Gå til innhold

Kom hjem til en svinesti

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kjempebra! =)

Nei, hvem vet hvorfor så mange menn er slik? Noen mødre kommer med unnskyldinger som at "gutter er mer genetisk disponible for sløvhet, og derfor har lite ork til husarbeid", men det er feen meg bullshit herifra til verdens ende. Oppdragelse har mest å si for hvor flinke folk er til å gjøre husarbeid senere, ikke om de ble født som gutt eller jente.

Men kanskje våre gammeldagse holdninger til menn og kvinner fremdeles henger litt igjen for hvordan vi oppdrar barna våre...?

Jeg tror de henger VEEELDIG igjen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å bli kvitt frukt/bananfluene kan du sette ut noen glass her og der med rødvin med en liten dråpe zalo oppi. Fluene går etter ting som gjærer. Zaloen bryter overflatespenningen og fluene kan ikke stå på overflaten av væsken, men går rett igjennom og drukner. All frukt/mat og drikke må dere få i kjøleskapet mens dere venter på å bli kvitt jævlene.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

For å bli kvitt frukt/bananfluene kan du sette ut noen glass her og der med rødvin med en liten dråpe zalo oppi. Fluene går etter ting som gjærer. Zaloen bryter overflatespenningen og fluene kan ikke stå på overflaten av væsken, men går rett igjennom og drukner. All frukt/mat og drikke må dere få i kjøleskapet mens dere venter på å bli kvitt jævlene.

Er dette HENNES jobb mener du?

Gjest HunterLady
Skrevet

Det skal ikke være hennes jobb. Men med tanke på hvor udugelig mannen hennes virker innen husarbeid, så må hun vel gjøre det selv hvis de skal bli kvitt disse fluene. Menn kan være skikkelige svin :kjefte:

Skrevet (endret)

Si meg, leser dere ikke tråden? TS sin mann og unger har stått på og vasket mens TS ikke har trengt å løfte en finger. Det skulle bare mangle. Men det er likevel poengløst å kjefte og smelle om en mann som er "udugelig" og et "svin". De skjønte tydeligvis ikke hvor ille huset kom til å bli, men har fått seg en lærepenge. TS løste situasjonen kjempefint. Det med bananfluer var nok bare et generelt tips, ettersom de små j*vlene kan være vanskelige å bli kvitt om de først har "slått rot".

Endret av Litia
  • Liker 6
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Si meg, leser dere ikke tråden? TS sin mann og unger har stått på og vasket mens TS ikke har trengt å løfte en finger. Det skulle bare mangle. Men det er likevel poengløst å kjefte og smelle om en mann som er "udugelig" og et "svin". De skjønte tydeligvis ikke hvor ille huset kom til å bli, men har fått seg en lærepenge. TS løste situasjonen kjempefint. Det med bananfluer var nok bare et generelt tips, ettersom de små j*vlene kan være vanskelige å bli kvitt om de først har "slått rot".

Men de burde jo skjønt hvor jævlig det var tidligere. Det kommer sikkert til å skje noe lignende igjen. Huset skulle ikke blitt ille i utg punktet.

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Off topic, men jeg har ikke en eneste bananflue i år. Har alltid det. Hva er grunnen til det tro?

Skrevet

TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter.

Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet.

Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt.

Her?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor leste du det?

Lenger oppe vel. Det virker som om du begynner å lese innlegg nr 1, og så kommenterer du alt du vil kommentere helt til du kommer til siste innlegget. Men det kan ha skjedd mye siden det! Barna og mannen har kommet hjem og vasket opp etter seg. Ts skriver at de ble overrasket over lukten/fluene osv.

Les gjerne hele tråden før du setter i gang. Det er så unødvendig å ta opp småting som allerede har vært diskutert og tråden har egentlig gått et steg videre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Off topic, men jeg har ikke en eneste bananflue i år. Har alltid det. Hva er grunnen til det tro?

Mindre frukt stående framme? Eller du har vært heldig og ikke dratt med deg fra butikken :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er et tips til hvordan man kan bli kvitt bananfluer. Herregud så latterlig kranglete du er.

• Liker 8
Skrevet

Mindre frukt stående framme? Eller du har vært heldig og ikke dratt med deg fra butikken :)

Har sjeldent frukt, men får det som regel allikevel. Ikke i år da (foreløbig). Gjør ikke noe det da :)

AnonymBruker
Skrevet

:klappe: :klappe: :klappe:

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

SportyShorty, mod

Gjest BabyBlue
Skrevet

Et annet tips er å helle kokende vann ned i vasken på kjøkkenet/der fluene er. Fluene lever ned i sluken har jeg lest, og det funket på bananfluene hjemme hos oss : )

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt

SportyShorty, mod

Skrevet

Et annet tips er å helle kokende vann ned i vasken på kjøkkenet/der fluene er. Fluene lever ned i sluken har jeg lest, og det funket på bananfluene hjemme hos oss : )

En god dose med klor en gang iblant fungerer også fint. Etterfulgt av varmt vann. :)

Skrevet

Jeg har også sluppet unna bananfluene i år. Tror det er fordi det ikke har vært så mye sol, så komposten har ikke begynt å lukte over natta...

Skrevet

oiii.... mannfolk asså.. jeg hadde blitt sur :kjefte:

Skrevet

oiii.... mannfolk asså.. jeg hadde blitt sur :kjefte:

Egentlig syns jeg at det er en litt unødvendig kommentar. Denne saken her gjaldt kanskje en mann som ikke kunne rydde etter seg, men dette er ikke kategoristisk for menn. Jeg kjenner akkurat like mange kvinner som er uryddige av seg. Min samboer ryddder og vasker akkurat like mye som meg, og kan være den av oss som husker å tømme søpla dagen før vi drar på ferie.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...