Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. juni 2004 #141 Del Skrevet 5. juni 2004 Hei på seg! Har vært litt "fraværende" i det siste, glemt å skrive i dagboka jeg.. Nå har jeg faktisk sommerferie! Fra i dag! Tre uker fri og jeg skal gjøre så lite som mulig Vi drar på bilferie til Tyskland i slutten av uka, regner jeg med, og så får vi se hvor vi havner. Ingen konkrete planer, bare suse rundt og kose oss Gleder meg! Ellers... Tja... ikke så mye å fortelle om i grunn, bestilte Filmdeal i går og så Atter en konge og gumla pizza til den store gullmedalje til langt på natt Kooooos... Ikke så ofte vi har tid og ork til sånt. Forrige helg var vi på Gol, faktisk. Bjørnemannen er med i en mercedesklubb, og de hadde landstreff der. Mange fete biler, og mange som tok en exorcist da vi var ute på cruising *lol* Nå driver jeg og funderer på om jeg skal gjøre noe morsomt med min egen bil, den er liten og lyseblå, og jeg vil beholde fargen. Noen som har forslag til tema? Nå må jeg hoppe i dusjen, skal en tur til Strømmen straks. Pusen må ha markekur, stakkar. Så en ekkel og hvit sak på et strategisk sted i stad.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 6. juni 2004 #142 Del Skrevet 6. juni 2004 Her kommer det en natt hilsen til deg. Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 27. juni 2004 #143 Del Skrevet 27. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juni 2004 #144 Del Skrevet 27. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. juni 2004 #145 Del Skrevet 29. juni 2004 Heeeeeeeeeeeeeei! Borte vekk ja... har vært på ferie noen uker, og glemt å si melde fra (glemt alle fjelllvettreglene jeg en gang kunne ) Har hatt det kjempefint, vært på bilferie i Tyskland i nesten to uker, avslutta med grillparty i Nederland Herlig! Skal prøve å skrive litt mer utfyllende senere, nå må jeg vaske og rydde litt... Takk for at dere husker meg når jeg har glemt meg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 29. juni 2004 #146 Del Skrevet 29. juni 2004 Velkommen hjem! Lurte på hvor det hadde blitt av deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. juni 2004 #147 Del Skrevet 30. juni 2004 Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 7. juli 2004 #148 Del Skrevet 7. juli 2004 venter i spenning på feriereferat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. juli 2004 #149 Del Skrevet 11. juli 2004 Hei på alle sammen, her kommer feriereferatet! Torsdag 10/6: Avreise grisetidlig på morgenen, var hos Simco utenfor Fredrikstad kl 08.00 for at de skulle sjekke bilen. 4.giret funka nemlig ikke... men heller ikke de fant ut av det. Vi freste videre likevel, sørover mot Malmø. Kjørte Øresund-broa over til København, og leita lenge etter en campingplass vi hadde fått anbefalt, som het Ishøj camping. Vi fant den til slutt, og satte opp teltet vårt i nærheten av et svææært telt som stod der fra før. Skal innrømme at vi lurte fælt på om det alltid stod der, eller om det var noe på gang. Det fant vi ut dagen etter... Vi traska inn til "sentrum" av Ishøy for å få oss noe mat og noe å drikke på, og satt utenfor teltet og drakk rødvin til 11 kr literen og øl til 1,50 for flaska. Ble gode og brisne for 20 kr Fredag 11/6: Fra Ishøj tok vi toget inn til København for å gå på sightseeing. Men lo and behold: Utenlandske VISA-kort er noe HEEEEELT annet enn danske VISA-kort, og funker ikke i matbutikken, på toget, i småbutikkene, bensinstasjonene osv osv... Mama Rosa i Strøget og Hard Rock Cafe tok imot kortet mitt, men andre steder så de bare rart på meg. Det endte opp med at vi var flittige brukere av minibankene i Danmark. Tidlig tilbake i teltet i dag, med mer å drikke og spise i sekken. Utenfor campingen stod det et stort skilt: Ishøj Harmonikafestival, 11/6-13/6 Munnspillfestival, tenkte vi, det bråker ikke så fælt vel. På resepsjonsbygget stod det et skilt til: Ishøj Harmonikafestival: To scener, musikk fra 12-24. Det er fortsatt munnspill vi snakker om, ikke sant? Ikke sant? Så hørte vi musikken - for de hadde jo allerede begynt. Harmonika betyr ikke munnspill på dansk, det betyr trekkspill. Vi hadde altså trekkspillmusikk 12 timer i døgnet, fra to scener, det er 24 timer i døgnet det! Enda bra vi var i Danmark, hvor øllen er billig! Lørdag 12/6: Deilig med en dusj! Dro inn igjen til København, og tilbrakte hele dagen på Tivoli. Det første vi gjorde, var å kjøpe hver vår av den største isen jeg noen gang har holdt. Fire kuler, softis, krem, syltetøy og flødebolle i kjeks. Anbefaler Tivolivaffel til alle som har lyst på doblet kolesterolnivå En gjeng med eldre, britiske turister som satt på benken ved siden av utbrøt "Oh dear!" da vi satte oss på benken. De satt jo selvsagt med hver sin softis i beger, og gav klart uttrykk for at de ble overmåte imponert hvis vi klarte å spise hele tivolivaffelen. Bjørnemannen bare gliste og spiste hele sin + halve min, for jeg holdt på å sprekke. "Oh my god, aren't you ashamed of yourself!" utbrøt den ene dama. "At least you have some decency, dear" sa hun til meg og lo godt. Mer trekkspill i teltet den kvelden... Søndag 13/6Etter en god, lang dusj (bruke opp resten av pollettene - dusj ) dro vi videre mot Berlin. Tok ferga fra Rødbyhavn til Puttgarden, og kjørte tilfeldigvis innom en by som het på veien - det angrer vi ikke på! Ta en kikk på sidene, og let fram Schweriner Schloss. Sinnsykt fint slott og fin by! Orangeriet til slottet er helt utrolig, og rosehagene... og det store treet... *sukk* Men videre skulle vi. Berlin var målet for kvelden. Vi kjørte og kjørte, og endelig var vi i Berlin - eller i hvert fall helt i utkanten. Pankow, ja det hørtes jo... fint... ut... De har i hvert fall hotell her. Og toget går inn til byen i morgen. Hotellet så skikkelig suspekt ut fra utsiden, og resepsjonen så ikke så mye bedre ut, men rommene var knallfine! Rent og pent, fliser på badet og herlige senger. Dvs, jeg er litt usikker på den ene senga, for den var det ingen som lå i den natta i hvert fall . På toppen av det hele kosta det ikke mer enn 60 euro pr.natt. Mat må man ha, så vi gikk ned igjen til resepsjonen og spurte etter nærmeste restaurant. Joda, det var bare 8 minutter å gå i den retningen. Tusen takk, da går vi. Vi gikk i åtte minutter, og der var det jaggu en restaurant - men den var jo stengt på søndager... så vi gikk åtte minutter tilbake igjen og forklarte for dama at der var det stengt. Hun ble helt fortvila, og sa at den andre restauranten var 20 minutter å gå i motsatt retning. Tror hun var litt redd for at den også skulle være stengt... Og det var jeg også, for å være helt ærlig. Men heldigvis var den ikke det, og vi både spiste og drakk godt, og sjanglet gjennom Østberlin på vei tilbake til Pankow Business Hotel godt etter mørkets frembrudd. Det tok mye mer enn 20 minutter å gå tilbake, kan du si Vi så vårt første Spargel-skilt i dag. Mandag 14/6: Sjekket ut fra hotellet etter en herlig frokost (utrolig bra standard! Anbefales!), parkerte bilen på parkeringsplassen til togstasjonen, og stilte oss opp for å vente på toget til Berlin sentrum. Vi kløna litt for å finne ut av billettautomaten, men vi kom oss da til byen etter hvert Det første vi gjorde, var å drikke kaffe på Starbucks ved Brandenburger Tor, og