Haley Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #1481 Del Skrevet 26. mai 2014 Alt vel hos JM i dag, ja! Glemte å si noe om slimproppen, men det er jo uansett ikke noen direkte pekepinn på hvor lenge det er igjen. Det kom forøvrig en del mer i dag... Men ingen blodspor. Kjenner jeg veksler litt mellom "Kom igjen, jeg er klar for fødsel!" og "La meg kjenne litt mer, men ikke gå i fødsel før til helgen tidligst".. Og det er tross alt 18 dager igjen, så det kan jo i "verste fall" gå en måned til Lillesøster er her. Blir litt tullerusk av denne usikkerheten rundt når det skjer Har fått hentet pakken med stoff og diverse fra Stoff og Stil, pluss at jeg har hentet fram oppskriften på bursdagskrone, så det blir syprosjektene denne uken. Må huske å måle hodeomkretsen til frøkna før hun legger seg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #1482 Del Skrevet 28. mai 2014 ...og slimproppen fortsetter å gå, litt hver dag, men helt uten blodspor Mannen er på noe sosiale greier med jobben, så i dag har førkna og jeg hatt dagen helt for oss selv. Hun var naturligvis i barnehagen, men etter at jeg hentet henne, så spiste vi middag før vi tok en tur ut og gikk en ganske lang (for en høygravid som er øm i symfysen) tur i skogen og rundt et vann. Hadde med vogn, men hun satt ikke så mye i den. Trasket rundt, kastet stein i vannet og ville se på ALT på sin vei. Så det var lite populært når vi kom tilbake til bilen og skulle hjem... Men med litt kveldsmat så gikk det bedre og leggingen gikk ikke så verst. Er som regel Mannen som tar seg av den biten for tiden, så jeg var litt spent. Nå sitter jeg i sofaen og slapper av (hvorfor er det ingenting på TV??), men så fort jeg må opp på do eller hente noe å drikke så vagger jeg meg avgårde Tungt for bekkenet med den turen. Men godt for hodet ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. mai 2014 #1483 Del Skrevet 29. mai 2014 Herlig å komme seg ut i skogen en tur Det er godt for kropp og sjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #1484 Del Skrevet 30. mai 2014 Merkelig hvor lange og tunge selv de korteste og slakkeste bakkene kan virke når man er høygravid 2 uker igjen til termin og for 3. dag på rad har jeg og snuppa (Mannen var med i går da han hadde fri) vært ute og gått tur. Litt vondt/ømt i bekkenet etterpå, men absolutt verdt det. Godt å komme seg ut og bruke kroppen litt Skulle bare ønske vondten satt i magen/korsryggen (og var et tegn på nærstående fødsel) og ikke bare i bekkenet Kjent litt murringer i går kveld og i natt etter litt så modningen er nok godt i gang, ihvertfall. Frøken Fryd har akkurat lagt seg for en hvil, og jeg kjenner at jeg kanskje burde benyttet sjansen selv, men samtidig er det veldig godt å ha en liten time for seg selv også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. mai 2014 #1485 Del Skrevet 30. mai 2014 Spennende å gå og vente og kjenne etter!! Tenk, om få uker er lillesøster sammen med dere på tur! Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. juni 2014 Forfatter #1486 Del Skrevet 1. juni 2014 Ja, det blir så kos! Jeg er klar som et egg! P.S: Du må fikse tickeren din --- Nyyyydelig vær i dag, men jeg har ikke en eneste shorts som passer over rumpa (bortsett fra en litt for kort (for den gravide meg) i joggebuksestil). Og ikke gidder jeg å bruke penger på å kjøpe en gravidshorts nå som det bare er 12 (eller forhåpentligvis færre) dager igjen til termin. Ikke at det er noen klesbutikker oppe på en søndag heller Får se om jeg har en kjole som duger... Får besøk av bestekompisen til Frøken Fryd og en 5 mnd gammel jentebaby etterpå. Det blir sååå kos! Veldig klar for å få min vår egen lille baby nå Endelig er juni-måneden her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 1. juni 2014 #1487 Del Skrevet 1. juni 2014 Datoen er sikkert tatt, men 10.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. juni 2014 #1488 Del Skrevet 2. juni 2014 Ja, det blir så kos! Jeg er klar som et egg! P.S: Du må fikse tickeren din Jeg vet, har bare ikke kommet så langt! Også strever jeg så veldig med å finne den rette linken som skal limes inn - husker aldri fra gang til gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #1489 Del Skrevet 2. juni 2014 Da har vi vært på (tidenes kjappeste) 2 årskontroll, og alt står fint til med snuppa vår. Det visste vi jo i grunn fra før av, men alltid kjekt å få høre det fra andre. Hun er 89 cm lang og veier 11,8kg. Fineste storesøster (snart) i verden Og jeg venter og venter.. Føler meg mer utålmodig denne gangen enn forrige gang, nesten Hadde en del kynnere og murring i går kveld, og litt press mot endetarmen Og slimproppen går litt nå og da, nesten hver dag (så det kan ikke være så mye igjen??), så kroppen er vel i rute med modningen. På onsdag er jeg like langt på vei som jeg var da Frøken Fryd ble født, så det er sikkert det som gjør meg litt utålmodig, men kan ikke gjøre så mye annet enn å vente (og være fysisk aktiv, ha sex og gjøre litt husarbeid) Det som er litt sprøtt er at jeg får en liten sånn "Oh shit!" følelse de gangene jeg tror at kroppen begynner å nærme seg noe som kan være en rie "Jeg skal snart føde" liksom... Nesten verre å være andregangs enn førstegangs, for nå vet jeg litt om hva jeg går til Vel, vel. Får nyte finværet i dag og ikke tenke så mye på når det skal skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. juni 2014 #1490 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til fødselen :-/ Premien etterpå der i mot Håper frøken Fryd kommer til å trives i sin nye rolle, er utrolig spent på hvordan lita kommer til å takle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. juni 2014 #1491 Del Skrevet 3. juni 2014 Det har jeg tenkt en del på i det siste også, i og med at lille har blitt sånn mammadalt de siste ukene... Og jeg synes jo det er så koselig å kose med han, så det blir rart at "noen andre" plutselig skal ha den oppmerksometen! Jaja, det går seg vel til! I mellomtiden får vi alle nyyyte været og en is eller fire med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #1492 Del Skrevet 4. juni 2014 pusilus: Premien er selvfølgelig det aller aller beste! Men jeg for min del er veldig spent på om kroppen fungerer slik den gjorde forrige gang for jeg hadde en så fin opplevelse. Og så er jeg litt skeptisk til om det blir noe helt annet.. Selv om de sier at det ofte går fortere og lettere med fleregangsfødende Frøken Fryd synes det var såååå stas med 5 mnd gammel baby på besøk på søndag, så det lover jo godt. Hun ville holde, klappe, kose og ta på babyen hele tiden. Men det spørs hvordan det blir når babyen skal være sammen med oss hele tiden Mayami: Veldig "mamma, mamma" og "min, min" her også, men det gikk som sagt veldig bra med babybesøk på søndag, så det kan nok ikke bli for ille. En overgangsperiode blir det nok uansett for alle, men så lenge hun får oppmerksomhet og får være med på det som skjer, så tenker jeg at det vil gå noenlunde greit ihvertfall --- 39+1, og dagen Frøken Fryd kom til verden... Litt utålmodig i dag (og dagen har knapt begynt....), men jeg prøver å tenke på det sånn at babyen har jo bare godt av å være inne i magen ennå (selv om hun hadde klart seg helt fint på utsiden også nå), og at jeg får anledning til å være med på sommerfest i barnehagen i dag (med mindre det skjer noe veldig brått *håpe, håpe*) og får nok en (ettermid)dag sammen med Frøken Fryd før det braker løs som travel tobarnsmamma Det er nemlig ingen tegn (litt murring hvis jeg kjenner godt etter, kanskje) på at det skal skje noe i dag, desverre... Skal ta meg en kopp kaffe og kikke litt på TV før jeg skal vaske vinduene utenfor verandaen. Må liksom ha noe å holde på med for ikke å gå på veggene Jeg som vanligvis er så tålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. juni 2014 #1493 Del Skrevet 4. juni 2014 Hehe... det er rart det der at når termin nærmer seg så begynner tålmodigheten å skrante.. eller ikke så rart kanskje! Da gjelder det om å bare endre litt holdning, for det kan jo hende du må gå 2 uker til..eller hva tror du? Hehe, kommer sikkert til å være lik selv... det er jo ikke bare psykisk at man blir lei, fysisk begynner det å bli rimelig tungt og ubehagelig også de siste ukene. Ha en nydelig dag, kos dere på sommerfesten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. juni 2014 #1494 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg håper ikke kroppen min fungerer på samme måte som sist fødsel for å si det sånn Håper du får en like god opplevelse denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. juni 2014 #1495 Del Skrevet 4. juni 2014 Dagen før lille ble født bestemte jeg meg for å ikke tenke mer på det (eller hadde jeg blitt totalt gal, tror jeg), så jeg startet dagen med å krype rundt på plenen med kamera og macrolinse for å knipse avblomstrede løvetann, for så å avslutte dagen med sommeravslutningsshow og påfølgende middag/natterangling med kollegaene! 15 timer senere var jeg trebarnsmor...! Håper også at kroppen oppfører seg like eksemplarisk som sist - eller enda bedre! Kos deg med storesøster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #1496 Del Skrevet 4. juni 2014 Hehe... det er rart det der at når termin nærmer seg så begynner tålmodigheten å skrante.. eller ikke så rart kanskje! Da gjelder det om å bare endre litt holdning, for det kan jo hende du må gå 2 uker til..eller hva tror du? Hehe, kommer sikkert til å være lik selv... det er jo ikke bare psykisk at man blir lei, fysisk begynner det å bli rimelig tungt og ubehagelig også de siste ukene. Ha en nydelig dag, kos dere på sommerfesten! Ja, jeg kan jo risikere å gå i 3 uker til, i verste fall. Men, men.. Må vel bare godta at man ikke får gjort noe til eller fra Jeg håper ikke kroppen min fungerer på samme måte som sist fødsel for å si det sånn Håper du får en like god opplevelse denne gangen Håper du får en mye bedre opplevelse denne gangen Dagen før lille ble født bestemte jeg meg for å ikke tenke mer på det (eller hadde jeg blitt totalt gal, tror jeg), så jeg startet dagen med å krype rundt på plenen med kamera og macrolinse for å knipse avblomstrede løvetann, for så å avslutte dagen med sommeravslutningsshow og påfølgende middag/natterangling med kollegaene! 15 timer senere var jeg trebarnsmor...! Håper også at kroppen oppfører seg like eksemplarisk som sist - eller enda bedre! Kos deg med storesøster! Lurt å tenke på noe heeeelt annet. Sliter litt med det selv, men nå som denne "merkedagen" er over blir det kanskje lettere på et vis --- Koste oss masse på sommerfest og det er så gøy å se iveren hos Frøken Fryd når det er musikk, sang og dans på programmet. Nesten så hun skulle fått (afrikansk) tromme og rytmeegg til bursdagen Og i ettermiddag har vi kost oss hjemme. Tullet og tøyset, spist masse "bærbær" (jordbær) og hun spiste nesten 3 skiver til kvelds! Det er lenge siden sist, for matlysten har vært dårlig. Men brødskive med bare smør var visst veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #1497 Del Skrevet 5. juni 2014 Etter litt sengekos i går kveld, så kjente jeg litt murring og lette smerter nederst på magen når jeg våknet i natt i 01:30-tiden. Men desverre så gikk det an å sove seg gjennom det, og i dag er det ingenting annet enn vanlige kynnere å melde om. Mannen var så søt og ringte for en halvtime siden og lurte på hvordan det gikk, om jeg kjente noe. Når jeg nevnte at jeg kjente det i natt så ble han litt håpefull, men jeg sa som sant er at jeg hadde jo kjent det samme for 5-6-7 dager siden, så da ble han nesten litt skuffet, stakkar. Vi er ihvertfall klare begge to, virker det som I dag er det soling, lesing og kanskje en spasertur på programmet, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. juni 2014 #1498 Del Skrevet 5. juni 2014 Nei, det er bare å knipe igjen til den 7.juni! Jeg må jo få rett en eller annen gang i all denne KG-tippingen! Bare to dager igjen!! Så bra at mannen er så klar han også! "Bærbær" er en hit her også, men jeg lurer på om lille er litt allergisk mot dem dessverre... får sånne røde prikker rundt munnen. Men skive med krydderost og skinke på er han helt hektet på for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #1499 Del Skrevet 6. juni 2014 07. juni høres ut som en veldig fin dato! --- En uke igjen til termin, men det føles ut som jeg er på overtid. I dag er jeg skikkelig DRITTlei, rett og slett... Har ikke ork til å gjøre noe konstruktivt heller. Skulle gjerne gått en tur eller gjort ferdig en fotobok, men blææææh... Om ikke Lillesøster kommer i løpet av helga/mandagen, så kan hun bli inne til neste søndag ihvertfall (Frøken Fryd har bursdag på onsdag, og vi skal feire på lørdag). Synes det blir litt trist hvis de ikke får hver sin dag, nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #1500 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Sikker på at menstermin (18. juni) stemmer mer enn UL-termin (13. juni) slik at jeg sikkert kommer til å gå gravid i 14-21 dager til... Tippeliste: 05. juni: *Joyce* 07. juni: Mayami 09. juni Kommode 10. juni: pusilus 10. juni: Tusle 11. juni: Pasjonsblomst 13. juni: OUL termin 18. juni: Menstermin Endret 11. juni 2014 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå