Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Tusen takk for svar! Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til hvis jeg ikke jobber, da må jeg ta opp studielån, noe jeg ikke vil overhodet pga allerede høyt lån. Blir imponert over de som klarer dette med barn, og det må jo gå om man VIRKELIG vil, som Jakobine sier. Dessverre spiller andre praktiske faktorer inn også. Nærmer meg 30 år, og vil være 30 da jeg begynner med masteren. Ville følt det som et nederlag å gå tilbake til fulltidsstudent som "så gammel", og uten jobb(eller mann og barn ;) )

Anonymous poster hash: ba893...839

Jeg er 32 ;)

Gjest bustyvel
Skrevet

Æh, noen som er gode på word? Hvordan i h*lvete får man sidetallet til å starte på s. 3 i dokumentet (altså null sidetall på forside og innholdsliste) og da med side 1? Altså sidetall 1 på side 3… *irritert* Jeg som trodde jeg var god på word (har word for mækkbukk) :dry:

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Fersk masterstudent her. Jeg holder på med en master of science i HR. Det er en fleksibel master i regi av Edinburgh Business School men jeg studerer i Steinkjer.. Denne masteren består av 9 deleksamener som alle må være bestått. Dårligere enn C er stryk. Da jeg sitter alene på biblioteket og leser er jeg interessert i å komme i kontakt med andre i samme situasjon. Er det noen der ute?

Anonymous poster hash: 8778a...9bc
Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli lei av å rette på en oppgave nå! Jeg håper virkelig jeg står, jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan endre på den nå! :grine::bond:

Jeg er så klar for å begynne på masteroppgaven og denne ventingen på min siste karakter + omskriving av en annen oppgave jeg strøk på gjør meg gaaaal..

Selv om jeg virkelig virkelig vil begynne på masteroppgaven så tror jeg at jeg kommer til å angre så fort jeg er i gang også :fnise: Det er neimen ikke lett!

Skrevet

Lykke til Nike :) Krysser fingrene for at du består!

Skal til veiledning på onsdag. Gruer meg skikkelig. Jeg trives virkelig ikke med å skrive masteroppgave merker jeg. Liker ikke å jobbe 100 % alene med noe. Gleder meg til juni!

Gjest Badabing
Skrevet

Litt stille her nå, håper det går bra med alle sammen! :)

Jeg har fått et intervjuobjekt på 8 år. Er det noen som har tips til en liten oppmerksomhet jeg kan gi henne tter intervjuet? Litt vanskelig når jeg ikke kjenner henne. :)

Skrevet

Æh, noen som er gode på word? Hvordan i h*lvete får man sidetallet til å starte på s. 3 i dokumentet (altså null sidetall på forside og innholdsliste) og da med side 1? Altså sidetall 1 på side 3… *irritert* Jeg som trodde jeg var god på word (har word for mækkbukk) :dry:

Jeg kan dessverre ikke hjelpe (og lurer forsåvidt på det samme, bortsett fra at jeg tror vi skal ha romertall før side 1), har du funnet ut av det?

Jeg er så klar for å begynne på masteroppgaven og denne ventingen på min siste karakter + omskriving av en annen oppgave jeg strøk på gjør meg gaaaal..

Selv om jeg virkelig virkelig vil begynne på masteroppgaven så tror jeg at jeg kommer til å angre så fort jeg er i gang også :fnise: Det er neimen ikke lett!

Hehe, nei! Det synes jeg er en stor del av læreprosessen nå, faktisk. Det å lære seg å stå i det nervøse og neglebitende og ofte usikre, og lære seg å leve med det uten å gå ut av sitt gode skinn. Egenskaper som vil være nyttige i arbeidslivet! :)

Litt stille her nå, håper det går bra med alle sammen! :)

Jeg har fått et intervjuobjekt på 8 år. Er det noen som har tips til en liten oppmerksomhet jeg kan gi henne tter intervjuet? Litt vanskelig når jeg ikke kjenner henne. :)

Jeg er dessverre utrolig lite kreativ, så jeg har ingen gode ideer til oppmerksomhet. Men jeg må si at jeg synes intervjuer som metode virker veldig spennende, og har lyst til å velge dette neste gang jeg skal gjøre noe tilsvarende - hvis det blir noen neste gang. Nå bruker jeg dokumentanalyse, og selv om det er interessant hadde det vært spennende med intervjuer tror jeg. Spesielt må det være utfordrende å intervjue barn!

Ellers går det igrunnen overraskende bra her, fikk en utrolig god og beroligende tilbakemelding fra veileder i dag. Det betyr at jeg helt sikkert skal levere til våren. Juhu! :skya:

Gjest bustyvel
Skrevet (endret)

Jeg kan dessverre ikke hjelpe (og lurer forsåvidt på det samme, bortsett fra at jeg tror vi skal ha romertall før side 1), har du funnet ut av det?

Nei, og jeg glemte faktisk å spørre på veiledningstimen min forrige uke, hæff. Heldigvis er det lenge til mai/juni enda! Gi meg en lyd om du finner ut av det…. :laugh:

Hatt veiledningstime, og fikk masse skryt :rodme: Åh, det er så moro når man gjør noe man brenner for, som faktisk blir BRA! Skal levere "ferdig" (dvs. skrevet ut) rett før påske, så da håper jeg at det er bare finpussen igjen til mai.

Endret av vulpes lagopus
Skrevet

Jeg er så lei...! Trives egentlig godt med tema, men skal reise til utlandet for å gjøre intervjuer neste uke. Men har ennå ikke avtalt noen intervjuer for ingen svarer jo! Er helt nervevrak... Håper det ordner seg når jeg er der.

Jakobine, hva slags dokumenter analyserer du? Jeg har en blanding av intervju og dokumentanalyse, men sliter litt med å skille når et dokument er et dokument og når det heller hører inn under teori :P

Skrevet

Nei, og jeg glemte faktisk å spørre på veiledningstimen min forrige uke, hæff. Heldigvis er det lenge til mai/juni enda! Gi meg en lyd om du finner ut av det…. :laugh:

Hatt veiledningstime, og fikk masse skryt :rodme: Åh, det er så moro når man gjør noe man brenner for, som faktisk blir BRA! Skal levere "ferdig" (dvs. skrevet ut) rett før påske, så da håper jeg at det er bare finpussen igjen til mai.

@vulpes lagopus: ja, det er en supergod følelse! Så gøy. :) Hva innebærer å levere den skrevet ut, hvordan fungerer det hvis du skal finpusse til mai? Dumt spørsmål, kanskje, men jeg skjønte ikke helt.

Og ja, jeg skal selvfølgelig si ifra til deg hvis (når) jeg finner ut av det!

Jakobine, hva slags dokumenter analyserer du? Jeg har en blanding av intervju og dokumentanalyse, men sliter litt med å skille når et dokument er et dokument og når det heller hører inn under teori :P

Jeg analyserer dommer (som i rettsavgjørelser) - men ikke med juridisk metode, jeg studerer altså ikke juss. Skillet mellom teori og dokumenter som skal analyseres må vel være hvilke dokumenter som er en del av datamaterialet ditt, som du gjennomgår metodisk, og hvilke som ikke er det?

Skrevet

Du må gjøre sidene som ikke skal "telle" om til forside.

Klikk nederst på siden, slik at "bunntekst"-boksen kommer fram. Så går du på formateringspalett -> topptekst og bunntekst. Kryss av på "spesiell førsteside". Gjør dette på alle sidene du ikke vil ha sidetall på :)

Gjest bustyvel
Skrevet

@vulpes lagopus: ja, det er en supergod følelse! Så gøy. :) Hva innebærer å levere den skrevet ut, hvordan fungerer det hvis du skal finpusse til mai? Dumt spørsmål, kanskje, men jeg skjønte ikke helt.

Og ja, jeg skal selvfølgelig si ifra til deg hvis (når) jeg finner ut av det!

Jeg skal skrive så mye jeg kan da, altså prøøøøve å få skrevet den ferdig. Jeg skriver juridisk masteroppgave, så er gjerne endel metode, referanse til dommer etc. som må finpusses, derfor har vi avtalt å få gjort mest mulig før påske :)

Klikk nederst på siden, slik at "bunntekst"-boksen kommer fram. Så går du på formateringspalett -> topptekst og bunntekst. Kryss av på "spesiell førsteside". Gjør dette på alle sidene du ikke vil ha sidetall på :)

Er dette fremgang for Mac? For jeg får det nemlig ikke til enda *blond*

Skrevet

Jeg skal skrive så mye jeg kan da, altså prøøøøve å få skrevet den ferdig. Jeg skriver juridisk masteroppgave, så er gjerne endel metode, referanse til dommer etc. som må finpusses, derfor har vi avtalt å få gjort mest mulig før påske :)

Er dette fremgang for Mac? For jeg får det nemlig ikke til enda *blond*

Jepp, slik er det på min Mac vertfall. Finner du ikke topptekst/bunntekst på formateringspaletten? Du må klikke nedpå bunnteksten, slik at det blir "markert", slik at det går an å skrive der... Først da kommer det opp på formateringspaletten :)

Skrevet

bruk insert shift flittig :) FOr hvert shift kan du velge forskjellig sidetall enten romertall store eller små, om de skal starte på 0 eller 1 etc, eller om de skal fortsette fra forrige shift.

så om du skal starte å telle sidetall fra side 3 så ville jeg lagt inn "shift på neste side" på side 2 ( pass på at du ikke er inne på bunn og topptekst når du skal finne shift knappen)

trykker du deg da inn på topp eller bunnteksten etter dette skal du se at det stå inndeling 1 og inndeling 2 på side 2 og 3. Du kan da velge en type sidetall for inndeling 1 og en for inndeling 2.

forståelig?

• Liker 1
Skrevet

Skal akkurat til å starte på min masteroppgave i farmasi. Har ikke innlevering før april neste år, men er stresset allerede :sjokkert::hakeslepp:

Anonymous poster hash: 1989d...6ab
  • Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke til dette med å endre sidetall på de første sidene. Trenger tydeligvis ikke å være smart selv om man (snart) har en mastergrad. :ler: Men tusen takk for at dere prøver å forklare. Jeg får prøve videre.

Aha, da er jeg med. Samme her. Sånne ting tar nok lengre tid enn man tror, så det er nok en god plan. Har en snill venninne som har sagt at hun skal gå over hele oppgaven for å se på struktur, språk osv. - derfor må jeg også være nesten helt ferdig til midten av april, senest.

Kanskje du kan hjelpe meg med et spørsmål, forresten? Kom på det siden du driver med juss. Jeg skal lage en liste over dommene jeg bruker i datamaterialet, men har ikke saksnummeret fra retten på alle. Noen har jeg bare dokumentnummer fra Lovdata til. Hvordan skal jeg da føre opp dommene i lista? Hvis jeg bruker numrene jeg har nå, så blir det jo forskjellig ført, så jeg tipper det ikke blir riktig. (Svar bare hvis du gidder og har tid, selvfølgelig, det er ingen krise.)

Skal akkurat til å starte på min masteroppgave i farmasi. Har ikke innlevering før april neste år, men er stresset allerede :sjokkert::hakeslepp:

Velkommen! Anbefaler å bedrive litt stressmestring hvis du allerede kjenner presset med så lang tid til innlevering. :ler: Dette blir bra, det er moro også! Det er jo en unik sjanse til å fordype seg i ting man synes er gøy, og man kommer i mål i tide, så lenge man jobber jevnt. :)

Gjest bustyvel
Skrevet

Kanskje du kan hjelpe meg med et spørsmål, forresten? Kom på det siden du driver med juss. Jeg skal lage en liste over dommene jeg bruker i datamaterialet, men har ikke saksnummeret fra retten på alle. Noen har jeg bare dokumentnummer fra Lovdata til. Hvordan skal jeg da føre opp dommene i lista? Hvis jeg bruker numrene jeg har nå, så blir det jo forskjellig ført, så jeg tipper det ikke blir riktig. (Svar bare hvis du gidder og har tid, selvfølgelig, det er ingen krise.)

Har du det er det vel en smal sak å finne saksnummeret? Finner du avgjørelsen på lovdata finner du også saksnummeret. Du kan sikkert bare føre opp nummeret fra Lovdata, men jeg foretrekker en helhet - dvs lik type referanse på alle :)

Skrevet

Nå har det vært veldig stille fra meg i et par uker! Jeg måtte vente på siste resultater og har fått bekreftet at jeg nå har nok poeng til å få lov til å begynne på masteroppgaven min! :hoppendeglad:

Jeg har frist for å levere prosjektbeskrivelse 24 februar, men siden jeg jobbet med en annen oppgave har jeg ikke fått gjort noe mer på den. Og ikke minst med usikkerheten om jeg faktisk skulle skrive oppgave så ble det til at det havnet litt langt bak.

Jeg er i gang i alle fall, og kjenner jeg stresser litt med alt som skal gjøres for planleggingen av oppgaven :bond: Men nå, nå kan jeg i alle fall kun konsentrere meg fullt ut om oppgaven!

Skrevet

Begynte på Masterstudie for et par år siden. Jobbet 100% ved siden av (deltidsstudie). Gikk helt fint det, nå er jeg veldig strukturert og motivert for denne masteren, gjennomførte 1. året, to emner fullført, men 2. studieåret gikk studiestedet mitt over til PBL (problembasert læring), dvs at det var obligatorisk veiledning i gruppe 1 dag i uken og kollokvier 1 dag i uken + obligatoriske forelesninger i tillegg (dette var ikke så ofte da). Hadde ikke mulighet til å få fri så mye fra jobb, så måtte dessverre gi meg :( Har ikke klart å gi slipp enda, har så lyst å få fullført!

Ser at andre i tråden har jobbet fullt ved siden av. Er det vanlig med så mye obligatorisk? Skulle klart det med selvstudium, veiledning (i blant), en forelesning i ny og ne... Argh! Noen tips til å få det til?

Anonymous poster hash: 87202...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...