mate småfuglene ved kafebordet (jeg vil ha Starbucks på Neskollen, hvorfor er det ikke det?). Så traska vi langt og lenger enn langt, gjennom Tiergarten på jakt etter Ku'damm. Det var langt å gå! Anbefaler buss på det sterkeste. Vel framme gikk vi oppover Ku'damm så langt vi orka, og så snudde vi og gikk nedover igjen. Det var på den sida av veien at alle iskremfellene lå... Haagen Daz-kiosken var bare for fristende til å gå forbi! Og litt lenger ned lå den en altfor kul og altfor dyr butikk som het Pyrate Style - og de solgte piratklær til priater i alle aldre. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg garantert kjøpt piratantrekk til Bjørnungen Det var jo selvsagt dødsdyrt, men herregud! Så kult! Fra Ku'damm tok vi en turistbuss rundt i byen for å se så mye som mulig uten å måtte gå overalt. Hoppet av på Unter den Linden, og tok toget tilbake til Pankow, der bilen stod. Fra Pankow dro vi videre sørover mot Stuttgart. Middag på Autohof 20meter over Autobahn, og overnatting i bilen utenfor en bensinstasjon ved Nürnberg (vi bomma på hotellet...) Mange Spargel-skilt i dag. Tirsdag 15/6:Stive og støle spiste vi frokost på kroa ved bensinstasjonen, og kjørte videre mot Stuttgart. Der var vi innom Mercedesmuseet, MB Classic museet (herregud som de gutta kan restaurere gamle biler!) og fabrikken til AMG (styler og trimmer mercer, deriblant bilen vi kjørte) i Affaltebach. Rimelig metta på biler, orka vi ikke å dra inn igjen til Stuttgart - litt for stort og litt for mye å finne fram i - så vi kjørte nordover igjen mot neste stoppested: Heidelberg. Vi fant fram, å herregud som vi fant fram! Drømmebyen! Gamlebyen står så og si intakt, med bymur, bybro over elva og gammalt slott omtrent oppå byen! Brostein overalt, usannsynlig koselige murhus, til og med Mac Donalds modererte seg her - de hadde faktisk treskilt i stedet for det vanlige neonorgelet. (Ja, jeg vet det har det i gamlebyen i Stavanger også, f.eks, men det er like spesielt å se hver gang) Vi spiste på en brun, liten pub i Altstadt (gamlebyen). Ikke så innmari god mat, men det var i det minste mat. Da vi kom ut igjen, var gatene folketomme, og det var de absolutt ikke da vi gikk inn. Lettere forvirra begynte vi å traske rundt, og fant en enorm menneskemengde rett innafor bymuren, foran en diger tv-skjerm: Fotball, selvfølgelig... Jaja, tenkte vi, da drar vi og finner oss et hotell mens alle andre holder på med noe annet. Det var den tabba vi gjorde. For første (og siste) gang den ferien, var det ikke et eneste hotellrom å oppdrive. Vi kjørte og kjørte og kjørte... i små, tyske byer med blendingsgardinene nede (creepy!), trange smug og stengte hoteller, til vi kom til Mainz. Der var det kun Favorit Hotell som hadde ledig rom - til 185 euro natta. Jeg forklarte mannen (som til alt overmål snakket bittelitt engelsk) at det var litt for dyrt, og at vi var veldig veldig trøtte. Jeg hadde ikke tenkt meg noe dyrere enn 100 euro. Ok, sa mannen, 110. OK! sa jeg. Hvor kan jeg slokne? Med bilen parkert og bagene våre i hånda, fant vi fram til rommet. Joda, det var ikke bare et rom, det var en suite... Rimelig trøtte og slitne som vi var, satt vi på senga og lo oss i hjel en stund, før vi fant ut at vi hadde vindu med utsikt i tillegg, og at det billigste rommet de hadde på hele hotellet kosta rundt 130 euro natta. Og det var ikke rommet vårt, for det var et av de dyreste. Enda flere Spargelskilt i dag - hvor skal dette ende? Onsdag 16/6: Frokosten holdt nøyaktig samme standard som det billige hotellet i Østberlin (like duker og samme rosene på bordet, til og med). Det var veldig imponerende i Pankow, men ganske skuffende her, siden rommet opprinnelig kosta tre ganger så mye. Men men, vi fikk spist og ble mette, og freste videre mot Rüdesheim am Rhein. Der var vi tidlig, siden vi egentlig hadde tenkt å dra på skikkelig sightseeing i Heidelberg (som jo ikke ble noe av). Fikk hotell med en gang (Rüdesheimer Hof), null problem, og satte ut i gatene på leting etter Drosselgasse. Det første vi fant var ei platesjappe med en del metallskiver i vinduet og en innehaver med langt hår. Det var litt av en samling han hadde... Er litt usikker på hvor mye penger vi endte opp med å bruke der, men jeg tror det var mer enn vi brukte på hotell i Rüdesheim. Jeg fikk meg ny Nightwish-longsleeve, og fikk kjøpt den nye Nightwish-cd'en som akkurat hadde kommet ut. Det var bare så vidt at han ikke klarte å selge oss et Nightwish-flagg også, med det nye coveret på Posen derfra var så tung at vi måtte gå tilbake til hotellet med den før vi fortsatte letinga etter Drosselgasse. Det var da vi oppdaga at hotellrommet vårt (som også var billig, faktisk) hadde balkong med et lite bord, to stoler og en overdådig blomsterkasse på rekkverket. Alle som kjenner meg, vet at jeg setter pris på en god blomsterkasse i ny og ne Jeg vet i hvert fall hvor vi skal bo neste gang vi drar til Rüdesheim! Endelig fant vi Drosselgasse. Eller, endelig, klokka var fortsatt ikke så veldig mye, men nok til at vi var både sultne og tørste. Vi kikka rundt i turistfellene, og kjøpte noen kort til venner og bekjente. (som forøvrig ikke ble sendt før vi kom hjem til Norge, fordi noen av oss (les: Bjørnsdatter) er ganske distré). Så leste vi menyer et kvarter før vi bestemte oss for hvor vi skulle spise. Bjørnemannen skulle nemlig ha Schweinshaxe, og jeg skulle ha noe helt annet som ikke slutta på haxe, og det var ikke så lett å kombinere. Men vi fant oss et sted til slutt. Der var kelneren kledd i rødrutete kjole med puffermer, sandaler og hvite sokker, og det stod en østeuropeer bak en synth og spilte gamle slagere han ikke kunne teksten til. Inne i et hjørne satt en busslast med danske pensjonister. Vi fikk bestilt mat og drikke, og ble lettere satt ut da damen spurte om vi ville ha hel eller halv liter øl. Halv, sa jeg, før jeg fikk tenkt meg om. Hel, sa Bjørnemannen, før han fikk tenkt seg om. Damen lo ondt og svinset ut på kjøkkenet med bestillingsblokka. Et par minutter senere kom hun tilbake med den snåleste øllen jeg har sett - jeg fikk en støvel med øl, og til sin fortvilelse, og de danske pensjonistenes forlystelse, fikk Bjørnemannen et glass som var omtrent en halv meter høyt og formet som en dame. Han ble fotografert og skålt med, og musikanten dedikerte en "operette" til "der mann mit die grosse bier". Alle andre satt også og drakk halvlitere, men jeg var den eneste som fikk en støvel... og Bjørnemannen var den eneste som turte å bestille en liter. Etter fire støvler, to damer, en schweinshaxe og svinemedaljonger, måtte jeg besøke toalettet. Jeg lo så jeg grein da jeg så det toalettet. Det var rødt, det var grønt, det var hvitt og gult og svart, og med dører av bølgestål med røde håndtak. Og det var skinnende rent, heldigvis. Bjørnemannen lurte fælt på hva det var med meg da jeg kom ut igjen, og jeg klarte bare å be ham om å gå på do og se selv. Han kom ut igjen med en heller sjokkert mine, og uttrykte sin bekymring for flisleggeren som tydeligvis blingsa litt da han bestilte fliser. Da vi ba om regninga, så kelneren heller skuffa ut, og spurte om vi ikke skulle ha "eine bier" i stedet. Nei, vi skulle hjem og legge oss. Da så hun enda mer sjokkert ut, siden klokka var bare sju Men vi hadde klart å drikke og spise opp nesten 800 kr, så jeg tror vi gjorde rett i å trekke oss tilbake. Selvsagt kom vi ikke langt før jeg oppdaget skiltet der det stod "Rüdesheimer Kaffee - flambiert am tisch". Jeg er lidenskapelig glad i fancy kaffe, og umulig å stoppe når jeg har fått noen støvler innabords. Så jeg bestilte kaffe, og Bjørnemannen bestilte øl. Kelneren, som forøvrig var godt over norsk pensjonalder, prøvde å gi oss spisekartet, men jeg gjorde det klinkende klart på norsk-tysk at jeg skulle ha kaffe, jeg. :oops: Vel, mannen kom tilbake med øl, tidenes særeste kaffekopp, en skål med krem og sjokoladestrø, en kanne kaffe og en liten flaske brennevin som det stod Asbach på. Han helte brennevinet i koppen, tente på og begynte å røre. Hvordan han klarte det, skjønner jeg ikke, for jeg kjente hvordan varmen stod av koppen der jeg satt. Da han hadde rørt litt, helte han i kaffen og brukte den varme skjea til å ta kremen ut av skåla og legge den sirlig oppi koppen. Trenger jeg å si at det var utrolig bra kaffe? Og selvsagt, utrolig dyr kaffe. 7.5 euro kosta den... men det var definitivt verdt det. Køya fant vi sånn i åttetida. Mange spargelskilt i dag også. Torsdag 17/6: Etter litt luft på balkongen og en dusj dro vi videre mot Koblenz, så noen flere spargelskilt, og snudde nesa mot Nürburgring Nordschleiffe. Bjørnemannen hadde så lyst til å kjøre noen runder med bilen sin, men siden vi var der ganske tidlig, og turistkjøringa ikke begynte før kl 17, tok vi i stedet en spisepause, shoppepause i supporterbutikken og et par bilder langs banen. Da han så den delen av banen, var Bjørnemannen plutselig glad for at han ikke hadde kjørt utpå med sin lave bil.. Hjula ruller videre, denne gangen østover, mot Bottrop (hjemmet til Brabus, for de som vet hva det er) og Bocchum, der vi egentlig skulle innom en musikkbutikk, men den fant vi aldri. Så kveldens stoppested ble Harsewinkel. Der skulle vi møte en gjeng med mercedesfantaster på fredag, og hotellet var booket, men det var jo selvsagt dagen etter, og innen vi var framme, var hotellet stengt. Vi endte opp med å sove i bilen langs veien. En time etter at vi hadde sovna, dundra det på ruta: POLITZEI! Å shit. Drit trøtte og forvirra til tusen, måtte vi leite fram briller, vognkort, førerkort og svare på spørsmål på tysk. Til slutt fortalte de oss at det hadde blitt stjålet en bil som lignet på vår i nabobyen, men siden det tydeligvis ikke var oss, så kunne vi bare sove videre. Drømte om spargel. Fredag 18/6: Sjekka inn tidlig på hotellet. Satt ute og venta på at resten av gjengen skulle komme. Fest på kvelden, spargelbuffet. SPARGEL! Usannsynlig dårlig service! Øllen var 0,2 (!) vi satt og venta på regninga i en time, og de skjønte ikke et kløyva ord engelsk. Æsj, dårlig dag. Lørdag 19/6: Biltreff. De norske gutta plukka priser som om de var rips Kjempegøy Etter treffet bar det til Nederland på grillfest! En bekjent av klubben (som plukka priser på biltreffet) bor rett over grensa til Nederland, og foreldrene hans hadde kjøpt inn øl, vin og ikke minst mat til hele gjengen + litt til. Kjempehyggelige mennesker, og veldig bra mat. Tre av gutta skulle dra tidlig, for de måtte på jobb på mandag morgen. Vi var altså ca 1 mil vest for grensa til Tyskland. To timer etter at de hadde dratt, fikk Bjørnemannen melding: "Nå er vi i Amsterdam. Er det langt igjen til grensa?" Hysterisk latter blant nordmennene, mens nederlenderne satt som en gjeng med spørsmålstegn. Etter en kjapp oversettelse brøt det ut solide latterbrøl også blant dem, og far i huset løp inn etter kart mens Bjørnemannen prøvde å forklare gutta at de hadde kjørt feil vei. Spargel heter aspargus på nederlandsk. Søndag 20/6: Bjørnemannen fikk melding fra gutta som rota seg bort dagen før om at NÅ var de i Puttgarden. De hadde kjørt 75 mil. Da vi kjørte til Puttgarden litt senere på dagen, målte vi 35 mil. Det varte og rakk før vi kom oss av sted, men klokka seks var vi på vei. Puttgarden ca kl 00.10. Kjørte i ett til vi var 5 mil utenfor Gøteborg, da orka ingen av oss mer, og vi sov i bilen. Ingen spargelskilt i Danmark og Sverige. Mandag 21/6: Innom Svinesund en tur, hjemme ca kl 15. Godt med dusj og gratis seng! Aldri mer spargel. Det var feriereferatet! Langt nok? Noen som klarte å lese alt? Vent, det er mer, men det er ikke feriereferat: Jeg har fått meg ny jobb! Jeg ble tilbudt butikklederstilling på torsdag, og takket ja på fredag. Stolt, jeg? JA, det kan du banne på! Tjoho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 11. juli 2004 #150 Del Skrevet 11. juli 2004 Nå har jeg lest hele referatet - litt av en ferie. Høres ut som en fin ferie. Og gratulerer med ny jobb. :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juli 2004 #151 Del Skrevet 12. juli 2004 Nå har jeg lest hele referatet - litt av en ferie. Høres ut som en fin ferie. Og gratulerer med ny jobb. :dagensrose: Ja, det gjorde det. Gratulerer med jobben fra meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 13. juli 2004 #152 Del Skrevet 13. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #153 Del Skrevet 13. juli 2004 Titter innom og sier hei! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #154 Del Skrevet 14. juli 2004 Ja, gratulerer med ny jobb! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. juli 2004 #155 Del Skrevet 14. juli 2004 Heisann heisann! Koselig at dere stikker innom! Har hatt en uggen dag i dag, min første GU... æsj. På jobbfronten er sjefen på ferie, så jeg er sjefen! Betyr det at jeg er på ferie? Hmmm... merkelige tankerekker i dag. Men når jeg først blir sjef, DA skal jeg ha ferie da! (Neida, bare tuller... blir nok ikke noe mer enn før). Jeg er i så rart humør i dag at jeg ikke tør å sitte her lenger. Men takk for titten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. juli 2004 #156 Del Skrevet 14. juli 2004 Jobben er fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #157 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har vært til GU flere ganger. Andre gangen fikk jeg litt skrekken, for hun legen jeg var hos da var ikke serlig forsiktig. Heldigvis har det gått bedre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 14. juli 2004 #158 Del Skrevet 14. juli 2004 liker ikke GU selv så jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #159 Del Skrevet 15. juli 2004 En lege jeg var hos (må ha vært første gangen) fortalte meg at de noen ganger kalte spekelet for "spetakkelet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. juli 2004 #160 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg bare kneip igjen det jeg kunne knipe igjen jeg (som i dette tilfellet kun var øynene), så det eneste jeg så, det var tuben med eksplorasjonskrem som lå på bordet... :-? Høres veldig bra ut oversatt til engelsk synes jeg. "Exploration cream", får du kjøpt det på lek.no? Jobben blir bra! Men det skal bli ganske uvant å være sjef, og ikke bare nesten sjef. Jeg får min egen nesten-sjef til og med! Joho! Hørte rykter om at han (ja! En han i en blomsterbutikk! De er sjeldne!) har langt svart hår, og at vi kom til å ha sååååååååå bra kjemi sammen. Javel, tenkte jeg, hva slags inntrykk er det jeg har gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå