Gjest Malena Skrevet 20. november 2003 #41 Del Skrevet 20. november 2003 Ja, jeg tror det, Manjii ... men håper at jeg tar feil. Har alltid syntes MJ er unik i musikksammenheng - dette legger en mørk skygge over hans karriere. Og som mange andre mener jeg at den eneste måten å få renvasket seg på er å gå gjennom en rettsak. Det å kjøpe seg fri fører bare til at nye tilfeller av beskyldninger vil dukke opp dersom du har rett i at dette er en utspessingssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 20. november 2003 #42 Del Skrevet 20. november 2003 Statement on Behalf of Michael Jackson Thursday November 20, 5:38 pm ET LOS ANGELES, Nov. 20 /PRNewswire/ -- "The big lie against Michael Jackson is anchored in the most vicious allegation imaginable, one that resonates across every culture: the spectacle of harming a child. That spectacle invites outrage, and it should. But this spectacle is rooted in a lie. "Michael said, 'Lies run sprints, but the truth runs marathons. The truth will win this marathon in court.' "Michael is going to defend himself with the force of his spirit, as would anyone falsely accused of something so monstrous." -------------------------------------------------------------------------------- Source: Stuart Backerman, Spokesman for Michael Jackson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 20. november 2003 #43 Del Skrevet 20. november 2003 Det har ikke noe med penger å gjøre, Atmi - det går på troverdigheten. Jeg personlig mener at det å kjøpe seg fri fra slike beskyldninger er som å helle bensin på bålet - man bare nører opp om mistankene. Men om jeg har lest riktig så kan han ikke kjøpe seg fri fra en rettsak denne gangen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 20. november 2003 #44 Del Skrevet 20. november 2003 Virker jo som han vil ta det rettens vei denne gangen. "The truth will win this marathon in court" To the bitter end. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 21. november 2003 #45 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg tror faktisk ikke at han er skyldig i dette påståtte overgrepet, det er jo ganske så opplagt når beskyldningene kommer en uke før han slipper sin nye plate... Det er nok snakk om pengeutpressing, og det er lett å beskylde ham fordi han har vært mistenkt for dette før, og fordi han er så eksentrisk.... Jeg tror også at det brukes mot ham at han har sagt at han elsker barn, og at han vil gjøre alt for dem, med tanke på hans egen barndom, så er det jo ikke så rart at han har blitt folkesky og privat. Barn er ikke så fordømmende som voksne, og kanskje han identifiserer seg mer med dem. Det er kanskje derfor han er mest sammen med barn. Musikalsk er det jo ingen tvil om at mannen har talenter, men han blir spottet pga. disse anklagelsene.... Synd, mener nå jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 21. november 2003 #46 Del Skrevet 21. november 2003 Det har ikke noe med penger å gjøre, Atmi - det går på troverdigheten. Jeg personlig mener at det å kjøpe seg fri fra slike beskyldninger er som å helle bensin på bålet - man bare nører opp om mistankene. Men om jeg har lest riktig så kan han ikke kjøpe seg fri fra en rettsak denne gangen ... Spørs om det ville virket mer troverdig om han hadde gått i en rettsak sist. Det ville nok bare blitt masse mer dritt som kom frem, noe som nok vil skje nå også. Noen ganger må man velge mellom to onder - og som en kjendis i Michael Jacksons kaliber tviler jeg på om han hadde overlevd om han skulle prioritere hva andre tenker om ham fremfor hvordan han har det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 21. november 2003 #47 Del Skrevet 21. november 2003 Synes saken stinker! Det er tydeligvis kjekt å være rik kjendis. Hver gang noe skjer, så sier omgivelsene bare "Ja, det er nok enda en utpressingssak. Ikke noe annet." Pytt sann. Da er det sikkert ikke rot i anklagene.. :o -> rasle litt med pengebunkene og så vips! Fri ! Når han oppfører seg så forb#### sært og skal ha unge gutter over på besøk hele tida og herjer så med ungene sine, så stoler jeg ikke en centimeter på den mannen. Hadde han gjort det "the right way" og fått en skikkelig rettssak på det i stedet for å tilby folk penger, så hadde han kanskje ligget litt bedre an i troverdighet. Synes folk veldig lett skriker opp om utpressing, og jeg skjønner jo at det skjer. Men det er også myyyye lettere for kjendiser og rikfolk å gjøre en ugjerning. I allefall i USA. Utfallet der hadde nok blitt noe heeelt annet om det hadde vært en fattig stakkar som hadde fått slike beskyldinger. Da hadde det nok vært rett i kasjotten og mange år.... Grrr.. Jeg synes mannen har blitt patetisk. Han ødelegger seg selv, og han kler barna sine i lakner og slør når de er ute, - kan umulig tro at han ønsker en så "normal" som mulig oppvekst for dem. Ikke akkurat lurt at han holdt på å miste minstemann fra det hotellet i Tyskland heller. Men han er absolutt flink,- dvs. var i allefall. Likte låtene hans på 80-tallet og synes det er forferdelig synd at han har blitt slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. november 2003 #48 Del Skrevet 21. november 2003 Pengeutpressing eller ikke! Det er jo ikke helt normalt at en mann på 45 år tilbringer såååå mye tid med barn som han gjør! At han sover sammen med dem o.l. Helt normalt kan det ikke være............