Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster

Haley

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

:hoppe: for 29 uker!

Jeg gleder meg også til å kunne få trene igjen! Er kjempemotivert til å få bort gravidkiloene :) Sist tok det meg bare 2år :fnise:

Så bra at teppet går unna, er så hærlig med myke, deilige ulltepper rundt desse små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unknown: Håper på å få med et par ekstra kilo i dragsuget når den tid kommer, og motivasjonen er veldig god nå. Men det gjenstår å se hvordan det står til med den etter fødsel :gjeiper:

Kommode: God påske til deg også! :)

---

Hilste på en nydelig liten babygutt i dag, så i dag er jeg skikkelig utålmodig og synes dagene kunne gått dobbelt så fort - minst! :ler: 40 uker er absolutt lang nok ventetid. Glad jeg ikke er en elefant, for å si det sånn :fnise:

Vi var en tur i byen og handlet sånne solskjermer til å ha på bilvinduene, og saccosekk - jeg hadde nesten glemt hvor godt det er å slappe av i og tror kroppen kommer til å være takknemlig for det. Kanskje blir det fint å amme i den også, for man får jo litt ekstra støtte hvis man rigger den til litt :jepp:

Og Mannen slo til med en bukett rosa tulipaner :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama: Jeg har blitt mer utålmodig i 3. trimester og synes godt tida kan gå litt fort fremover. Blir kanskje mer skremmende når det ikke lenger er snakk om måneder, men uker igjen til fødsel.

---

Merker, som sagt, at jeg har blitt mer utålmodig i 3. trimester, og har mest lyst til å handle inn det vi mangler, men kontoen er litt slunken og de kommende besteforeldrene har ytret ønske om å være med å kjøpe/gi penger så vi kan kjøpe, så alt blir litt på vent pga det også. Er jo ikke noe stress ennå egentlig, men jeg vil være klar NÅ :fnise: Utstyrslisten blir stadig oppdatert, men tror jeg skal lage en slag handleliste så det blir litt mer lettvint når vi skal ut å handle mer etter påske en gang.

Jeg skal kjøpe et elastisk sjal og hadde i grunn bestemt meg for et Moby wrap, til tross for at jeg har hørt enkelte si at det kan bli varmt om sommeren. Men nå er jeg litt i tvil, og lurer på om vi heller skal gå for et MamEco-sjal. Sino hadde vært et mulig alternativ, men det er jo gått ut av produksjon og er ikke erstattet med noe annet, så vidt jeg har forstått. Får Google litt videre og lese litt på tettinntil.no :Nikke:

Forøvrig har Mannen gitt beskjed om at jeg ikke skal ta oppvasken før jeg går på seinvakt for den ville han ta når han kommer hjem, pluss at han skulle se om ikke han fikk gjort litt på kontoret/roterommet. Snilleste Mannen min :hjerte:

Skal ha samtale med JM på jobb før seinvakta begynner, med tanke på tilrettelegging og sånt, men jeg har jo fått tilrettelagt det jeg har hatt ønske om (slippe de tre siste nattevaktene på turnusen min før jeg går ut i permisjon), så det blir nok ikke en veldig lang samtale. Men greit å få oppfølging i forhold til sånt på jobb også da. Det er en liten luksusgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sino er vanskelig å få tak i, ja. Jeg skal få låne et av en venninne, som har kjøpt det brukt av en venninne som hadde kjøpt det til sin første som nå er 4,5 år. :tunge1: Ad omveier, med andre ord! Men tror MaM Eco er et veldig godt valg - så det var på tilbud nå, enten hos Krusedull.net eller Lotusbarn.no...

Kjenner igjen den utålmodigheten du beskriver fra graviditeten med Turnerose. Det var veldig godt å få alt i hus, husker jeg.

God vakt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joyce: Tror Lotusbarn har tilud nå, ja. Men jeg skal kikke litt mer, tenkte jeg. Ubesluttsom :ler:

:klemmer:

---

Teppet til frøkna blir ikke like bredt som det står i oppskriften hos Pickles. Ser ut som hullene i mitt teppe blir mindre enn på bildene til Pickles. Farmoren min mente ihvertfall (for maaaange år siden når hun hjalp meg å strikke sokker) at jeg strikket litt stramt, så kanskje det er det som gjør det? Selv om jeg ikke synes det kjennes stramt ut da.. Men pytt pytt! Synes ikke det blir så verst allikevel, jeg:

post-43368-0-85900400-1333541565_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet noen timer til og fra for å finne ut hvilken farge jeg vil strikke Mor Signe-teppe i. Er ikke måte på hvor ubestemmelig jeg skal være i dag :roll:

Nå får jo frøkna På veg-teppet fra Pickles i cerise/rosa/lilla/hvit/grå, så da utgår egentlig rosa. Men så synes jeg det er veldig fint med cerise/sterk rosa da, som nr. 4516 her.. Svigermor har strikket et bomullsteppe i offwhite, så den fargen utgår. Så jeg lurer på om jeg skal gå for Lyng (nr. 32 på bildet) eller Bringebærrød (nr. 21 på bildet) i Nøstebarns 2-tråds merino, eller Dale baby ull i aprikos (3403 her) eller lys gul (2203 her). Eller Drops Alpaca (men er redd den loer for mye?) mellomrosa (3720 her), mørk rosa (3770 her) eller bringebær (2922 her). Blir helt koko av dette :bond: Og kommer nok ikke til å få fred før jeg går i butikken og ser fargene i virkeligheten. Må bare vente til lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, utfra mine erfaringer - jeg ville heller valgt silkeulla fra Nøstebarn enn 2-tråds'en. Synes den er langt bedre å strikke med (det kjenner jeg også en del andre som synes), og den er mykere. Ikke så mange farger å velge mellom, men lyng finnes der også.

Jeg er ikke så glad i babyulla fra Dale, synes den nupper så fort... Og det er litt kjedelig til bruksting, som tepper jo er. Jeg strikket Turneroses Mor Signe-tepper av Drops-alpakka, og den loer litt, men jeg synes det kommer seg enormt med en vask eller to. Har ihvertfall ikke opplevd det som problematisk. Og de er skikkelig gode, utrolig myke og veldig lune. Turnerose er litt furten for at hun må "gi fra seg" det minste teppet til babyen nå - såpass misfornøyd er hun at jeg vurderer å rett og slett strikke et nytt til Maiblomsten. :ler: Mulig det da blir av Baby Alpaca Silk fra Drops, det loer litt mindre enn den rene alpakkaen, faktisk.

Hmm, lurer nesten på om det må bli en tur i garnbutikk på meg også på lørdag. :ler: Akkurat som om jeg ikke har nok garn fra før, liksom. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så herlig å ha noen som har litt peiling og kan gi tips og råd, Joyce! :klemmer:

Da sier vi heller silkeull i lyng, fremfor 2-tråds merino, hvis jeg går for Nøstebarn sitt garn, og så utelukker jeg Dales baby ull :Nikke:

Så får jeg se hvilke farger butikken har i sitt Drops Alpaca / BabyAlpaca silk-utvalg på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint teppe du strikker til frøkna! Elsket fargene :rodmer:

Jeg har ingen peil på garn, så får ikke tipset noe der jeg sier heller GOD PÅSKE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ble overbevist om at jeg må strikke et teppe til av denne garnkikkingen i går. :ler: Så nå har jeg bestilt (!) garn (Drops BabyAlpaca Silk) til teppe til Maiblomsten. Har ikke hjerte til å "ta fra" Turnerose babyteppet hennes. Og hvert sitt strikketeppe kan det kanskje være koselig å ha når de en gang blir store og skal ha barn selv? Det ble naturfarget her, som Turneroses teppe, og så har jeg enkeltnøster av det samme garnet i dusgrønt og lavendel liggende, så da får en av de fargene bli picotkant rundt.

(Bestilt fordi jeg må "langt" avsted (dvs til sentrum eller Tveita eller Bjølsen eller Majorstua) for å få tak i Drops-garn, og når frakten var på 67 kr, blir det faktisk ikke mange kronene dyrere å bestille enn å ta banen/bussen frem og tilbake. Også er det jo litt deilig når det bare kommer dalende ned i postkassa, da... :sjenert:)

Har du bestemt deg noe mer? ;)

God påske, forresten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, strikkemonster!! :fnise: Her klarte jeg å glemme strikketøyet da jeg pakket til påskeferie, så får litt å ta itjen når jeg kommer hjem! Veldig trivelig å sitte og strike mens man tenker på den som skal bruke det om ikke så lenge! Kjøpte forresten noen nøster på Nille som var utrolig mye og gode å strikke med, tror det het Senjagarn... Det er i alle fall superwash!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma: Takk for komplimentet :) Og god påske til deg også!

