Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dronningen av nett-dating, fant jeg ut her en dag jeg logget meg på sukker igjen. Fytti, så mange av de som har profil der jeg har datet. Uten at det har blitt noe mer enn en eller to treff.

Har ikke møtt så mange rare menn, men jeg husker en gang helt i starten av min nett-karriere. En som var femten år eldre enn meg hadde mast seg til en date. Han så jo ok ut på bildet og skrev veldig bra. Det var på den daten jeg lærte meg at man _må_ sjekke høyden på mannen. Denne var 20 cm lavere enn meg, utrolig tykk. Vi skulle møtes et sted og gå derfra for å finne et sted å ta en kaffe. Etter fire skritt var han anpusten.

Jeg er fryktelig kroppsfiksert og seksuell tenning hos meg handler mye om kroppen til mannen. Det er litt synd for alle de tynne mennene jeg har møtt som ellers er helt supre.

Morsomt at dere forteller historiene deres ;-) Enig med deg, høyden må man sjekke. jeg var en gang på date med en mann som var ca 5 cm lavere enn meg. Det er liksom skikkelig turnoff med en gang, det. Veldig synd egentlig, for mennene kan jo ikke noe for at de er lave.

Enig i at kroppen har mye å si... Selv tenner jeg mest på tynne menn jeg da, men synes de bør ha litt muskler da / være litt markert likevel.

Og en ting til: min erfaring er at de mennene som skriver bra på nett, er fryktelig kjedelige i virkeligheten... At det skal være s¨å vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en superhyggelig melding fra en mann på Sukker, der jeg hadde hatt profil i bare to-tre uker. Jeg svarte tilbake, og meldingene haglet mellom oss i dagesvis. Etter ei uke, så utvekslet vi telefonnumre, og begynte å prate sammen.

Jeg hadde sett flere bilder av han, og jeg syns han var veldig søt. Vi bodde bare en time unna hverandre, og vi møttes etter fjorten dagers teksting og prating. Vi valgte å møte hverandre relativt fort, for begge syns det hadde vært bortkastet tid hvis kjemien ikke hadde vært der i virkeligheten. Kjemien var der til de grader, og vi ble fort et par. Vi giftet oss halvannet år etter vårt første møte :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Og en ting til: min erfaring er at de mennene som skriver bra på nett, er fryktelig kjedelige i virkeligheten... At det skal være s¨å vanskelig!

Hvor mange erfaringer bygger du det på? Tror ikke det er en direkte sammenheng der, helt ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig det er så og si umulig å taste seg til sjarm og humor. Sannheten kommer for en dag for ikke å snakke om så mye bortkastet energi enn å bruke på kjedelige mennesker.

Fysisk er det lik 0% som tiltrekker meg.

Skrevet

Føler det er litt magisk tenkning ute å går her... hvor står det skrevet at en mann som er god til å ordlegge seg skriftlig, er kjedelig IRL? Da antar dere vel at en analfabet er ekstremt tiltrekkende? :kaffekopp:

Gjest KateW
Skrevet

Joa, men det er en del skamnerder, som er veldig gode på ord skriftlig, men ikke på dem IRL.

Skrevet (endret)

Joa, men det er en del skamnerder, som er veldig gode på ord skriftlig, men ikke på dem IRL.

Sikkert. Og så er det en del pappagutter som skriver helt forferdelig, og som snakker forferdelig IRL også. Det finnes ingen fasit, enkle kjenntegne å se etter på nettprofiler som avgjør om personen bak passer for deg eller ikke. Til syvende og sist må man møte personen for å finne det ut. Det som virket å gi mening på profilen til den forrige sukseffulle daten din da dere møttes IRL, trenger ikke å gi suksess på neste møte. Det er min erfaring. Kjærlighet kan ikke kalkuleres, ei heller på nett.

Å skrive "dårlig" for å bevise at man ikke er nerd, er minst like nerdete, hvis ikke mer, som å ordlegge seg på en intelligent måte. Vi er kommet så langt nå at det mulig å ha BÅDE høy EQ og IQ!

Endret av straamann
Gjest KateW
Skrevet

Jeg prøvde kun å forstå hva den opprinnelige posteren mente. Og min erfaring har vært at ja, noen nerder er gode på mange ord og ikke på IRL. Og kun det, ikke mer ikke noe mindre.

Skrevet

Helt enig det er så og si umulig å taste seg til sjarm og humor. Sannheten kommer for en dag for ikke å snakke om så mye bortkastet energi enn å bruke på kjedelige mennesker.

Fysisk er det lik 0% som tiltrekker meg.

En interessant sak i sammenhengen; hva mener DU med såkalte kjedelige mennesker?

• Liker 1
Skrevet

En interessant sak i sammenhengen; hva mener DU med såkalte kjedelige mennesker?

Er nesten skuffet over meg selv, men for en gangs skykd et godt spørsmål Steinar.

Kvinner kan forøvrig også være nerdete og kjedelige, og fremstå som noe annet enn de gir uttrykk for. På datingfronten har kvinner altfor mye definisjonsmakt. Menn går som siklende hunder, og kvinnen kan si "på plass" eller "rull rundt" når som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Gutta er gode på å kverluere her, men jeg har aldri datet damer, så jeg vet ikke hva slags oppfatninger menn har om "blind-dates" Alle vet jo det at kommunisering gjennom nettet har stort rom for sensur. Derfor tror jeg at forventningene kan skrus opp på et kunstig nivå. Noen føler det vel som en trygghet å sjekke via en skjerm enn ir? Kjemi kan etter min mening ikke måles gjennom en pc, men ved verbal kommunikasjon, kroppspråk. Bilder kan også lyve

Skrevet

Er nesten skuffet over meg selv, men for en gangs skykd et godt spørsmål Steinar.

Kvinner kan forøvrig også være nerdete og kjedelige, og fremstå som noe annet enn de gir uttrykk for. På datingfronten har kvinner altfor mye definisjonsmakt. Menn går som siklende hunder, og kvinnen kan si "på plass" eller "rull rundt" når som helst.

Alt jeg skriver her er fornuftig. Det er bare ikke alle som skjønner det (ennå).

Problemet er at det finnes altfor mange dumme/desperate/billige mannfolk. Og disse ødelegger for alle menn ved å ødelegge kvinner.

Det hjelper altså ikke å si NEI til et kvinnfolk hvis det står andre mannfolk i kulissene og sier JA til henne. Dermed er problemene i gang.

AnonymBruker
Skrevet

Det var akkurat det jeg mente! men jeg ordla meg nok litt feil: jeg mente ikke at ALLE som er gode på det skriftlige er kjedelige, men etter min erfaring har jeg møtt mange som er det, og også hørt liknende erfaring fra venninner som har datet mye på nett.

Hilsen ts.

Skrevet

Det var akkurat det jeg mente! men jeg ordla meg nok litt feil: jeg mente ikke at ALLE som er gode på det skriftlige er kjedelige, men etter min erfaring har jeg møtt mange som er det, og også hørt liknende erfaring fra venninner som har datet mye på nett.

Hilsen ts.

Hva er å være kjedelig?

Ulik deg?

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fra sukker i år, skikkelig kjekk på bildet, og i mailene var det veldig god stemning. Møtte ham, og han var akkurat som jeg hadde fått inntrykk av. Det virket som om det var gjensidig, men fant ut etterhvert at han var ute etter eventyr og han droppa kontakten uten et ord. Var faktisk han som sto på i begynnelsen, men jeg var vel en utfordring.

Var å besøkte ham igjen nå nettopp, han skreiv at han angret på at han hadde ødelagt med meg, men da satt han jammen meg pålogga sukker mens jeg var der. Ellers skikkelig avvisende og kald. Skikkelig nedtur, da jeg ikke hadde glemt han i det hele tatt, og kom dit med nye håp.

Vet iallefall at jeg skal holde meg unna yrkessoldater, de fleste er jo ødelagt følelsesmessig og vil bare være mest mulig MANN og bruke damer som leketøy :( Fatter ikke hvordan de greier å spille så lenge, si så mye fint uten at de mener det.. Null empati :(

Fikk også høre fra bekjente som kjente hans venner at det var visst vanlig at han driver på slik. Irriterer meg grenseløst at han er på sukker igjen for å "bruke" andre! Håper ingen er så dumme som meg, og faktisk tror på alt de får høre.. Mister greit troen på mennesker når en opplever slik, hvorfor spille så lenge? Han hadde faktisk flytteplaner hit til og med.. Idiot!

Skrevet

Møtte en fra sukker i år, skikkelig kjekk på bildet, og i mailene var det veldig god stemning. Møtte ham, og han var akkurat som jeg hadde fått inntrykk av. Det virket som om det var gjensidig, men fant ut etterhvert at han var ute etter eventyr og han droppa kontakten uten et ord. Var faktisk han som sto på i begynnelsen, men jeg var vel en utfordring.

Var å besøkte ham igjen nå nettopp, han skreiv at han angret på at han hadde ødelagt med meg, men da satt han jammen meg pålogga sukker mens jeg var der. Ellers skikkelig avvisende og kald. Skikkelig nedtur, da jeg ikke hadde glemt han i det hele tatt, og kom dit med nye håp.

Vet iallefall at jeg skal holde meg unna yrkessoldater, de fleste er jo ødelagt følelsesmessig og vil bare være mest mulig MANN og bruke damer som leketøy :( Fatter ikke hvordan de greier å spille så lenge, si så mye fint uten at de mener det.. Null empati :(

Fikk også høre fra bekjente som kjente hans venner at det var visst vanlig at han driver på slik. Irriterer meg grenseløst at han er på sukker igjen for å "bruke" andre! Håper ingen er så dumme som meg, og faktisk tror på alt de får høre.. Mister greit troen på mennesker når en opplever slik, hvorfor spille så lenge? Han hadde faktisk flytteplaner hit til og med.. Idiot!

Den generelle regelen er nok dessverre som følger:

Jo mer og flott det prates, desto mindre grunn er det til å høre og tro på det.

AnonymBruker
Skrevet

Den generelle regelen er nok dessverre som følger:

Jo mer og flott det prates, desto mindre grunn er det til å høre og tro på det.

Ja, det skal jeg jammen meg huske på.. Flere av hans kollegaer er også der inne, de er samme ulla desverre. Møtte dem også når jeg besøkte ham første gang, lik innstilling til damer alle mann.

Jeg burde jo reagert når jeg ble vist bilder av mennesker de hadde skutt i fillebiter på første daten.. Sykt :(

Forbanna på meg selv!! Første gang jeg har blitt forelsket på mangen år, og det i en slik kar. Synes synd på ham, og han trenger sårt hjelp! Og jeg må ta meg et kurs i å finne riktige menn :P

Skrevet

Ja, det skal jeg jammen meg huske på.. Flere av hans kollegaer er også der inne, de er samme ulla desverre. Møtte dem også når jeg besøkte ham første gang, lik innstilling til damer alle mann.

Jeg burde jo reagert når jeg ble vist bilder av mennesker de hadde skutt i fillebiter på første daten.. Sykt :(

Forbanna på meg selv!! Første gang jeg har blitt forelsket på mangen år, og det i en slik kar. Synes synd på ham, og han trenger sårt hjelp! Og jeg må ta meg et kurs i å finne riktige menn :P

Ja, det høres rimelig sykt ut.

Jeg skal ikke si at dette gjelder alle - da det helt sikkert er mange soldater i de såkalte fredsbevarende styrkene som har gode intensjoner - men samtidig er det sånn at man må være en litt spesiell type menneske (mannfolk) for å ha noen "glede" av å være med i en krig.

Tror nok dette kan være veldig greit å ha i bakhodet for alle kvinner som lar seg blende av menn i uniform.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det høres rimelig sykt ut.

Jeg skal ikke si at dette gjelder alle - da det helt sikkert er mange soldater i de såkalte fredsbevarende styrkene som har gode intensjoner - men samtidig er det sånn at man må være en litt spesiell type menneske (mannfolk) for å ha noen "glede" av å være med i en krig.

Tror nok dette kan være veldig greit å ha i bakhodet for alle kvinner som lar seg blende av menn i uniform.

Riktig. Skal tenke meg om flere ganger før jeg lar meg blende av en slik uniform. Det er jo tragisk det de opplver, og at opplevelsene skader noen dem for livet, emapti og evnen til å ha "vanlige" følelser er borte.

Men, håper andre ikke møter på samme kar som meg! Er glad for de som møter noen det klaffer med :) Har iallefall lært en må ta alt og alle med en stor klype salt, ikke tro på alt en hører og ser.

Har uansett deaktivert profilen nå, borte vekk fra kjøttmarkedet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å være kjedelig?

Ulik deg?

Det er da litt vanskelig å gi et fasitsvar på det!

men her er et eksempel på en som virket kjedelig i mine øyne: han var veldig seriøs under daten og virket å ha null sans for humor, og mesteparten av tiden snakket han kun om seg selv. Jeg syntes det var kjedelig å høre på. Punktum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...