Gå til innhold

Tråden for masterstudenter

Anglofil

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått tilbakemelding på første utkast av introduksjon og metode. Positivt overrasket over tilbakemeldingen. Veilederen var godt fornøyd, fikk tips til et par tillegg som jeg tenkte jobbe med denne uka.

Ligger ellers foran tidsskjema, men vet det kan endres fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som bruker EndNote eller andre programmer for å holde styr på referanser?

Foreløpig har jeg holdt styr sjøl, men ser det kan bli stress etterhvert når det blir mange flere referanser, og særlig om jeg bytter rekkefølge underveis i teksten og manuelt må bytte om på alt.

EndNote Web har vi tilgang til fra universitetet, men vet ikke om det er verdt jobben ved å legge inn de noen og førti referansene så langt manuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Aha - da skjønner jeg. Hadde du begynt å skrive på masteroppgaven?

Jeg tror ikke han er lat - han hadde funnet de minste skrivefeil og lagt til bokstaver hvor jeg hadde glemt et par... så han har lest nøye. Han bad om at jeg skulle sende inn til lesing når jeg var ferdig, så jeg tviler på at han ikke "bryr seg". Han er visst en av de flinkeste til å lese gjennom av veilederne på instituttet.. men han er ikke typen til å gi ros. Det nærmeste jeg har kommet er "Fint.".... så jeg får bare ta det som noe positivt at han ikke hadde noe negativt å kommentere. For han pleier å si ifra hvis man er på villspor :fnise:

Nei, er bare på første semesteret, men lurer på om jeg skal sette til side alt som kan være hendig (av bøker, post-its og notater), istedetfor å legge det i pappesker. :fnise:

A-ha, hadde en tanke at han kanskje var typen professor som gjerne vil at du skal finne ut ting selv (gir deg hjelp, men at du er hovedsaklig selvstendig). Hadde en sånn type i det faget som trigget min interesse for det jeg tar mastergraden i, han var veldig flink, og gjorde at jeg fikk en utrolig god karakter. :jepp::fnise: Høres uansett ut som du har gjort det bra hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH! Skal levere noe innen søndag og er vanvittig flink til å utsette hele tiden. Nå begynner jeg selvsagt å få dårlig tid! GAH! Skriver på teori-delen. >.< Har ca. 15 sider alene. Vanskelig å finne stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ferie her :) Bestått på bestå/ikke bestå-delen, venter på svar på oppgaven. Skulle ønske den var bestått/ikke bestått også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig begynner jeg å se slutten på lesingen i Kulturarv emnet mitt, da kan jeg starte med mitt petitum neste uke og begynne på hjemmeeksamen så fort den er blitt godkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

I år skal masteroppgaven leveres!

Er ferdig med datainnsamling, og gleder meg virkelig til å begynne på resultatene! Fikk en skikkelig piff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så bra Aricept :)

Jeg sitter på skolen og jobber, fra nå av er det et krav til meg selv å gjøre NOE hver dag. Om det er et par setninger eller å lese masse, alt godkjent. Må få inn rutinen. Stille og rolig her i dag i alle fall, herlig så lenge det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med masteroppgaven Aricept :)

Jeg sitter hjemme med en hjemmeeksamen, vel egentlig to! Men jeg prioriterer den som skal inn om en ukes tid nå. Må komme inn i rytmen så fort som jeg kan.

Lykke til med lesingen Daenerys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Tungt å starte på lesingen igjen i dag merker jeg. Motivasjonen er ikke akkurat på topp fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

drøye 4 mnd igjen til levering... på tide å faktisk skrive noe :pasha:

Dette blir en intensiv vår, kjenner at jeg gruer meg :-/

Anonym poster: 4c448dab4ed7abeb3dbcc3f59ae15b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimmel

drøye 4 mnd igjen til levering... på tide å faktisk skrive noe :pasha:

Dette blir en intensiv vår, kjenner at jeg gruer meg :-/

You're not the only one... :P

Endret av Nimmel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Synes det er morsomt å vite hva jeg skal skrive om! :fnise: Blir modelleringsoppgave (sette opp datamodell, endre på denne og se effekten på havet)! :strix: Så, ligger her på senga og søker etter kompendier gjennom Bibsys og diverse annet nyttig stoff relatert til temaet.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg møtte en person i går som kan hjelpe en del, men nå er jeg bare enda mer forvirret om hva jeg skal skrive om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg ligger godt an. Er nesten 1 måned foran tidsskjema mitt i prosjektplanen. Men noe sier meg at jeg allikevel kommer til å stresse rundt som en hodeløs høne de siste ukene før innlevering.

Men enn så lenge koser jeg meg med skrivinga. Skulle bare ønske at jeg var en racer på excel. Jeg ha mye tabeller og en stor datamatrise som skal analyseres. Føler jeg bruker unødvendig mye tid på å lage tabellene..

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -Marla-

Hvor mye kontakt er det vanlig å ha med veileder? Jeg skal starte opp med selve oppgaven/undersøkelsen denne våren, og det varer i tre semestre. Akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal starte. Jeg avventer tilbakemelding fra NSD, så jeg må vel uansett vente på det for å starte opp undersøkelsen? Jeg har likevel endel spørsmål rundt verktøy for strukturering av datamaterialet, funn osv. som jeg jo må få avklart ganske fort. Er dette vanlig å ta med veileder? Vi har ikke seminarer/samlinger for masteroppgavefaget, og det andre faget har ikke samlinger før i februar (da skal vi finne teori relevant for vår undersøkelse). Jeg lurer litt på om jeg skal ta kontakt med veileder om alle disse spørsmålene, eller om jeg skal vente til første samling. Noen som har erfaringer for oppstart av selve oppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en mail -Marla-, så slipper du å gå rundt å lure :)

I dag begynte vi med forelesninger igjen. Litt deilig egentlig. Få litt avbrekk fra all lesingen. Spennende forelesningsrekke i år, jeg gleder meg :hoppe:

Meeen. Jeg har så lyst til å bestemme meg for hva jeg skal skrive om snart. Synes det er så vanskelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med hjemmeeksamens oppgave nummer 2, som skal være på hele 30 sider. Jeg har endelig begynt å skrive og det går litt lettere nå, men har fremdeles mye igjen.

Det er bra vi får så store oppgaver, men merker at jeg som kommer fra UiB og dermed aldri har hatt en oppgave på så mange sider før blir litt stresset. Min bachelor oppgave var på maks 15 sider inkl. litteraturliste og kilder(!). Dette er dobbelt så stort og det er en eksamens oppgave :bond:

Jeg får se det positive i det og tenke at jeg blir bedre og bedre til å skrive frem mot når jeg skal starte på min masteroppgave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan går det med alle dere? :blomst:

Jeg har ikke jobbet så fryktelig mye med masteroppgaven denne uka - det har skjedd så mye annet. Skal sende ut det andre spørreskjema i morgen til den ene bedriften, men den andre blir utsatt til onsdag siden kontaktpersonen er på ferie inntil da. Blir spennende å se hva som kommer tilbake av svar... Det er 190 respondenter i første omgang, og jeg antar at det blir en del færre i andre omgang. Særlig siden det foregår gjennom intraweb... Ææææ :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...