Haley Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #1501 Del Skrevet 8. juni 2014 Føler meg forøvrig ganske øm nedentil i dag Det kom liksom utover dagen og jeg vagger nesten når jeg går for å unngå gnissing Slik var det ikke forrige gang.. Lurer på om det kan være den hyppige i det siste (som ikke har hjulpet noenting på modning ihvertfall... ) Og ellers synes jeg det var utrolig deilig med en liten regnskyll nå i kveld. Det er varmt å være høygravid for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. juni 2014 #1502 Del Skrevet 8. juni 2014 Hvordan går det her? Spennende dager framover nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 9. juni 2014 #1503 Del Skrevet 9. juni 2014 Ser ut til at jeg bommet på datoen igjen! Jaja... Da tror jeg faktisk det blir på lille sin bursdag, den 15 juni i stedet! Håper det går fint med deg, kjedelig å gå sånn og vente og kjenne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #1504 Del Skrevet 9. juni 2014 ara: Ja, vi venter i spenning, men nå håper vi i grunn (ok, jeg er litt amibivalent til å vente enda lenger....) det ikke skjer noe før på søndag slik at Frøken Fryd rekker å bli 2 og vi får feiret henne på lørdagen Mayami: 15. juni er en veldig fin dato! --- Litt bedre form i dag, men ganske trøtt og en smule uvel var jeg tidligere i dag, men det kan nok ha noe med lavt mat og væskeinntak. I natt kjente jeg litt murring nederst på magen og noe i korsryggen, men sistnevnte tror jeg bare var stølhet pga lite variert liggestilling. Så vi får fortsette å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. juni 2014 #1505 Del Skrevet 9. juni 2014 I morgen kommer dagen jeg har gamblet på! Gooooo Haley-baby! Det er spennnede å følge med, for oss også. Håper ikke det blir sammenfallende bursdagsdatoer da! (men det kan vel bli litt morsomt det også?) Ønsker deg ei god natt, hvem vet hva morgendagen vil bringe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #1506 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Hipp hurra for Frøken Fryd som fyller 2 år i dag! :blåse: Selve feiringen tar vi på lørdag, og jeg vet at hun har mange fine gaver i vente. Kommer til å være helt utslitt når dagen er omme hvis hun skal styre med alt Hvor blir tiden av! Det er helt sprøtt å tenke på at for akkurat to år siden så gikk jeg hjemme og lurte på om jeg hadde rier, og på et lite blunk så har hun vokst 39 cm, prater, hopper, smiler, løper og trasser! Det er både godt og vemodig å tenke på, men jeg vet at vi har sååååå mange fine år foran oss også og gleder meg enormt til å følge med på utviklingen og se hvem hun blir når hun vokser opp (Og hipp hurra for at de ikke får samme bursdag! Jeg kjenner nemlig ingenting i dag og skal knipe igjen hvis det plutselig braker løs Kjente riktignok noe i går kveld når jeg la meg og ble livredd for at det skulle bli fødsel dette døgnet, men det gikk over ) Ser dårlig ut for alle som har tippet, både her og blant familie og venner Tippeliste: 05. juni: *Joyce* 07. juni: Mayami 09. juni Kommode 10. juni: pusilus 10. juni: Tusle 11. juni: Pasjonsblomst 13. juni: OUL termin 15, juni: Mayami tipping nr. 2 18. juni: Menstermin Håper bare ikke hun trives så godt inni magen at ting må settes i gang... Skal til JM i morgen og skal spørre om hun sjekker modning eller om jeg må vente til evt. overtidskontroll på sykehuset. Mamma mente jeg måtte strikke ferdig vognteppet, så kanskje hun kommer - at det er bare det hun venter på Er liksom ikke i strikkemodus, men vi får se hva dagen bringer.. Frøken Fryd har de siste 2 ukene kommet inn til oss når hun har våknet i 06/07-tiden og selv om hun ofte blir liggende og pludre og snu på seg, så hender det også at hun sovner tett inntil en av oss og det er så godt! Men jeg er spent på hvordan det blir med to voksne, en toåring og en liten nyfødt oppi 1.50-senga vår Heldigvis kan Lillesøster ligge oppi babyredet sitt så hun ikke blir most av en overivrig storesøster, men det tar jo sin plass. Det skal definitivt investeres i 1.80-seng når vi flytter neste gang (om 1 års tid? ) Endret 12. juni 2014 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. juni 2014 #1507 Del Skrevet 11. juni 2014 Vi investerte i 1,80-seng før lille kom, og det er tidenes beste investering! Trangt nok med tre om man ikke skal være fire oppi der! Hurra for frøken fryd!! Trodde hun var født mye lenger før lille, men der kan du se hvor lange dagene føles når man går og venter...! Det er utrolig hvor mye de har forandret seg siden da - men på en annen måte er de jo seg selv lik fortsatt! Så på bilder av nyfødt lille i går, og det er ikke vanskelig å kjenne han igjen i alle fall! Håper du får en fin dag og at feiringen på lørdag blir en braksuksess! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #1508 Del Skrevet 11. juni 2014 Ja, det er ingen tvil om at de ligner på seg selv --- Plutselig kom det en energiboost (den omtale energiboosten som pleier å komme like før fødsel, og som kom dagen før forrige gang? ) og jeg har fått lagt sammen klesvask, ryddet inn og ut av oppvaskmaskinen, gått ut med alt av papp og papir, ryddet i babyens skuffer i kommoden vår, lagt på plass nødvendigheter i nattbordsskuffen min (ammeinnlegg, kleenex, gulpekluter osv) og ikke minst vasket ammeinnleggene i ull og tøybindene! Fornøyd med dagens innsats (selv om det altså ikke har blitt noe strikking), men håper jeg rekker/orker å sy bursdagskrona hennes i kveld (hun får ikke brukt den før i selskapet på lørdag, men pytt pytt, hun har fått krone i barnehagen i dag ihvertfall) Nå skal jeg ut og kjøpe noen blomster og hente en pakke på posten før jeg henter bursdagsbarnet. I dag blir det pannekaker til middag og is til dessert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. juni 2014 #1509 Del Skrevet 11. juni 2014 Hipp hurra for Frøken Fryd! Spennende denne ventetiden, jeg følger med fra sidelinjen! (Eller fra T-banen på vei hjem fra jobb, rettere sagt. ) Større seng kan definitivt anbefales, vi dro den jo ganske langt og har seng fra vegg til vegg - 2,6 m til sammen. Men det er utrolig praktisk når begge jentene havner inne hos oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. juni 2014 #1510 Del Skrevet 11. juni 2014 gratulerer så mye til den lille, frydefulle!! hurra Feire på lørdag ja, får nå se hvordan det blir med det... kanskje med mammaen på sykehus? Følger spent med jeg også,... lurer på om du har rett i det med at energien kom idag dag- dagen før! ? hehe. Ønsker deg ei god natt- så er du klar for alt mulig i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 11. juni 2014 #1511 Del Skrevet 11. juni 2014 Gratulerer med dagen til jenta di! Jeg gikk bananas dagen før fødsel, lå på alle fire og skurte tregulvet Det var nok et skue! Så, kanskje det blir fødsel på deg i løpet av de nærmeste dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #1512 Del Skrevet 12. juni 2014 Hipp hurra for Frøken Fryd! Spennende denne ventetiden, jeg følger med fra sidelinjen! (Eller fra T-banen på vei hjem fra jobb, rettere sagt. ) Større seng kan definitivt anbefales, vi dro den jo ganske langt og har seng fra vegg til vegg - 2,6 m til sammen. Men det er utrolig praktisk når begge jentene havner inne hos oss! Tusen takk for det! Veldig fristende å investere i ny seng ganske snart, men det spørs hva Mannen sier. Kanskje han er enig når han kjenner hvor trangt det blir (Selv om han er den som sover uansett plass og lydnivå ) gratulerer så mye til den lille, frydefulle!! hurra Feire på lørdag ja, får nå se hvordan det blir med det... kanskje med mammaen på sykehus? Følger spent med jeg også,... lurer på om du har rett i det med at energien kom idag dag- dagen før! ? hehe. Ønsker deg ei god natt- så er du klar for alt mulig i morgen! Takk for det! I så fall får vi utsette feiringen noen dager eller til neste helg Foreløpig ingen spesielle tegn på at det skal skje noe i dag ihvertfall Gratulerer med dagen til jenta di! Jeg gikk bananas dagen før fødsel, lå på alle fire og skurte tregulvet Det var nok et skue! Så, kanskje det blir fødsel på deg i løpet av de nærmeste dagene? Takk for det! Håper at det skjer på søndag eller senere sånn at vi får feiret Frøken Fryd Men kan jo ikke la være å bli en smule skuffet når jeg våknet og ikke kjenner noen tegn til fødsel --- Alt så bra ut på kontroll hos JM i dag. Min vekt har stagnert, men Lillesøster følger kurven og ligger godt nedi bekkenet. JM mente at hun nok blir lengre enn Frøken Fryd var nettopp fordi hun ligger så godt nedi i tillegg til at hun strekker seg godt oppunder ribbeina mine. Kanskje ikke så rart siden hun tross alt har vært i magen i 8 dager lenger enn Frøken Fryd var også - så langt (og lengre kan det bli). Fikk time til overtidskontroll på sykehuset neste torsdag (men håper vi slipper det), og jeg må innrømme at det å evt. bli satt i gang er "skrekken" for tida.. Vil jo gjerne at kroppen skal få ordne opp selv da det er mest naturlig, men som JM sa, så kan det hende jeg bare trenger et lite push med drypp en liten stund før kroppen forhåpentligvis tar over og jobber på egenhånd i og med at jeg er andregangsfødende og kroppen vet hva den skal gjøre. Nei, vi satser på fødsel på søndag eller senere. Altså bare 3 små dager igjen, sånn cirka! I natt våknet jeg når Mannen kom og la seg og kjente masse murring i magen og litt i korsryggen. Gikk på do og lå og kjente litt med skrekkblandet fryd på murringen etterpå. Men det gikk altså ikke over til noe mer, og jeg sovnet mens jeg tenkte på hvem vi skulle ringe og om jeg hadde alt klart i fødebagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. juni 2014 #1513 Del Skrevet 12. juni 2014 Heier på søndag! Håper du slipper å bli satt i gang, det er visst ikke noe særlig ettersom jeg har forstått... Men det gjør de vel heller ikke lenger før man har gått en god del over tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. juni 2014 #1514 Del Skrevet 12. juni 2014 Hurra for frøkenFryd på etterskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #1515 Del Skrevet 13. juni 2014 Heier på søndag! Håper du slipper å bli satt i gang, det er visst ikke noe særlig ettersom jeg har forstått... Men det gjør de vel heller ikke lenger før man har gått en god del over tiden? Det samme sa jeg til JM, men hun mente at fordi jeg er flergangsfødende så er det ikke sikkert jeg trenger mer enn et lite puff (med drypp) og at kroppen da skjønner at "Aha! Dette har jeg gjort før!" og setter i gang på egenhånd slik at de kan skru det av igjen. I så fall er det greit, men kjenner jeg er litt skeptisk, ja. Blir nok ikke satt i gang før etter neste helg hvis det blir noe, så jeg krysser fingre og tær for at det skjer av seg selv Hurra for frøkenFryd på etterskudd Takk for det! --- Termindagen... For å være ærlig hadde jeg ikke trodd (eller innstilt meg på) at vi skulle komme så langt, i og med at Frøken Fryd kom 9 dager før... Så nå sitter jeg her uten så mye som en eneste murring i natt og ingen andre symptomer heller. Det kan jo plutselig dukke opp, men... Tja... Litt rar situasjon å være i, og skepsisen for igangsetting er definitivt til stede... Men jeg får bruke dagen i dag til å forberede bursdagsselskapet i morgen, og morgendagen skal vi kose oss med kaker, sang, gaver og familie, og SÅ kan Lillesøster komme sent på kvelden eller når som helst etter det Fikk strikket 1/4 av teppet i går, så nå er det bare 1/4 til som gjenstår, så det skal jeg pusle med nå mens jeg ser en episode av orange is the new black Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. juni 2014 #1516 Del Skrevet 13. juni 2014 Og når teppet er ferdig, kommer fødselen i gang! Snart ferdig med et teppe jeg også, men tror ikke det er linket til knøttet mitt! Får gi det til venninna som har termin i disse dager i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. juni 2014 #1517 Del Skrevet 13. juni 2014 Dette er spennende altså Du slipper nok igangsetting. Lillesøster kommer i morgen, enten du vil eller ei. Jeg fikk en visjon om det nå Og gratulerer med vesla som er blitt 2 år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 13. juni 2014 #1518 Del Skrevet 13. juni 2014 Gratulerer til Frøken Fryd, 2-åringer er herlige!! Blir spent på dine vegne av å lese helt på slutten nå, (og litt verpesjuk igjen selv)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. juni 2014 #1519 Del Skrevet 14. juni 2014 Har 1/4 igjen på pleddet til søsterens knøtt, termin om 9 dager og det må sendes :-/ Jeg har ikke strikker på et par mndr.... Håper jeg finner energi til det snart, huset får heller se bomba ut en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. juni 2014 #1520 Del Skrevet 14. juni 2014 Viktig å prioritere! Strikking går absolutt foran husarbeid hvis energien skulle melde seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå