Gå til innhold

Anders Breivik religiøs ekstremist!


Gjest Anon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det må i mine øyne være ganske mye religiøst ved ABB ettersom han utførte den han gjorde av hat mot en bestemt religion. Og det er ikke så vanskelig å få mange med meg når jeg sier at religion har skapt VELDIG mye krig og død gjennom flere tusen års historie fra tidlige tider av Faraoenes tid i Egypt og indianerenes ttid i Sør- og Nord-Amerika.

Men pr idag er det ingen religion som hater Islam mer en den Jødiske og delvis kristne tro (som et samlebegrep). Det er med andre ord Jøder og kristne som hater Islam mest i dagens samfunn.

Dette mener jeg bekrefter ABB's handling som en terrorist med jødiske/kristne verdier, dvs det en trussel stikk motsatte av det mange har påstått (er det Israel og USA som står bak) er en trussel fra Muslimene.

Dette er med andre ord en Jødisk/kristen terrorhandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Breiviks handlinger har ingenting med kristendom å gjøre - folkets reaksjon i går derimot har alt med kristendom å gjøre og et bevis på at Norge er bygd på kristne prinsipper som nestekjærlighet og imøtekommenhet.

Nei nå må du jaggu gi deg. Handlingene hans har like mye med kristendom å gjøre som hva som helst annet. Faktum er at han vil opprette et fascistisk teokrati. Et diktatur der kristendommen tvinges på folket.

At hans tolkning av kristendommen avviker litt fra din gjør ham ikke til noe mindre kristen av den grunn. Du er ikke den som bestemmer hva "kristendom" er.

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge anders tankegang så er det en logisk brist i verdenssamfunnet.

Dersom vi allesammen er enige om at vi kan holde israel muslim-fritt så må vi i anstendighetens navn kunne holde europa muslimfritt?

Skal vi være uenige med anders så må vi også være uenige med israel.

Hæ? 20% av innbyggerne i Israel er arabere, og de aller fleste av dem er muslimer.

Israel har aldri vært fritt for muslimer, og vil aldri bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man lese om alt Anders B. skrev og hvordan han tenkte!! mange er enige i det han skriver!!!

Hva så? De har alle tatt avstand fra handlingene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

Hva så? De har alle tatt avstand fra handlingene hans.

Hvordan vet du at alle har tatt avstand, hva om noen driver med det samme han gjorde da, fortsetter operasjonen som han begynte med, tror du vi vet det da, om noen står sammen med han eller ikke etter fredag 22, fordi mange gjorde det før den 22 hvertfall!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hverken tilfeldigheter eller galskap med i spillet. Dette er game theory planning på høyeste nivå.

Ah, en ABB-tilhenger. Beklager, men jo mer man hører om fyren, desto sprøere blir han. Han har bare rasket sammen andres tekster, og delene han selv har skrevet er preget av dårlig språk, umodne utbrudd, smileys, m.m.

Det som hvertfall er sikkert er at vi i tiden fremover vil se tusener av nye "tempelriddere" entre scenen.

Det tviler jeg sterkt på, da jo mer vi ser av fyren, desto mer latterlig fremstår han. Det viser seg jo at han er så inkompetent at det bare er flaks at han ikke har sprengt seg selv i luften opptil flere ganger.

Disse "tempelridderne" dine vil ende opp som våte flekker på bakken hvis de prøver å følge i hans fotspor.

Alt dette i et samfunn preget av massiv kontroll av den frie meningsutveksling og mistenksomhet/hat mot anderledes tenkende av frykt for vold og aggresjon. Det som i forrige uke kunne diskuteres fritt vil bli tabuisert og oppfatninger som deles av 60-70% av befolkningen vil heretter bare kunne diskuteres i de tusen hjem bak lukkede dører.

Flotte konspirasjonsteorier der, men du sitter da vitterlig her og diskuterer fritt og åpent.

Videre er det alt annet enn mistenksomhet og hat som har forekommet i etterkant. Tvert imot har mennesker på tvers av ideologier og religioner kommet sammen og støttet opp om samhold og demokrati.

Den "økte frihet, toleranse og demokrati" som Stoltenberg bebudet i sin tale startet med å kneble gjerningsmannen.

Det er fordi gjerningsmannen er en farlig mann, og man må sørge for at man ikke gir ham muligheten til å sende meldinger til eventuelle medhjelpere der ute. Jeg tviler sterkt på at det finnes noen, men "better safe than sorry".

Ytringsfrihet gjelder ikke for terrorister, lille venn. Når du bryter loven, må du ta konsekvensene. Er du virkelig så dum at du tror at terrorister skal få løpe fritt rundt og spy ut propagandaen sin? Hahaha.

To resultater kan forventes av dette:

1. Kognitiv dissonans hos tilhøreren. Regjeringen sier noe og gjør noe annet.

2. Breivik blir mytifisert. "Hans tanker er så farlige at han ikke må få snakke". Dette gjør ham 100 ganger mer interessant hos enkelte.

Lille venn, Breiviks meninger blir formidlet via både media og ulike nettfora. Folk sitter og diskuterer innholdet, og plukker det fra hverandre. Og bildet som dukker opp er at vi her har med en plagiator å gjøre.

Problemet til ABB er at manifestet hans blir formidlet gjennom andre, og dermed kommer det klarere frem hvor tullete hele greia er.

Absolutt alt som er skjedd siden fredagens massemord følger en 100% forutsigbar hendelsesrekke. Dette er en forutsetning for at game theory plkanning skal fungere. Hva som videre kommer til å skje i tiden fremover er ikke vanskelig å analysere seg frem til...

Jasså? Forutså du at hele Oslo sentrum ble dekket av mennesker som kom sammen i sorg og kjærlighet?

