Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver masteroppgave og i den forbindelse lurer jeg på om det finnes noe enkelt verktøy som noen her er kjent med å bruke? For å sjekke om det er noen ord i word feks man bruker mye som man kan erstatte for variasjon. 

:( hjeelp

Anonymkode: 50787...581

Gjest Verdande
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver masteroppgave og i den forbindelse lurer jeg på om det finnes noe enkelt verktøy som noen her er kjent med å bruke? For å sjekke om det er noen ord i word feks man bruker mye som man kan erstatte for variasjon. 

Bare pass deg for "kurvet, solfarget frukt"-fella :ler: (Også kjent som "forsøk på å skrive om et begrep uten likeverdig alternativ" - i dette tilfellet banan)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan slå opp ord på feks "synonymer.no" :) Jeg ville ha sjekket hver setning der du har brukt ordet du bruker ofte og se etter hva som passer der (er ikke sikkert word foreslår riktig/passende uttrykk). 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Paprika91 skrev:

Du kan slå opp ord på feks "synonymer.no" :) Jeg ville ha sjekket hver setning der du har brukt ordet du bruker ofte og se etter hva som passer der (er ikke sikkert word foreslår riktig/passende uttrykk). 

Sliter med tanke på tidsperspektiv:P Tenkte kanskje det finnes et verktøy eller noe hvor man fort og raskt kan søke i Word om se hvilke ord som går igjen. Jeg er så sliten i hodet nå at jeg knapt husker hva jeg har skrevet i avsnittet over når jeg leser. Huff

takk for tips!:)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med tanke på tidsperspektiv:P Tenkte kanskje det finnes et verktøy eller noe hvor man fort og raskt kan søke i Word om se hvilke ord som går igjen. Jeg er så sliten i hodet nå at jeg knapt husker hva jeg har skrevet i avsnittet over når jeg leser. Huff

Lim inn teksten din her? http://www.wordcounter.com/ 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk søkefunksjonen i Word. Jeg har samme problem med enkelte ord og jeg bruker den ofte. Men du må jo være klar over hvilke ord du mener går igjen, da. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inne i word trykker du ctrl+f (pc) eller cmd+f (mac). Tast inn ord (for eksempel "altså" og "imidlertid" - typiske gjengangere).

Anonymkode: 42658...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Det tenkte jeg ikke på. Hehe. Det er jo faktisk en måte å sjekke på ja:)

Skal sjekke ut wordcounter også!:) Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har et noe flaut problem. Jeg var ferdig med alle fag utenom hovedoppgaven for 2,5 år siden. Nå skal jeg faktisk skrive Masteroppgaven til høsten, slik at jeg er ferdig med denne. 

Hvordan i alle dager ville dere oppført dette på CV? 

Min Akademiske tidslinje ser slik ut: 

H2010 - V2013: Bachelor 1 

H2013 - H2014: Master (bygd på Bachelor 1) 

V2015 - V2017: Bachelor 2 (i et annet fag/emne) 

Jeg skulle altså egentlig skrive Masteroppgaven V2015, men av div. grunner så skjede ikke dette. I mellomtiden studerte jeg noe annet, og jobbet på siden. 

Dersom jeg skriver "2013 - 2017 M.Sc blablabla" så vil det jo se ut som jeg brukte 4 år på en 2-årig mastergrad. I virkeligheten har jeg jo bare jobbet 2 år år med den, så lå den på is i et par år.  

Anonymkode: b12a6...cb0

Skrevet

Hvorfor sitter jeg på KG i stedet for å skrive...???

Begynner å lure på om jeg skulle skrevet en master om kunsten å prokrastinere i stedet...

Skrevet
11 minutter siden, Siri_H skrev:

Hvorfor sitter jeg på KG i stedet for å skrive...???

Begynner å lure på om jeg skulle skrevet en master om kunsten å prokrastinere i stedet...

Jeg sitter også her! Skrevet 100 ord i dag da, go me :fnise:

Skrevet
Akkurat nå, Poppie skrev:

Jeg sitter også her! Skrevet 100 ord i dag da, go me :fnise:

Haha. Jeg er oppe i hele 240 ord... Men det er egentlig bare repetisjon og innledningen til et nytt kapittel... Altså ingenting som krever noe hjernekapasitet. Skal egentlig skrive drøftingskapittelet nå... men jeg misliker så veldig å drøfte at jeg bare utsetter og utsetter....

Skrevet
2 minutter siden, Siri_H skrev:

Haha. Jeg er oppe i hele 240 ord... Men det er egentlig bare repetisjon og innledningen til et nytt kapittel... Altså ingenting som krever noe hjernekapasitet. Skal egentlig skrive drøftingskapittelet nå... men jeg misliker så veldig å drøfte at jeg bare utsetter og utsetter....

Når skal du levere?

Ikke tenkt på drøftingskapittelet engang jeg :P

Skrevet

egentlig ikke frist før 13. juni, men jeg har håp om å bli ferdig med drøftingen til neste onsdag, for da reiser jeg på en kort ferie til NYC (og jeg orker ikke tenke på oppgaven mens jeg er borte...)

Skrevet
Akkurat nå, Siri_H skrev:

egentlig ikke frist før 13. juni, men jeg har håp om å bli ferdig med drøftingen til neste onsdag, for da reiser jeg på en kort ferie til NYC (og jeg orker ikke tenke på oppgaven mens jeg er borte...)

Åh, heldiggris! Er du en slik som er effektiv når du først kommer inn i det, eller er du litt flink hver dag?

Annonse
Skrevet

Jeg er IKKE flink hver dag. jeg tar det i tillegg ved siden av full jobb så jeg burde har stålkontroll på prioriteringer. Men det har jeg ikke. Hadde f.eks. hele påsken fri, skulle skrive masse, skrev ingenting... Jeg eier ingen selvkontroll og disiplin, det går for det meste litt i rykk og napp. :) 

Skrevet
17 minutter siden, Siri_H skrev:

Jeg er IKKE flink hver dag. jeg tar det i tillegg ved siden av full jobb så jeg burde har stålkontroll på prioriteringer. Men det har jeg ikke. Hadde f.eks. hele påsken fri, skulle skrive masse, skrev ingenting... Jeg eier ingen selvkontroll og disiplin, det går for det meste litt i rykk og napp. :) 

Shit, da skjønner jeg du trenger ferie! Masse lykke til :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal levere imorgen. Sliten. Er så sliten.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har 59 sider og 22 225 ord, fire uker til innlevering, så jeg skal vel egentlig ikke klage. Må ha 60-80 sider, så jeg blir ferdig, nå er det bare et spørsmål om karakter. Og jg kommer til å dø når jeg skal forsvare dette muntlig, så egentlig vil jeg ikke bli ferdig i det hele tatt. Jeg skulle bare blitt snekker.

Skrevet
På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Jeg skal levere imorgen. Sliten. Er så sliten.

Godt å få levert i dag?

Jeg innbiller meg at jeg kommer til å føle meg 20 kg lettere når dette er over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...