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. november 2003 #49 Del Skrevet 21. november 2003 Det går jo ann å være både geni og gal :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #50 Del Skrevet 21. november 2003 Slettet av Tex, da Tusenfryd hadde fjernet deler av innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 21. november 2003 #51 Del Skrevet 21. november 2003 først vil jeg si at om det var en tidligere mistenkt pedofil i nabolaget så ville ikke unga minne få sove hos den personen , ikke besøke en gang. og er det ikke rart at en gutt som sier han blir misbrukt av mj plutselig trekker alt for penger , om det var ungen min ville jeg ha sendt den djevelen som hadde klådd i buret og venta på han når han slapp fri,,jeg og en balle klemmer tang + div. ok , en gutt som akurat har overlevd kreft annmelder mj , og ha kreft er dyrt i usa , han er 12 år og går fast til psykolog , kansje lit skrudd han og da? muligheten for at han har gjort det er jo så klart der , men hvor stor er sansyneligheten? ville en som var pedofil gå åpent ut i media og si at han sover sammen med barn noen ganger? om han var pedofil ville ikke da noen av de 150 som arbeider hoss han da ha fattet mistanke og rapotert det? synes hele greia stinker av penger , penger og atter penger jeg da men.og jeg vil bli veldig overrasket om det en gang viser seg at han har gjort noe slikt Deler er endret. Tusenfrdy - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. november 2003 #52 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg vet virkelig ikke om jeg skal tro anklagene eller ikke, men etter hva han velger å vise verden om seg selv, så viser han ting som er vanskelig å forstå for friske mennesker som ikke er på barns stadie selv! Om han ikke forstår selv at dette virker merkelig, så burde noen av de som jobber for ham forklare ham hva han kanskje ikke burde gjøre så mye av? MJ har hatt en barndom som aldri tillot ham å være ett barn, noe som nå i voksen alder har ødelagt ham som en voksen mann, og gjort at han har levd ut den drømmen han alltid har hatt om å få leke, være sammen med andre barn og bare være ett barn!! Etter hva jeg har sett i begge dokumentarene om ham (både den første og den han selv laget) så skjønner jeg faktisk at ett menneske får psykiske problemer og har vanskelig for å fungere normalt når man opplever en barndom som han gjorde!! Men igjen, dersom han i sitt eget hode er ett barn (eller en ti-tolv-åring), omgåes barni samme alder, er ikke barn også nysgjerrige på sex? Utforsker di ikke? Når de ligger i samme seng og snakker og fleiper, skjer det aldri at de snakker om seksuelle ting? Jeg tror ikke han med vilje er i stand til å skade ett barn! Men siden han innrømmer selv at han mer eller mindre ER ett barn, kan ikke barn skade/såre noen uten at de skjønner hva de gjør selv? Ang om han er en god far, hadde han vært totalt alene med dem, så ville nok jeg også kanskje tenkt mitt om akkurat det, men MJ har så mange mennesker rundt seg til å hjelpe ham med pass og ansvar og oppdragelse av disse barna hans at det tror jeg faktisk ikke er noe problem. Og om det er hans barn, pga farge???? han har jo fått dem med HVITE kvinner, det KAN faktisk skje at brune (for han var aldri svart, ikke svart svart, han var brun) menn og hvite kvinner får ganske lyse barn da!! Å begynne å stille spørsmål ved farsskapet han synes jeg er tåpelig innblanding, hvem av oss vet om han kan bevise det eller ikke? Han kan vel lett ha farskapstester å vise til! Men jeg synes det er viktig at det BLIR en etterforskning, og at saken går hele veien, for hva OM barnet har blitt missbrukt da!!! Skal vi la være å undersøke det fordi den angivelige missbrukeren er ett musikalsk geni med en grusom oppvekst og masse penger? Han må på en måte tåle dette en eller annen gang, at han kjøpte seg ut tidligere er så sin sak, men nå BØR han gjøre alt for å bevise sin uskyld! Om ikke for seg selv, så for barna sine og alle de andre barna som han faktisk sier han er så glad i og som omgåes ham!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 21. november 2003 #53 Del Skrevet 21. november 2003 Hvem er det egentlig som går til sak denne gangen? Er det privatpersoner eller er det påtalemyndighetene? Mener jeg hørte at det ikke bare var eTt barn som skulle være misbrukt? Er det noen av dere som vet hva strafferammen er for denne typen saker i USA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. november 2003 #54 Del Skrevet 21. november 2003 Sånn jeg skjønte deg på en nyhetsopplesning på radio var det ett barn som var misbrukt gjentatte ganger, men er litt usikker. De sa at strafferammen var på 3-8 år for hvert tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 21. november 2003 #55 Del Skrevet 21. november 2003 Sånn jeg skjønte deg på en nyhetsopplesning på radio var det ett barn som var misbrukt gjentatte ganger' date=' men er litt usikker. De sa at strafferammen var på 3-8 år for hvert tilfelle.[/quote'] Feil. Distriktsadvokaten sa at strafferammen var på 3-8 år for ett tilfelle, og så +2 år for hvert tilleggstilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. november 2003 #56 Del Skrevet 21. november 2003 Det er tydeligvis kjekt å være rik kjendis. Hver gang noe skjer, så sier omgivelsene bare "Ja, det er nok enda en utpressingssak. Ikke noe annet." Pytt sann. Da er det sikkert ikke rot i anklagene.. Ja det er sikkert innmari kjekt å være rik kjendis, hvis du blir uskyldig anklaget for noe du ikke har gjort... :-? En sak som dette kan ha to sider, både den du tegner opp, men også den stikk motsatte. Nå skal det sies at jeg ikke vil ta stilling til om MJ er skyldig eller ikke... Heldigvis finnes det en egen instans for dette. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 21. november 2003 #57 Del Skrevet 21. november 2003 Kan ikke helt se for meg MJ som et seksuelt vesen... Han er nok en 10 åring som liker å ligge i sengen, kanskje med kamerater på besøk, å se på tegnefilmer..... Eksmannen til hun som har anmeldt han, sa at hun alltid hadde ønsket å bli kjendis + og at MJ hadde sluttet å støtte dem økonomisk..... Passer jo med en anmeldelse da...... Hvis MJ er pedofil. Det er hun som har sendt ungen til MJ, uten tilsyn.... Hva blir straffen for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 21. november 2003 #58 Del Skrevet 21. november 2003 om han er skyldig eller ikke vet jeg ikke. jeg syntes det var tragisk sist disse anklagene kom, jeg hørte mye på han da. musikken hans har ikke vært bra i det siste, og nå er jo mannen bare en skygge av seg selv, men det gjør han ikke til en overgriper. selvom jeg er overbevist om at den fantastiske musikkarierren hans er over, så håper jeg det er musikken og ikke disse anklagene han blir husket for. hvorfor han betalte sist vet jeg ikke, men en slik rettsak er nok ingen behagelig for noen av partene. og er det mange som liker deg, og er du en kjent person så er det nok like mange som ikke liker deg, som missunner deg det du har. hadde han hatt en retsak hadde den blitt rettferdig? eller hadde noen benyttet seg av anledningen til å knuse han, eller hadde han vunnet fordi han er den han er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 21. november 2003 #59 Del Skrevet 21. november 2003 Det blir spennende å se hva som skjer fremover, regner med at han ikke blir dømt skyldig uansett ( se på OJ ). Men som mange andre så tror jeg at dette dreier seg om PENGER og atter penger. Det er mange rare ting med MJ, det kan vel ingen nekte for. Ikke noe tvil om at han ikke passer i normen for "normal" Geni og gal passer vel ganske godt. Så på bildet av han i avisen, ser ut som et levende lik. Stakkars fyr. Synes litt synd på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #60 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg for min del synes mer synd på de barna som eventuelt har blitt misbrukt. Hvis det er tilfelle at det er skjedd overgrep så er det såpass alvorlig at jeg synes det er henynsløst av dere å si at penger er motivet. Det er klart det er tragisk dersom MJ er uskyldig, men uansett så bør en 45-åring forstå at det faktisk ikke er helt normalt å tilbringe netter under samme dyne som barn - de fleste foreldre gjør ikke det engang. At han i det hele tatt får være omsorgsperson for egne barn setter jeg et stort spørsmålstegn ved. Stakkars barn, vokse opp i en gigantisk lekepark, med farens stadige overnattingsgjester rundt seg - og spesielt når disse "kameratene" av faren såvidt er eldre enn hans biologiske barn, de får ikke vise seg offentlig uten sjal foran ansiktet og oppleve å bli filmet av utallige TV-selskaper mens faren holder deg sprellende utfor en balkong mange meter over bakken... Og dette er bare det vi vet... At en kvinne med full viten overlater sitt eget barn til en oppvekst som dette er meg helt uforståelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå