Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er da litt vanskelig å gi et fasitsvar på det!

men her er et eksempel på en som virket kjedelig i mine øyne: han var veldig seriøs under daten og virket å ha null sans for humor, og mesteparten av tiden snakket han kun om seg selv. Jeg syntes det var kjedelig å høre på. Punktum.

Jada, selvfølgelig helt opp til deg å bestemme hva du syns er kjedelig.

Var bare litt nysgjerrig på hva det egentlig dreide seg om :)

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

I denne sammenheng vil jeg vel si at kjedelig er når man ikke klarer å kommunisere live.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I denne sammenheng vil jeg vel si at kjedelig er når man ikke klarer å kommunisere live.

enig, du setter ord på noe av det jeg også tenkte :) En som kommuniserer bra skriftlig, men som ikke klarer det samme live. Nå skal det jo sies at mange sikkert er nervøse på en slik date da, så det kan jo bidra litt.

Gjest KateW
Skrevet

Nerver har ofte mye å si. Og noen av oss, er veldig gode på small-talk, og andre er det ikke. Derfor jeg ofte føler at en date ikke holder til å danne seg et inntrykk. Men nettdating legger ofte opp til dette, jeg føler det raskt blir sånn bruk og kast.

AnonymBruker
Skrevet

Siden det var etterlyst historier, her er noen av mine mer interessante;

1. Da jeg var ca 19 og relativt nylig hadde begynt på universitetet, småflørtet jeg endel med en fyr på skolens "halvoffisielle" chattested. Vi holdt til på forskjellige bygninger på skolen og hadde aldri sett hverandre IRL, men hadde profilbilde begge to. Han var ikke akkurat kjekk, men han var morsom, så da han forslo at vi burde møtes IRL sa jeg ja. Vi avtalte å møtes utenfor biblioteket. Jeg sto der i en time. Han møtte aldri opp. Han pratet aldri til meg igjen. Regner jeg ble dumpet som "ikke pen nok allikevel".

2. Senere samme år, hadde pratet med en fyr over internett (helt vennskapelig, han var ulykkelig forelsket i ei anna jente) i omtrent et år. Han ba meg med på en konsert på hans hjemsted, som jeg veldig gjerne ville gå på. Som venner. Jeg hadde sett bilde av ham, og bildet var av en kjekk ung mann, relativt slank og med blonde krøller. I en alder av 22 var han skallet og veide godt over 100 kg. Greit nok med tanke på at vi tross alt bare var venner - joda - sånn foruten at han iløpet av kvelden gjorde sitt aller beste for å beføle meg ved enhver anledning (litt for lett på en tettpakket konsert) og da jeg skulle dra hjem, uttrykte sin udødelige kjærlighet til meg.

3. Bifil som jeg er, var jeg i en periode medlem på Gaysir, og hadde 2 dater derfra. Eller iallefall en og en halv. Nummer èn møtte meg med åpningsreplikken "jeg kan ikke fordra jenter med sminke" (jepp, jeg hadde sminket og pyntet meg til daten), for deretter å ta meg med til et grillselskap og prate med alle andre enn meg hele kvelden. Etterpå fikk jeg "tillatelse" til å stikke innom leiligheten hennes når som helst hvis jeg var kåt...

4. Min andre Gaysir-date ble bare en halv en, da vi skulle møtes på kafé og jeg fikk melding på vei til bussen om at hun var ankommet og at det var bare å se etter hun som var utkledd som en marihøne. Alene, på en kafé, en vanlig tirsdag i november. Kanskje sjarmerende for noen... men litt for eksentriskt for meg, spesielt med tanke på hun aldri sendte meg brev, kun dikt.

5. Og min tristeste date, var med en fyr som jeg visste utmerket godt at var endel eldre enn meg, men han så 10 år eldre ut i virkeligheten enn på bildene i tillegg. I løpet av fem minutter inn i daten fortalte han meg at han følte seg så ungdommelig sammen med meg, så ungdommelig at han ville begynne å røyke igjen! (Noe han hadde sluttet med 5 år tidligere). Noe han gjorde til gagns, en 20-pakning i løpet av en relativt kort kveld. Han var atskillig mer interessert i sigrettene enn i meg. Jeg endte opp med å synes skikkelig synd på ham.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du delte storyen! sikkert mange som opplever det samme, derfor synes jeg helt ærlig det virker litt håpløst å bruke tiden sin på dette, litt som å lete etter den berømte nåla i høystakken....

Men så har du de som treffer mannen / kvinnen i sitt liv da. To par jeg kjenner traff hverandre på nett, begge parene er nå gift og har barn. Var i bryllup til det ene paret nylig, det var superromantisk :yvonne:

Synes nesten det virker for godt til å være sant at de traff blink på nettet ;)

Hei, meg som skrev innlegget du siterte. Og veit du hva, for godt til å være sant stemmer ikke i det hele tatt. Hvis du er en kvinne som ikke går ut på fest \ konsert \ fellesaktiviteter \ treingssenter \ stor sosial jobb eller noe i den duren ver eneste uke men i stedet sitter hjemme, ser på TV, inviterer til litt hjemmekos, skjelden møter nye venner som blir over tid osv. Så finnes det tusenvis av prikk like menn på nett, og det å møte noe som er som deg selv er en veldig god oppskrift på suksess.

Er du derimot typen som er full 2 ganger i helga 4 helger i måneden og klager på at du ikke finner noe seriøst, nei da er ikke nettdating din plass.

Og er du den typen som møter nye folk i alle situasjoner hele tiden, vel da trenger du ikke nettdating og tenker ikke på det.

50 øre fra meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en fra sukker som var utrolig hyggelig - selv om han pratet mye om seg selv, jeg liker å høre om andres liv og erfaringer... Men føler likevel at han ikke var helt den riktige for meg... :)

Jeg har deaktivert og aktivere profilen min igjen flere ganger, fått brev av alt fra kåte 50 åringer til disse kjekke uniformmennene, men nå før helgen begynte jeg å prate med en fra min hjemby som har vært der hele tiden. Hadde ikke vært innom profilen før, men interessen kom med en gang når jeg så det han skrev... Nå har vi skrevet litt fram og tilbake, har sett han på Facebook og der har vi chattet i timesvis. Jeg sitter med smiler rundt munnen når vi prates og han har det på samme måte. Han er seks år eldre enn meg - jeg er 21og har et barn som han ikke ser på noe hinder.

Vi sendte meldinger på tlf nå i helgen og hadde avtale om turdate i dag som vi avlyste på grunn av at vi begge har bekjente som døde på Utlya i helgen. Til tross for så kort bekjentskap så føler vi at det er gnister mellom oss, at vi kjenner hverandre og er veldig like. På "nett" på en måte.... Vi skal møtes til uken og jeg håper denne kjemien også er like god IRL.

Krysser fingrene, håper det går veien - føler meg som om jeg er 13 år igjen....

Noen flere med solskinnshistorier? :)

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil - autocorrect på gang :)

Skrevet

Det kan være en kjemisak som ikke nødvendigvis bare er mannen sin feil.

Skrevet (endret)

Vi sendte meldinger på tlf nå i helgen og hadde avtale om turdate i dag som vi avlyste på grunn av at vi begge har bekjente som døde på Utlya i helgen. Til tross for så kort bekjentskap så føler vi at det er gnister mellom oss, at vi kjenner hverandre og er veldig like. På "nett" på en måte.... Vi skal møtes til uken og jeg håper denne kjemien også er like god IRL.

Krysser fingrene, håper det går veien - føler meg som om jeg er 13 år igjen....

Noen flere med solskinnshistorier? :)

Dere har ikke møttes enda, og du tenker allerede at dette er en solskinnshistorie? Er du ikke redd for å bli skuffet?

Interessant at dere har avtalt turdate. Ble dere enige om dette sammen? Har dere noen tidsrammer for første date?

Oppdater oss gjerne om hvordan det gikk. Lykke til :goodbye:

Endret av straamann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mente ikke at det var en solskinnshistorie enda - bare nysgjerrig på andres historier... :)

Vi holder til på Sørlandet begge to... :)

Skrevet

Til deg som har datet folk dere har møtt på nettet: hvordan gikk det? Var personen like pen / interessant / snill som du hadde forestilt deg? Stemte inntrykket du hadde fått via bilde og teksting på nettet? Ble stemingen "klein"? Ble det noe mellom dere etterpå?

Tror at dette kanskje kan bli en morsom tråd :)

Jeg har datet 2 stk fra nettet. Den første var mye hyggeligere og kjekkere i virkeligheten, men det ble ikke noe oppfølger fordi han ikke var ute etter noe seriøst da.

Den andre har jeg snakket med i over 9 måneder, så møttes vi og det var kjærlighet ved første blikk. Vi er et par den dag i dag ;) Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok steget og møtte han.

• Liker 2
Skrevet

Føler det er litt magisk tenkning ute å går her... hvor står det skrevet at en mann som er god til å ordlegge seg skriftlig, er kjedelig IRL? Da antar dere vel at en analfabet er ekstremt tiltrekkende? :kaffekopp:

Herlig kommentar :fnise:

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Det kan være en kjemisak som ikke nødvendigvis bare er mannen sin feil.

Voldsomt til forsvar! :ler:

Jeg har da ikke sagt noe om hvems feil, jeg har kun sagt hvordan det kan oppleves....

Skrevet (endret)

Nei, mente ikke at det var en solskinnshistorie enda - bare nysgjerrig på andres historier... :)

Vi holder til på Sørlandet begge to... :)

Turdate høres smart ut. Jeg antar at du vet at fyren ikke er farlig. Og at du informerer dine nærmeste pårørende.

Og det at dere kommer ifra samme by er selvfølgelig bare positivt.

Det jeg dessuten tror er smart, det er å redusere forventningene til et absolutt minimum.

Da får man muligheten til å bli positivt overrasket, noe som betyr mye psykologisk sett.

På den annen side så må selvfølgelig minstekravene være oppfylt.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Det må være rimelig pyton å sitte på en date og ikke klare å kommunisere.

Derfor er det ikke akkurat veldig fristende å møte folk man overhodet ikke kjenner IRL.

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok en tur der det er endel folk rundt :) har et godt inntrykk av han - mange felles interesser og meninger på mange ulike områder. Det lover hvertfall bra :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fra sukker i år, skikkelig kjekk på bildet, og i mailene var det veldig god stemning. Møtte ham, og han var akkurat som jeg hadde fått inntrykk av. Det virket som om det var gjensidig, men fant ut etterhvert at han var ute etter eventyr og han droppa kontakten uten et ord. Var faktisk han som sto på i begynnelsen, men jeg var vel en utfordring.

Var å besøkte ham igjen nå nettopp, han skreiv at han angret på at han hadde ødelagt med meg, men da satt han jammen meg pålogga sukker mens jeg var der. Ellers skikkelig avvisende og kald. Skikkelig nedtur, da jeg ikke hadde glemt han i det hele tatt, og kom dit med nye håp.

Vet iallefall at jeg skal holde meg unna yrkessoldater, de fleste er jo ødelagt følelsesmessig og vil bare være mest mulig MANN og bruke damer som leketøy :( Fatter ikke hvordan de greier å spille så lenge, si så mye fint uten at de mener det.. Null empati :(

Fikk også høre fra bekjente som kjente hans venner at det var visst vanlig at han driver på slik. Irriterer meg grenseløst at han er på sukker igjen for å "bruke" andre! Håper ingen er så dumme som meg, og faktisk tror på alt de får høre.. Mister greit troen på mennesker når en opplever slik, hvorfor spille så lenge? Han hadde faktisk flytteplaner hit til og med.. Idiot!

Han kjenner jeg :hallo: Been there done that! Vi endte opp med å bli veldig gode venner :)

Skrevet

Han kjenner jeg :hallo: Been there done that! Vi endte opp med å bli veldig gode venner :)

Wow. Det må jaggu være flott å ha sånne gode kompisser altså hehe

Skrevet

Jeg har datet 2 stk fra nettet. Den første var mye hyggeligere og kjekkere i virkeligheten, men det ble ikke noe oppfølger fordi han ikke var ute etter noe seriøst da.

Den andre har jeg snakket med i over 9 måneder, så møttes vi og det var kjærlighet ved første blikk. Vi er et par den dag i dag ;) Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok steget og møtte han.

OMG! Hva snakket dere om i 9 (!) måneder? Nysgjerrig... :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...