Gå til innhold

Anders Breivik religiøs ekstremist!


Gjest Anon

Anbefalte innlegg

"På fruktene deres skal dere kjenne dem. Kan vel noen sanke druer fra tornebusker eller fiken fra tistler? Slik bærer hvert godt tre god frukt, men det dårlige tre bærer dårlig frukt. Et godt tre kan ikke bære dårlig frukt, og et dårlig tre kan heller ikke bære god frukt. Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. Derfor skal dere kjenne dem på fruktene." (Matt 7,16-20)

Han var/er ingen kristen,han handlet helt i mot hva bibelen og Guds ord står for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

"På fruktene deres skal dere kjenne dem. Kan vel noen sanke druer fra tornebusker eller fiken fra tistler? Slik bærer hvert godt tre god frukt, men det dårlige tre bærer dårlig frukt. Et godt tre kan ikke bære dårlig frukt, og et dårlig tre kan heller ikke bære god frukt. Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. Derfor skal dere kjenne dem på fruktene." (Matt 7,16-20)

Han var/er ingen kristen,han handlet helt i mot hva bibelen og Guds ord står for

Såklart ikke, men du må ikke glemme at dette er en gal person, tror ikke at han gjorde dette av ren ondskap for i hans hodet så er han en god kristen og gjorde det han trodde var rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint være kristen og handle mot hva Bibelen og Guds ord står for.

selvfølgelig,ingen er perfekte,men jeg har tvil om at en ekte kristen kunne ha gjennomføret noe slikt.

Det er mange som kaller seg kristen men er det bare i navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som sagt - han sier selv at han er mer opptatt av kristendommen som et kulturelt arvegods enn han er personlig troende. Så utfra det kan han kanskje kalles kulturkristen, om man skal forsøke å sette noen merkelapper på ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig,ingen er perfekte,men jeg har tvil om at en ekte kristen kunne ha gjennomføret noe slikt.

Det er mange som kaller seg kristen men er det bare i navnet

Tror ikke det finnes noe som er "en ekte kristen". Alle legger forskjellige ting i sin personlige tro og de aller fleste er overbevist om de følger den rette kristne tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såklart ikke, men du må ikke glemme at dette er en gal person, tror ikke at han gjorde dette av ren ondskap for i hans hodet så er han en god kristen og gjorde det han trodde var rett.

Tror overhodet ikke han er gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremister er ekstremister: Enkelte utfører grusomme handlinger fordi de er lei av å ikke få respons på meningene sine.

De graver seg så dypt ned i sine egne oppfattelser og syntes til slutt at alle andre mennesker er mindreverdige fordi de mener noe annet.

Samme hvilken gruppe han tilhørte, han var EKSTREM. Man kan være ekstrem på venstre, høyre, muslim eller kristenside. Ekstremister har sjelden noen rot i det opprinnelige buskapet til gruppen de tilhører. EkstremeGRUPPER får nemligikke leve så lenge som èn persons tanker på en ensom gård.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisk korrekthet = politisk majoritet. (det majoriteten mener)

Ekstremister = politisk fåtall. (det et fåtall mener)

Uansett hvor gærn en mening kan være- kan den altså være politisk korrekt.

Den mest fornuftige mening kan være eksrem- men den tilhører ikke majoriteten.

Ergo er det viktig å påpeke hans politiske meninger i den forstand at han var høyreekstremist.

Breivik:

Konservativ reigiøs.

Nasjonalist.

Anti-islamist.

Høyreekstremist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og innlegg skrevet på dialekt.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Såklart ikke, men du må ikke glemme at dette er en gal person, tror ikke at han gjorde dette av ren ondskap for i hans hodet så er han en god kristen og gjorde det han trodde var rett.

Oh how I wish at man kunne ha sagt det samme om en fanatisk muslim sto bak dette.

Dream, dream, dream...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazi er forkortelse for Nasjonalsosialisme. Han er i mot alle som ikke er "ekte" norske. Så det er riktig å si at han er høyre-ekstremist, for det er det nazister er.

Totalt feil.

selvfølgelig,ingen er perfekte,men jeg har tvil om at en ekte kristen kunne ha gjennomføret noe slikt.

Det er mange som kaller seg kristen men er det bare i navnet

Dette er det såkalte "no true scotsman" tankefeil.

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman

Endret av Ekerilar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt feil.

Er det?

Jeg trodde nazi var basert på de to første stavelsene i det tyske ordet "Nationalialsozialist". På tysk blir jo ti uttalt som /tsi/, som man ser her i nationalist.Der av Nazi.

Forøvrig sitter jeg å leser manifestet hans nå.. Jeg er fullstendig sjokkert over hvor mye rare tanker folk rundt meg kan sitte med. Nærmest alt han skriver, ikke minst måten han formulerer seg på, er fullstendig galskap. Med fjortisshjerter, lol'er, smilefjes på de mest avskyelige steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det?

Jeg trodde nazi var basert på de to første stavelsene i det tyske ordet "Nationalialsozialist". På tysk blir jo ti uttalt som /tsi/, som man ser her i nationalist.Der av Nazi.

Forøvrig sitter jeg å leser manifestet hans nå.. Jeg er fullstendig sjokkert over hvor mye rare tanker folk rundt meg kan sitte med. Nærmest alt han skriver, ikke minst måten han formulerer seg på, er fullstendig galskap. Med fjortisshjerter, lol'er, smilefjes på de mest avskyelige steder..

Hvor kan jeg lese manifestet? Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kristen må jeg vel si at det er lite av Breiviks ideologi jeg kjenner meg igjen i.

Jeg synes han gir uttrykk for mye av det tankegodset som finnes ytterst på den politiske høyresiden i Norge, selv om han gir det et ekstremt uttrykk.

Det Breivik SIER er egentlig ikke så veldig forskjellig fra mye av det man kan finne rundt omkring på diskusjonsfora på internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det Breivik SIER er egentlig ikke så veldig forskjellig fra mye av det man kan finne rundt omkring på diskusjonsfora på internett

Eh, jo, det er det. Ingen andre tar til orde for å henrette politikere, journalister og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet til ABB er å erstatte demokratiet med et teokratisk diktatur. Kristendommen er en del av hovedfokuset. Så det er faktisk både politisk og religiøst motivert. Det vil si, han vil gjøre kristne dogmer til statens offisielle politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet til ABB er å erstatte demokratiet med et teokratisk diktatur. Kristendommen er en del av hovedfokuset. Så det er faktisk både politisk og religiøst motivert. Det vil si, han vil gjøre kristne dogmer til statens offisielle politikk.

Riktig det. Men det synes ikke å være det religiøse, men det kulturelle ved kristendommen han er mest opptatt av.

Det er også den katolske læren han er tilhenger av. Ikke den protestantiske, som er den norske statskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet til ABB er å erstatte demokratiet med et teokratisk diktatur. Kristendommen er en del av hovedfokuset. Så det er faktisk både politisk og religiøst motivert. Det vil si, han vil gjøre kristne dogmer til statens offisielle politikk.

Riktig det. Men det synes ikke å være det religiøse, men det kulturelle ved kristendommen han er mest opptatt av.

Det er også den katolske læren han er tilhenger av. Ikke den protestantiske, som er den norske statskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...