AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1002 Skrevet 3. mars 2014 Ingen som kan svare på dette? Anonymous poster hash: ba893...839 Jeg tar master i pedagogikk og jobber fulltid samtidig. Hva lurer du på? Anonymous poster hash: 8e42c...1d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1003 Skrevet 4. mars 2014 Hei du som jobber fullt og tar master i pedagogikk - hvor tar du denne, høyskole eller universitet? Hvilket opplegg er det? Mest selvstudium? Hvor langt har du kommet i studiet, er det heltidsstudium eller deltid? Hvordan synes du det går, får du gjennomført innleveringer, og lesing o.s.v? Anonymous poster hash: 87202...b22
hjärterdam Skrevet 4. mars 2014 #1004 Skrevet 4. mars 2014 Hvordan går det med dere andre? Jeg er så glad jeg er i permisjon fra jobben! Baby på fire uker, seksåring, flytting og oppgaveskriving (dvs begynner på prosjektskisse straks) anbefales ikke sånn kjempemasse Men, det er bare noen dager (uker?) til april, den blir roligere Heier på dere alle mann, spesielt dere som er i innspurt og skal levere i vår
Gjest Badabing Skrevet 5. mars 2014 #1005 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan går det med dere andre? Veldig bra nå egentlig! Gikk bra på eksamen, og jeg er ferdig med et annet obligatorisk arbeidskrav som også gikk bra. Det er tusen ting som skal gjøres i mars, men med et skikkelig skippertak og 12 timer lange dager på biblioteket henger jeg ikke etter lenger. Hva med deg?
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #1006 Skrevet 5. mars 2014 Ting går OK her, tror jeg. Har vært i et annet land noen uker nå for å gjøre intervjuer, så er litt sliten. Håper det er "bra nok" det jeg gjør, har hvertfall lært mye de siste ukene.
Gjest Badabing Skrevet 5. mars 2014 #1007 Skrevet 5. mars 2014 Og brått følte jeg at jeg hadde dårlig tid igjen! Skal sende inn hva vi skal skrive master om og veileder. Jeg har ikke bestemt meg for noen av delene.. Huff, hvordan finner man ut hvem som skal være veileder? Må jeg bare ringe rundt? Føler jeg vet altfor lite om denne prosessen..
Gjest Mr. Toad Skrevet 5. mars 2014 #1008 Skrevet 5. mars 2014 Høres spennende ut Karenina! Jeg sitter litt på UiA selv av og til faktisk Jeg vil ikke si hva det er her, for det er et lite studie, men for svært nysgjerrige kan jeg si det på pm Sitter på UiA jeg også... Om dere er blant de håndfulle som sitter nede i "kjelleren" å jobber så tar jeg hatten av. Det må være den mest intense masteren som er laget.
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #1009 Skrevet 5. mars 2014 Om dere er blant de håndfulle som sitter nede i "kjelleren" å jobber så tar jeg hatten av. Det må være den mest intense masteren som er laget. Hva er kjelleren?
Gjest Daenerys Skrevet 5. mars 2014 #1010 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Hva er kjelleren? Lurer jeg også på Endret 5. mars 2014 av Daenerys
Gjest Mr. Toad Skrevet 5. mars 2014 #1011 Skrevet 5. mars 2014 Hva er kjelleren? Ja, det er jo ikke sikkert senere kull har blitt tildelt et kontor nede i kjelleren lenger. Tar du en master som krever veldig mye arbeid, uten at det har så mange tradisjonelle forelesninger?
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #1012 Skrevet 5. mars 2014 Ja, det er jo ikke sikkert senere kull har blitt tildelt et kontor nede i kjelleren lenger. Tar du en master som krever veldig mye arbeid, uten at det har så mange tradisjonelle forelesninger? Første spørsmål er jo hvilken by det er snakk om? Det finnes jo mange kjellere... Nei min master er ikke særlig krevende men den er "kjent" for å være krevende, så hva vet vel jeg.
Gjest Mr. Toad Skrevet 5. mars 2014 #1013 Skrevet 5. mars 2014 Første spørsmål er jo hvilken by det er snakk om? Det finnes jo mange kjellere... Nei min master er ikke særlig krevende men den er "kjent" for å være krevende, så hva vet vel jeg. Ja, da blir det fort litt for mye gjettelek.
Gjest Nikee Skrevet 5. mars 2014 #1014 Skrevet 5. mars 2014 Jeg er så glad jeg er i permisjon fra jobben! Baby på fire uker, seksåring, flytting og oppgaveskriving (dvs begynner på prosjektskisse straks) anbefales ikke sånn kjempemasse Men, det er bare noen dager (uker?) til april, den blir roligere Heier på dere alle mann, spesielt dere som er i innspurt og skal levere i vår Herregud at du klarer alt det! Jeg har kun masteren og kanskje et fag ved siden av, og likevel føler jeg meg stresset ved siden av Jeg leverer i september! Men det er kun om jeg signerer kontrakten den kommende uken, noe jeg håper jeg skal klare Har levert inn utkast til prosjektbeskrivelse og fikk tilbake en del kommentarer om ting jeg må endre/gjøre bedre. Så skal bruke denne uken på det. Veldig bra nå egentlig! Gikk bra på eksamen, og jeg er ferdig med et annet obligatorisk arbeidskrav som også gikk bra. Det er tusen ting som skal gjøres i mars, men med et skikkelig skippertak og 12 timer lange dager på biblioteket henger jeg ikke etter lenger. Hva med deg? Så bra! Skippertak ja, kjenner godt til det! Jeg skal levere inn endelig prosjektbeskrivelse neste uke, så håper jeg at jeg får signert kontrakten neste uke! Ting går OK her, tror jeg. Har vært i et annet land noen uker nå for å gjøre intervjuer, så er litt sliten. Håper det er "bra nok" det jeg gjør, har hvertfall lært mye de siste ukene. Det er det nok! Det er så mye usikkerhet som følger med masteren! Halvparten av tiden vet jeg ikke om jeg gjør ting riktig!
Luppa Skrevet 6. mars 2014 #1015 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er på det stadiet at jeg tenker "fuck it, det blir ikke bra uansett".... Æsj. Litt over halvannen måned til innlevering
Gjest Nikee Skrevet 18. mars 2014 #1016 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er på det stadiet at jeg tenker "fuck it, det blir ikke bra uansett".... Æsj. Litt over halvannen måned til innlevering Men det går nok bra uansett! Det er jeg sikker på! Jeg sendte inn kontrakten og prosjektbeskrivelsen, men siden veilederen min plutselig dro på ferie(!) må jeg vente til h*n er tilbake før sekretariatet vil ta inn kontrakten og gjøre den offisiell! Gaaah Jeg har bestemt meg for å bruke diskursanalyse. Men jeg er livredd, jeg har aldri før brukt diskursanalyse og jeg har ransaket alle kladdebøkene mine + notater fra bachelortiden min, og jeg finner ikke en eneste forelesning hvor vi har hatt om dette. Så jeg føler veldig jeg har blitt kastet inn i noe jeg regelrett ikke har peiling på hvordan jeg skal gjøre
Gjest Badabing Skrevet 21. mars 2014 #1017 Skrevet 21. mars 2014 Men det går nok bra uansett! Det er jeg sikker på! Jeg sendte inn kontrakten og prosjektbeskrivelsen, men siden veilederen min plutselig dro på ferie(!) må jeg vente til h*n er tilbake før sekretariatet vil ta inn kontrakten og gjøre den offisiell! Gaaah Jeg har bestemt meg for å bruke diskursanalyse. Men jeg er livredd, jeg har aldri før brukt diskursanalyse og jeg har ransaket alle kladdebøkene mine + notater fra bachelortiden min, og jeg finner ikke en eneste forelesning hvor vi har hatt om dette. Så jeg føler veldig jeg har blitt kastet inn i noe jeg regelrett ikke har peiling på hvordan jeg skal gjøre Så spennende med diskursanalyse! Men virker temmelig vanskelig, synes jeg da. Det er sikkert greit å sette seg litt inn i det, du finner nok noe om det i de fleste metodebøker. Selv er jeg delvis veldig glad og delvis fortvilet for tiden. Veldig glad for alle eksamener, hittil har jeg kun fått A og B på alt, og det er nytt for meg. Men..det begynner å haste med å velge masterprosjekt, og jeg har helt lagt fra meg det jeg opprinnelig tenkte, og må tenke helt på nytt. Er plutselig helt blank på hva jeg skal skrive om. Har sett på noen prosjekter som er innsendt til universitetet, men det er ikke noe som fenger meg sånn voldsomt. Muligens et prosjekt som kan se litt interessant ut, men der er det ønskelig med kvalitativ metode. Og jeg har tatt 5 poeng i kvalitativ og 20 i kvantitativ, så jeg er redd det blir litt mye å gape over. Synes også det er skummelt å ta kontakt med eksterne veiledere. Hva skrev dere når dere tok med de eksterne veilederne?
Gjest Peanut Skrevet 21. mars 2014 #1018 Skrevet 21. mars 2014 Så spennende med diskursanalyse! Men virker temmelig vanskelig, synes jeg da. Det er sikkert greit å sette seg litt inn i det, du finner nok noe om det i de fleste metodebøker. Vil nok tro at diskursanalyse er bedre enn det jeg tar- interaksjonsanalyse. Finnes få kilder om det. >_<
Gjest Nikee Skrevet 21. mars 2014 #1019 Skrevet 21. mars 2014 Så spennende med diskursanalyse! Men virker temmelig vanskelig, synes jeg da. Det er sikkert greit å sette seg litt inn i det, du finner nok noe om det i de fleste metodebøker. Selv er jeg delvis veldig glad og delvis fortvilet for tiden. Veldig glad for alle eksamener, hittil har jeg kun fått A og B på alt, og det er nytt for meg. Men..det begynner å haste med å velge masterprosjekt, og jeg har helt lagt fra meg det jeg opprinnelig tenkte, og må tenke helt på nytt. Er plutselig helt blank på hva jeg skal skrive om. Har sett på noen prosjekter som er innsendt til universitetet, men det er ikke noe som fenger meg sånn voldsomt. Muligens et prosjekt som kan se litt interessant ut, men der er det ønskelig med kvalitativ metode. Og jeg har tatt 5 poeng i kvalitativ og 20 i kvantitativ, så jeg er redd det blir litt mye å gape over. Synes også det er skummelt å ta kontakt med eksterne veiledere. Hva skrev dere når dere tok med de eksterne veilederne? Ja, jeg har sett litt over det. Og jeg har en bok som handler om diskursanalysen, så jeg håper jeg forstår alt riktig og klarer å sette meg godt nok inn i det til å ikke tabbe meg ut. Kan du ikke snakke med en veileder eller noen som eventuelt kan komme med forslag til prosjekt du kan se på, eller idemyldring? Det er ikke så lett å finne noe nytt nei. Man blir satt ut på en måte av alt og dermed så blir man kanskje litt låst igjen. Vil nok tro at diskursanalyse er bedre enn det jeg tar- interaksjonsanalyse. Finnes få kilder om det. >_< Jeg håper det! Jeg prøver å lage meg en plan over hvor mye jeg må gjøre per dag, men det er så vanskelig! Jeg kan lett sove til 9-10 og ikke gjøre noen verdens ting frem til 12, fordi jeg har "god" tid. Hvordan strukturerer dere andre hverdagen? Jeg er ikke vant med så mye fritid
Gjest Ciegus Skrevet 21. mars 2014 #1020 Skrevet 21. mars 2014 Så spennende med diskursanalyse! Men virker temmelig vanskelig, synes jeg da. Det er sikkert greit å sette seg litt inn i det, du finner nok noe om det i de fleste metodebøker. Selv er jeg delvis veldig glad og delvis fortvilet for tiden. Veldig glad for alle eksamener, hittil har jeg kun fått A og B på alt, og det er nytt for meg. Men..det begynner å haste med å velge masterprosjekt, og jeg har helt lagt fra meg det jeg opprinnelig tenkte, og må tenke helt på nytt. Er plutselig helt blank på hva jeg skal skrive om. Har sett på noen prosjekter som er innsendt til universitetet, men det er ikke noe som fenger meg sånn voldsomt. Muligens et prosjekt som kan se litt interessant ut, men der er det ønskelig med kvalitativ metode. Og jeg har tatt 5 poeng i kvalitativ og 20 i kvantitativ, så jeg er redd det blir litt mye å gape over. Synes også det er skummelt å ta kontakt med eksterne veiledere. Hva skrev dere når dere tok med de eksterne veilederne? Jeg har over 20 poeng i kvantitativ metode, og kunne ingenting om kvalitativ, og har likevel endt opp med kvalitativ metode. Går fint det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå