Gå til innhold

Kanskje (endelig) gravid?


Lemming

Anbefalte innlegg

Hei! Har vært prøver litt over et år nå... Dog det kan diskuteres hvor aktiv. Etter å ha hatt hormonspiral flere år og fjernet den, har jeg hatt veldig uregelmessige sykluser. Det har gjort det vanskelig å holde følge med EL. I starten prøvde jeg veldig å følge med, men etter hvert har jeg heller prøvd å "ta det som det kommer".

For en ukes tid siden hadde jeg en bitte liten blødning. En liten flekk blod i trusa bare. Jeg hadde følt det som om mensen var på vei, og kjøpt inn bind. Ventet ikke mensen riktig enda, så ble i grunnen overrasket da det var blod i trusa, selv om jeg hadde hatt noen "mensmurringer". Jeg ordnet til med bind, men blødde ikke mer. Hadde brunaktig utflod i mange dager, nen ikke mer blod.

Jeg tenkte tanken allerede da at det kunne være en festeblødning. Leste endel om det på nett, og det hørtes jo ut som det kunne være det jeg hadde. Har likevel ikke tort å håpe, og har avskrevet det som en forløper til mensen eller noe... Men så ga det seg. Og det har ikke kommet mer - verken blod ellet utflod.

I dag tok jeg en graviditetstest. Kontrollstreken er helt tydelig, og det ER en teststrek der! Men den er veeldig veldig svak! Er den positiv da?? Er jeg gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det nå med disse strekene da. ER det slik at en strek er en strek? selv om den er svak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en strek er en strek!! Min var nesten usynelig, men økte i styrke til neste dag :)

Ta en test i morgen. Håper du får endelig svar da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja.

Nå har jeg kikka på testen 20-100 ganger i kveld. jeg har lest på nettet og kikka igjen. Spurt hva sambo tror. Han mener jeg skal gå utfra at den ikke er positiv, ta en ny imoegen eller om noen dager. Han er redd jeg skal bli skuffa... Men... Etter SÅ mange blendahvite, klinkeklare negative tester, så er det jammen ganske umulig å se på den svake rosa streken min, og anta at den er negativ.. Samtidig har han jo helt rett! Skuffelsen blir ikke liten nå dersom jeg faktisk ikke er gravid...

Etter hva jeg kan forstå er det iallefall ikke en skyggestrek. Fordi en skyggestrek er når man kan se på testen den stripa der det skulle blitt en rosa strek dersom testen var positiv. Men en skyggestrek er fargeløs eller grå, mest som nyanseforskjeller på "papiret". (?)

Streken min er veeeldig svak, MEN - den er rosa.

Så da er jeg gravid da?

Må kjøpe ny(e) test(er) imorgen! Så er det bare å holde fingrene krysset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok min graviditetstest fikk jeg også en veldig svak teststrek... Ble ikke noe klokere når testen var like svak dagen etterpå heller. Men i utgangspunktet så er en strek en strek, og det var også min første gang å få en strek i det hele tatt. Jeg tok en tur til legekontoret og fikk tatt en blodprøve - da får man et helt sikkert svar om du fortsatt føler det usikker etter test nr. 2. Min var iallefall positiv, og legen mente at i de aller fleste tilfeller så betyr en strek at man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke jeg, men uansett så lnsker jeg deg lykke til, og håper at du får en liten en :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest er det slik at når testen viser positivt, så er du helt sikkert gravid. Men om den tester negativt, så er det ikke helt sikkert at du ikke er gravid. Og med tanke på de andre tingene du nevner, tror jeg du er gravid.

Tok du testen på morgenen?

Ville allikevel tatt en ny om et par dager, for å være helt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som en festeblødning du hadde, og en teststrek er en teststrek.

Legger ved en post som jeg skrev for noen måneder siden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=552662

Der ser du hvor svak min teststrek var, men gravid var jeg :)

Oi, den var lik på min du! Jeg tok faktisk bilde av min med tlf, vurderte å sende det til en venninne for å spørre hva hun trodde.. Men ombestemte meg. Kanskje jeg skal legge ut bilde her?

Etter hva jeg har lest er det slik at når testen viser positivt, så er du helt sikkert gravid. Men om den tester negativt, så er det ikke helt sikkert at du ikke er gravid. Og med tanke på de andre tingene du nevner, tror jeg du er gravid.

Tok du testen på morgenen?

Ville allikevel tatt en ny om et par dager, for å være helt sikker!

Jeg tok ikke testen på morgenen, men jeg hadde ikke tissa på rundt 8 timer, så tenkte det ble omtrent som morgenurin.. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke testen på morgenen, men jeg hadde ikke tissa på rundt 8 timer, så tenkte det ble omtrent som morgenurin.. (?)

Hvis du tok den kl. 23 og ikke hadde tisset siden kl. 15, vil jeg ikke tro det blir det samme som morgenurin. Konsentrasjonen av hCG er høyest i urinen om morgenen, men er usikker på om det gjelder hvis man venter med å tisse til senere, da det på en måte er den samme urinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis testen din ligner på Niennas sin, så er det ingen tvil. Du er gravid! :nigo:Dette er en svak strek, men selv den er helt klart positiv.

Gratulerer så mye! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg kan forstå, er det to grunner til at morgenurin er best (les: mest konsentrert). Den ene grunnen er at det er lenge siden man har tissa når man våkner. Har flere plasser lest at om det er 6 timer eller mer siden man har vært på do kan man godt ta en test.

Den andre grunnen er vel at man ikke har drukket noe på mange timer om morgenen når man står opp. Derfor er urinen mest konsentrert da.

Jeg hadde som sagt ikke tissa på lenge, så tenkte det gikk greit å ta en test. Men jeg hadde selvsagt drukket noe, så kan jo hende urinen var litt utvanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge ut bilde, men det er jammen ikke så lett??! Sitter med tablet, ikke pc, så var litt vanskelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan forstå, er det to grunner til at morgenurin er best (les: mest konsentrert). Den ene grunnen er at det er lenge siden man har tissa når man våkner. Har flere plasser lest at om det er 6 timer eller mer siden man har vært på do kan man godt ta en test.

Den andre grunnen er vel at man ikke har drukket noe på mange timer om morgenen når man står opp. Derfor er urinen mest konsentrert da.

Jeg hadde som sagt ikke tissa på lenge, så tenkte det gikk greit å ta en test. Men jeg hadde selvsagt drukket noe, så kan jo hende urinen var litt utvanna.

Da er vel antageligvis det svaret på at den var litt svak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testing, testing.... Kommer bildet opp nå?

post-9642-0-39445800-1309859333_thumb.jp

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...