Gå til innhold

Ga beskjed om at eg var elskerinnen til mannen hennes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke et øyeblikk på de to årene trodde hun at ting var i sin skjønneste orden.

Jaja, det endrer ikke synspunktet eller poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Jeg skal si deg en ting. Heldigvis så har jeg så stor dose med empati at noe sånt kunne jeg aldri gjort mot et annet menneske. Jeg er langt ifra feilfri, men jeg har heldigvis en grense for hva jeg kunne klart å gjøre. Det har forresten de fleste jeg kjenner også.

Man må faktisk være direkte ond for å klare å fortelle en kvinne dette - virkelig ond. Da gjør man det fordi man liker å se folk lide.

Ja, det lyste empati fra det forrige innlegget ditt.

Nei, man må ikke være direkte ond for å fortelle henne dette. Kanskje ønsket TS å få mannen for seg selv? Dette er ikke ondskapsfullt om hun elsket denne mannen. Det som er ondskapsfullt i mine øyne er å ikke fortelle noe til konen, men heller smile og le til henne når man treffer på henne.

Vi mennesker er alle egoistiske til en viss grad og når man er forelsket er det innimellom vanskelig å handle rasjonelt og fornuftig. Man trenger ikke å være uempatisk eller ondskapsfull selv om man handler dumt eller ufornuftig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe

Ja, det lyste empati fra det forrige innlegget ditt.

Nei, man må ikke være direkte ond for å fortelle henne dette. Kanskje ønsket TS å få mannen for seg selv? Dette er ikke ondskapsfullt om hun elsket denne mannen. Det som er ondskapsfullt i mine øyne er å ikke fortelle noe til konen, men heller smile og le til henne når man treffer på henne.

Vi mennesker er alle egoistiske til en viss grad og når man er forelsket er det innimellom vanskelig å handle rasjonelt og fornuftig. Man trenger ikke å være uempatisk eller ondskapsfull selv om man handler dumt eller ufornuftig.

I mine øyne er hun ond, hun har gjort det av ren og skjær egoisme og uten det minste snev av empati.

Ferdig med det - ikke mer å diskutere for mitt vedkommende. Ikke verd å ofre nattesøvnen for ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

I mine øyne er hun ond, hun har gjort det av ren og skjær egoisme og uten det minste snev av empati.

Ferdig med det - ikke mer å diskutere for mitt vedkommende. Ikke verd å ofre nattesøvnen for ihvertfall.

Glad jeg ikke har dine øyne.. God natt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er hun ond, hun har gjort det av ren og skjær egoisme og uten det minste snev av empati.

Ferdig med det - ikke mer å diskutere for mitt vedkommende. Ikke verd å ofre nattesøvnen for ihvertfall.

I mine øyne er det du gjør også gjort uten empati - sidestiller det deg med TS da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det du gjør også gjort uten empati - sidestiller det deg med TS da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når handlingen er gjennomsyret av hevn - fordi mannnen hun var blitt forelsket i ikke ville ha henne lenger, da er et ikke noen nobel oppførsel. Hun gjorde det ikke for å være snill med meg og barna, hun gjorde det for å hevne seg på mannen min og meg - hvis ikke hun fikk ham så skulle ihvertfall ikke jeg ha ham.

Det var ikke snakk om et forhold over lang tid, de hadde møttes maks 5 ganger. Jeg hadde faktisk foretrukket å ikke vite det fremfor at hun skulle få gleden av å ødelegge familien. Klart at mannen min hadde gjort noe fryktelig mot meg, men jeg kunne faktisk tenkt meg å levd videre uten å vite det fremfor "anonyme" brev som slo bena under meg og fikk hele min verden til å rase sammen.

Ordtaket "Det man ikke vet, har man ikke vondt av" er faktisk ikke så dumt enkelte ganger. Alle kan gjøre noe de angrer i ettertid, slik som mannen min. Men når handlingen ene og alene har ondskap og hevn til grunn, da er det ingen respekt å finne her hos meg.

Nå glemmer du eksen din sin rolle i det hele. Det er ikke uvanlig at menn med elskerinner serverer de tristeste historier om hvor slemme konene er, hvor lite sex det er i ekteskapet, hvordan de har sluttet å være kjærester og de kun er sammen for barna, hvordan hun ikek forstår ham, osv. Samtidig som de serverer historier om at de snart skal forlate kona, at det er elskerinna de egentlig vil ha, osv. Mange utro menn går ganske langt i å servere disse løgnene. Og naive, forelskede jenter går fem på. Når de så skjønner at mannen kun har brukt dem for å få seg litt spenning på si' så skal disse jentene leve med seg selv og det de har vært med på. At noen av de da kan få behov for å fortelle kona hva som har skjedd er kansjke ikke så rart. Jeg skjønner at elskerinnene ikke står først i rekken for å motta sympati, men det er ofte en historie her og, og alle som ender opp som elskerinne til en gift mann er ikke kyniske fristerinner som liker å ødelegge lykkelige ekteskap. Selv om mange bedratte koner liker å tro det, og mange utro ektemenn framstiller det slik for å redde seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Nei, du har kun gjort gale ting her.

først sier du "Det vet du faktisk ingenting om. Verden er mye mer nyansert enn som så. Hva som er sant for deg er ikke nødvendigvis sant for andre."

også "Nei, du har kun gjort gale ting her."

for det første fremstår du som en bedreviter uten like!!!

og for det andre så synes jeg du sier mye selvmotsigende! - du sier at hvordan en ting er for deg, er ikke nødvendigvis lik for en annen- og da synes jeg det er veldig teit av deg å tråkke på og rive sønder og sammen andre meninger ved å si de er FEIL!? er det bare dine meninger som er riktige kanskjeeeeem? hva som er sant for meg, er helt sikkert sant for andre også???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet elskeren min sin samboer å fortalte henne at vi har hatt et forhold i 2 år.Var det veldig slemt gjort ?

Bra gjort av deg.

Hun bør få høre hva slags mann hun er gift med. Sannsynligvis godtar hun det, så mannen kan farte rundt som han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

en ting er jaffal sikkert- stakar kona som er totalt uskyldig oppi dette her! det er kun henne som ikke har gjort noe galt i denne saken, men alt har kun gått ut over henne! kanskje hun har fått livet sitt ødelagt pga smerten kun 2 mennesker har klart å påføre henne!

først og fremst har jeg ikke ord for hvor dålig gjort det er av elskeren din ts, og ha deg på si, men jeg må si det er ufattelig respektløst av deg å faktisk gjennomføre sexuelle handlinger med denne karen i hele 2 år uten å dø av dålig samvittighet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er jaffal sikkert- stakar kona som er totalt uskyldig oppi dette her! det er kun henne som ikke har gjort noe galt i denne saken, men alt har kun gått ut over henne! kanskje hun har fått livet sitt ødelagt pga smerten kun 2 mennesker har klart å påføre henne!

først og fremst har jeg ikke ord for hvor dålig gjort det er av elskeren din ts, og ha deg på si, men jeg må si det er ufattelig respektløst av deg å faktisk gjennomføre sexuelle handlinger med denne karen i hele 2 år uten å dø av dålig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Self er kona helt uskyldig opp i dette.Jeg håper ikke livet hennes er ødelagt.At det er veldig dårlig gjort av oss ja det er det.Er nok totalt respektløst også.Hadde det vært mulig å dø av dårlig samvittighet hadde jeg vært død.Det eneste jeg kan forklare det med er at det var utrolig sterke følelser innvolvert,bruker ikke følelsene som en grunn til at det ble sånn er vel heller den eneste forklaringen jeg kan komme med.Jeg vet jeg har vært en dritt men prøver så godt jeg kan å komme meg videre her i livet.Har ikke noe annet valg en å leve med det jeg har vært med på og det kan jeg love deg ikke er noe lett å leve med.Håper andre tar lærdom av dette å aldri gjør som jeg har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Self er kona helt uskyldig opp i dette.Jeg håper ikke livet hennes er ødelagt.At det er veldig dårlig gjort av oss ja det er det.Er nok totalt respektløst også.Hadde det vært mulig å dø av dårlig samvittighet hadde jeg vært død.Det eneste jeg kan forklare det med er at det var utrolig sterke følelser innvolvert,bruker ikke følelsene som en grunn til at det ble sånn er vel heller den eneste forklaringen jeg kan komme med.Jeg vet jeg har vært en dritt men prøver så godt jeg kan å komme meg videre her i livet.Har ikke noe annet valg en å leve med det jeg har vært med på og det kan jeg love deg ikke er noe lett å leve med.Håper andre tar lærdom av dette å aldri gjør som jeg har gjort.

på en litt merkelig måte- så synes jeg du virker veldig sympatisk! men at det var veldig mye følelser inni bilde får meg bare til å føle enda mer med kona! jeg kan ikke helt forstå at han ikke forlot kona hvis han hadde følelser for deg!? for meg er følelser for en annen person utroskap nok i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Self er kona helt uskyldig opp i dette.Jeg håper ikke livet hennes er ødelagt.At det er veldig dårlig gjort av oss ja det er det.Er nok totalt respektløst også.Hadde det vært mulig å dø av dårlig samvittighet hadde jeg vært død.Det eneste jeg kan forklare det med er at det var utrolig sterke følelser innvolvert,bruker ikke følelsene som en grunn til at det ble sånn er vel heller den eneste forklaringen jeg kan komme med.Jeg vet jeg har vært en dritt men prøver så godt jeg kan å komme meg videre her i livet.Har ikke noe annet valg en å leve med det jeg har vært med på og det kan jeg love deg ikke er noe lett å leve med.Håper andre tar lærdom av dette å aldri gjør som jeg har gjort.

Jeg tror ihvertfall du har tatt lærdom ts, å selv om jeg er imot utroskap og det å date en som er opptatt så tror jeg du trenger en :klemmer: etter alt pepperet du har fått av enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ihvertfall du har tatt lærdom ts, å selv om jeg er imot utroskap og det å date en som er opptatt så tror jeg du trenger en :klemmer: etter alt pepperet du har fått av enkelte her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærdom har jeg tatt,Ja trenger en :klemmer: etter at jeg har fått beskjed om hvem/hvordan jeg er.Takk for :klemmer: det varmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helene

Sånne tråder som dette er bare unødvendig. Såklart vet du selv hvor umåtelig dum og selvsentrert du er når du gjør som du har gjort. Hva er det egentlig du ønsker oppnå ? et klapp på skulderen og at folk skal si at du har gjort det rette ? For det virker ikke som om du tåler å høre sannheten og hva folk egentlig tenker om sånne som deg. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tråder som dette er bare unødvendig. Såklart vet du selv hvor umåtelig dum og selvsentrert du er når du gjør som du har gjort. Hva er det egentlig du ønsker oppnå ? et klapp på skulderen og at folk skal si at du har gjort det rette ? For det virker ikke som om du tåler å høre sannheten og hva folk egentlig tenker om sånne som deg. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ikke denne tråden vært unødvendig,jeg lå hodet mitt på et fat og har vært klar for høgg.Det er ikke et menneske på denne jord som vil gi meg et klapp på skulderen å si at jeg har gjort det rette for det er ikke mye rett jeg har gjort.Hva folk mener tåler jeg å høre å jeg trenger å høre det.Men å dømme meg på den måten enkelte har gjort syns jeg faktisk er feil.At jeg har gjort noen vondt er og blir ikke det samme som at jeg er vond som person.Tro det eller ikke men dette har vært god terapi for meg,jeg trengte og trenger å vite at det jeg har vært med på er riv ruskende galt.Sjølpining kalles det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun to personer som skal mene noe om utroskap. De to som er i en forpliktende relasjon. resten av verden skal tie stille og tre støttende opp om den sårede part. Legg merke til STØTTENDE. Ikke fordømmende mot den utro part. Det er ikke "pårørende" sin oppgave nemlig!

For øvrik skal TS skjemmes hardt og lenge! Det hun har gjort er utilgivelig på flere nivå.

Når ektemannen har et forhold i to år med TS så er de faktisk tre personer som er følelsesmessig engasjert og som er part i denne saken. Vi aner ikke hva mannen har sagt til elskerinna, vi aner ikke hvilke løgner og løfter hun har fått servert. De færreste ønsker å være elskerinne/elsker til noen som er i et gullegodt og solid forhold. Vi aner ikke noe om hvilke kvaler TS har vært gjennom, hvilke knuste drømmer og håp hun sitter igjen med og hvilke kjærlighetssorg hun har gått gjennom. Vi aner heller ikke noe om hva denne ektemannens framferd har kostet elskerinna, hva det har gjort med hennes selvbilde - hun skal leve med at hun har vært "den andre", at hun har latt seg lure, at hun har trodd på alle løgnene, osv.

Så i lys av slike ting tenker jeg at det kan være mange årsaker til at TS ville fortelle. At hun kan ha ment det godt fordi hun vet hva denne mannen er kapabel til av løgner og dobbeltspill og sleskhet og således trodd hun har gjort en god gjerning ved å fortelle kona hvilke mann hun faktisk er gift med, ser i allefall ikke jeg bort fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...