Nei, det gjorde visst ingen, gitt.

Forutså ABB at han ikke ville få tale foran et publikum? Nei, det gjorde han ikke, gitt.

ABB tror jo også at man benytter seg av tortur og drap i norske fengsler. Han lever i en boble der han har laget seg en syk, syk fantasiverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at alle har tatt avstand, hva om noen driver med det samme han gjorde da, fortsetter operasjonen som han begynte med, tror du vi vet det da, om noen står sammen med han eller ikke etter fredag 22, fordi mange gjorde det før den 22 hvertfall!!!!!

Hvis noen prøver seg på oppskriftene hans vil de få seg selv drept. Det er bare flaks som gjør at Anders ikke er smurt ut over veggene i fjøset sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

Hvis noen prøver seg på oppskriftene hans vil de få seg selv drept. Det er bare flaks som gjør at Anders ikke er smurt ut over veggene i fjøset sitt.

Hmm hvordan da, han selv er fortsatt i live etter alt det han gjorde!!!! og han kommer ikke til å få livstid i fengselet engang, kanskje 21 år bare, skjønner ikke hvorfor en massemorder som han ikke har fått livstid med engang, uten å få forsvarer engang!!!!det er min mening hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvordan da, han selv er fortsatt i live etter alt det han gjorde!!!! og han kommer ikke til å få livstid i fengselet engang, kanskje 21 år bare, skjønner ikke hvorfor en massemorder som han ikke har fått livstid med engang, uten å få forsvarer engang!!!!det er min mening hvertfall

Årsaken er at vi er bedre mennesker enn massemordere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvordan da, han selv er fortsatt i live etter alt det han gjorde!!!! og han kommer ikke til å få livstid i fengselet engang, kanskje 21 år bare, skjønner ikke hvorfor en massemorder som han ikke har fått livstid med engang, uten å få forsvarer engang!!!!det er min mening hvertfall

Kjære sinna anonyme person... Det har seg slik at vi lever i et demokrati, og her har alle rettigheter som ikke kan tas fra dem. Selv om de er noen onde jævler. Og slik må det være, ellers lever vi ikke i et demokrati lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

Årsaken er at vi er bedre mennesker enn massemordere.

Hmmm BEDRE MENNESKER!!???, nesten 100 bedre mennesker ble drept med kaldt blod på Utøya på fredag!!! og hvis vi skal fortsette og tenke som "bedre mennesker" tror jeg det kommer til å bli drept flere og flere, mens vi tenker bedre enn massemordere gjør!!! Jeg synes hver og en person skal stå ved sine handlinger og ta ansvar og staff for hva han/hun har gjort, uansett om andre er bedre mennesker enn han så må han staffes!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

Kjære sinna anonyme person... Det har seg slik at vi lever i et demokrati, og her har alle rettigheter som ikke kan tas fra dem. Selv om de er noen onde jævler. Og slik må det være, ellers lever vi ikke i et demokrati lenger.

I andre land uten demokrati så tror jeg han hadde fått dødsstaff umiddelbart!!!

Men sier ikke at jeg synes han skal få det, bare livstid er greit nok, sånn at han slipper å komme ut om 21år og fortsatt være like gal som han er nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land uten demokrati så tror jeg han hadde fått dødsstaff umiddelbart!!!

Men sier ikke at jeg synes han skal få det, bare livstid er greit nok, sånn at han slipper å komme ut om 21år og fortsatt være like gal som han er nå!!!

Jeg anser ikke dødsstraff for å være et moderne demokrati verdig. Og det vi ser er jo at land (eller delstater i USA) som praktiserer dødsstraff som regel domineres av ganske primitive tankesett.

Men selv i USA har man jo krav på en rettferdig rettergang.

Og han slipper nok ikke ut etter 21 år. Blir nok forvaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm BEDRE MENNESKER!!???, nesten 100 bedre mennesker ble drept med kaldt blod på Utøya på fredag!!! og hvis vi skal fortsette og tenke som "bedre mennesker" tror jeg det kommer til å bli drept flere og flere, mens vi tenker bedre enn massemordere gjør!!! Jeg synes hver og en person skal stå ved sine handlinger og ta ansvar og staff for hva han/hun har gjort, uansett om andre er bedre mennesker enn han så må han staffes!!!!!!

Ja, han får jo straffen sin når rettssaken er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

Jeg anser ikke dødsstraff for å være et moderne demokrati verdig. Og det vi ser er jo at land (eller delstater i USA) som praktiserer dødsstraff som regel domineres av ganske primitive tankesett.

Men selv i USA har man jo krav på en rettferdig rettergang.

Og han slipper nok ikke ut etter 21 år. Blir nok forvaring.

Mhm, håper det!! også håper jeg at ingen har samarbeidet med han eller gjør det fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, han får jo straffen sin når rettssaken er over.

ja men kanskje ikke lenge nok, og at han slipper ut tidligere enn forventet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja men kanskje ikke lenge nok, og at han slipper ut tidligere enn forventet!!

Når man ser på hvor alvorlige gjerningene hans var, tviler jeg på om han noen gang vil slippe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes nedenstående artikkel forklarer ganske godt hva hans "kristne tro" består av:

Utdrag:

"Han leter med lys og lykte etter noe som kan gi ham alibi for hans antiislamisme. Han finner ikke noe i protestantisk og moderne katolsk kristendom. Han leter heller ikke i kristen-fundamentalistisk tankegods fra USA. I stedet konstruerer han en voldsromantisert utgave av korstogideologien. Dette er ikke religion. Det er politikk".

http://www.vl.no/samfunn/article138318.zrm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han konstruerer en voldsromantisert utgave av korstogene ja. Han er like fullt kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...