Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som har datet folk dere har møtt på nettet: hvordan gikk det? Var personen like pen / interessant / snill som du hadde forestilt deg? Stemte inntrykket du hadde fått via bilde og teksting på nettet? Ble stemingen "klein"? Ble det noe mellom dere etterpå?

Tror at dette kanskje kan bli en morsom tråd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50% er nok litt, eh, kraftigere enn det de fremstiller seg som.

Det har aldri blitt kleint.

Personligheten står alltid veldig i stil med det de viser via nettet.

Halvparten av datene fører vel til oppfølgere.

Det er på langt nær så skummelt som jeg trodde.

• Liker 2
Skrevet

Denne må jeg ha under "mine innlegg".

Hehe, morsomt svar Facepainter :) kan tenke meg at det er skummelt ja... men er jo tydelig at mange finner hverandre på den måten.

Skrevet

Følger med på denne tråden! Har bare vært på en (nett)date hittil, og skal på en ny i neste uke. Er spent på å høre erfaringer om den kjemien dere fant på nettet, stemte i virkeligheten?

AnonymBruker
Skrevet

Følger med på denne tråden! Har bare vært på en (nett)date hittil, og skal på en ny i neste uke. Er spent på å høre erfaringer om den kjemien dere fant på nettet, stemte i virkeligheten?

Hvordan gikk den første nettdaten din da? fortell gjerne ;-)

Skrevet

Nå var jeg aldri på sjekker`n, men ramla over en profil på et nettsted. Etter 6 uker eller så møttes vi, og ca 2 år etter det igjen gifta vi oss. Sånn for å gjøre en lang historie kort :fnise:

• Liker 4
Skrevet
:popcorn:
Skrevet

Hvordan gikk den første nettdaten din da? fortell gjerne ;-)

Ikke bra. Jeg opplevde både personligheten og utseendet hennes som veldig avvikende fra inntrykket hun gav på nettet, og hun sa etterpå at hun synes det hade vært en klein opplevelse. Det sa jeg meg enig i. Vi fant ikke noe felles plattform, og samtalen ble veldig anstrengt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra. Jeg opplevde både personligheten og utseendet hennes som veldig avvikende fra inntrykket hun gav på nettet, og hun sa etterpå at hun synes det hade vært en klein opplevelse. Det sa jeg meg enig i. Vi fant ikke noe felles plattform, og samtalen ble veldig anstrengt.

:klemmer:

Bedre lykke neste gang!

Skrevet (endret)

Jeg har vært på to dater gjennom nettdating. Den første gikk ikke særlig bra og føltes bortkastet, den andre gikk veldig bra og skal gifte oss om under tre uker. ;)

Den første daten var grusom og kleint. Han spurte meg gjentatte ganger "hvorfor vil du ha kjæreste?" og kom alltid med sånne "løse" svar om partikler og biologi for å forklare hvorfor han i det hele tatt gadd å møte meg. Det var bare veldig rart og ikke slik jeg hadde forestilt meg det i det hele tatt.

Den andre nettdaten var med min kjære. Han og jeg hadde snakket sammen i veldig mange år, men jeg turte aldri å takke ja til hans forespørsler om å møtes. Han sendte meg en rose på døre, jeg smeltet totalt og klarte ikke å si nei til et møte. Vi møttes i Oslo på første date, gikk bare rundt og snakket i sikkert åtte timer i strekk. Vi spiste god mat og snakket, snakket og snakket. ELLER, jeg som egentlig var/er sjenert snakket mye, men det virket som min kjæreste, som heller ikke er særlig snakkesalig, var egentlig glad for at jeg snakket hull i hodet på ham. ;)

Det tok tre dater før min kjære og jeg var et par. Andre daten vår plantet jeg overraskende nok et kyss på munnen til kjæresten rett før han skulle ta bussen hjem, og vi ble vel like perplekse begge to. På tredje daten spurte kjæresten om han kunne få lov til å kysse meg mens vi satt på en benk under et tak av blader under trærne, det vært i grunn veldig romantisk. Ah, det var en herlig tid! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan tenke meg at mange har samme erfaring som deg ;) Jeg (TS) datet på nett et par ganger da jeg var rundt 20 år (det er snart ti år siden, hehe) mens Spraydate eksisterte. Husker jeg traff en type som jeg hadde kjempegodt inntrykk av fra nett, virket som vi hadde samme type humor og interesser etc. Ble BIG nedtur å møte ham... rett og slett fordi jeg ikke syntes han var attraktiv på noen måte (han var langt kjekkere på bildene han hadde sendt...) i tillegg til at vi ikke fant så mye å snakke om (selv om vi visstnok hadde mye å snakke om på nettet... :sjenert:

Det er noe med dette udefinerbare som heter kjemi og tiltrekning, tror jeg. På et utested tror jeg man oppfatter med en gang om dette er en person man kan bli sjarmert av / tiltrukket av. Utseende har nok mye å si, mer enn vi vil innrømme.

Skrevet

Den andre nettdaten var med min kjære. Han og jeg hadde snakket sammen i veldig mange år, men jeg turte aldri å takke ja til hans forespørsler om å møtes.

HVA? chattet dere i mange år før dere møttes? Det er jo brudd på alle "regler" om skuksessfull nettdating. Nok et eksempel på at det er ingen fasit i dating.

Skrevet

Hvor "traff" dere hverandre på nett Yvonne?? Var det på en datingside, eller var det noe annet siden dere holdt kontakt så lenge uten å møtes...

Skrevet (endret)

HVA? chattet dere i mange år før dere møttes? Det er jo brudd på alle "regler" om skuksessfull nettdating. Nok et eksempel på at det er ingen fasit i dating.

Ja. Jeg tror vi chattet i ca seks år, men han hadde kjærester i mellomtiden (jeg hadde ikke det).

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Hvor "traff" dere hverandre på nett Yvonne?? Var det på en datingside, eller var det noe annet siden dere holdt kontakt så lenge uten å møtes...

Først gjennom det som en gang i tiden het SprayDate. Så hadde jeg ham på msn i mange år, men jeg syntes ærlig talt han var litt snål, så det ble liksom aldri til noe, og det skulle mye til før jeg ville møte noen fra nett (jeg møtte bare to stykker i alle de årene jeg drev med nettdating). Så, ved en tilfeldighet "møttes" vi igjen på det som het Hei!Dagbladet, vi tok opp igjen litt av kontakten, og etterhvert møttes vi irl.

Endret av Yvonne
Skrevet

Det er noe med dette udefinerbare som heter kjemi og tiltrekning, tror jeg. På et utested tror jeg man oppfatter med en gang om dette er en person man kan bli sjarmert av / tiltrukket av. Utseende har nok mye å si, mer enn vi vil innrømme.

Utseendet og spesielt kjemi er avgjørende.

Men det viser seg ofte at det allikevel blir feil i lengden når man bare baserer seg på dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt både gode og dårlige opplevelser med nettdating.Har vært veldig skeptisk helt til jeg traff den rette og praten gikk veldig lett. Vi møttes på første date etter bare 1 uke med skriving og det gikk bare en 1 1/2 måned fra vi møttes til vi ble sammen, 4 uker etterpå flyttet jeg inn hos han. Og vi har det kjempe fint sammen:)

AnonymBruker
Skrevet

Utseendet og spesielt kjemi er avgjørende.

Men det viser seg ofte at det allikevel blir feil i lengden når man bare baserer seg på dette.

Selvfølgelig. Utseende og kjemi er ikke konstante faktorer.

AnonymBruker
Skrevet

Min søster traff sin man gjennom nettdating. Men jammen måtte hun kysse mange frosker på sin vei mot drømmeprinsen.

Det viktigste jeg har tatt med meg av hennes erfaring er: ÆRLIGHET! Du må presentere deg som den du er, ikke den du skulle ønske da var.

• Liker 5
Skrevet

Kan dere vennligst fortelle hvordan dere møttes første gangen også, både dere som ikke hadde suksess og dere som fant den rette? Hadde vært artige og se om dette påvirker utfallet, eller om ting går av seg selv om man møtes på en tradisjonell måte og kjemien er der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...