Joyce: Kjekt å få hvert sitt teppe da! har allerede planer om å strikke tepper til hvert av de (2-3) barna vi får :fnise: Når det gjelder farge, så har jeg ikke kommet noe videre, for det ble ikke noe butikk-tur på meg i dag. Får ta det på tirsdag før/etter JM-timen, tenker jeg.

God påske til deg også!

Mayami: Krise å glemme strikketøyet! Man blir faktisk nesten litt avhengig av å ha noe håndarbeid :jepp:

---

Ble ferdig med vognteppet til frøkna på fredag! :duskedame:

Men ellers var fredagen et eneste trist kapittel.. Hormoner på høygir og dermed tårer for alt og ingenting. Stakkars Mannen som må holde ut med dette vesenet som ikke har noen god forklaring på hvorfor hun griner :sjenert:

Dagen i dag har heldigvis vært bedre, og formen har vært stigende gjennom dagen, så nå kan jeg gå til sengs med en grei følelse og et håp om en fin morgendag. Er riktignok på jobb i helga, men det er veldig snille kolleger og vi har tid til litt prat og en kaffekopp, så da kan man ikke klage.

Er ellers litt frustrerende utålmodig i dag. Prinsessa i magen er ganske så aktiv og jeg vil så gjerne ha henne her hos oss nå! :fnise: (Blir sikkert ikke noe mindre utålmodig etterhvert som terminklubb-babyene begynner å poppe ut heller) Og jeg gruer meg nesten allerede til hvor fort tiden kommer til å gå og lille frøkna kommer til å vokse så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker og bare 10 igjen! :rodmer:

Tredje trimester er tydeligvis hormonsirkuset for meg. Dagen i dag har vært nok en dag med tårer uten grunn, så jeg hoppet over middag med svigers og lot Mannen dra alene. Litt dårlig samvittighet, men jeg orker ikke å sitte å holde maska..

I morgen er det tid for JM-time igjen. Synes det er litt gøy at kontrollene begynner å bli hyppigere og hyppigere nå, for det er liksom en bekreftelse på at det nærmer seg! *felle noen tårer*

Minner meg om at jeg fikk en mail fra Codan forsikring om sånn MammaBarn-forsikring. Skal tro om det er nødvendig, eller om vi har noe godt tilbud via forsikringsselskapet vi allerede har. Må sjekke opp i det.

Kanskje på tide å begynne å sanke inn noen av de babypakkene man får fra apoteker og butikker denne uken :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med gratispakkejakt! :hoppe:

Det er slitsomt med den grininga hele tiden, men det er bare sånn det er. Håper du får mange klemmer og tar godt vare på deg selv, det er ikke noe godt å ha det sånn selv om det er "uten grunn". Det er jo vondt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slitsomt med hormoner ja, men den dårlige samvittigheten er jo ikke nødvendig! Er man gravid kan man ta seg slike "friheter" som å droppe en middag! Har heldigvis sluppet gråting jeg, og bra er det - tassene hadde vel blitt helt satt ut hvis jeg skulle gråte for ingenting! *håper det ikke kommer heller*

:hoppe: for gratispakkejakt!! Så en fra Apotek1 (?) som så veldig bra ut! Fikk en bitteliten smokk i posten i dag etter å ha "likt" en side på facebook! :) Tror det var Mam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, søte dere :klemmer:

Blir mange hvis ditt og hva om datt-tanker som egentlig er helt unødvendige og bare skaper dårlig stemning i hodet. Man kan jo ikke noe annet enn å ta ting man ikke kan styre som de kommer..

Fryktelig vanskelig å finne en god sittestilling i kveld, så jeg tror jeg skal skru på TV'en, finne noe lett undrholdning og slenge meg på sofaen med litt potetgull. Vært lite utskeeing i påsken egentlig, så det unner jeg meg i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i gråtingen, blir en del her også :sjenert: mye uten grunn, og ofte pga forandringer på kroppen eller at jeg føler meg sliten. Mye tankespinn også..! Flink du var til å holde deg hjemme, lurt å lytte til kroppen/formen :klemmer:

Har bestemt meg for garn til mor Signe-teppet som jeg fant ut at jeg skulle strikke. Troor det blir drops babyalpakka silk i lys gammelrosa :rodmer:

Godt med Joyce og andre med erfaringer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...