette. Greier ikke nye nordmenn å respektere dette, ser jeg at det kan bli vanskelig å respektere dem. Synd for alle dem som har funnet seg til rette her. Men her spiller de faktisk også selv en oppdragende rolle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når Siv blir statsminister, blir det ikke behov for takle slike situasjoner. :gullengel:

Ja ja, hvilken verden lever du i egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler vell ikke om FRP er synonymt med Breivik, men om Siv Jensen ville vært en stø leder midt i alt det som du siksserer...

Spørsmålet var ikke om man skal kunne være Frp'er med god samvittighet, men om Siv taklet dette på en god måte.

Hun burde vært forberedt på at folk kunne dra sammenligninger, eller noen sekretærer/taleskrivere el lign i partiet kunne briefet henne, så hun hadde et svar parat for å parkere de som ville prøve å plassere han tilbake inn i Frp, det han har vært medlem, Så det om sammenligningen av hans ideologi med Frp var et ventet spørsmål.Noe en dyktig leder ville vært forberedt på.

Noe hun tydeligvis ikke var, siden hun gikk ut over støvleskaftene i avsky for å høre sammenligningsforsøket..

Sorry ass, men hun er ikke stødigheten sjøl...

Mitt innlegg var et svar på et annet innlegg, ikke et enestående debattinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stemmer: Gjest Bårdsen var en kjent tyv - ikke voldsmann fra skiftet mellom 17- og 1800-tallet.

Visst har vi hatt kriminalitet i Norge før innvandringflommen. Brutalt drosjeran i 1959 fikk hele landet i sjokk, og saken var en hovedsak i en måned.

Dengang var kriminalitetmed et visst voldsnivå langt fra daglgkost sånn som det er i dag. I dag blir det knapt en avisnotis, og fargen på kjendisers kjoler er viktigere for redaksjonen å formidle.

Nei, det var vår virkelighet. Trygg og god. Det var langt mellom belastede miljøer, og mye lengre mellom kriminelle handlinger enn i dag. Ja, det fantes kriminelle, men ikke brøkdelen av alle som herjer i dag. Den tiden kunne en faktisk føle seg trygg på gata.

Historieløs? Velferdsstaten ble bygget av arbeiderklassen, ikke arbeiderpartiet. Fagorganisasjonen spilte sin rolle, ingen legger skjul på det, men dette har ingenting med import av kriminelle å gjøre.

Gerhardsen og AP bygde ikke opp igjen landet etter krigen. Det var en tverrpolitisk dugnad, der en ble enige om å legge politikken på hylla og brette opp ermene. AP kan ikke ta æren for dette.

Nå synes jeg det er på høy tid å ta hensyn til menneskerettighetene til oss som bor i dette landet, og som har gjort det i generasjoner. Dette er bygget på mine forfedres og mødres svette. Greier ikke nye nordmenn å respektere dette, ser jeg at det kan bli vanskelig å respektere dem. Synd for alle dem som har funnet seg til rette her. Men her spiller de faktisk også selv en oppdragende rolle.

Jeg forstår hva diu sier ,men jeg er altså rett og slett ikke enig i din forståelse av dagliglivet den gangen som utrolig idyll, og at Norge ikke ville vært påvirket av globalisering og økende befolkning i verden generelt uansett, -og at hadde vi bare hatt en mur rundt landet av proteksjonisme og latt flyktininger i verden gå fo rlut og kaldt vann, så ville livet i Norge vært Tommy og Annicka som spiller krokket med barna i bakkebygrenda, og alle får kanelboller av Linus Ida mens Odd Børretzen forble i sin barndom...

Sorry ass. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jens Stoltenberg... Ser det har blitt mer demokrati allerede.

Nå skal samtlige som ytrer politiske Frp verdier ikke bare hysjes ned. Nå skal vi alle sammenlignes med ABB... Suverent..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får dere virkelig slutte å dra linjer mellom frp/siv og breivik....

dere har virkelig lite å finne på folkens.

skjerp dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk Jens Stoltenberg... Ser det har blitt mer demokrati allerede.

Nå skal samtlige som ytrer politiske Frp verdier ikke bare hysjes ned. Nå skal vi alle sammenlignes med ABB... Suverent..

Sorry Mac men det skal dere da vitterlig ikke. Stopp å leke offer.

Men om partilederen hadde greid å svare rolig og samlet so tenker jeg hun hadde kunnet presentert en lang rekke punkter der FRPs partiprogram ikke ligner Breiviks mainfets over hode.

Hun kunne fårtt hjelp til å skrive lista og øvd på den til spørsmået kom, og parkert disse sammenligningsforsøkene grundig i første omgang.

Det skjedde ikke.

Så da tillater jeg meg å si "Dårlig forberedt på jobben, Siv. Og dårlig taklet."

Nå får dere partifeller gjennomgå i sentrifugen av nettopp den grunn at hun bestod ikke prøven på deres vegner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere virkelig slutte å dra linjer mellom frp/siv og breivik....

dere har virkelig lite å finne på folkens.

skjerp dere!!

Det går ikke an å legge skjul på koblingene mellom ABB og de høyreekstremistiske populistene fra FRP! Dette er enormt provoserende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sorry Mac men det skal dere da vitterlig ikke. Stopp å leke offer.

Men om partilederen hadde greid å svare rolig og samlet so tenker jeg hun hadde kunnet presentert en lang rekke punkter der FRPs partiprogram ikke ligner Breiviks mainfets over hode.

Hun kunne fårtt hjelp til å skrive lista og øvd på den til spørsmået kom, og parkert disse sammenligningsforsøkene grundig i første omgang.

Det skjedde ikke.

Så da tillater jeg meg å si "Dårlig forberedt på jobben, Siv. Og dårlig taklet."

Nå får dere partifeller gjennomgå i sentrifugen av nettopp den grunn at hun bestod ikke prøven på deres vegner.

Og ærlig talt så syns jeg det er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener partiprogrammet likner manifestet til Breivik?

Unnskyld meg, men har du lest manifestet..? Har du lest Frp's partiprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det går ikke an å legge skjul på koblingene mellom ABB og de høyreekstremistiske populistene fra FRP! Dette er enormt provoserende

Jo, det går an, siden FRP sier da vitterlig ikke at det er grunnlag for å gå til væpna revolusjon og militant ktigføring mot den muslimske innvandringen til Europa.

Og det skuffer meg seriøst at ikke dere FRP- velgere i denne her tråden , eller på forum her, GREIER Å SI DETTE SELV, men sitter og leker offer i stedet og sier "Stakkar meg i "disse tider" som jeg blri stigamtisert..."

Grow a freakin spine!

Eller klarer dere ikke å tenke ut ting selvstendig, men må få det i partiprogrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, det går an, siden FRP sier da vitterlig ikke at det er grunnlag for å gå til væpna revolusjon og militant krigføring mot den muslimske innvandringen til Europa.

Og det skuffer meg seriøst at ikke dere FRP- velgere i denne her tråden , eller på forum her, GREIER Å SI DETTE SELV, men sitter og leker offer i stedet og sier "Stakkar meg i "disse tider" som jeg blri stigamtisert..."

Grow a freakin spine!

Eller klarer dere ikke å tenke ut ting selvstendig, men må få det i partiprogrammet?

Se her, på tre sekunder blei jeg forbannet på en annens vegne og sa noe SIV JENSEN godt KUNNE SAGT TIL JOURNALISTEN, og jeg sa det uforberedt som ikke en gang sympatsierer med politikken demes..

Så enkelt var det!!

Jadda, det er ledern sin det. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Se her, på tre sekunder blei jeg forbannet på en annens vegne og sa noe SIV JENSEN godt KUNNE SAGT TIL JOURNALISTEN, og jeg sa det uforberedt som ikke en gang sympatsierer med politikken demes..

Så enkelt var det!!

Jadda, det er ledern sin det. :filer:

Takker for meg i tråden nå som jeg aggressivt forsvarer FRP, når de ikke en gang vil ha meg i landet her.

Hilsen Oppkjeftige Jævel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takker for meg i tråden nå som jeg aggressivt forsvarer FRP, når de ikke en gang vil ha meg i landet her.

Hilsen Oppkjeftige Jævel.

(Det der var nesten litt moro, vi som diskuterte i en annen tråd om jeg var i stand til å se ting fra de andres sider.. :fnise: Vel, jeg tror jeg kan det... ;) ).

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går ikke an å legge skjul på koblingene mellom ABB og de høyreekstremistiske populistene fra FRP! Dette er enormt provoserende

Da har du virkelig ikke peiling på politikk. Jeg stemmer ikke frp, selv er jeg veldig usikker på hva slags parti jeg står for (det har jeg forøvrig gjort i mange år). Men så mye veit jeg at frp står ikke for noe som breivik har gjort eller sagt. Frp var ikke noe for han uansett. Det er det partiet vi har som er mest mot høyre. Men det er lang vei fra høyre til så høyre ekstrem som han var. Frp ligger nærmere SV enn breivik ligger frp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går an, siden FRP sier da vitterlig ikke at det er grunnlag for å gå til væpna revolusjon og militant ktigføring mot den muslimske innvandringen til Europa.

Og det skuffer meg seriøst at ikke dere FRP- velgere i denne her tråden , eller på forum her, GREIER Å SI DETTE SELV, men sitter og leker offer i stedet og sier "Stakkar meg i "disse tider" som jeg blri stigamtisert..."

Grow a freakin spine!

Eller klarer dere ikke å tenke ut ting selvstendig, men må få det i partiprogrammet?

Det går ikke an å stikke hode i sanden i en sånn situasjon. Jeg har lenge fryktet hva som vil komme ut all alt hatet og fiendskapen som er rettet mot ikke-vestlige innvandrere. I en annen tråd linkes det til ABB hvor han fremhever Fremskrittspartiet som bør være møsnter for alle anti-innvandringspartier i Vesten. Jeg har lest omtrent hele Fremskrittspartiets partiprogram og kan tenke selv, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du virkelig ikke peiling på politikk. Jeg stemmer ikke frp, selv er jeg veldig usikker på hva slags parti jeg står for (det har jeg forøvrig gjort i mange år). Men så mye veit jeg at frp står ikke for noe som breivik har gjort eller sagt. Frp var ikke noe for han uansett. Det er det partiet vi har som er mest mot høyre. Men det er lang vei fra høyre til så høyre ekstrem som han var. Frp ligger nærmere SV enn breivik ligger frp.

Artig hva folk "vet" på internett. Jeg er Statsviter og vil nok si jeg har meget bra "peiling på politikk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært et terrorangrep fra muslimer på Norge, så hadde nok de fleste slengt dritt til partier som SP og SV fordi disse hadde latt disse menneskene komme inn i landet.

Og jeg vedder på at mange av dere som er imot frp, selv mener at det hadde vært forkastelig. Men så sitter dere her med samme holdninga mot frp fordi dette var en mann som var veldig høyreekstrem.

Men poenget mitt er at sånt er ikke noe vits i å diskutere. Norske folk er normalt sett ikke helt lost i huet. Det er heller ikke politikerne våre. Det har vært diskusjoner her om både hvor teite AP er som 'tigger' penger, og hvor teit Siv er fordi hun sa noe forhastet. Uansett hvor mye vi vrir på det, så er det alltid noen som vil finne noe negativt.

Men hvis dere ikke er helt dumme i huet, så vet dere at Norges fremste politikere kun vil det absolutt beste for alle i landet. Det er en grunn til at Norge er et av verdens fredeligste land. Det er mange land der ute med helt mongo regjering. Og det er DE som er ille. De kan ikke sammenlignes med noen av partiene i Norge.

Prøv å tenk litt lenger folkens. Det hjelper absolutt ingen om folk skal gå rundt og hate andre som ikke har en dritt med det her å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...