Gå til innhold

Flere som har tatt feil av BH-størrelsen?


MissMas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange som også har feil inntrykk av BH størrelser. Hvis man googler "D cup" har mange av kvinnene bryster som er laangt større enn D (selvsagt har det noe med at det er større i USA også, men likevel).

Jeg er en D-cup selv og det er ikke "store pupper". Tror mange menn bare har hengt seg opp i noen størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år gått med 80 C/D. Var på tur i København for tre år siden og fant en BH som jeg synes var SÅ fin på Triumph i 80 D og prøvde denne. Den satt overhode ikke fint. Hun i butikken gikk og kom tilbake med en BH i 75 F! Jeg sa bare at den ble nok alt for stor i cupen, men hun insisterte på at jeg skulle prøve. Den satt som et skudd! Merket helt klart forskjell på en litt dyrere BH i riktig størrelse og billigBH fra HM ol som jeg hadde gått med tidligere. De gir en helt annen støtte og på store cup-størrelser så er BHstoppene også bredere enn på BHer med mindre cuper for å gi mere støtte. Kommer aldri til å kjøpe billige BHer igjen i mitt liv. Er også medlem av Club Change og får rett som det er tilbud på e-post som er ekslusive for clubmedlemmer. Bruker i dag 75 F/G, kommer an på merket og synes en god BH er verdt hver eneste krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kvinner er ikke noe særlig bedre mht. å tro at en DD eller E cup er noen helt enorme 'daier' :fnise:

Vi har vel alle vært i den situasjonen at de butikkene vi hadde råd til å handle i, de hadde ikke størrelsen vår... uten at vi dengang heller var oppmerksomme på at 75 ikke var det minste som var å oppdrive.

- selv om det faktisk var det minst som var å oppdrive hos de store kjedebutikkene en gang...

Opplevelsen av å faktisk finne en 70E første gang var ubetalelig! - og så slet man med å finne bodyer/korseletter som var så smale som 70 :lol:

Verden har nå gått litt fremover, og jeg slår et slag for undertøysbutikkene og for å gi studentene (som bursdagsgave eller julegave) enten gavekort eller den summen penger en flott og god BH faktisk koster i en 'spesialistbutikk'.

Til dem som ikke helt har fått med seg differansen mellom dobbelbokstav og neste bokstav (eksempelvis DD og E) så er det ikke helt nøyaktig det samme.

En DD skal være 3/4 av en E cup.

I praksis blir de dermed nesten helt like, men ikke helt.

Greit å ha i minnet om man ligger litt på vippen mellom to cup størrelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ungdommen/tidlig voksen skviste jeg meg inn i 75A fordi jeg var overbevist om at jeg ikke kunne ha større pupper enn det. Så tok jeg skrittet over til 75 B og følte meg veldig stolt over at cupene ikke var for store.

I vel voksen alder tok jeg mot til meg og kjøpte en 75 C, men da følte jeg virkelig at jeg overdrev vel kraftig.

Så kom dagen da jeg med angst i hjertet nærmet meg en Change butikk. Jeg var faktisk overbevist om at de kom til å si at jeg måtte rykke ned en størrelse igjen, og hvem vil vel høre det?

Så det var ei kvinne med roser i kinnene som kom ut med en full pose av bh`er i størrelse...75E. Nå skviser de meg ikke over alt, men sitter godt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...