AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Hvorfor skal man ta hensyn til vegetarianere når de ikke tar hensyn til kjøttetre? 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #2 Skrevet 24. juli 2011 Enig. Vegetarienere er ikke noe annet enn noen store tulllinger som tror de er bedre enn alle oss andre. Mange bruker det også for å kamuflere spiseforstyrrelser; "nei jeg kan ikke spise ditten fordi jeg er veggis, nei jeg kan ikke spise datten fordi jeg er veggis". Men samtidig så skal man jo være fornøyd fordi noen er såpass dumme, så blir det mer kjøtt igjen til oss andre 1
Gjest Annaires Skrevet 24. juli 2011 #3 Skrevet 24. juli 2011 I hvilken forbindelse da? Om jeg f.eks ber inn til middag, og min venninne er vegeterianer, så lager jeg jo mat hun kan spise, for jeg vil jo at gjestene mine skal være fornøyde
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 Dette har jeg lurt på lenge. De få veggisa jeg kjenner snakker KUN dritt om alle som velger å ikke leve samme livsstilen som dem selv. De er egentlig fryktelig fordømmende 1
Miki Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Vegetarianere er for dyr, men de spiser jo maten til dyrene... 3
Harlekin Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Det er jo litt forskjell her. Vegetarianere har en grunn til ikke å spise kjøtt - dyrevern, helse, osv. Hvilken grunn har du til ikke å spise kjøtt til hvert måltid? Motstand mot å være sunn? 5
Spirali Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Hvorfor skal man ta hensyn til vegetarianere når de ikke tar hensyn til kjøttetre? At det var? Som mangeårig vegetarianer har jeg til dags dato aldri prøvd å tvinge noen til å bli vegetarianer, hvilket er mer enn jeg kan si om flere kjøttetere jeg kjenner. 4
Mynona Skrevet 24. juli 2011 #8 Skrevet 24. juli 2011 Bullshit! Dere er så j*vlig trangsynte! Hilsen kjøtt-eter! 1
Mynona Skrevet 24. juli 2011 #9 Skrevet 24. juli 2011 Dette har jeg lurt på lenge. De få veggisa jeg kjenner snakker KUN dritt om alle som velger å ikke leve samme livsstilen som dem selv. De er egentlig fryktelig fordømmende Og du snakker jo KUN dritt om de som er veggiser som ikke velger å leve samme livsstilen som deg. Det er egentlig frykterlig fordømmende! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #10 Skrevet 24. juli 2011 Hvorfor skal man ta hensyn til vegetarianere når de ikke tar hensyn til kjøttetre? Du mener kjøttetere har etiske syn på hvorfor de ikke spiser grønnsaker, så da må vegeterianere tilpasse seg det? Vent nå litt.. Hvem likestiller kjøtt og grønnsaker egentlig? Hva skal du/dere ekstreme kjøttetere gjøre om vi kommer i en krise hvor kjøttet blir en luksus igjen? Jeg er kjøtteter selv, men det må da være måte på hvilke idiotiske spørsmål man skal lire av seg. 5
Mynona Skrevet 24. juli 2011 #11 Skrevet 24. juli 2011 Mange bruker det også for å kamuflere spiseforstyrrelser; "nei jeg kan ikke spise ditten fordi jeg er veggis, nei jeg kan ikke spise datten fordi jeg er veggis". Kilde takk! Dette er det dummeste jeg har hørt!
2shy Skrevet 24. juli 2011 #12 Skrevet 24. juli 2011 Vegetarianere er for dyr, men de spiser jo maten til dyrene... Herregud for noe pisspreik, det viser hvor lite du vet om hva vegeterianere spiser, og hva dyr spiser 2
Gjest Michelle82 Skrevet 24. juli 2011 #13 Skrevet 24. juli 2011 Enig. Vegetarienere er ikke noe annet enn noen store tulllinger som tror de er bedre enn alle oss andre. Mange bruker det også for å kamuflere spiseforstyrrelser; "nei jeg kan ikke spise ditten fordi jeg er veggis, nei jeg kan ikke spise datten fordi jeg er veggis". Men samtidig så skal man jo være fornøyd fordi noen er såpass dumme, så blir det mer kjøtt igjen til oss andre Dakar liten, alle de slemme veggisene ute i verden som tror du er lite verdt... 2
Chiyo Skrevet 24. juli 2011 #14 Skrevet 24. juli 2011 (endret) Hvorfor skal man ta hensyn til vegetarianere når de ikke tar hensyn til kjøttetre? Du blir ikke akkurat syk av å spise vegetar mat. Du spiser vel grønsaker også gjør du ikke? Her er det snakk om å mate noen noe de IKKE spiser. Kjøttetere spiser ikke BARE kjøtt. La meg heller spørre deg dette TS: Ville du tatt hensyn til noen med allergi? Endret 24. juli 2011 av Chiyo 4
Gjest Skrevet 24. juli 2011 #15 Skrevet 24. juli 2011 At det var? Som mangeårig vegetarianer har jeg til dags dato aldri prøvd å tvinge noen til å bli vegetarianer, hvilket er mer enn jeg kan si om flere kjøttetere jeg kjenner. Sign! Spiser glatt bare tilbehøret(f.eks ris og saus)evt en skive og forventer absloutt ikke at de skal lage noe ekstra mat til meg. Heldigvis respekterer de fleste av mine omgangsvenner at jeg ikke har spist kjøtt på 20 år og av den grunn foretrekker å lage mat som både de og jeg kan spise sammen og kose oss med 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #16 Skrevet 24. juli 2011 De to første postene i denne tråden er latterlig og vitner om arroganse og kunnskapsløshet. Jeg er tidligere vegetarianer, og jeg kjenner meg ikke igjen i