Mayami Skrevet 17. november 2012 #1041 Del Skrevet 17. november 2012 Lille her har også vlitt gabske avhengig av grøt om kvelden. Eller... Det er vel i grunnen jeg som er mest avhengig, for siden vi begynte med det gar han sovet natten gjennom uten å våkne selv for mating! Og, han har ikke vært spesielt sulten om morgenen heller! Ren og skjær luksus (som sikkert går rett i grøfta nå som jeg har "sagt det høyt"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1042 Del Skrevet 20. november 2012 Puh.. Forrige uke var en stri tørn, men nå ser det ut som at vi er på rett spor igjen Vi har økt mengden med fast føde fra kun et kveldsmåltid med grøt til også et måltid til frokost/lunsj, alt ettersom det passer. Og så får hun smake litt frukt/grønt innimellom måltidene. Frøkna er ingen storspiser, men hun ser godt ut (type gode, litt tjukke babylår). Blir spennende å se på kontrollen neste uke hvor lang og tung hun har blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. november 2012 Forfatter #1043 Del Skrevet 26. november 2012 Opp kl. 06:30 er greit nok, men det hadde vært enda greiere om vi ikke hadde vært våkne annenhver time i natt Men, men. Skal drikke opp kaffekoppen og ta meg en dusj mens Frøken Fryd sover dagens første lur. Skulle gjerne gjort det jeg også, men det kommer en fra byggfirmaet som bygget leilighetene her som skal se på gulvet vårt. Det knirker nemlig på flere steder og det er så kjedelig når vi skal liste oss ut fra rommet/utenfor rommet der frøkna sover og hun våkner. Det har skjedd mer enn én gang for å si det sånn Og så får vi besøk av i god venninne og hennes 8 måneder gamle gutt. Godt å være litt sosial! Forrige uke ble det også en del sosialisering. Selv om jeg hadde mest lyst til å være hjemme og sove på fredagen fordi vi var våkne hver time på natta Men det er så godt å komme seg ut og treffe folk og ikke bare leve i babybobla. Amme, sove, bleie, leke, grøt, sove, bleie, amme, leke and so on... Vi var hos MT forrige uke også, og da behandlet han meg også (holdt meg på skuldrene og hoftene og prøvde å sentrere/senke bekkenet (eller noe sånt)) fordi mor og barn er jo nesten som én, og han mente at det var noen sperrer hos meg også som gjorde at frøkna sliter som hun gjør. Da føler man seg ikke som en særlig god mamma.. Men det er jo ikke noe jeg kan gjøre noe med forsåvidt. Føler meg jo helt fin, men det er slike ting som ikke synes eller kjennes tror jeg. Uansett; det er så stor pågang så vi får ikke time igjen før i slutten av januar! Uff og akk! Skal prate med helsesøster ang. legging/søvn, og hvis vi ikke får noe hjelp så frister det veldig å prøve kiropraktor.. Vi får se. Jeg håper ihvertfall at dette skal ordne seg snart, for det hadde vært så mye lettere om hun ikke trengte så mye byssing og ikke våknet så hyppig på natt. Men, men.. Som alle sier; det blir bedre! Skulle bare hatt en dato å forholde seg til Med kolikken visst vi jo at den kom til å forsvinne rundt 3 mnd alder i det minste. Prøver jo å tenke litt rasjonelt når det stormer som verst med legginga at vi tross alt er heldige som har ei lita frøken - ikke alle er så heldige. Og hun er frisk, blid, glad og fornøyd utenom leggingen. Det vil gå over, og jeg må bare akseptere at sånn er det for oss akkurat nå, og så får vi gjøre det beste ut av det. Ikke la oss begrenses helt. I går kveld ammet jeg når jeg gikk og la meg i 23-tiden og da var hun bare så nydelig! Lå med den ene hånda på brystet mitt og lukkede øyne, tett inntil meg mens vi ammet liggende. Kunne ligget å sett på henne hele natta føltes det ut som. Så varm, myk og god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. november 2012 #1044 Del Skrevet 26. november 2012 Å, så koselig!!! Fikk helt tårer i øynene her jeg sitter! Man mister definitivt noe med å bruke flaske i stedet for å amme, og jeg skulle virkelig ønske at vi fikk det til fortsatt.... Jaja, sånn er det bare! Jeg kan i alle fall ikke få fremhevet nok hvor fornøyd jeg er med kiropraktor! Det er definitivt verdt å prøve hvis ikke noe annet virker. Vår skal få et julekort i posten i år, for å si det sånn! Håper det løser seg med leggingen snart, selv lm det virker som om du har inntatt den beste holdningen i en slik vanskelig situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. november 2012 Forfatter #1045 Del Skrevet 26. november 2012 Må prøve å huske på sånne stunder når andre ting er kjipe Så bra dere er så fornøyd med kiro! Jeg går og grubler på om vi bare skal bestille time, men så vet jeg ikke om kiro kan hjelpe på akkurat søvnproblemer Dersom det er noe som er låst e.l. som skapr ubehag så kan de vel det, men jeg vet ikke.. En sjekk skader vel aldri Og ihvertfall ikke en tlf for å høre hva de tror Dagens "prøve-å-finne-en-løsning-på-legge/sove/hyppig-nattevåk-problemet": hengt opp drømmfangeren som vi fikk av svigerinna mi i fjor sommer. Ingenting skal være uprøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. november 2012 #1046 Del Skrevet 27. november 2012 Hihi... Tenk om det viser seg at drømmefangeren fungerer! Det hadde vært moro! Her i huset har vi begynt å stå opp en time tidligere enn vanlig, så jeg skulle gjerne hatt en mirakelkur for det... Får til å trekke det ut litt med en underholdende musikk-uro, men ikke lenge om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. november 2012 Forfatter #1047 Del Skrevet 27. november 2012 Forløpig lite ingen effekt Jeg kikket på bilder fra graviditeten i stad og det er nesten litt absurd å se den store magen! Jeg følte meg jo fin - og jeg synes også det i etterkant, at jeg var ganske nett til tross for magen. Men litt snodig er det Og så konkluderer jeg med at jeg kler kortere hår (type noen cm under øret), mer enn jeg kler (mellom)langt hår slik som nå. Ihvertfall når jeg har mistet halve manken! Mannen har fått beskjed om at sjansen for at håret klippes "kort" igjen etter bryllupet er ganske stor... På tide å finne senga og bli kvitt hodepinen med (forhåpentligvis litt sammenhengende, 3 timer om ikke annet) søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. november 2012 Forfatter #1048 Del Skrevet 29. november 2012 Vi har vært på 5 måneders kontroll i dag (og skal på 6 måneder kontroll om 2 uker ). Frøken Fryd har blitt 66 cm og 6,7kg. Fortsatt slank og god lengde, men har gått bittelitt opp på vekt-kurven, og det er flott for hun lå jo på den nederste percentilen. Sikkert grøten som hjelper på. Satser på å begynne med litt middagsmat om ikke så lenge også. Må bare sette meg litt inn i bruk av kverna på kjøkkenmaskina og finne noen gode oppskrifter/tips. Og jeg snakket med HS angående søvnproblemene, men hun virket i grunn lite interessert annet enn å skaffe meg en time hos familieveileder neste uke. Krysser fingrene for at hun/han har noen gode råd som fungerer I går var to av tantene til frøkna her, så Mannen og jeg fikk tatt oss en tur på julegavehandel. Vi prøvd jo forrige uke, sammen med frøkna, men det ble ingen suksess. Utrolig rart (og nesten litt stressende) å være bare oss to uten henne. Vanligvis har jo Mannen vært sammen med henne hvis jeg har vært ute på ærend, og det føles trygt fordi han kjenner henne og rutinne våre, men andre må liksom ha instrukser om det meste. Gikk heldigvis supert og Mannen og jeg koste oss de to timene vi turte å være borte Frøkna sover (håper det er en bivirkning av vaksinene og at trøttheten vedvarer resten av dagen og aller helst til i morgen ) og jeg må lage en "Gjøre-før-jul-liste" så jeg får en oversikt. Travel (men koselig) førjulstid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. november 2012 #1049 Del Skrevet 30. november 2012 for sovende frøken! Huff så leit at de blir trøtte av vaksine! Håper du fikk gjort det du skulle og kanskje slappet av litt i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #1050 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Det ble ikke mer enn 40 minutter --- Nå er det skikkelig stemning i heimen! Adventslilla på kjøkkenet og julerødt på stua. Nye gardiner både her og der, nye duker, masse kubblys, adventslys, julestjerne i vinduet og fryd og gammen! Må bare gå til innkjøp av en svibel eller to. Er ikke så fan av julestjerner, ihvertfall ikke de røde, men har lyst på litt flere blomster/planter. Så det får være ukens prosjekt å ta seg en tur på Plantasjen eller noe sånt. Ellers har jeg ryddet litt i klærne til Frøken Fryd og funnet frem str. 68! Str. 62 ligger fremdeles i skuffen, men når hun er 66 cm så kan hun også bruke str. 68. Er jo så stor forskjell på størrelsene fra Cubus, Lindex osv. Og nok en gang (teit, I know!) irriterer jeg meg over å måtte pakke bort sommerkjoler og kortermede bodyer som ikke kan brukes fordi det er for kaldt til sånt. Gidder ikke å pakke henne inn i lag på lag, for hun ligger jo mye på gulvet og da blir jo alt bare en ball og fryktelig vanskelig å bevege seg i. Søvn/legging: status quo Mens andre klager på kulda og ønsker seg snø, så synes jeg faktisk det er helt greit med 5-8 minusgrader og sol. Snøen kan komme om 2-3 uker (og forsvinne igjen når vi trer inn i 2013). I morgen skal jeg ut å gå tur i finværet. Ble ikke noe av i dag, desverre, men det er viktig å ha noen planer å se fram til! Vi har også bestilt julekort (orker ikke å scrappe x antall julkort med bilde av frøkna) og noen forstørrelser som skal gis bort i gave. De burde komme i posten i morgen eller på tirsdag. Da har jeg bare igjen et par julegaver. Herlig Og så MÅ jeg huske på å kjøpe isbitformer (til babymat) denne uka Endret 2. desember 2012 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. desember 2012 #1051 Del Skrevet 3. desember 2012 Innom og hilser på. Godt at nesten alle julegavene er ferdig Jeg er så og si ferdig med "mine", men regner med jeg må fikse kjære sine også som alltid Dere fikk sommerklær i str Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. desember 2012 #1052 Del Skrevet 3. desember 2012 62 dere også? En smule irriterende her da det ikke gikk an å bytte fordi folk (bla kjæres tanter + svigermor) skulle være så snill å skylle opp klærene før vi fikk dem Vi har begynt på str 68 selv om Lita er 64,5 cm, lang i ryggen og da blir det trangt til bleien. Hun har noe i 62 igjen som hun bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1053 Del Skrevet 4. desember 2012 Så koselig med nytt besøk, pusilus! Velkommen Det er jeg som står for de fleste gavene her i hus også. Tror nok det er ganske vanlig at mannfolk stiller seg litt på sidlinja når det kommer til gaveshopping. Sommerklær i str. 62 og 68, ja. Fyktelig upraktisk. Tror nok desverre mange bare kjøper klær fordi de er fine og ikke tenker særlig over om det er praktisk eller ei. Frøkna vår er også lang i ryggen, så det var på tide å bytte størrelse nå. Synes bare at det er litt synd å ha brukt klærne såpass lite per plagg som vi har gjort pga mengdene med klær. Men, men, vi får se om ikke vi får ei prinsesse til neste gang --- For et lydnivå det er i Frøken Fryd! Språket utvides stadig vekk og nå for tiden er det "Ååååårrrhhh, åååårrrhhh, åååårrrhhh" som er det morsomste å si/rope. Og en masse hvining Og så har hun knekt koden for å rulle fra rygg til mage! De siste 2-3 ukene har hun vært veldig i nærheten, men ikke riktig funnet ut hvor hun skal gjøre av den armen som er i veien. Nå derimot er det rullings og aking/lirking på rygg bortover for alle penga. Artig! Gårsdagen var alt annet enn artig. Bare sutring og klenging og lite søvn, så da blir jeg sutrete også. Ser veldig frem til å få hjelp av familiveilederen på torsdag! Og håper selvfølgelig at hun har noen mirakelråd til oss. Skrikekur er jeg ikke interessert i, selv om alle andre tydeligvis mener at det er veien å gå På tide med en kopp kaffe og litt strikking mens frøkna sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. desember 2012 #1054 Del Skrevet 4. desember 2012 Hehe... vi fikk noen kortermede bodyer i 74 vi! Bruker dem som t-skjorte under genser eller hettejakke. Men kjole-problemet slapp vi heldigvis unna! Du må bare organisere masse fester framover så du får brukt alle kjolene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1055 Del Skrevet 4. desember 2012 Må være barselfester det da! Dere er hjertelig velkommen! Det går stort sett i body og strømpis og/eller bukse her, men en cardigan/genser over er selvfølgelig et godt alternativ. Men er litt skeptisk til om alt bare blir en stor ball når hun turner på gulvet Gleder meg til jul da, for da blir det nok litt mer pynting enn det gjør nå når det er hverdag og alt skal være så praktisk. --- Jeg har fått ny almanakk i posten, med nyfødtbilde av frøkna på forsiden og frøkna og pappa'n på baksiden. Elsk! Gleder meg til å begynne å bruke den! Som alltid like positiv til nytt år med nye muligheter Ja, det var den strikkingen da... Kommer aldri til å bli ferdig til jul hvis jeg hele tiden skal la meg distrahere av ditt og datt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1056 Del Skrevet 4. desember 2012 Apropos distraksjon... Jeg vil ha nye vintersko! Jeg har lave Gore-tex sko, lave støvletter med høyt skaft, høye støvletter md lavt og høyt skaft, men jeg vil ha et par sko som er lave og praktiske, men som ser litt støvlettaktig og fine ut. Og varme, naturligvis! En umulig oppgave, tilsynelatende for nå har jeg trålet mange skobutikker på nett uten å finne de jeg er på jakt etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. desember 2012 #1057 Del Skrevet 4. desember 2012 T fikk heldigvis lite upraktiske klær, men haugevis med hvite håndduker. Jeg liker ikke hvite håndduker, men var greit å ha noen ekstra når han kasta opp overalt, og når jeg farger håret Her er også sko (eller mangelen på de) problematisk, altså! Jeg må liksom ha noen for hver anledning. Jeg mangler vintersko med litt hæl på...Men siden jeg allerede har kjøpt meg to par sko i vinter, så får jeg vel klare meg Lykke til med skojakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. desember 2012 #1058 Del Skrevet 4. desember 2012 Sko er håpløst!! Kjøpte meg et par skikkelige vintersko i fjor, på romjulssalg. Tror det var Merrel (??), de var i alle fall dyre nok til og med på salg! Så jeg har ikke økonomisk samvittighet til å kjøpe flere par nå.... Lille har fått en del tynne gensere, og de fungerer fint for turning på golvet. Hettejakker bruker han bare hvis vi skal ut og kjøre bil (ikke i denne kulden da), så det tror jeg bare hadde ballet seg og blitt irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. desember 2012 #1059 Del Skrevet 4. desember 2012 Det er håpløst med sko ja, finner sjelden slike jeg har sett for meg. Mayami, jeg tror jeg har de samme Merrell skoene som deg, kjøpt i fjor og fryktelig dyr.. --- Haley, her var Lita ute av 62 på null komma svisj føler jeg. Kjolene passer såklart fremdeles, men de blir ikke brukt noe ofte. Der blir nok kjole hver dag i julen selv om body og strømpebukse er det som blir brukt hyppigst her også. Har en oppgave for meg å få brukt alle buksene vi har i str 68, vi har arvet en hel haug. Hvordan er det med søvnen til FrøkenFryd? Jeg må innrømme at jeg ikke har lest mer enn den siste siden Lita sovner kun en sjelden gang av seg selv inne, triller vi tur slokner hun fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1060 Del Skrevet 7. desember 2012 :hakeslepp: :hakeslepp: 6 timer sammenhengende søvn i natt, fra 01 til 07! Jeg skjønner nesten ikke at det er sant Frøkna fikk en ny type grøt i går kveld, God natt-grøt fra Nestlé og den likte hun veldig godt, så det ble en grei porsjon med det til kvelds og om det er den som har kicket inn for fullt vet jeg ikke, men vi skal ihvertfall begynne med 3 måltider (istedenfor 2 som nå) med fast føde slik at hun får i seg mest mulig mat på dagtid. Tenker grøt til frokost og kveld, og noe grønnsaker og sånt til middag. Vi var på helsestasjonen i går og fikk noen råd angående søvn og legging. Ikke noe banebrytende i grunn, men vi har liksom kjørt oss litt fast, så det var godt å få et litt annet perspektiv på ting og litt ny giv Så innen 14 dager (i verste fall) eller tidligst om 3 dager (i beste fall) så skal det være litt mer orden på legging/soving. Og det ser jeg veldig fram til! Og så fikk lille Frøken Fryd skryt for hvor flink hun var til å rulle fra rygg til mage, og for at hun så fint klarer å målbevisst ta smokken og putte den inn i munnen uten noe særlig fomling. Det varmer alltid et mammahjerte når den lille får skryt T fikk heldigvis lite upraktiske klær, men haugevis med hvite håndduker. Jeg liker ikke hvite håndduker, men var greit å ha noen ekstra når han kasta opp overalt, og når jeg farger håret Her er også sko (eller mangelen på de) problematisk, altså! Jeg må liksom ha noen for hver anledning. Jeg mangler vintersko med litt hæl på...Men siden jeg allerede har kjøpt meg to par sko i vinter, så får jeg vel klare meg Lykke til med skojakten Hvite håndkler var da fryktelig upraktisk til sånne små! Men man får alltids brukt dem til noe da Ja, det er viktig med sko til enhver anledning! Kunne godt vært litt lettere å finne det man er ute etter da. Jeg har fortsatt ikke funnet noen jeg vil ha, men jakten fortsetter! Sko er håpløst!! Kjøpte meg et par skikkelige vintersko i fjor, på romjulssalg. Tror det var Merrel (??), de var i alle fall dyre nok til og med på salg! Så jeg har ikke økonomisk samvittighet til å kjøpe flere par nå.... Lille har fått en del tynne gensere, og de fungerer fint for turning på golvet. Hettejakker bruker han bare hvis vi skal ut og kjøre bil (ikke i denne kulden da), så det tror jeg bare hadde ballet seg og blitt irriterende! Fryktelig stiv pris på enkelte merker! Inne fungerer det godt med noe helt enkelt for her er det jo varmt uansett, ja Det er håpløst med sko ja, finner sjelden slike jeg har sett for meg. Mayami, jeg tror jeg har de samme Merrell skoene som deg, kjøpt i fjor og fryktelig dyr.. --- Haley, her var Lita ute av 62 på null komma svisj føler jeg. Kjolene passer såklart fremdeles, men de blir ikke brukt noe ofte. Der blir nok kjole hver dag i julen selv om body og strømpebukse er det som blir brukt hyppigst her også. Har en oppgave for meg å få brukt alle buksene vi har i str 68, vi har arvet en hel haug. Hvordan er det med søvnen til FrøkenFryd? Jeg må innrømme at jeg ikke har lest mer enn den siste siden Lita sovner kun en sjelden gang av seg selv inne, triller vi tur slokner hun fort Søvnen, eller aller helst leggingen har - for å være ærlig - vært et mareritt til tider... Hun hadde kolikk og vi bysset derfor i timesvis på kveldstid, så da ble hun naturlig nok avhengig av byssingen for å klare å sovne. Vi jobber med å kutte ned på byssingen, men det har vært en kamp. Frøken Vil Ikke har sterk vilje, men vi må være mer sta enn henne, så skal det nok gå. Og ved å legge henne litt senere på kvelden håper vi å kunne dra ut natta litt også etterhvert og slippe unna med 2 oppvåkninger for å amme istedenfor 2-3 amminger og 1-2 oppvåkninger der hun enten må bysses i søvn eller vi rett og slett må stå opp med henne kl. 04/05 Målet er at hun skal klare å finne roen selv og at det blir ingen/minimalt med byssing. 5-10 minutter skal vi alltids klare, men når hun krever det i timesvis så blir man dritt litt lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå