Gå til innhold

Vegetrianere og hensyn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som kritiserer uAnonymBruker på denne sitaten her; dere skjønner vel at dette er en spøk?!

Tenkte det samme jeg også... Virker som de blei litt nærtagende her inne :gjeiper:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ihvertfall - Vi skal gifte oss neste år og har tenkt til å ha kun vegansk mat.

Jeg spiser kjøtt selv, men hadde syntes og bli servert slik mat i et bryllup hadde vært spennende.

Ingen har vondt av og prøve noe nytt og utvide horrisonten sin litt.

• Liker 1
Skrevet

Dere som kritiserer uAnonymBruker på denne sitaten her; dere skjønner vel at dette er en spøk?!

Vanskelig å vite. Jeg har hørt den millioner av ganger og fremdeles er jeg usikker på om jeg skal kjøre på med joviallatteren eller begynne å forklare. Noen er faktisk dønn seriøse når de lirer den av seg.

Skrevet (endret)

Jeg er veggis og DRITER i hva andre spiser. La meg spise hva jeg vil, jeg skader faktisk ingen.

Spøker som "Du spiser jo dyra sin mat..osv" er på ingen måte morsomt, vi har alle sammen hørt de en titalls ganger. Samme hvilken spøk du kommer med så er du ikke først ute med den, og fremstår egentlig som litt dum og intolerant.

Hva bryr det andre som vi bare såvidt kjenner om vi har vitaminmangel (noe vi ikke har :)), om vi spiser ditt eller datt, om vi er syke og hva som feiler oss som ikke kan spise som "normale" mennesker? Vi har ikke valgt å bruke heroin, men noen av dere behandler oss som det.

Jeg kjenner ingen vegetarianere som preiker, men de fleste kjøttetere gjør det. Bare la oss være og la oss spise maten vår i fred.

Endret av cilipili
  • Liker 1
Gjest Coarvi
Skrevet

Og dere skjønner vel at det er en ufattelig dårlig, oppbrukt spøk? Jeg forstår ikke at noen fortsatt kan le av det...

• Liker 2
Skrevet

Nei, men hvis alle mennesker på kloden bare spiser grønnsaker så er det ikke nok mat til alle. Dét er en god grunn til å spise kjøtt. Jeg ser mange gode etiske grunner til å være vegetarianer eller veganer også, men det har definitivt sine baksider.

Hva? Du tuller? Du kan da ikke bare finne opp "fakta" og servere dem som sannheter på denne måten?

Tror du kjøttet vokser av seg selv? Saken er at hvis alle mennesker i hele verden adopterte vårt kjøttforbruk så ville det ikke vært nok mat til alle. Det skal ganske mange kilo vegetarkost til for å lage en kilo kjøtt. Googlet dette for å få noen tall, og ett sted fant jeg at det går med ca 8 kg korn og grønt til 100 gram biff. Biff regnes da også som en av de store miljøverstingene...

Jeg er på ingen måte vegetarianer, er tvert i mot veldig glad i kjøtt, men syns det blir for dumt å kritisere folk som velger et sunt og miljøvennlig kosthold. Jeg legger veldig gjerne til rette hvis jeg får besøk av en vegetarianer (på samme måte som jeg ville lagt til rette for en muslim eller en kosher eller en med allergier). Hvis jeg hadde vært vegetarianer tror jeg at jeg ville hatt både kjøtt og vegetar i brylluppet mitt, men jeg syns det er verre å ikke ta hensyn til en vegetarianer enn å ikke ta hensyn til en kjøttspiser når det dreier seg om en enkelt middag.

• Liker 2
Skrevet

Nei, men hvis alle mennesker på kloden bare spiser grønnsaker så er det ikke nok mat til alle. Dét er en god grunn til å spise kjøtt. Jeg ser mange gode etiske grunner til å være vegetarianer eller veganer også, men det har definitivt sine baksider.

Det er vel da det hadde vært nok mat til alle, du.

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å vite. Jeg har hørt den millioner av ganger og fremdeles er jeg usikker på om jeg skal kjøre på med joviallatteren eller begynne å forklare. Noen er faktisk dønn seriøse når de lirer den av seg.

Jeg synes at denne smilyen her: :fnise: gjorde det ganske tydelig i grunn + at det var slike " " på sitatet.

Og dere skjønner vel at det er en ufattelig dårlig, oppbrukt spøk? Jeg forstår ikke at noen fortsatt kan le av det...

Ja, det skjønner jeg, men da kan man jo skrive: "Den er jeg skikkelig lei av" eller "Den var ny :ironiflagg: ", og ikke noe ala "du er så dum , du skjønner ikke noen ting om hvordan verden virker" som om det var skrevet seriøs.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri hørt den før, så at om den er oppbrukt eller ikke, er relativt.

Gjest Ludovie
Skrevet

Hva er det med all hetsingen av vegetarianere? La folk få spise den maten de vil, men la oss alle prøve å spise så etisk vi kan.

Veldig enig i dette. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...