påstandene deres. Det blir rett og slett bare alt for dumt å skjære alle under en kam. Bestevenninna mi er veganer, og veldig "preachy". Hun er veganer av mange grunner, noen av dem av er etiske. Når man gjør et bevisst valg av etiske grunner, føler man jo gjernet at det valget man gjør, er det rette. Derfor har jeg en viss forståelse for at hun "føler seg bedre" enn oss kjøttetere på akkurat det punktet, selv om jeg er uenig med henne. Jeg tar hensyn til henne fordi jeg er glad i henne. Er hun på besøk, tilrettelegger jeg måltidene slik at hun slipper å sitte der og spise kun tilbehør. Er vi ute, og jeg får lyst på pølse fra bensinstasjonen, så spiser jeg pølse fra bensinstasjonen. Hun pleier å komme med en "snarky remark" men hun får tåle at jeg spiser det jeg vil spise, fordi jeg tåler at hun spiser det hun vil spise. Hva folk spiser er jo i bunn og grunn en privatsak. Når det er sagt, så er nok venninna mi et av ekstremtilfellene. Jeg har mange andre venner som er vegetarianere og veganere, og ingen av dem bryr seg om mitt kjøttinntak. 3
Aspera Skrevet 24. juli 2011 #17 Skrevet 24. juli 2011 Jeg og min kjære er veganere, noe vi ble av helsemessige grunner, slik som å kvitte oss med astma, allergi, eksem og forbedre psyke og kropp. Det er det beste valget jeg har tatt i mitt liv. Min kropp har aldri vært sunnere, jeg spiser hva jeg vil så mye jeg vil, og jeg går faktisk bittelitt ned i vekt hele tiden(Da jeg har noen ekstra kilo rundt hofteparti, mens min kjære som en veldig tynn faktisk går opp i vekt). Og når jeg sier vi er det av helsemessige grunner, sier det seg selv at vi dekker alle behov kroppen vår har. Ihvertfall - Vi skal gifte oss neste år og har tenkt til å ha kun vegansk mat. Her har vi en venn som reagerer. Han mener det er respektløst og urettferdig å ikke servere kjøtt til de som liker det. Jeg synes det er en helt usaklig ting å si.. Grunnen til at kjøttetere "skal" ta hensyn til veganere/vegetarianere er jo fordi vi ikke kan spise alt hva de spiser, mens kjøttetere kan faktisk spise alt det vi spiser. Hvis noen hadde gitt meg dyreprodukter nå, hadde jeg blitt syk. Hvis jeg gir kjøttetere grønnsaker, vil de bli friskere, ironisk nok. But again - han vennen vår mener jo også at røykeloven er diskriminerende mot røykere fordi "det er urettferdig at røykere må gå på utsiden, når heller ikke-røykerne kunne gått ut i mellomtiden." 3
Tonka Skrevet 24. juli 2011 #18 Skrevet 24. juli 2011 Det er jo litt forskjell her. Vegetarianere har en grunn til ikke å spise kjøtt - dyrevern, helse, osv. Hvilken grunn har du til ikke å spise kjøtt til hvert måltid? Motstand mot å være sunn? Nei, men hvis alle mennesker på kloden bare spiser grønnsaker så er det ikke nok mat til alle. Dét er en god grunn til å spise kjøtt. Jeg ser mange gode etiske grunner til å være vegetarianer eller veganer også, men det har definitivt sine baksider. Og til Chiyo; Det er stor forskjell på å være vegetarianer og å være allergiker. Å være vegetarianer er et fritt valg og et standpunkt man tar, allergi er noe man ikke kan noe for. Dårlig sammenligning, med andre ord. Men ja, jeg ville selvsagt tatt hensyn til begge deler, og jeg ville aldri finne på å forvente å bli servert kjøtt hos en vegetarianer. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #19 Skrevet 24. juli 2011 Jeg og min kjære er veganere, noe vi ble av helsemessige grunner, slik som å kvitte oss med astma, allergi, eksem og forbedre psyke og kropp. Det er det beste valget jeg har tatt i mitt liv. Min kropp har aldri vært sunnere, jeg spiser hva jeg vil så mye jeg vil, og jeg går faktisk bittelitt ned i vekt hele tiden(Da jeg har noen ekstra kilo rundt hofteparti, mens min kjære som en veldig tynn faktisk går opp i vekt). Og når jeg sier vi er det av helsemessige grunner, sier det seg selv at vi dekker alle behov kroppen vår har. Ihvertfall - Vi skal gifte oss neste år og har tenkt til å ha kun vegansk mat. Her har vi en venn som reagerer. Han mener det er respektløst og urettferdig å ikke servere kjøtt til de som liker det. Jeg synes det er en helt usaklig ting å si.. Grunnen til at kjøttetere "skal" ta hensyn til veganere/vegetarianere er jo fordi vi ikke kan spise alt hva de spiser, mens kjøttetere kan faktisk spise alt det vi spiser. Hvis noen hadde gitt meg dyreprodukter nå, hadde jeg blitt syk. Hvis jeg gir kjøttetere grønnsaker, vil de bli friskere, ironisk nok. But again - han vennen vår mener jo også at røykeloven er diskriminerende mot røykere fordi "det er urettferdig at røykere må gå på utsiden, når heller ikke-røykerne kunne gått ut i mellomtiden." Kjøtteter blir kaldt barnslig av slike som deg når de ikke liker grønnsaker.. 1
Mynona Skrevet 24. juli 2011 #20 Skrevet 24. juli 2011 han vennen vår mener jo også at røykeloven er diskriminerende mot røykere fordi "det er urettferdig at røykere må gå på utsiden, når heller ikke-røykerne kunne gått ut i mellomtiden." Det sier jo ganske mye om han i grunn.... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå