Gå til innhold

hjelp!


trulse

Anbefalte innlegg

vil først takke for en superbra side!!takk for at folk gidder å svare på ting,å dele erfaringer..jeg lurer veldig på en ting!!!i går hadde jeg ubeskyttet sex 2 ganger etter hverandre(ja så klart vet jeg jo at det var teit!!!)men noen av dere vet sikkert åssen det er.... men anyway... å jeg hadde siste mensdag den 15 juli...å jeg er veldig presis..har vært i alle år...så nå er neste rundt den 10 august sånn pluss minus..hvis jeg da får mens som vanlig,er da mulig at jeg er gravid likevel?????håper noen gidder å svare litt kajpt på dette..på forhånd tusen takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret er ja, det er mulig. Usannsynlig, men mulig.

Kom deg avgårde og kjøp angrepille. Kan tas opptil 72 timer etter samleie. Du har antagelig hatt ubeskytta sex i din mest fruktbare periode, og da er sjansen for å bli gravid rundt 25%.

Og lær av denne episoden og bruk alltid beskyttelse i fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du får mens som vanlig er det ganske usannsynlig at du er gravid.

Bruk beskyttelse i fremtiden så slipper du å risikere både graviditet og kjønnsykdommer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får mensen til vanlig tid, er du ikke gravid.

(Det finnes eksempler opp igjennom historien på at kvinner har vært gravide selv om de har hatt mensenlignende blødninger, men det er svært sjelden, og som regel er mensen et sikkert tegn på at du ikke er gravid. Hvis du likevel er usikker etter at du har fått mensen, bør du ta en graviditetstest.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar!!!ja selvfølgelig har jeg lært av dette!!jeg har jo nesten ikke sovi i natt engang!!men er det ikke sånn med angrepillen at det er 2 stk som skal tas??en inne 24 timer eller noe,åsså den siste inne 72??har bare hørt noen snakker om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri tatt angrepille, men så vidt jeg vet er det bare en dose (vet ikke hvor mange piller det er snakk om). Og den må tas innen 72 timer. Her er litt mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant forresten denne oversikten også:

Hvor sikker er angre-pillen?

Jo raskere man tar pillene,jo mer effektiv!

Tas pillene 0-24 timer etter samleie reduseres sannsynligheten for å bli gravid med 95%.

25-48 timer etter samleie: 85%.

48-72 timer: 58%

Så det er altså lurt å ta angrepillen så fort som mulig for å få best mulig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En angrepille inntas så fort som mulig. Du må ikke finne på å ta to, det er sterke hormoner man "leker" med. Spør gjerne på apoteket, selv om det er flaut.

Du har hatt ubeskyttet sex i en fruktbar periode, da det nærmer seg eggløsning i syklusen din, så sannsynligheten for graviditet er til stedet. Om du får mensen som normalt er du ikke gravid. Det du derimot må gjøre er å kontakte legen å få tatt nødvendige tester, et befruktet egg er ikke det værste du kan pådra deg ved ubeskyttet sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk for svar alle sammen!!!å til deg klematis som har innhentet dette!!jeg jobber til kl 13 i dag,så får ta det rett etter jobb!!!!!tusen takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mere spørsmål jeg gitt :romeo: tenkte på hvis jeg tar denna angrepillen,gjør det noe med mensen min da??om den gjør så den ikke kommer,eller blir forsinket eller no?bare så jeg slipper å gå rundt å tenke på at jeg kan være gravid selv om jeg har tatt denna pilla..for jo mer jeg tenker på å bekymrer meg for det,så stopper jo mensen ratt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mere spørsmål jeg gitt :romeo: tenkte på hvis jeg tar denna angrepillen,gjør det noe med mensen min da??om den gjør så den ikke kommer,eller blir forsinket eller no?bare så jeg slipper å gå rundt å tenke på at jeg kan være gravid selv om jeg har tatt denna pilla..for jo mer jeg tenker på å bekymrer meg for det,så stopper jo mensen ratt opp...

Hvis du googler angrepille så finner du mange sider med info. Ulike bivirkninger kan forekomme, bl.a. kan mensen bli forskjøvet. Det anbefales at man tar en graviditetstest 2-3 uker etter angrepillene for å være på den sikre siden, uavhengig av om man får mensen eller ikke.

Jeg har en venninne som tok angrepille og det gikk mange måndeder før hun fikk mensen igjen. Men tror ikke dette er veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var jeg igjen da vet du...tok pillen kl 13 i dag..å 16.30 hadde jeg diare så det holdt...å ja det står på pakningsvedlegget at det er en av noen bivirkninger..men hvordan er det da??mister pilla virkningen sin da??jeg har lest på nettet å titta litt rundt...noen sier at hvis man har holdt på den i 3 timer så går det bra..å andre steder står det at hvis man har hatt diare eller oppkast samme dag etter pilla må man ha en ny???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diaré er ikke noe problem, da har den gått igjennom det systemet den skal. Den tas opp i tynntarmen. Diaré er som oftest et problem i tykktarmen. Og etter 3,5 timer er du ganske så safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heisann til dere igjen..har nå hatt vanlig mens....den kom en uke for tidlig bare..kan jeg ha hatt flaks da at alt har gått bra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja da har det nok gått bra. At den kommer litt tidlig er ikke så rart etter du har tatt en angrepille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

å her var jeg igjen da...for dere som har lest å fått med dere hva dette gjelder...har ett spørsmål til jeg... :sjenert: har jo nå hatt en gang med vanlig mens etter jeg tok angrepillen...men er så redd for at jeg har blitt gravid...men som sagt jeg hadde vanlig mens etter pillen,å alt har gått som vanlig..men er man redd for å bli gravid tar man jo alle "tegn" med engang...jeg har ømme bryster,(det har jeg alltid pga størrelsen),jeg har så sykt lyst på no godt..(det har jeg veldig ofte når mensen nærmer seg) osv...skal ha mensen igjen nå på onsdag...men er det veldig stor mulighet for å være gravid når jeg har tatt denna pilla???eller går jeg bare rundt å uroer meg for ingenting???å hvis mensen kommer som vanlig nå igjen,da er jeg vel ikke gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...