Gå til innhold

Kom hjem til en svinesti

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt!jeg hadde som mange andre har sagt latt dem rydde opp og se hvilken svinesti de har laget selv.

beklager jeg hang meg opp i en ting: orkideene.

hvor lenge var de borte egentlig?1 år?

en orkidee klarer seg i ukesvis uten vann..kanskje de er avblomstret, men om de virkelig er døde på en uke synes jeg det var utrolig merkelig..orkideer skal vannes bare 1x i uken.

Enig. Men kanskje de har stått i solen eller noe og rett og slett har blitt stekt.

Men herregud så dårlig gjort av din familie, ts! Jeg hadde jaggu dratt på hotell eller til en venninne og blitt der til de hadde ryddet opp etter seg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orkideene mine var flere år gamle. De hadde rett og slett blitt stekt i solen gjennom vinduet. Vet veldig godt at de klarer seg en uke uten vann.

Nei jeg har ikke ryddet, ikke engang satt opp vinduene. De skal få kjenne lukten og se alle de døde og levende bananfluene. Har satt meg ute på verandaen og slapper av. Fikk en sms og de er her om ikke lenge. Skrev at de var sultne og ville spise pizza nede på Peppes som ligger rett nedi gata.

Blir ikke aktuelt, de skal rydde og vaske når de kommer hjem!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Orkideene mine var flere år gamle. De hadde rett og slett blitt stekt i solen gjennom vinduet. Vet veldig godt at de klarer seg en uke uten vann.

Nei jeg har ikke ryddet, ikke engang satt opp vinduene. De skal få kjenne lukten og se alle de døde og levende bananfluene. Har satt meg ute på verandaen og slapper av. Fikk en sms og de er her om ikke lenge. Skrev at de var sultne og ville spise pizza nede på Peppes som ligger rett nedi gata.

Blir ikke aktuelt, de skal rydde og vaske når de kommer hjem!!

Skriv hvordan det går :)

Skrevet

ok :)

nå er jeg spent på om de forestiller seg at du har vasket og ryddet etter dem når de kommer hjem!

:popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Følger med på dette!

Føler litt skadefryd jeg :sjenert:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men tenk å morro de har hatt det da. Er bedre å ha det gøy enn å slave og vaske hjemme.

Gjest Heloise
Skrevet

Ja, og tenk hvor moro de får det når de kommer hjem! Hoho!

• Liker 4
Gjest Bjørn82
Skrevet

Enda en sutre tråd med gnål om ubetydeligheter. Hva er problemet med at noen grønnplanter har tørket inn eller at det er blitt igjenglemt en søppelpose og en banan.

Hvis det er så jævlig som du beskriver så er det vel bare å sannere hele huset. Gå berserk med bensinkanna og fyrstikker så er hele dritten vekk og jeg skal garantere deg at hver eneste bananflue kommer til å være vekk.

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Enda et meningsfylt innlegg fra sutra himself :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Enda en sutre tråd med gnål om ubetydeligheter. Hva er problemet med at noen grønnplanter har tørket inn eller at det er blitt igjenglemt en søppelpose og en banan.

Hvis det er så jævlig som du beskriver så er det vel bare å sannere hele huset. Gå berserk med bensinkanna og fyrstikker så er hele dritten vekk og jeg skal garantere deg at hver eneste bananflue kommer til å være vekk.

dette er mangel på respekt, hadde ikke du gitt beskjed om du hadde følt deg totalt overkjørt og lite respektert i heimen?det er en prinsippsak!selvsagt kunne hun ordnet opp i det, men tror du de hadde lært av det?

• Liker 4
Gjest Bjørn82
Skrevet

dette er mangel på respekt, hadde ikke du gitt beskjed om du hadde følt deg totalt overkjørt og lite respektert i heimen?det er en prinsippsak!selvsagt kunne hun ordnet opp i det, men tror du de hadde lært av det?

Hvis man bestemmer seg for at man skal ha det tilpasset sine preferanser til enhver tid så vil man kan argumentere for at alt uavhengig av betydning kan være en prinsippsak.

Hadde det vært meg som kom hjem til noe sånt så hadde jeg ryddet det opp og latt det være med det. Og heller brukt det som et argument for å kjøpslå med noe annet i fremtiden. Som en finere middag laget av den andre parten i forholdet i kveld.

Poenget er at man ikke nødvendigvis er nødt til å lage konflikter av alt som går imot de personlige preferansene i en familie. En familie er et kollektiv hvor man skal ha mest mulig til å fungere dynamisk og harmonisk. Da er det kanskje lurt å være demokratisk selv om ting kanskje ikke blir helt som avtalt eller forventet.

• Liker 2
Skrevet

Hvis man bestemmer seg for at man skal ha det tilpasset sine preferanser til enhver tid så vil man kan argumentere for at alt uavhengig av betydning kan være en prinsippsak.

Hadde det vært meg som kom hjem til noe sånt så hadde jeg ryddet det opp og latt det være med det. Og heller brukt det som et argument for å kjøpslå med noe annet i fremtiden. Som en finere middag laget av den andre parten i forholdet i kveld.

Poenget er at man ikke nødvendigvis er nødt til å lage konflikter av alt som går imot de personlige preferansene i en familie. En familie er et kollektiv hvor man skal ha mest mulig til å fungere dynamisk og harmonisk. Da er det kanskje lurt å være demokratisk selv om ting kanskje ikke blir helt som avtalt eller forventet.

jeg skjønner hvor du kommer fra, men nå er det slik at en gang må man sette foten ned når man er uenig i noe og ikke alltid la det fare forbi som om ingenting har skjedd.

men hvorfor svarte ikke du dette i ditt første innlegg?det var et mye bedre utfylt svar på innlegget en de spydighetene i det første :)

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

jeg skjønner hvor du kommer fra, men nå er det slik at en gang må man sette foten ned når man er uenig i noe og ikke alltid la det fare forbi som om ingenting har skjedd.

men hvorfor svarte ikke du dette i ditt første innlegg?det var et mye bedre utfylt svar på innlegget en de spydighetene i det første :)

Fordi spydigheter har en tendens til å tiltrekke seg oppmerksomheten på en mye mere effektiv måte enn hva et "normalt" innlegg gjør. Også er det ofte sånn at folk kanskje tenker seg litt ekstra godt om for å motargumentere en spydighet. Ergo får man en bedre diskusjon. hehe

AnonymBruker
Skrevet

Er det en personlig preferanse å hive mat som kommer til å råtne så det ikke får hele huset til å stinke død og fyttigrisen i ei uke? Jaja.

• Liker 5
Skrevet

Hmm, virker som om trådstarter har dårlig dressur på mann og barn.

Er det ment som tullball/ironi eller noe i den duren, eller mener du at mennesker skal ha dressur på andre mennesker?

ALDRI livet om jeg hadde "trent opp" mannen min til å respektere meg og hjemmet vårt. Det bør ligge i mannen, da det kalles oppdragelse.

• Liker 2
Skrevet
Det er min største frykt! At jeg en dag skal få en familie som gir blanke f' i mine ønsker og enkle instrukser.

Instrukser! Så en familie handler om at du sjefer alle de andre rundt?

Wow.

• Liker 2
Gjest Bjørn82
Skrevet

Er det en personlig preferanse å hive mat som kommer til å råtne så det ikke får hele huset til å stinke død og fyttigrisen i ei uke? Jaja.

Jeg antar at dersom du klarer å skrive såpass som det du gjorde i dette innlegget ditt så forstår du sikkert også at det antageligvis ikke dreier seg om å forsøple huset med overlegg. Men at det er snakk om en forglemmelse. :gjeiper:

Skrevet

Instrukser! Så en familie handler om at du sjefer alle de andre rundt?

Wow.

Nei, instrukser var kanskje et dårlig ord. Men jeg forventer at hvis jeg drar på ferie en ukes tid så ville resten av familien som ble igjen rydde sitt eget rot og ta opp etter seg selv. Og i tillegg være grei å ta vare på blomstene mine. Det er kanskje ikke instrukser hvis jeg hadde gjort som ts, be dem pent om de kan være så snill å gjøre det for meg fordi det er svært viktig og blomstene er flere år gamle.

Skrevet

Jeg tror problemet her er at de ikke engang forstår hvordan huset ser ut - konsekvensen av å la matrester, søppel og møkkete oppvask stå i 1-2 uker (forstår det slik at de var alene en uke, så dro bort en uke. Gjorde de heller ingenting den uka TS var borte, så er det i praksis snakk om 2 uker, med mindre jeg misforsto hovedinnlegget). Da hadde de neppe dratt fra matrester, og latt småkrypene ha en megafest i heimen.

Skal noe som helst virke oppdragende, ikke minst i forhold til ungene og tanken på å forberede dem på voksenlivet, så må de faktisk se konsekvensene.

Og harmonisk får man det hvert fall ikke når småfluene har invadert, og huset lukter av gammel søppel og råtten mat. Jeg er generelt enig i betraktningene dine, men ikke når det gjelder å være direkte uhygienisk og respektløs.

Jeg heier på TS, og det blir litt spennende å høre reaksjonen når de kommer hjem og må bruke lørdagskvelden på å ta igjen sin egen møkk. Pittelitt skadefryd her også... :sjenert:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...