Gjest Anuket Skrevet 16. juli 2011 #41 Skrevet 16. juli 2011 Hvis man bestemmer seg for at man skal ha det tilpasset sine preferanser til enhver tid så vil man kan argumentere for at alt uavhengig av betydning kan være en prinsippsak. Hadde det vært meg som kom hjem til noe sånt så hadde jeg ryddet det opp og latt det være med det. Og heller brukt det som et argument for å kjøpslå med noe annet i fremtiden. Som en finere middag laget av den andre parten i forholdet i kveld. Poenget er at man ikke nødvendigvis er nødt til å lage konflikter av alt som går imot de personlige preferansene i en familie. En familie er et kollektiv hvor man skal ha mest mulig til å fungere dynamisk og harmonisk. Da er det kanskje lurt å være demokratisk selv om ting kanskje ikke blir helt som avtalt eller forventet. Da håper jeg virkelig at dine barn (hvis du har noen) virkelig lærer seg at man må rydde vekk alt som kan råtne, tiltrekke seg insekter etc. hvis man er borte over en lengre periode. Jeg kan vedde på at hadde min far kommet hjem til et hus som så sånn ut etter en ferie, da hadde det blitt månelys og vi måtte ha garantert ha vasket alt opp etter oss nøye og grundig.. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #43 Skrevet 16. juli 2011 TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter. Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet. Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt. 21
Capricorn Skrevet 16. juli 2011 #44 Skrevet 16. juli 2011 TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter. Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet. Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt. Bra!! Skulle gjerne vært en flue på veggen da de kom hjem. Håper de må erstatte plantene? 2
Gjest Anuket Skrevet 16. juli 2011 #45 Skrevet 16. juli 2011 TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter. Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet. Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt. BRA! Da håper jeg de husker det til neste gang! Flott at de tok hintet selv. Dette blir nok morsomt å huske tilbake på senere God Helg TS!
^me^ Skrevet 16. juli 2011 #46 Skrevet 16. juli 2011 TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter. Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet. Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt. så bra! da lærer barna det også når de bor for seg selv og skal på ferie så husker de denne episoden og vet hva som skjer om de ikke rydder klart før de reiser:)
Gjest Bjørn82 Skrevet 16. juli 2011 #47 Skrevet 16. juli 2011 Da håper jeg virkelig at dine barn (hvis du har noen) virkelig lærer seg at man må rydde vekk alt som kan råtne, tiltrekke seg insekter etc. hvis man er borte over en lengre periode. Jeg kan vedde på at hadde min far kommet hjem til et hus som så sånn ut etter en ferie, da hadde det blitt månelys og vi måtte ha garantert ha vasket alt opp etter oss nøye og grundig.. Ja jeg har to barn. Selvfølgelig rydder vi alle opp etter oss. Barna mine er jo ganske små da, så de driver fortsatt på å lærer seg at de skal rydde opp etter seg. Med en baby i hus så går vi ut med søppla 2-3ganger pr dag. her hjemme. Storesøster på 3,5 har lært seg dette alt og er ivrig på å delta på sånt husarbeid. Jeg vet jo at man skal rydde opp etter seg og ikke la ting forfalle mens man er bortreist. Men de hadde vell bare glemt seg litt "vekk" når de dro.
Capricorn Skrevet 16. juli 2011 #48 Skrevet 16. juli 2011 Jeg vet jo at man skal rydde opp etter seg og ikke la ting forfalle mens man er bortreist. Men de hadde vell bare glemt seg litt "vekk" når de dro. Ja, og nå måtte de rydde bort det de glemte. Ikke verre enn det 4
Gjest Kim Skrevet 16. juli 2011 #49 Skrevet 16. juli 2011 Det suger å komme hjem til slikt ja. Du har min fulle sympati. Hva med et lite vaskekurs for mannen og barna?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #50 Skrevet 16. juli 2011 Jeg vet jo at man skal rydde opp etter seg og ikke la ting forfalle mens man er bortreist. Men de hadde vell bare glemt seg litt "vekk" når de dro. Høres ikke ut som om de glemte seg, høres mer ut som om de gav f%%% og ikke respekterte mor i det hele tatt. 2
Gjest Bjørn82 Skrevet 16. juli 2011 #51 Skrevet 16. juli 2011 Høres ikke ut som om de glemte seg, høres mer ut som om de gav f%%% og ikke respekterte mor i det hele tatt. Det har jo utgangspunkt i hvordan man tolker det. Du tolker det jo på en sånn måte at det blir så negativt som mulig. Jeg tolket det på en sånn måte at det var åpning for andre årsaker. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. juli 2011 #52 Skrevet 16. juli 2011 Pga. dødsfall på jobb måtte vi alle omrokere på ferieplanene vår i år så jeg bare fikk en uke flesses ferie med min familie. Jeg var bortreist i forbindelse med jobb forrige uke og min mann med våre 3 barn på 11, 14 og 17 år skulle dra på hytta en uke. Før de dro ga jeg beskjed om hva de måtte huske på før de dro ang. huset. Huske og tømme all søppel, vanne plantene godt, ikke la mat/frukt stå fremme, tømme kjøleskapet for alt som ville bli dårlig etc. Kom hjem til rot og gammel søppel og en stank som knapt kan beskives. Vinduene var svarte av dødelevende bananfluer. Mat stod på benken sammen med gammel oppvask. Klær og sportsutstyr var slengt rundt. Som om de hadde pakket med politiet i hælene. Og det tristeste, plantene mine, bla. 6 orkideer var døde. De kommer hjem i kveld og skal ikke slippe unna. Jeg drittlei at de ser meg i øynene og lover at alt skal husker på og deretter gir så totalt faen. Fy faen så uansvarlig av mannen din som LIKSOM skal være en voksen mann. Og så store unger? De burde absolutt ikke slippe unna med dette nei.
Gjest hallen Skrevet 16. juli 2011 #53 Skrevet 16. juli 2011 Konklusjonen er vel at de tenkte seg ikke om - mor var smart som ikke ryddet opp etter dem, for når de da fikk se hvor ekkelt dette ble og hvor mye de må rydde gjør de det aldri igjen. Hverken hos foreldre eller i eget hjem når de blir voksne. Lesson learned, og alle er fornøyde til slutt. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. juli 2011 #54 Skrevet 16. juli 2011 Hmm, virker som om trådstarter har dårlig dressur på mann og barn. Hvorfor skal hun i det hele tatt være nødt til å dressere en voksen mann? Han burde skjønt selv at det måtte ryddes. Hva er det med noen menn egentlig?
Gjest BabyBlue Skrevet 16. juli 2011 #55 Skrevet 16. juli 2011 Hvorfor skal hun i det hele tatt være nødt til å dressere en voksen mann? Han burde skjønt selv at det måtte ryddes. Hva er det med noen menn egentlig? Noen menn vokser opp med at mor gjør alt for de når det gjelder husarbeid, og som resultat er de allergiske mot å støvsuge som voksne folk. Forventer at kvinnen i huset automatisk skal gjøre alt....! Men det er provoserende når folk driter i husarbeid, uansett hvilket kjønn det gjelder
QueenPenelope Skrevet 16. juli 2011 #56 Skrevet 16. juli 2011 TS her, nå er de alle i full gang. De hadde visst dratt i hui & hast og tenkt at det ikke var så farlig. De fikk litt av et sjokk når de kom hjem med tanke på lukt & insekter. Alle vinduer og dører er nå åpne og de kjører full gjennomtrekk. Det vaskes og ryddes. Jeg sitter ute og slapper av med kaffe, laptop og MEGET god samvittighet. Jeg har ikke skreket eller ropt, det har ingen andre heller men nå har de fått seg en skikkelig lærepenge og holder på.. så kanskje det blir pizza om noen timer. Men da skal huset være helt 100% prikkfritt. Herlig! Jeg regnet egentlig med at de ikke ante hvordan det kan se ut med en uke eller mer uten folk, men med matrester, søppel og oppvask. Hadde de visst hvor mange kryp som dukker opp, og hvor vanskelig det er å bli kvitt de hersens fruktfluene, tror jeg nok at de hadde gjort det aller nødvendigste før de dro. Men - nå ble det en god lærepenge Veldig bra håndtert! 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 16. juli 2011 #57 Skrevet 16. juli 2011 Jeg hadde dratt søpla opp og lagt det rundt på rommet til ungene sånn at det stinker der når de kommer hjem også hadde jeg gitt mannen en skjennepreken og lurt på hva han tenkte før de dro.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. juli 2011 #58 Skrevet 16. juli 2011 Noen menn vokser opp med at mor gjør alt for de når det gjelder husarbeid, og som resultat er de allergiske mot å støvsuge som voksne folk. Forventer at kvinnen i huset automatisk skal gjøre alt....! Men det er provoserende når folk driter i husarbeid, uansett hvilket kjønn det gjelder Ja er kjempeirriterende, men det er ikke til å se bort ifra at dette oftest gjelder menn. Om jeg noen gang får en sønn så skal jeg oppdra han til å delta i husarbeid altså.
Gjest Bjørn82 Skrevet 16. juli 2011 #59 Skrevet 16. juli 2011 Ja er kjempeirriterende, men det er ikke til å se bort ifra at dette oftest gjelder menn. Om jeg noen gang får en sønn så skal jeg oppdra han til å delta i husarbeid altså. Hva er egentlig å kategorisere som husarbeid? Er det bare renhold og rydding innvendig. Eller er det andre viktige oppgaver som kanskje må gjøres?
Gjest BabyBlue Skrevet 16. juli 2011 #60 Skrevet 16. juli 2011 Ja er kjempeirriterende, men det er ikke til å se bort ifra at dette oftest gjelder menn. Om jeg noen gang får en sønn så skal jeg oppdra han til å delta i husarbeid altså. Kjempebra! =) Nei, hvem vet hvorfor så mange menn er slik? Noen mødre kommer med unnskyldinger som at "gutter er mer genetisk disponible for sløvhet, og derfor har lite ork til husarbeid", men det er feen meg bullshit herifra til verdens ende. Oppdragelse har mest å si for hvor flinke folk er til å gjøre husarbeid senere, ikke om de ble født som gutt eller jente. Men kanskje våre gammeldagse holdninger til menn og kvinner fremdeles henger litt igjen for hvordan vi oppdrar barna våre...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå