frickadelia Skrevet 9. februar 2018 #1481 Del Skrevet 9. februar 2018 Hvor mange studiepoeng er oppgaven felidayz? min er 50, har også jobb og barn- og sliter veeeldig med å få tid til å skrive.. ( er delvis i permisjon med med minste, jobber 60% hjemme 40%) er oppgaven klar med problemstilling eller starter du prosessen med innsnevring i april....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 12. februar 2018 #1482 Del Skrevet 12. februar 2018 Når det er fem måneder til man er ferdig med masteren og begynner å stresse med hva som skal skje etterpå. Når begynner folk å søke på jobb egentlig? Jeg har sendt mail til et par folk, sendt en slags åpen søknad til ett firma og møtt en del viktige kontakter. Har undervist de siste ukene, så henger sååå etter når det gjelder lesing. Har heldigvis en uke fri neste uke, så da blir det tid til å ta igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felidays Skrevet 12. februar 2018 #1483 Del Skrevet 12. februar 2018 frickadelia skrev (På 9.2.2018 den 14.26): Hvor mange studiepoeng er oppgaven felidayz? min er 50, har også jobb og barn- og sliter veeeldig med å få tid til å skrive.. ( er delvis i permisjon med med minste, jobber 60% hjemme 40%) er oppgaven klar med problemstilling eller starter du prosessen med innsnevring i april....? Ekspander 25 credits, og tema er klart, og før april må prosjektbeskrivelse skreves, og når den er godkjent, blir det masteroppgaven ut av det. Jeg gleder meg når det endelig er ferdig :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 15. februar 2018 #1484 Del Skrevet 15. februar 2018 Haha, har skrevet to do-liste, og jeg har så mye å gjøre. Jeg har begynt å fokusere på arbeid etter mastergraden samtidig som jeg har undervist noen timer på universitetet og har helt utrolig mye å lese, og har to innleveringsoppgaver på vei snart. Har en uke fri neste uke, så jeg får tatt igjen på lesinga, ellers hadde jeg aldri fått til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frickadelia Skrevet 9. mars 2018 #1485 Del Skrevet 9. mars 2018 Liten aktivitet her, så regner med alle snart er halvveis ferdig med oppgaven😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 9. mars 2018 #1486 Del Skrevet 9. mars 2018 frickadelia skrev (På 9.3.2018 den 17.45): Liten aktivitet her, så regner med alle snart er halvveis ferdig med oppgaven😁 Ekspander Ikke begynt en gang Og har bare fire måneder på meg, men vi begynner i april. I går leverte jeg Annotated Bibliography. Føler jeg er helt på jordet, men blir vel mastergrad til slutt. Så utrolig mye å gjøre for tida at det er bare stress stress stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frickadelia Skrevet 10. mars 2018 #1487 Del Skrevet 10. mars 2018 stress, stress, stress synes jeg var et utmerket ordvalg for hva jeg føler også...😂 sliter med å få tak i intervju subjekter- skal intervjue et knippe mennesker i en kommune og det skal jo være så utrolig vanskelig å få innpass, en sier liksom nei på vegne av alle🤤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 31. mars 2018 #1488 Del Skrevet 31. mars 2018 Sliter med å finne sterke og svake sider ved begrepene symbolsk makt, kulturell kapital og sosialt rom av bourdieu.. hjeelp. Og Axel honneth sine anerkjennelse nivåer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felidays Skrevet 1. april 2018 #1489 Del Skrevet 1. april 2018 Jeg har heller ikke kommet videre. Prosjektbeskrivelse må leveres 15.04. Og planen var å ha den ferdig før påske. Er så utrolig umotivert for tiden (hjelper lite at jeg også skal ta viderutdanning via jobb i et helt annet feld enn oppgaven, og det er også mye lesing av Literatur, så at lese-gleden er vanskelig å finne hjemme også)... Javel. Intervjupartner må jeg også finne flere. Men tenkte å ha teoridelen i boks først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 2. april 2018 #1490 Del Skrevet 2. april 2018 For et jævlig semester dette har vært. Første halvdel gikk helt fint, men så streiket alle foreleserne i noen uker, og én av dem har vært syk nesten hele semesteret, så vi har hatt vikar, men vikaren aner ikke hva vi skal gjøre med siste innlevering, og er også på ferie nå, og hun som er syk er det umulig å få tak i. Vi har derfor fått oppgaven utsatt med en måned, men jeg er bortreist mesteparten av den tiden. Det har også vært snøstorm, og universitetet var stengt pga. det. Så var jeg syk for noen uker siden, og på torsdag trakk jeg en tann og det sitter igjen en beinsplint og det har begynt å hovne opp og det gjør så inn i h vondt at jeg har hatt maks inntak av Nurofen Plus (ibuprofen og kodein) og paracet i hele påsken. Tannlegen åpner igjen i morgen. Jeg greier ikke gjøre noe, er helt i ørska.. og vi har mange innleveringer framover, flere som alt er utsatt en uke eller mer på grunn av streik, snø og sykdom. SÅÅÅÅ mye stress!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VildeS Skrevet 4. november 2018 #1491 Del Skrevet 4. november 2018 Dytter opp denne tråden jeg Er det flere som skriver master nå? Jeg studerer deltid, så skriver over to semester. Vi skriver i par, og det er litt utfordrende men håper det vil vise seg positivt etter hvert. Har kommet et lite stykke på vei, men merker at vi nesten har for god tid i og med at vi ikke skal levere til våren. Tenker at det er så lenge til, så det blir liksom så fjernt frem i tid. Håper å komme i gang med intervjuer rundt nyttår, venter fremdeles på svar fra de informantene vi har sendt ut forespørsel til. Håper det er noen som vil være med å holde liv i denne tråden fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate79 Skrevet 5. november 2018 #1492 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg skriver også master på deltid nå, sammen med ei til. Vi skal levere til våren, oppgaven er på 30 studiepoeng. Er klare for intervjuer, venter kun på at folk skal si ja! Hadde håpet å være ferdig med intervjuer (4-6) og transkribering før nyttår. :) Hvor langt har dere kommet med skrivingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1493 Del Skrevet 7. november 2018 Jeg skriver master nå. Over to semester, 60 studiepoeng. Har skrevet forskningsreview og er snart ferdig med metodekapittel. Har gjort alt klart til intervju, så venter egentlig bare på å få de gjennomført. Håper på å få det unnagjort før nyttår 😊 Anonymkode: 602ed...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1494 Del Skrevet 14. april 2020 Hei☺️ Jeg ser det er lenge siden noen skrev i denne tråden, men jeg jobber med en masteroppgave som skal leveres i slutten av mai. Jeg er veldig bestemt på å levere, men det er mange ord jeg må få skrevet, og kjenner i dag at angsten virkelig tar tak i meg nå. Kanskje noen av dere er i samme situasjon? Hva er strategien din? Jeg vet at veilederen er positiv og mener jeg får dette til, men jeg har en deltidsjobb ved siden av som har tatt for mye av tiden min, jeg har ikke rett til å få stipend mer så jeg har vært nødt til å jobbe for å betale husleie. Jeg jobber heldigvis ikke så ofte men sliter med å jobbe effektivt med oppgaven etter å ha kommet sent hjem fra jobb. Jeg har virkelig ikke lyst til å utsette, ettersom jeg har grublet og jobbet denne oppgaven i snart 2 år og jeg orker ikke gjøre det enda lengre. Har dere noen gode råd?? Hilsen stressa student!! Anonymkode: 103ff...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1495 Del Skrevet 14. april 2020 Skrev 30-poengs master for en del år tilbake på jussen, prokrastinerte i det uendelige og måtte skrive døgnet rundt de siste to ukene. Landet heldigvis på en C. Nå studerer jeg en bachelor i et annet fag, og tenkte at jeg skulle gjøre meg ferdig ved juletider da vi bare har en liten bacheloroppgave (6000 ord) på dette studiet. Endte med at skrev den på 5 dager før levering. Jeg greier virkelig ikke å jobbe med skolearbeid uten tidspress. Det er håpløst. I jobbsammenheng fungerer jeg mye bedre, for der må man i større grad levere til enhver tid! Anonymkode: 87169...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1496 Del Skrevet 18. april 2020 Blæææ, klarer ikke å få lest noe som helst om dagen. Skjønner ikke hvor studiemotivasjonen min har gått, blir så irritert på meg selv. Savner å kunne gå på lesesalen eller biblioteket for å skjerpe meg. Har dere noen gode tips? Anonymkode: a27d5...285 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1497 Del Skrevet 18. april 2020 AnonymBruker skrev (På 18.4.2020 den 19.09): Blæææ, klarer ikke å få lest noe som helst om dagen. Skjønner ikke hvor studiemotivasjonen min har gått, blir så irritert på meg selv. Savner å kunne gå på lesesalen eller biblioteket for å skjerpe meg. Har dere noen gode tips? Anonymkode: a27d5...285 Ekspander Min medstudent hadde det akkurat samme, men fant ut at hun fikk motivasjon av å se stream av noen som studerer på youtube, søk på "Study with me". Dette kan erstatte følelsen av å studere nær noen andre som dermed gir motivasjon om du er vant i å studere i lesesal/bibliotek. Anonymkode: bee82...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1498 Del Skrevet 18. april 2020 Jeg skal endelig levere om 4 uker. Fy fader det var tøft frem til de siste 50 sidene. Det jeg har gjort er at jeg har satt meg tidsfrister jeg har holdt, har valgt å legge opp veiledning i forbindelse med de fristene. I tillegg har jeg skrevet og skrevet, selv om jeg ikke visste om jeg ville få bruk for det. Så har jeg strukturert meg med kalender, og delt opp fagstoffet slik at jeg har produsert minst 3 sider hver dag. Nå gjenstår analysen og finpuss, så er det endelig levering. Men jeg har vært skikkelig lei ,demotivert og kvalm over hele greia til tider. Heldigvis har jeg hatt en heiagjeng som har støttet meg. Anonymkode: 1d53c...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. april 2020 #1499 Del Skrevet 18. april 2020 AnonymBruker skrev (På 18.4.2020 den 19.09): Blæææ, klarer ikke å få lest noe som helst om dagen. Skjønner ikke hvor studiemotivasjonen min har gått, blir så irritert på meg selv. Savner å kunne gå på lesesalen eller biblioteket for å skjerpe meg. Har dere noen gode tips? Anonymkode: a27d5...285 Ekspander Helt enig!!! Blæææ Indeed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1500 Del Skrevet 19. april 2020 AnonymBruker skrev (På 18.4.2020 den 23.07): Min medstudent hadde det akkurat samme, men fant ut at hun fikk motivasjon av å se stream av noen som studerer på youtube, søk på "Study with me". Dette kan erstatte følelsen av å studere nær noen andre som dermed gir motivasjon om du er vant i å studere i lesesal/bibliotek. Anonymkode: bee82...614 Ekspander Takk for tips! Det skal jeg teste. Den Sagnsomsuste skrev (På 18.4.2020 den 23.32): Helt enig!!! Blæææ Indeed! Ekspander Godt å høre at vi er flere 😅 Anonymkode: a27d5...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå