AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Pga. dødsfall på jobb måtte vi alle omrokere på ferieplanene vår i år så jeg bare fikk en uke flesses ferie med min familie. Jeg var bortreist i forbindelse med jobb forrige uke og min mann med våre 3 barn på 11, 14 og 17 år skulle dra på hytta en uke. Før de dro ga jeg beskjed om hva de måtte huske på før de dro ang. huset. Huske og tømme all søppel, vanne plantene godt, ikke la mat/frukt stå fremme, tømme kjøleskapet for alt som ville bli dårlig etc. Kom hjem til rot og gammel søppel og en stank som knapt kan beskives. Vinduene var svarte av dødelevende bananfluer. Mat stod på benken sammen med gammel oppvask. Klær og sportsutstyr var slengt rundt. Som om de hadde pakket med politiet i hælene. Og det tristeste, plantene mine, bla. 6 orkideer var døde. De kommer hjem i kveld og skal ikke slippe unna. Jeg drittlei at de ser meg i øynene og lover at alt skal husker på og deretter gir så totalt faen.
QueenPenelope Skrevet 16. juli 2011 #2 Skrevet 16. juli 2011 Oi... Jeg tror faktisk jeg hadde blitt så forbannet, at jeg ikke hadde ryddet bort noe som helst før de kommer hjem. Da skulle de alle fire fått rydde og vaske huset selv - med mine instrukser. Og selvsagt erstatte blomstene. Her er det på tide med litt tough love, tydeligvis. 6
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. juli 2011 #3 Skrevet 16. juli 2011 Det er min største frykt! At jeg en dag skal få en familie som gir blanke f' i mine ønsker og enkle instrukser. Det er jo ikke akkurat mye du ber dem om heller, bare noen enkle grep som de burde gjort til daglig også for å ha et pent og ryddig hjem. Jeg skjønner godt at du er skuffet. Vis at du er skuffet istedet for sint, det er den aller beste måten å gi dårlig samvittighet (= lærdom) på. 4
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #5 Skrevet 16. juli 2011 Da hadde jeg reist vekk en uke dagen før de kom hjem, og sovet over hos en venninne eller familie, så kunne de fikse opp selv. Du er ikke samme som har klaget over mann og familie tidligere? De som aldri hjalp til eller gjorde noe som helst, eller spiste middagen sammen som alltid stod klar? 2
gustav Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Føler så med deg Hva du gjør: IKKE rydd opp etter dem, vent til de dukker opp og fortell hvor skuffa du er, og krev at de gjør det strøkent igjen. Før du drar fra huset og først kommer tilbake når din bortskjemte familie har gjort det bra igjen. All sympati! 1
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 Da hadde jeg reist vekk en uke dagen før de kom hjem, og sovet over hos en venninne eller familie, så kunne de fikse opp selv. Du er ikke samme som har klaget over mann og familie tidligere? De som aldri hjalp til eller gjorde noe som helst, eller spiste middagen sammen som alltid stod klar?
Litia Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Jeg tror rett og slett jeg hadde tatt inn på hotell. La de komme hjem og lure på hvor du er. Når de ringer og lurer, så sier du at du trodde du var kommet til søppelfyllinga, sånn at du tok inn på hotell istedenfor. Og ikke kom hjem før huset skinner, og de har erstattet orkidéene. 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #10 Skrevet 16. juli 2011 Det er min største frykt! At jeg en dag skal få en familie som gir blanke f' i mine ønsker og enkle instrukser. Er DET din største frykt? Større enn frykten for at de en dag ikke skal komme hjem? Tror det er mange som opplever verre ting enn at noen ikke har ryddet huset på en uke... 5
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. juli 2011 #11 Skrevet 16. juli 2011 Er DET din største frykt? Større enn frykten for at de en dag ikke skal komme hjem? Tror det er mange som opplever verre ting enn at noen ikke har ryddet huset på en uke... Og får jeg spørre hva problemet ditt er? "Det er min største frykt" er en måte å si noe på med litt dramatisk effekt. Det er måte å snakke på. Selvfølgelig har jeg større frykter enn det. Selvfølgelig er kreft, dødsfall, ensomhet, psykiske sykdommer, o.l verre enn å ikke ha ryddet huset på en uke. Men slutt å ta alt så utrolig bokstavlig, det kommer du ikke langt med. 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #12 Skrevet 16. juli 2011 Og får jeg spørre hva problemet ditt er? Problemet mitt er bare at jeg har opplevd en som ikke kom hjem, derfor lar jeg meg provosere av at folk strør om seg med sånne uttrykk som "det verste jeg vet" eller "min største frykt" om rene bagateller. Forstår selvsagt at du ikke mener det bokstavelig, men jeg synes bare sånne uttrykk er unødvendige. 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #13 Skrevet 16. juli 2011 Problemet mitt er bare at jeg har opplevd en som ikke kom hjem, derfor lar jeg meg provosere av at folk strør om seg med sånne uttrykk som "det verste jeg vet" eller "min største frykt" om rene bagateller. Forstår selvsagt at du ikke mener det bokstavelig, men jeg synes bare sånne uttrykk er unødvendige. Forstår ditt poeng. Men forstår TotS sitt også. Selvfølgelig er det å bli tatt for gitt av de menneskene du bryr seg mest om her i verden en reell frykt. 1
Gjest HunterLady Skrevet 16. juli 2011 #14 Skrevet 16. juli 2011 Signerer Heloise. Reis før de kommer og la de rydde opp selv! Dette er totalt uakseptabelt! 1
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #15 Skrevet 16. juli 2011 Selvølfelig er det fælt å oppleve de som ikke kommer hjem. Det er også meget irriterende å oppleve de som aldri løfter en finger. Men man blir vel ikke plutselig bare så rotete heller. Jeg mener det at når man er sammen med en person lenge så vet man vel forsåvidt hva man får. Tenker på det du sa Tears, "Det er min største frykt! At jeg en dag skal få en familie som gir blanke f' i mine ønsker og enkle instrukser." Hvis en person er så slapp så er han det forhåpentligvis fra dag èn. For min kjæreste er meget flink i hjemmet, jeg håper ikke jeg våkner opp til en slapp og glemsk idiot en dag 2
Tullamore Dew Skrevet 16. juli 2011 #16 Skrevet 16. juli 2011 Fullstendig uakseptabelt, på alle måter. Det var helt enkle og greie beskjeder og gjøremål, de burde helt fint klart å ordne alt selv før avreise. Ikke rør en finger, de skal få ordne alt selv, og selvsagt erstatte blomstene. De skal forstå at de har såret deg og skuffet deg ved å ikke høre på deg. Dette må få konsekvenser, de får rydde opp etter seg, slik avtalen i utgangspunktet var.
-Susanne- Skrevet 16. juli 2011 #17 Skrevet 16. juli 2011 Hmm, virker som om trådstarter har dårlig dressur på mann og barn. 2
^me^ Skrevet 16. juli 2011 #18 Skrevet 16. juli 2011 jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt!jeg hadde som mange andre har sagt latt dem rydde opp og se hvilken svinesti de har laget selv. beklager jeg hang meg opp i en ting: orkideene. hvor lenge var de borte egentlig?1 år? en orkidee klarer seg i ukesvis uten vann..kanskje de er avblomstret, men om de virkelig er døde på en uke synes jeg det var utrolig merkelig..orkideer skal vannes bare 1x i uken. 2
Gjest HunterLady Skrevet 16. juli 2011 #19 Skrevet 16. juli 2011 Hmm, virker som om trådstarter har dårlig dressur på mann og barn. Dressur til og med? Man skal ikke behøve å dressere et annet voksent menneske. Dressere barn? Det heter å oppdra barn. 1
Capricorn Skrevet 16. juli 2011 #20 Skrevet 16. juli 2011 Henger meg på de andre her. La de rydde. Ikke rør noe! Plantene burde samtlige av de erstatte. La dem spleise med lønn og lommepenger. Dette var dårlig gjort 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå